Nowy rok szkolny to szczególny czas dla uczniów – pora na zaplanowanie nadchodzących miesięcy i wyposażenie się w odpowiednie akcesoria. Dla sprzedawców to z kolei świetna okazja do odświeżenia oferty swojej placówki i zorganizowania atrakcyjnych promocji. Warto pamiętać, że nie musimy prowadzić sklepu papierniczego, by przyciągnąć klientów i ich dzieci pod koniec wakacji – wystarczy kilka dobrych pomysłów. A te znajdują się w tekście poniżej!
Zacznij od właściwych produktów
Wyeksponuj materiały szkolne, jeśli posiadasz je w ofercie. Ten prosty zabieg zawsze przynosi efekty przed rozpoczęciem roku szkolnego, kiedy uczniowie i ich rodzice intensywnie rozglądają się za przyborami do nauki. Dobrze więc jest wygospodarować miejsce na przedmioty „pierwszej, szkolnej potrzeby”. Linijki, zestawy długopisów, korektory, dzienniczki czy ładne zeszyty – wszystko to warto estetycznie wyróżnić w sklepowej ofercie.
Co więcej, dobrze jest przyjrzeć się aktualnej ofercie papierniczej na rynku – trendy w okładkach zeszytów potrafią zmieniać się równie często, co w modzie! Przykładowo, dużym zainteresowaniem cieszą się obecnie wszelkie zeszyty wykonane w duchu eko – z brązowego papieru, z delikatnymi nadrukami i tłoczeniami. Młodzież z pewnością doceni atrakcyjne bruliony i dopilnuje, by wymarzony notes znalazł się w rodzinnym koszyku zakupowym.
Rozważ specjalne zniżki
Wielu konsumentów szuka okazji cenowych w sezonie szkolnym. W końcu sierpień i wrzesień to czas wielkiego polowania na wszelkie artykuły naukowe, a nierzadko klienci muszą wyposażyć jednocześnie kilkoro dzieci. Wyprawka potrafi być kosztowna, zatem konsumenci chętnie skorzystają ze wszelkich zniżek na potrzebne przedmioty. Wprowadzenie nowych promocji i rabatów, sprzedaż tzw. „wielosztuk” (np. zeszyty) to podstawa organizacji akcji „back-to-school” w placówce[1].
Lokalnie – znaczy trendy!
Klienci coraz bardziej skłaniają się ku odpowiedzialnym zakupom, robionym w lokalnych sklepach i wspierającym niezależnych przedsiębiorców[2]. Warto pomyśleć nad tym, jak wykorzystać ten trend w kontekście sezonu szkolnego. Może lokalna piekarnia oferuje świeże wypieki, idealne jako dodatek do szkolnego śniadania? A może regionalna przetwórnia naturalnych soków dostarcza je w pojemności świetnie dopasowanej pod szkolny plecak? Dobrze jest pomyśleć niestandardowo – sklepowe promocje nie muszą ograniczać się jedynie do zeszytów i ekierek!
Sezon szkolny to także lunchboxy
Nie ma mowy o początku roku szkolnego bez pudełka na lunch i butelki wody. Producenci oferują cały szereg pojemników i opakowań, zaprojektowanych specjalnie z myślą o uczniach – zarówno tych młodszych, jak i starszych. To doskonała okazja do uzupełnienia oferty swojej placówki i zorganizowania dodatkowej ekspozycji, w której znajdą się nie tylko estetyczne lunchobxy, ale także propozycje ich wypełnienia. Orzechy, nasiona, jogurtowe musy bez zbędnych dodatków czy suszone owoce – wszystko to może stanowić doskonale pasujący element akcji „skomponuj swój lunch do szkoły”. Warto zatem zadbać, by zarówno pojemniki, jak i odpowiednie produkty spożywcze znalazły się w ofercie sklepu na przestrzeni sierpnia i września[3].
Rozmawiaj ze swoimi klientami
Zadowoleni klienci staną się promotorami Twojej firmy. Polecaj swój biznes, wsłuchuj się w ich potrzeby. Może Twoi klienci potrzebują czegoś specjalnego? Poznaj asortyment dodatkowy na nowej platformie eurocash.pl Market. To tu sprawnie i komfortowo zamówisz ciekawe produkty, dopasowane do indywidualnych potrzeb konsumenta. Szeroka oferta pozwoli Ci odróżnić się od konkurencji i sprostać rosnącym oczekiwaniom odwiedzających.
Takie podejście do klientów sprawi, że nie tylko będą wracać do Twojego sklepu, ale z dużym prawdopodobieństwem wyślą do niego swoich znajomych[4]. Konsumentom zależy na produktach świeżych i wysokiej jakości – a właśnie takie mogą otrzymać w lokalnych sklepach, blisko swojego domu. Ma to ogromne znaczenie, szczególnie w codziennym przygotowywaniu posiłków, również tych do szkoły!
[1] https://www.forbes.com/sites/theyec/2019/12/30/how-to-prepare-your-marketing-efforts-for-back-to-school-season/?sh=4143905420e8
Dostęp 9.08.2021.
[2] https://www.forbes.pl/opinie/jakie-trendy-konsumenckie-w-2021-roku-zakupy-polakow/zde1rqh
Dostęp 9.08.2021
[3] https://hurtidetal.pl/article/art_id,26683-60/powrot-do-szkoly/
Dostęp 9.08.2021.
[4] https://www.eposnow.com/uk/resources/five-vital-steps-to-prepare-your-retail-business-for-reopening-1/ Dostęp 9.08.2021.
Podobne artykuły