Świętowanie Nowego Roku rozpoczyna długo wyczekiwany okres karnawałowy. Przed nami czas zabawy i licznych spotkań towarzyskich, a tym samym wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi wśród klientów. Właściciele sklepów powinni zawczasu zadbać o odpowiedni asortyment w swoich placówkach. Jakich produktów nie może zabraknąć w Twoim sklepie w najbliższym czasie? Mamy dla Was kilka wskazówek.
Imprezowe menu – słone przekąski
Słone przekąski to pozycja obowiązkowa na każdym imprezowym stole. Sklepy lokalne są jednym z najistotniejszych kanałów sprzedaży tych produktów, na poziomie 36 proc. obrotu całej kategorii. Przekąski dostępne są w niemal każdej placówce, z czego ponad połowę udziałów pod względem wartościowym stanowią chipsy. Na drugiej pozycji, z niemal 20 proc. udziałami wartościowymi, są chrupki. Na dalszych pozycjach uplasowały się kolejno: orzeszki, słone paluszki/precle/talarki oraz takie produkty jak popcorn, prażynki czy krakersy[1].
Konsument poszukuje produktów smacznych, szybkich do przygotowania i łatwych do podzielenia. Tego typu asortyment powinien być szczególnie eksponowany w okresie karnawału, by wykorzystać czas wzmożonej aktywności konsumentów w sklepach i zwiększyć sprzedaż.
Imprezowe menu – słodkie przekąski
Słodycze to kategoria chętnie wybierana przez konsumentów w sklepach przez cały rok. Tym bardziej nie może ich zabraknąć również przy okazji zabawy sylwestrowej. Respondenci wybierający słodycze podczas zakupów sięgają najczęściej po: czekolady (91,3 proc.), ciastka (89 proc.), cukierki czekoladowe (79,7 proc.) oraz wafle (78,1 proc.)[2]. W nadchodzącym czasie koniecznie zadbaj o dostępność tego asortymentu w Twoim sklepie.
Imprezowe menu – półprodukty i dania gotowe
Tego typu produkty cieszą się dużym zainteresowaniem w okresie karnawałowym, a konsumenci coraz chętniej korzystają z tych prostych rozwiązań. Warto, aby w asortymencie Twojego sklepu pojawiły się produkty, które są łatwe do przyrządzenia i podania. Do tej kategorii zaliczyć można m.in. dania gotowe chłodzone, dania chłodzone mączne, produkty mrożone, a także półprodukty, z których w szybki sposób można przygotować smaczne dania na ciepło. Rozszerz ofertę swojego sklepu np. o spody do pizzy, ciasto francuskie, frytki, nuggetsy czy warzywa konserwowe.
Więcej informacji o rozwiązaniach convenience w handlu znajdziesz tutaj.
Imprezowe menu – napoje
W okresie karnawału nie można zapomnieć o najbardziej pożądanej kategorii produktowej, czyli o napojach. W tym okresie warto na półce z alkoholami wyeksponować przede wszystkim tzw. bąbelki, czyli wszelkiego rodzaju szampany, prosecco i wina musujące. Ponadto warto zapewnić klientom szeroki wybór opcji bezalkoholowych, których popularność systematycznie rośnie. Na znaczeniu coraz bardziej zyskują wina 0% oraz alkohole mocne w wersji bez procentów[3]. Właściciele sklepów powinni wziąć pod uwagę postępujące zmiany przyzwyczajeń konsumenckich i odpowiednio wyposażyć swoją placówkę, szczególnie w okresie karnawału, kiedy częściej organizujemy domówki i imprezy.
Więcej informacji o alkoholach 0% przeczytacie tutaj.
Karnawał to dobra okazja do zwiększenia wartości koszyków zakupowych Twoich klientów. Wykorzystaj ten okres i zachęć konsumentów do odwiedzenia Twojego sklepu. W skompletowaniu półki karnawałowej pomogą Ci oferty na eurocash.pl. Znajdziesz tam atrakcyjne ceny najpopularniejszych w tym czasie produktów.
Jakie rabaty przygotować, aby zachęcić klientów do zakupów? Praktyczne wskazówki dla właścicieli lokalnych sklepów przygotowaliśmy w 2. części artykułu. Zapraszamy do lektury!
[1] https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/10835/sone-przekaski-z-16-wzrostem-wartosci-sprzedazy-co-wybiora-na-sylwestra-polacy/
[2] https://grupaeurocash.pl/blog/zakupy-impulsowe-w-twoim-sklepie-przyciagnij-uwage-swoich-klientow#_ftnref3
[3] https://grupaeurocash.pl/blog/polacy-coraz-chetniej-siegaja-po-alkohole-0-jak-odpowiedziec-na-nowy-trend
Podobne artykuły