12-01-2023

12/1/2023

Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz.2

           Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz.2            

Karnawał to okres najhuczniejszych zabaw w roku i licznych spotkań towarzyskich. W tym czasie obserwowany jest wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi, które świetnie sprawdzają się na imprezowych stołach. Zadbaj o odpowiedni asortyment w swoim sklepie i zachęć klientów atrakcyjnymi promocjami. Jakie rabaty przygotować, aby zachęcić klientów do zakupów? Mamy dla Was kilka wskazówek.

Z badania przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix wynika, że w okresie okołoświątecznym ponad 80 proc. Polaków ograniczyło swoje wydatki. Z raportu wiemy również, że blisko 90 proc. ankietowanych poszukiwało w tym czasie produktów w promocjach. Atrakcyjne rabaty na artykuły spożywcze to obecnie główny czynnik decydujący o miejscu dokonania zakupów[1]. Ograniczanie wydatków przeznaczanych na żywność w okolicy świąt przełoży się najprawdopodobniej również na decyzje zakupowe w całym okresie karnawałowym. Zadbaj więc nie tylko o ciekawą ofertę sklepu, ale także atrakcyjne promocje na produkty najczęściej wybierane przez klientów w tym czasie.

Praktyczne wskazówki:

Przygotuj promocje produktowe

Ulubione promocje Polaków to te, które dotyczą obniżek cen. Korzysta z nich chętnie aż 67% klientów, a co czwarta osoba przyznaje, że ma do promocji zaufanie. Postaw na różnorodne akcje rabatowe oraz wyróżnij swoją ofertę. Świetnie sprawdzą się kolorowe etykiety cenowe, podświetlenia, standy czy wobblery reklamowe[2].

Postaw na wielopaki

Największą popularnością cieszą się promocje związane z obniżkami cen wybranych produktów, ale możesz też sprawić, aby klienci kupili ich więcej. Przygotuj ofertę wielopaków i akcji typu „2+1 gratis” lub „2 produkty w cenie jednego”. Klienci otrzymują niższą cenę jednostkową za produkt, a Ty notujesz wyższą sprzedaż.

Zróżnicuj promocje

Każdego dnia przygotuj rabaty na inną kategorię produktową. Klienci chętnie odwiedzą Twój sklep w celu zakupu konkretnego asortymentu, a przy okazji włożą do koszyka dodatkowe produkty.

Poinformuj klientów o planowanych promocjach

Komunikuj planowane promocje z wyprzedzeniem. Powieś plakat w witrynie sklepu, przygotuj gazetki produktowe, postaw potykacz przed drzwiami albo ogłoś ofertę w mediach społecznościowych.

Korzystaj z zasady komplementarności

Zadbaj o wspólną ekspozycję produktów komplementarnych, aby zwiększyć wartość paragonów. Przy regałach z alkoholem umieść stojaki z przekąskami, zaś obok chipsów ustaw półkę z sosami.

Przyłącz się do programu lojalnościowego

Program lojalnościowy ułatwia zarządzanie promocjami, a także jest świetnym źródłem informacji dla klientów o dostępnych rabatach. Wspiera sprzedaż, buduje lojalność klientów i zyskuje na popularności, bo już teraz z tego typu programów korzysta ponad 60 proc. Polaków[3].

Sprawdź, co daje Tobie i Twoim klientom program lojalnościowy tutaj.

Postaw na marki własne

Zgodnie z badaniami NielsenIQ Polacy coraz chętniej sięgają po produkty marek własnych. W czerwcu br. ich udział w rynku był największy w historii i wyniósł ponad 20 proc. Sieci handlowe konsekwentnie rozwijają swoją ofertę, a jednym z głównych powodów jest ich konkurencyjna cena[4].

Karnawał to dobra okazja do zwiększenia wartości koszyków zakupowych klientów. Wykorzystaj ten okres i zachęć konsumentów do odwiedzenia Twojego sklepu. Zorganizuj atrakcyjne rabaty i zaskocz konsumentów promocjami, które skłonią ich do większych zakupów. Skompletuj ciekawą ofertę karnawałową na eurocash.pl. Znajdziesz tam atrakcyjne ceny najpopularniejszych produktów karnawałowych.

[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/ogromny-wzrost-liczby-polakow-deklarujacych-chec-oszczedzania-na-swiatecznej-zywnosci

[2] https://grupaeurocash.pl/blog/wyroznij-sie-na-tle-konkurencji-top-7-dzialan-marketingowych-dla-twojego-sklepu-spozywczego

[3] https://grupaeurocash.pl/blog/wyroznij-sie-na-tle-konkurencji-top-7-dzialan-marketingowych-dla-twojego-sklepu-spozywczego

[4] https://handelextra.pl/artykuly/260017,nielseniq-marki-wlasne-silne-jak-nigdy-dotad

       

Podobne artykuły