Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash. Czym może Cię zainteresować?

Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash. Czym może Cię zainteresować?

Chociaż społeczna odpowiedzialność biznesu to termin kojarzący się na razie głównie ze światem wielkich korporacji, jej założenia może – a nawet powinien – realizować każdy uczestnik rynku, niezależnie od skali działalności. Co więcej, lokalne sklepy to miejsca, w których sposób szczególny widać, jak pozytywny wpływ na otoczenie może mieć biznes. Stanowią one serce miejscowych społeczności, uważnie wsłuchują się w potrzeby klientów, prowadzą inicjatywy charytatywne. To m.in. lokalne sklepy inspirują Grupę Eurocash w codziennej pracy na rzecz wspierania polskiej przedsiębiorczości. Eurocash właśnie wydał raport, podsumowujący działania CSR za rok 2021. Co warto o nim wiedzieć?

Po pierwsze – odpowiedzialny biznes reaguje na bieżąco

Odpowiedzialny biznes to nie tylko realizacja zaplanowanych inicjatyw charytatywnych, społecznych czy środowiskowych. To także świadome uczestnictwo w otaczającej rzeczywistości i reagowanie na nią na bieżąco. Szczególnie, gdy stawia ona przed nami duże wyzwania.

Dwa lata temu takim wyzwaniem była dla wszystkich epidemia koronawirusa, która bardzo szybko i radykalnie zmieniła realia funkcjonowania zarówno ludzi, jak i biznesów. Niesamowita sprawność działania i empatia, jaką wykazali się właściciele lokalnych sklepów spożywczych, organizujący bezpieczne formy zakupów dla osób starszych i na kwarantannach czy też wsparcie medyków produktami spożywczymi, były świetnym przykładem tego, jak biznes może być odpowiedzialny. Niezależnie od skali czy miejsca działania.

Dziś niezwykłym przykładem odpowiedzialności jest ogromne zaangażowanie przedsiębiorców w pomoc obywatelom Ukrainy od momentu wybuchu rosyjskiej agresji. Właściciele sklepów w całej Polsce natychmiast zaczęli organizować wsparcie dla osób dotkniętych wojną – samodzielnie, a także wspólnie z klientami czy lokalnymi podmiotami. Wszystkie te inicjatywy to bezpośrednia i realna pomoc drugiemu człowiekowi oraz przejaw bycia świadomym uczestnikiem rynku.

Zobacz wideo: Jak działa Grupa Eurocash

Co warto wiedzieć o działaniach Grupy Eurocash:

Firma już od 24 lutego podjęła szereg inicjatyw wspierających obywateli Ukrainy. Powołany został sztab kryzysowy, którego zadaniem jest m.in.: pomoc pracownikom z Ukrainy i ich rodzinom, koordynacja pomocy humanitarnej oraz wsparcie pracowników Grupy, którzy zaangażowali się w działania pomocowe. Grupa Eurocash przyłączyła się także do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich, a także we współpracy z Caritas Polska, przekazała kilkadziesiąt ton darów. Więcej o działaniach Grupy Eurocash na rzecz obywateli Ukrainy przeczytasz tutaj oraz w Raporcie społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021.

Po drugie – odpowiedzialny biznes nie marnuje

Sklepy lokalne mają tę niezwykłą cechę, że są sercem okolicznej społeczności – są blisko mieszkańców, z którymi każdego dnia „rozmawiają”. Ta niezwykła relacja może stać się nośnikiem wiedzy i pomóc promować odpowiedzialne gospodarowanie żywnością i zapobieganie jej marnowaniu. Dobry przykład może płynąć z lokalnego sklepu, dzięki czemu klienci zabiorą ze sobą do domu nie tylko zakupy – ale także inspirację, jak ograniczać marnowanie jedzenia.

Co warto wiedzieć o działaniach Grupy Eurocash:

Grupa Eurocash przeciwdziała marnowaniu żywności w sklepach i wspiera w tych działaniach nie tylko swoich Klientów, ale także wszystkich lokalnych przedsiębiorców w Polsce. W ramach kampanii „Szanujemy, nie marnujemy!” Eurocash opublikował kompleksowy podręcznik na wspomniany temat, a także wyposażył przedsiębiorców materiały ułatwiające realizowanie działań z zakresu zapobiegania marnowaniu żywności (jak np. obowiązkowa organizacja kampanii edukacyjnej dla klientów sklepu). Można je znaleźć tutaj. Ponadto firma podejmuje szereg działań mających na celu ograniczenie marnowania jedzenia w całym swoim łańcuchu dostaw. Na ten moment wskaźnik żywności zmarnowanej w Eurocash wynosi 0,39%, zaś wskaźnik żywności uratowanej – 4,15%. Grupa współpracuje aż z 58 organizacjami społecznymi, którym przekazała w sumie prawie 300 ton produktów. Więcej przeczytasz w Raporcie społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021.

Po trzecie – odpowiedzialny biznes wspiera otoczenie

Nie ma biznesu bez ludzi. Przedsiębiorcy wiedzą o tym, jak nikt inny. Wokół każdej organizacji, niezależnie od skali działalności, skupione są różne grupy, na potrzeby których firma powinna odpowiadać. Zaczynając od pracowników, przez partnerów biznesowych i klientów, po opinię publiczną.

Lokalni przedsiębiorcy troszczą się o miejscową społeczność, biorą czynny udział w jej życiu. Rozwijają region w którym funkcjonują nie tylko poprzez kreowanie miejsc pracy, ale także poprzez współprace z lokalnymi samorządami i wszelkiego rodzaju aktywizacje mieszkańców (np. wspólne zbiórki, sąsiedzkie pikniki etc.). Wszystkie te działania dają impuls, który pobudza okolicę – społecznie i ekonomicznie.

Co warto wiedzieć o działaniach Grupy Eurocash:

Grupa Eurocash stale weryfikuje, jaki wpływ ma zarówno na swoich Klientów, jak i na resztę grup wokół niej skupionych. Jak wykazał zeszłoroczny Raport Wpływu Grupy Eurocash na przedsiębiorczość jej Klientów, procentowy udział Grupy w rozwoju współpracujących z nią przedsiębiorców wynosi aż 41,2%. Oznacza to, że w ponad 40% właściciele sklepów zorganizowanych w ramach Grupy Eurocash rozwijają swoją przedsiębiorczość właśnie dzięki jej wsparciu (podczas gdy pozostałe 58% to czynniki zewnętrzne, takie jak sytuacja gospodarcza, środowisko prawne etc.). Co więcej, 73% Klientów Grupy uważa, że Eurocash dostarcza im narzędzi i rozwiązań, by mogli rozwijać swój biznes[1]. Więcej informacji znajdziesz w Raporcie społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za rok 2021.

Zobacz wideo: Wywiad z Pawłem Surówką, Prezesem Grupy Eurocash

 


[1] Badanie NPS, 2021 rok.

Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes
Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes
09-12-2018

Przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum zgodnie twierdzą, że po przystąpieniu do sieci franczyzowej ich przychody wzrosły. Czy można uznać, że model biznesowy w formie franczyzy sprawdzi się w przypadku każdego handlowca? Na pewno można rozważyć ten sposób prowadzenia biznes...

Czytaj więcej →
Faktura VAT - kiedy jest ważna?
Faktura VAT - kiedy jest ważna?
27-09-2019

Podatek VAT, liczony od towarów i usług, należy do podatków pośrednich. Nie płaci się go bowiem osobno w urzędzie skarbowym, ale w trakcie kupna danego towaru czy usługi. Jest wliczony w cenę. Finalnie natomiast zasila budżet państwa. Faktura VAT jest podstawowym dokumentem potwierdzającym transakcj...

Czytaj więcej →
Zaufanie do źródeł żywności w epoce greenwashingu i koronawirusa
Zaufanie do źródeł żywności w epoce greenwashingu i koronawirusa
12-10-2020

Dodanie przymiotnika „ekologiczny” do nazw produktów żywnościowych sprawia, że klienci chętniej po nie sięgają. Na tej samej zasadzie działają skróty eko, bio czy organic. Ekologia bowiem, tak jak i natura, budzą pozytywne skojarzenia. Wszyscy wierzymy, że te właśnie towary powstały w wyniku dbałośc...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl