Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz.2
Karnawał to okres najhuczniejszych zabaw w roku i licznych spotkań towarzyskich. W tym czasie obserwowany jest wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi, które świetnie sprawdzają się na imprezowych stołach. Zadbaj o odpowiedni asortyment w swoim sklepie i zachęć klientów atrakcyjnymi promocjami. Jakie rabaty przygotować, aby zachęcić klientów do zakupów? Mamy dla Was kilka wskazówek.
Z badania przeprowadzonego przez UCE Research i Grupę Blix wynika, że w okresie okołoświątecznym ponad 80 proc. Polaków ograniczyło swoje wydatki. Z raportu wiemy również, że blisko 90 proc. ankietowanych poszukiwało w tym czasie produktów w promocjach. Atrakcyjne rabaty na artykuły spożywcze to obecnie główny czynnik decydujący o miejscu dokonania zakupów[1]. Ograniczanie wydatków przeznaczanych na żywność w okolicy świąt przełoży się najprawdopodobniej również na decyzje zakupowe w całym okresie karnawałowym. Zadbaj więc nie tylko o ciekawą ofertę sklepu, ale także atrakcyjne promocje na produkty najczęściej wybierane przez klientów w tym czasie.
Praktyczne wskazówki:
Przygotuj promocje produktowe
Ulubione promocje Polaków to te, które dotyczą obniżek cen. Korzysta z nich chętnie aż 67% klientów, a co czwarta osoba przyznaje, że ma do promocji zaufanie. Postaw na różnorodne akcje rabatowe oraz wyróżnij swoją ofertę. Świetnie sprawdzą się kolorowe etykiety cenowe, podświetlenia, standy czy wobblery reklamowe[2].
Postaw na wielopaki
Największą popularnością cieszą się promocje związane z obniżkami cen wybranych produktów, ale możesz też sprawić, aby klienci kupili ich więcej. Przygotuj ofertę wielopaków i akcji typu „2+1 gratis” lub „2 produkty w cenie jednego”. Klienci otrzymują niższą cenę jednostkową za produkt, a Ty notujesz wyższą sprzedaż.
Zróżnicuj promocje
Każdego dnia przygotuj rabaty na inną kategorię produktową. Klienci chętnie odwiedzą Twój sklep w celu zakupu konkretnego asortymentu, a przy okazji włożą do koszyka dodatkowe produkty.
Poinformuj klientów o planowanych promocjach
Komunikuj planowane promocje z wyprzedzeniem. Powieś plakat w witrynie sklepu, przygotuj gazetki produktowe, postaw potykacz przed drzwiami albo ogłoś ofertę w mediach społecznościowych.
Korzystaj z zasady komplementarności
Zadbaj o wspólną ekspozycję produktów komplementarnych, aby zwiększyć wartość paragonów. Przy regałach z alkoholem umieść stojaki z przekąskami, zaś obok chipsów ustaw półkę z sosami.
Przyłącz się do programu lojalnościowego
Program lojalnościowy ułatwia zarządzanie promocjami, a także jest świetnym źródłem informacji dla klientów o dostępnych rabatach. Wspiera sprzedaż, buduje lojalność klientów i zyskuje na popularności, bo już teraz z tego typu programów korzysta ponad 60 proc. Polaków[3].
Sprawdź, co daje Tobie i Twoim klientom program lojalnościowy tutaj.
Postaw na marki własne
Zgodnie z badaniami NielsenIQ Polacy coraz chętniej sięgają po produkty marek własnych. W czerwcu br. ich udział w rynku był największy w historii i wyniósł ponad 20 proc. Sieci handlowe konsekwentnie rozwijają swoją ofertę, a jednym z głównych powodów jest ich konkurencyjna cena[4].
Karnawał to dobra okazja do zwiększenia wartości koszyków zakupowych klientów. Wykorzystaj ten okres i zachęć konsumentów do odwiedzenia Twojego sklepu. Zorganizuj atrakcyjne rabaty i zaskocz konsumentów promocjami, które skłonią ich do większych zakupów. Skompletuj ciekawą ofertę karnawałową na eurocash.pl. Znajdziesz tam atrakcyjne ceny najpopularniejszych produktów karnawałowych.
[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/ogromny-wzrost-liczby-polakow-deklarujacych-chec-oszczedzania-na-swiatecznej-zywnosci
[2] https://grupaeurocash.pl/blog/wyroznij-sie-na-tle-konkurencji-top-7-dzialan-marketingowych-dla-twojego-sklepu-spozywczego
[3] https://grupaeurocash.pl/blog/wyroznij-sie-na-tle-konkurencji-top-7-dzialan-marketingowych-dla-twojego-sklepu-spozywczego
[4] https://handelextra.pl/artykuly/260017,nielseniq-marki-wlasne-silne-jak-nigdy-dotad
Podobne artykuły