Jaka jest rola przedsiębiorców handlu niezależnego?

Jaka jest rola przedsiębiorców handlu niezależnego?

Sklepy lokalne są istotną częścią handlu detalicznego i na stałe wpisały się w polski ekosystem gospodarczy. Niezależna przedsiębiorczość nabiera coraz większego znaczenia. Wnosi ogromny wkład w polską gospodarkę. Sklepy osiedlowe to nie tylko miejsca pracy, płacone podatki do budżetów gmin, ale także rynek zbytu dla okolicznych producentów.

Wyniki przeprowadzonego badania pt. „Profil polskiego przedsiębiorcy – właściciela sklepu detalicznego”, zrealizowanego na zlecenie Akademii Umiejętności Eurocash oraz Polskiej Izby Handlu wskazują, że niemal połowa przedsiębiorców prowadzi co najmniej dwa sklepy, zaś aż 12% badanych ma więcej niż 5 sklepów. Rozwój niezależnego handlu jest widoczny w deklaracjach samych przedsiębiorców - blisko 1/5 właścicieli sklepów planuje otwarcie kolejnej placówki w ciągu najbliższych 12 miesięcy[1].

Jednocześnie właściciele sklepów niezależnych odgrywają ważną rolę w swojej społeczności. Dla wielu przyszłych przedsiębiorców chęć bycia na swoim stała się głównym powodem założenia własnej placówki handlowej. Doświadczenie pokazuje, że wspomniani przedsiębiorcy nie ograniczają się tylko do prowadzenia sklepów – ich działalność wykracza zdecydowanie dalej poza handel i odciska swój pozytywny ślad w życiu lokalnej społeczności.

Czytaj także: Czym jest handel niezależny?

Doskonałym przykładem tego typu działań są inicjatywy realizowane przez laureatów konkursu Grupy Eurocash „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”. Młodzież z Brójec będzie mogła cieszyć się z nowego miejsca spotkań – świetlicy wraz z nowym wyposażeniem. Nie byłoby to możliwe bez zaangażowania właścicielki sklepu Lewiatan. Dzięki pomysłom na projekty zgłoszone przez przedsiębiorców działających w tej samej sieci udało się zebrać dofinansowanie na zakup sprzętu dla strażaków z Lelic oraz na organizację miasteczka ruchu drogowego w Golesznie.  

Sklepy niezależne to historie rodzinnej przedsiębiorczości. Od lat stanowią one składową lokalnego krajobrazu. Jak pokazują zaprezentowane przykłady, są one również ważnym elementem dla życia danej społeczności.

Czytaj też: #HerosiCodzienności - Kto tworzy handel niezależny?

Dzięki swojej bliskości sklepy lokalne to miejsca wychodzące naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Są bogate w tradycję, a równocześnie idące z duchem czasu i myślące o przyszłych pokoleniach. Uważnie i odważnie wdrażają nowe rozwiązania, które mają pomóc zarówno im samym w prowadzeniu biznesu, jak i ich klientom w wygodnym i sprawnym dokonywaniu zakupów. Zeszłoroczna laureatka konkursu „Herosi Innowacyjności” – właścicielka sklepu Delikatesy Centrum w Besku – zdobyła dofinansowanie na stworzenie autonomicznego sklepu. Ułatwi to klientom sklepu robienie zakupów szybko i praktycznie o każdej porze. Nie bez znaczenia są również usprawnienia, które ułatwiają codzienną pracę i zarządzanie sklepem. Dzięki wygranej w konkursie z cyklu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” sklep abc w Dąbrowie Rusieckiej zadbał o ograniczenie emisji CO2 i zmniejszenie zapotrzebowania na prąd poprzez otrzymanie dofinansowania na instalację własnej instalacji fotowoltanicznej, zaś sklep Delikatesy Centrum przy ul. W. Pola w Przemyślu otrzymał grant na realizację ekologicznego systemu do zarządzania urządzeniami chłodniczymi.

To jedne w z wielu przykładów, jak przedsiębiorcy i pracownicy handlu dbają zarówno o swoich klientów, jak i o całe społeczności, w których mieszkają i pracują. Jaką jeszcze rolę pełnią w swoich społecznościach?

Dowiedz się więcej: https://youtu.be/1Zw-5U8I1to

[1] https://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/badanie-kim-jest-wlasciciel-sklepu-detalicznego,149396_1.html

Jak reklamować sklep lokalny - ulotki, gazetki, SEO, marketing szeptany?
Jak reklamować sklep lokalny - ulotki, gazetki, SEO, marketing szeptany?
15-12-2020

Dobra, czyli skuteczna reklama to szansa na przyciągnięcie nowych klientów. Właściwie zastosowana reklama to również narzędzie, które pozwala jeszcze bardziej przywiązać do siebie stałych klientów. Kiedy zatem sięgnąć po ulotki, a kiedy po gazetki? Co to jest SEO i czy może być przydatne p...

Czytaj więcej →
Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Co musisz wiedzieć? Cz.1.
Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Co musisz wiedzieć? Cz.1.
01-10-2021

Marnowanie żywności jest globalnym problemem, w ograniczenie którego angażują się zarówno organizacje międzynarodowe, jak i rządy poszczególnych państw. Od 2019 roku również w Polsce obowiązuje ustawa mająca na celu ograniczanie marnotrawienia żywności. Jest to ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu ż...

Czytaj więcej →
Marki własne ważne w rozwoju sieci
Marki własne ważne w rozwoju sieci
16-05-2019

Marki własne zrewolucjonizowały ofertę sieci handlowych. Od blisko dekady obserwujemy ich dynamiczny wzrost w ofercie produktowej. Niezależnie od szerokości geograficznej właściciele sieci handlowych wprowadzają do oferty produkty, które powstają na ich indywidualne zamówienie. W zależności od przyj...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl