Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz. 1

Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz. 1

Świętowanie Nowego Roku rozpoczyna długo wyczekiwany okres karnawałowy. Przed nami czas zabawy i licznych spotkań towarzyskich, a tym samym wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi wśród klientów. Właściciele sklepów powinni zawczasu zadbać o odpowiedni asortyment w swoich placówkach. Jakich produktów nie może zabraknąć w Twoim sklepie w najbliższym czasie? Mamy dla Was kilka wskazówek.

Imprezowe menu – słone przekąski

Słone przekąski to pozycja obowiązkowa na każdym imprezowym stole. Sklepy lokalne są jednym z najistotniejszych kanałów sprzedaży tych produktów, na poziomie 36 proc. obrotu całej kategorii. Przekąski dostępne są w niemal każdej placówce, z czego ponad połowę udziałów pod względem wartościowym stanowią chipsy. Na drugiej pozycji, z niemal 20 proc. udziałami wartościowymi, są chrupki. Na dalszych pozycjach uplasowały się kolejno: orzeszki, słone paluszki/precle/talarki oraz takie produkty jak popcorn, prażynki czy krakersy[1].

Konsument poszukuje produktów smacznych, szybkich do przygotowania i łatwych do podzielenia. Tego typu asortyment powinien być szczególnie eksponowany w okresie karnawału, by wykorzystać czas wzmożonej aktywności konsumentów w sklepach i zwiększyć sprzedaż.

Imprezowe menu – słodkie przekąski

Słodycze to kategoria chętnie wybierana przez konsumentów w sklepach przez cały rok. Tym bardziej nie może ich zabraknąć również przy okazji zabawy sylwestrowej. Respondenci wybierający słodycze podczas zakupów sięgają najczęściej po: czekolady (91,3 proc.), ciastka (89 proc.), cukierki czekoladowe (79,7 proc.) oraz wafle (78,1 proc.)[2]. W nadchodzącym czasie koniecznie zadbaj o dostępność tego asortymentu w Twoim sklepie.

Imprezowe menu – półprodukty i dania gotowe

Tego typu produkty cieszą się dużym zainteresowaniem w okresie karnawałowym, a konsumenci coraz chętniej korzystają z tych prostych rozwiązań. Warto, aby w asortymencie Twojego sklepu pojawiły się produkty, które są łatwe do przyrządzenia i podania. Do tej kategorii zaliczyć można m.in. dania gotowe chłodzone, dania chłodzone mączne, produkty mrożone, a także półprodukty, z których w szybki sposób można przygotować smaczne dania na ciepło. Rozszerz ofertę swojego sklepu np. o spody do pizzy, ciasto francuskie, frytki, nuggetsy czy warzywa konserwowe.

Więcej informacji o rozwiązaniach convenience w handlu znajdziesz tutaj.

Imprezowe menu – napoje

W okresie karnawału nie można zapomnieć o najbardziej pożądanej kategorii produktowej, czyli o napojach. W tym okresie warto na półce z alkoholami wyeksponować przede wszystkim tzw. bąbelki, czyli wszelkiego rodzaju szampany, prosecco i wina musujące. Ponadto warto zapewnić klientom szeroki wybór opcji bezalkoholowych, których popularność systematycznie rośnie. Na znaczeniu coraz bardziej zyskują wina 0% oraz alkohole mocne w wersji bez procentów[3]. Właściciele sklepów powinni wziąć pod uwagę postępujące zmiany przyzwyczajeń konsumenckich i odpowiednio wyposażyć swoją placówkę, szczególnie w okresie karnawału, kiedy częściej organizujemy domówki i imprezy.

Więcej informacji o alkoholach 0% przeczytacie tutaj

Karnawał to dobra okazja do zwiększenia wartości koszyków zakupowych Twoich klientów. Wykorzystaj ten okres i zachęć konsumentów do odwiedzenia Twojego sklepu. W skompletowaniu półki karnawałowej pomogą Ci oferty na eurocash.pl i na eurocash.pl Market. Znajdziesz tam atrakcyjne ceny najpopularniejszych w tym czasie produktów.

Jakie rabaty przygotować, aby zachęcić klientów do zakupów? Praktyczne wskazówki dla właścicieli lokalnych sklepów przygotowaliśmy w 2. części artykułu. Zapraszamy do lektury!

 
Karnawał w sklepie, czyli czego nie może zabraknąć na sklepowych półkach
Karnawał w sklepie, czyli czego nie może zabraknąć na sklepowych półkach
27-01-2022

Karnawał to okres imprez i spotkań towarzyskich, co wiąże się większym zainteresowaniem niektórymi kategoriami produktowymi wśród konsumentów. Polacy poszukują artykułów, które najlepiej sprawdzą się na imprezowych stołach. W jakie produkty detaliści powinni szczególnie zaopatrzyć swoje sklepy w tym...

Czytaj więcej →
Brakuje zawodowców. Pilnie poszukiwani sprzedawcy i handlowcy
Brakuje zawodowców. Pilnie poszukiwani sprzedawcy i handlowcy
25-02-2019

Jak wynika z raportu PwC, do 2025 roku w Polsce będzie brakowało ponad 1,5 mln pracowników. Oznacza to, że każdego roku przedsiębiorcy będą poszukiwać pracowników w liczbie odpowiadającej ilości mieszkańców Gdyni, czy Bydgoszczy. Brakować będzie głównie osób w branży budowlanej, handlu i IT. Co szós...

Czytaj więcej →
Abc na kołach, Piwne Terytoria i Faktoria Win: autorski model komunikacji i sprzedaży
Abc na kołach, Piwne Terytoria i Faktoria Win: autorski model komunikacji i sprzedaży
22-03-2019

Sklepy się zmieniają. Model handlu dopasowuje się do stylu życia konsumentów, a możliwości pracy w nim z pewnością dalece bardziej odpowiadają na potrzeby młodych, wchodzących na rynek pracy osób, niż jeszcze kilka lat temu. Obserwując potrzeby trzech pokoleń Grupa Eurocash wdraża rozwiązania spełni...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl