Praca w handlu i prowadzenie własnego sklepu spożywczego to ogromne wyzwanie. Aby uniknąć niepotrzebnych błędów i kosztów, warto praktyczną wiedzę wzbogacać teorią, uczestnicząc w szkoleniach i konferencjach zawodowych. Podnoszenie kwalifikacji swoich i pracowników jest możliwe z Akademią Umiejętności Eurocash, która posiada szeroką ofertę edukacyjną dla branży spożywczej. Dowiedz się, w jaki sposób Ty i Twoi pracownicy możecie z niej skorzystać.
Grupa Eurocash wspiera przedsiębiorców i właścicieli lokalnych sklepów, dostarczając im niezbędne narzędzia edukacyjne do podnoszenia kompetencji w ramach Akademii Umiejętności Eurocash. To największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wpierającym polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich. Do końca 2022 roku w różnych formach inicjatyw Akademii udział wzięło ponad 170 tys. osób. Wiedza przekazywana jest w różnorodnych formułach: na platformie edukacyjnej, podczas warsztatów i konferencji, a także w ramach prowadzonych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie studiów podyplomowych. Co ciekawe, aż 55 proc. uczestników szkoleń przyznaje, że zdobytą wiedzę wykorzystuje w codziennej pracy[1].
Potężna dawka specjalistycznej wiedzy
AUE, jako jedna z dwóch instytucji w Polsce, prowadzi certyfikację pracowników w kwalifikacji „Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca”. Realizowana jest ona w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, co oznacza, że AUE prowadzi egzaminy dla sprzedawców, które umożliwiają otrzymanie dyplomu z oznaczeniem Polskiej Ramy Kwalifikacji, uznawanym w całej Unii Europejskiej. W ubiegłym roku taki certyfikat zdobyło aż 80 osób.
Niedługo Akademia Umiejętności Eurocash będzie jedyną instytucją w Polsce certyfikującą nową kwalifikację – Kierownik Sklepu. Ponadto AUE współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie w zakresie studiów podyplomowych. Od rozpoczęcia tego projektu 310 osób zostało absolwentami studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” (plus kurs „Akademia Zarządzania przedsiębiorstwem handlu detalicznego”).
Certyfikacja sprzedawcy – dla kogo?
Dobre techniki komunikacyjne, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z klientami oraz identyfikowanie ich potrzeb, a także odpowiednia prezentacja oferty i finalizowanie sprzedaży – to niezbędne umiejętności w zawodzie sprzedawcy. Ta profesja wymaga także prowadzenia dokumentacji sprzedażowej, raportowania sprzedaży, inwentaryzowania, a także zamawiania i przyjmowania towarów. Dlatego na pewnym etapie rozwoju kariery zawodowej w handlu certyfikacja ,,Obsługa klienta i sprzedaż w punkcie handlowym – sprzedawca" jest dokumentem, który potwierdza kompetencje i otwiera nowe możliwości. Do certyfikacji może dołączyć każdy, kto pracuje w zawodzie sprzedawcy i chce swoje umiejętności zawodowe poświadczyć oficjalnym dokumentem. Przystąpienie do takiego egzaminu jest korzystne także z punktu widzenia pracodawcy, który chciałby zweryfikować kompetencje swoich pracowników oraz kandydatów na pracowników.
Dlaczego warto przystąpić do certyfikacji?
- Dokument jest ceniony i akceptowany w całej Unii Europejskiej.
- Certyfikat pomaga uzyskać lepszą pozycję na rynku pracy.
- Dzięki szkoleniom w ramach certyfikacji pracownik ma możliwość poszerzenia wiedzy i uzyskania dodatkowych kwalifikacji.
- Pracodawcy mogą ujednolicić standardy sprawdzania i porównywania kompetencji wśród pracowników.
- Dokument buduje lepszy wizerunek sklepu w oczach klientów.
- Certyfikacja weryfikuje kompetencje u pracowników.
Więcej informacji znajdziesz na: https://www.akademiaeurocash.com.pl/certyfikacja/
Podobne artykuły