Grupa Eurocash wystartowała właśnie z kolejną odsłoną kampanii społecznej „Herosi Codzienności”. Akcja ma pokazać rolę i znaczenie lokalnych sklepów „tuż za rogiem” i zachęcić Polaków do robienia w nich codziennych zakupów.
Co wyróżnia osiedlowe sklepy, zarówno te działające w ramach sieci jak i poza nimi prowadzone przez przedsiębiorców? W czym biją na głowę dyskonty? Oto kilka mocnych stronach lokalnych sklepów, o których mówi kampania „Herosi Codzienności”.
1. Wyjątkowe relacje z klientami
Niezależne sklepy spożywcze i ich obsługa jak nikt potrafią zadbać o swoich klientów. Znają ich oraz ich potrzeby i upodobania. Potrafią doradzić w wyborze, sprowadzić potrzebne produkty, których nie ma na stałe w ofercie czy nawet kredytować zakupy, gdy stały i dobrze znany klient zapomni portfela. Nic więc dziwnego, że takie sklepy mają lojalnych konsumentów, którzy odwiedzają je stale i robią w nich zarówno codzienne, jak i świąteczne zakupy. Przyciąga ich bowiem swobodna i życzliwa atmosfera oraz poczucie wspólnotowości.
2. Po sąsiedzku
Bliskość sklepu – to, że jest obok lub po drodze do domu – to gwarancja bezpieczeństwa i wygody zakupów. To, że można je zrobić szybko, bez kolejek, często wtedy, gdy inne sklepy są nieczynne np. w niedziele czy późniejszym wieczorem.
3. Mały może coraz więcej
Niektórym lokalne zakupy kojarzą się z wyższą ceną i małym wyborem. Nic bardziej mylnego – te czasy już minęły. Niezależne sklepy mają dostęp do wielu różnych dostawców i rzadko związane są z markami umowami na wyłączność. A dzięki takim inicjatywom, jak ranking „Równi w Biznesie” zainicjowanej prze Grupę Eurocash i Polską Izbę Handlu, producenci żywności coraz częściej mają dla małych biznesów takie same cenniki, jak dla dużych sieci spożywczych.
4. Gwarancja pierwszej świeżości
Za jakość, świeżość i różnorodność produktów w niezależnym sklepie odpowiada jego właściciel. Ręczy za to nazwiskiem i zaufaniem swoich klientów. Nic więc dziwnego, że takie sklepy przodują w dostarczaniu towarów od lokalnych producentów i promują regionalnych wytwórców. W tej kategorii deklasują sklepy centralnie zarządzane.
Kampania „Herosi Codzienności” miała swoją pierwszą odsłonę już w marcu tego roku, w trakcie pierwszej fali epidemii koronawirusa. W ramach aktualnej odsłony kampanii, Grupa Eurocash stworzyła m.in. film prezentujący wyjątkowość relacji, jakie tworzą się między konsumentami a osobami pracującymi w sklepach „tuż za rogiem”. Film można zobaczyć TUTAJ.
Zachęcamy wszystkich do zaangażowania się w tę kampanię np. poprzez udostępnienie linku do filmu na swoich kanałach społecznościowych. Naszym celem jest pokazać konsumentom w całej Polsce zalety sklepów niezależnych oraz to, jak ważną rolę pełnią one w swoich lokalnych społecznościach.Dołączcie do nas!
Podobne artykuły