Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności
Ranking „Równi w Biznesie” 2020 – producenci i rynek w przeddzień epidemii

Ranking „Równi w Biznesie” 2020 – producenci i rynek w przeddzień epidemii

Choć z pozoru może się wydawać, że rynek handlowy w Polsce jest zrównoważony, wciąż wielu producentów produktów tzw. szybko zbywalnych nie traktuje wszystkich kanałów sprzedaży jednakowo. To właśnie sprawia, że oferta dostępnych w sprzedaży produktów różni się w zależności od wielkości sklepu, w którym je kupujemy. Niektóre z dostępnych produktów są droższe w sklepie osiedlowym niż np. w supermarkecie czy dyskoncie. Dlaczego tak się dzieje?

Równi w biznesie – ranking, który pokazuje różnice w cenach produktów w poszczególnych sklepach

Publikowany przez Grupę Eurocash od 2017 roku ranking „Równi w Biznesie” pomaga zorientować się w tym, którzy producenci traktują sprawiedliwie wszystkie kanały sprzedaży. Jak wiemy z poprzednich edycji rankingu, na zrównoważonych strategiach sprzedaży zyskują przedsiębiorcy, którzy mogą oferować szerszy i atrakcyjny asortyment swoim klientom. Dzięki temu konsumenci mogą kupować więcej produktów bfcenmolisko swojego domu. Równe traktowanie opłaca się również dostawcom, którzy mogą dzięki niemu zdobywać nowe, perspektywiczne rynki zbytu.

Coraz więcej producentów daje jednakowe ceny dla wszystkich odbiorców

Na szczęście coraz więcej producentów dóbr szybko rotujących zrównuje swoją ofertę dla sklepów lokalnych, dyskontów i supermarketów. To dobra wiadomość, bo oznacza ona, że coraz częściej popularne i lubiane produkty można kupić blisko domu, bez konieczności polowania na nie w marketach lub dyskontach oraz tracenia przez to cennego czasu na uciążliwe dojazdy.

W tegorocznym wydaniu rankingu zaprezentowano aż 35 kategorii produktowych, oferowanych w sumie przez ponad 180 producentów. Pierwszy raz w historii rankingu, oprócz najpopularniejszych artykułów spożywczych, w zestawieniu znalazły się również środki czystości i higieniczne. Podobnie jak w poprzednich latach, analitycy Grupy Eurocash bazowali na posiadanych danych agencji badawczej Nielsen. Im bardziej zrównoważona strategia względem wszystkich kanałów sprzedaży, tym wyższa pozycja w rankingu danego producenta.

Strategia producentów tuż przed epidemią

Opublikowane właśnie wyniki rankingu za I. kwartał 2020 roku uwzględniają dane za okres kwiecień 2019 – marzec 2020. Dzięki nim można ocenić, jakie strategie stosowali najwięksi producenci dóbr szybko zbywalnych tuż przed pandemią w Polsce. Dowiadujemy się, który producent miał najbardziej zrównoważoną ofertę, który z nich sprawił, że konsumenci nie musieli przepłacać kupując na zapas takie produkty jak np. makaron, ryż, mleko, detergenty czy papier toaletowy, a także czy pojawienie się COVID-19 wpłynęło na strategie sprzedaży.

Czytaj też:  Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes

Zdaniem Dominika Kasperka, Dyrektora Zakupów Centralnych Grupy Eurocash, zwiększone zakupy w okresie stanu zagrożenia epidemicznego i samej epidemii pokazały, jak duży potencjał sprzedażowy ma rynek sklepów niezależnych. W kilku kategoriach produktów chętnie kupowanych na zapas są liderzy swoich rynków, co oznacza, że dostrzegają oni istotność rynku niezależnego. Oprócz tego analiza danych za I kwartał pokazała, że na szczęście sama epidemia i zwiększony popyt nie wpłynęły na wzrost cen produktów szybko zbywalnych.

Pełne zestawienie wszystkich 35 kategorii produktowych rankingu „Równi w Biznesie” za I. kwartał 2020 roku oraz szczegółowa metodologia wyliczeń dostępne są na stronie https://grupaeurocash.pl/przedsiebiorca/sila-zakupowa/ranking-rowni-w-biznesie.

Jak komunikować ceny? Pricing i strategie cenowe - lekcja obowiązkowa
Jak komunikować ceny? Pricing i strategie cenowe - lekcja obowiązkowa
09-12-2018

Określenie ceny za produkt czy usługę to jeden z trudniejszych, a jednocześnie najbardziej znaczących elementów strategii marketingowej firmy i jej sukcesu na każdym rynku. Sposób w jaki wycenisz swoje produkty lub usługi (pricing) znacząco wpływa na ich pozycjonowanie i postrzeganie przez klientów....

Czytaj więcej →
Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
07-06-2019

Przez lata panowała opinia, że w biznesie nie ma miejsca na emocje. Od profesjonalistów oczekuje się, że zachowają spokój w każdej sytuacji i nie okażą emocji. Jednak czy takie działanie ma sens? Emocje są przecież nieodłącznym elementem naszej osobowości. Dlatego zamiast je eliminować, nauczmy się...

Czytaj więcej →
Jak przygotować sklepy na Święta Wielkanocne w okresie pandemii koronawirusa?
Jak przygotować sklepy na Święta Wielkanocne w okresie pandemii koronawirusa?
11-04-2020

Święta Wielkanocne to czas pachnących babek, mazurków, kolorowych pisanek, pysznych sałatek, tradycyjnie podanych wędlin i mięs. Okres przedświąteczny to również czas wzmożonych zakupów. Jednak tegoroczna Wielkanoc, ze względu na panującą pandemię koronawirusa i związane z nią ograniczenia, będzie p...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl