Najlepsze innowacje nagrodzone – poznaj zwycięzców konkursu Herosi na Starcie!

Najlepsze innowacje nagrodzone – poznaj zwycięzców konkursu Herosi na Starcie!

Znaczenie innowacji w biznesie

Innowacja w biznesie rozumiana jest jako nowa wartość, zmiana lub całkowicie nowa jakość mająca zastosowanie w działalności gospodarczej. Często ściśle wiążąca się z wykorzystaniem nowych technologii.

Ekonomiści podkreślają, że wdrażanie innowacji poprawia konkurencyjność oraz ułatwia sprostanie wyzwaniom rynkowym. Szacuje się, że są one źródłem ok. 2/3 wzrostu gospodarek wysoko rozwiniętych[1].

Specjaliści z Europejskiego Banku Centralnego jednoznacznie wskazują, że znaczenie innowacji w rozwoju gospodarczym jest nieocenione. Podkreślają, że pozwalają

na zwiększenie wydajności, co przekłada się na osiągnięcie większej produkcji przy takich samych nakładach, a tym samym są motorem napędzającym rozwój przedsiębiorstw. W efekcie działają one pozytywnie na wzrost gospodarczy[2].

Podobnego zdania są sami przedsiębiorcy. Fakt ten potwierdza aż 96% menedżerów będących liderami w zarządzaniu łańcuchem dostaw, biorących udział w badaniu firmy Deloitte[3].

Zatem działania na rzecz wzrostu innowacyjności wydają się jedyną drogą do zapewnienia trwałego i zrównoważonego wzrostu gospodarczego.

Grupa Eurocash pobudza innowacyjność – „Generacja P - Herosi na Starcie”

Często za najbardziej spektakularnymi innowacjami stoją pojedyncze osoby, a nie wielkie korporacje. W tym miejscu wymienić można  takie postacie, jak choćby Mark Zuckerberg pomysłodawca Facebooka, który przez długi czas dzierżył miano największego start-upu świata. Jednak już od kilku lat trofeum to znajduje się we władaniu założyciela Uber Technologies – Travisa Kalanick’a.

Grono jednorożców, czyli start-upów, których papierowa wartość przekracza miliard dolarów jest jednak o wiele większe. Można tutaj znaleźć tak rewolucyjne pomysły biznesowe, jak Pinterest Bena Silbermanna czy kosmiczny SpaceX słynnego Elona Musk’a, który zaledwie kilka tygodni temu po blisko dekadzie przerwy we współpracy z NASA wysłał w przestrzeń kosmiczną dwóch amerykańskich astronautów.

Każdy z wyżej wymienionych przedsiębiorców miał odwagę postawić na realizację swoich nieszablonowych marzeń. Od czego jednak zacząć naszą drogę, zanim odniesiemy upragniony sukces? Jednym z kluczowych elementów wspierania rozwoju innowacyjności jest, oprócz prowadzenia prac badawczo-rozwojowych, ułatwienie przedsiębiorcom – obecnym i przyszłym – zakładania nowych firm, a dokładniej pomoc w rozwoju innowacyjnego pomysłu na biznes. W tym celu kluczowe jest zdobycie finansowania dla naszego pomysłu. Udział w konkursach dla startupów może okazać się pomocny.

Grupa Eurocash już od 25 lat wspiera rozwój przedsiębiorczości, również wśród najmłodszych pokoleń Polaków. Mając na uwadze rolę i znaczenie innowacyjnych startupów zorganizowała konkurs „Generacja P - Herosi na Starcie”, by pomóc młodym ludziom zrealizować swoje marzenia o własnej firmie i wcielić ich projekty w życie.

Konkurs świetnie wpisuje się w jubileusz 25-lecia Grupy Eurocash, idealnie podkreślając wartości, którym hołduje Grupa – wspieranie przedsiębiorczości oraz dzielenie się doświadczeniem i bogatą wiedzą ekspercką. 

Prezes zarządu Grupy Eurocash i członek jury konkursowego Luis Amaral podkreślał: Jury miało trudne zadanie. Uczestnicy, którzy zgłosili się do naszego konkursu, mieli naprawdę świetne, innowacyjne pomysły. W ciągu miesiąca intensywnych prac na warsztatach i podczas szkoleń powstały na ich bazie solidne biznesplany, które uwzględniają rozbudowane strategie sprzedażowe i marketingowe. Praca z tak utalentowanymi, pełnymi entuzjazmu młodymi ludźmi była dla nas wszystkich bardzo pozytywnym doświadczeniem. Jestem pewien, że nie tylko oni od nas, ale także my od nich mogliśmy się sporo nauczyć. Uczestnicy konkursu pokazali nam, że Polacy, bez względu na wiek, mają przedsiębiorczość w swoim DNA. 

Najlepsze innowacje – laureaci „Generacji P - Herosów na Starcie”

Członkowie jury konkursowego podkreślali, że poziom konkursu był bardzo wysoki i wyrównany. Młodzi przedsiębiorcy rywalizowali w dwóch kategoriach wiekowych – młodszej: 16-19 lat i starszej: 20-26 lat. Łącznie do konkursu zgłoszono aż 190 projektów, w rywalizacji wzięło udział 40 prac, 25 z nich zakwalifikowało się do kolejnego etapu, zaś w finale znalazło się 10 najlepszych pomysłów biznesowych.

Ostatecznie w grupie młodszej (16-19 lat) zwyciężył projekt elektronicznej laski dla niewidomych ELAN autorstwa Mateusza Drabika. Specjalna laska będzie wyposażona w oświetlenie ułatwiające widoczność osoby niewidomej oraz GPS, czujniki ultradźwiękowe i moduł SMS.

Drugie miejsce zajął Maksymilian Skica i jego projekt ZamowSzambo.pl – który ma ułatwić korzystanie z usług asenizacyjnych osobom, które aktualnie nie posiadają dostępu do systemu kanalizacji.

Z kolei w grupie starszej zwycięzcą okazał się projekt Magly, opracowany przez zespół Filipa Budnego. Magly to interaktywna innowacja umożliwiająca przeobrażenie hoteli rekreacyjnych w świat gry opartej na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Najmłodsi goście hotelowi będą mieli szansę wcielić się w wybranych bohaterów i wraz z pomocą inteligentnego kontrolera będą niczym Sherlock Holmes przemierzać ukryte zakamarki i odkrywać tajemnice hotelu.

W tej samej kategorii wiekowej drugie miejsce zajął Maciej Górski wraz z zespołem. Opracowany przez nich UGVS to urządzenie do dezynfekcji produktów spożywczych w sklepie, oparte na działaniu światła ultrafioletowego.

Więcej informacji o zwycięzcach konkursu znajduje się tu: https://media.eurocash.pl/aktualnosci/521922/znamy-zwyciezcow-konkursu-generacja-p-herosi-na-starcie.

[1] S. Lachowski, „Droga do innowacji. Pracuj ciężko, baw się i zmieniaj świat.”, s.283

[3] Na podstawie raportu: „Supply chain leadership. Distinctive approaches to innovation, collaboration, and talent alignment.”, Deloitte, 2013

Kolejny lockdown. Jakie zmiany czekają handel  w najbliższym czasie?
Kolejny lockdown. Jakie zmiany czekają handel w najbliższym czasie?
27-11-2020

Jesień to ponowny wzrost zachorowań na koronawirusa. W związku z nasileniem epidemii rząd wprowadził kolejne obostrzenia. Jednak sytuacja jest dynamiczna i uzależniona od zmieniającej się liczby zachorowań. W jakim jesteśmy aktualnie położeniu i jakie zasady będą nas wkrótce obowiązywać? Przedstawia...

Czytaj więcej →
Pokolenie Z, co kupują, co lubią? Jak ich preferencje zakupowe zmieniają handel
Pokolenie Z, co kupują, co lubią? Jak ich preferencje zakupowe zmieniają handel
11-04-2019

Pokolenie Z wkracza na rynek konsumencki zmieniając oblicze handlu. Czy oferta rynku nadąża za potrzebami generacji Z? Czy lokalne sklepy są chętnie odwiedzane przez post-millenialsów? Pokolenie Z – cechy szczególne Pokolenie Z nazywane również pokoleniem post-millenialsów, internetowym, pokol...

Czytaj więcej →
Superfoods na każdą kieszeń. Te produkty warto mieć w swoim sklepie!
Superfoods na każdą kieszeń. Te produkty warto mieć w swoim sklepie!
26-04-2022

Nasiona chia, spirulina, jagody goji… Superfoods to w ostatnich latach bardzo popularny termin. „Superżywność” jest popularna nie tylko wśród entuzjastów zrównoważonego stylu życia, ale i konsumentów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze świadomym żywieniem. Jej sporą wadą może być jednak wyso...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl