07-04-2020

7/4/2020

Grupa Eurocash wspiera młodych robotyków z grupy RaByte

W rankingu najbardziej innowacyjnych państw – Global Innovation Index 2019[1] Polska zajmuje 39 miejsce na 127 analizowanych krajów. Stosunkowo odległa pozycja to głównie skutek niedofinansowanej edukacji  tym zakresie oraz niskie wydatki na badania i rozwój.

Grupa Eurocash wierzy, że biznes i firmy prywatne powinny zaangażować się w proces rozwoju innowacji, dlatego też postanowiła zostać oficjalnym sponsorem teamu RaByte. Dzięki wsparciu Eurocash przyszli inżynierowie mieli okazję wziąć udział w międzynarodowym konkursie FIRST Robotics Competition w Turcji.

Grupa RaByte: roboty to ich pasja – nad jakimi projektami pracowali do tej pory?

Grupa RaByte powstała z pasji do robotyki, automatyki i programowania. Skład RaByte to najwybitniejsi uczniowie z sześciu warszawskich liceów: Czackiego, Mickiewicza, Staszica, Hoffmanowej, Zamoyskiego, Skłodowskiej-Curie oraz z Technikum Mechatronicznego nr 1 w Warszawie, a także z V LO w Bielsku-Białej. Członkowie grupy, w wieku od 15 do 18 lat, to przyszli programiści, elektronicy, mechanicy i projektanci.

Team RaByte posiada już całkiem spore portfolio, w skład którego wchodzą m.in. takie projekty, jak:

  • Bransoletka budząca zasypiających kierowców,
  • Zegarek Smartwatch,
  • Poduszkowiec Rozpoznawczo-Badawczy,
  • Sterownik oświetlenia akwariowego z kontrolą Wifi,
  • Wielokanałowy adapter do ładowarek baterii litowo-polimerowych czy Asystenta Głosowego.

Dodatkowo, od sierpnia grupa jest objęta wsparciem Wydziału Robotyki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.

FIRST Robotics Competition – międzynarodowe zmagania robotyczne

FIRST Robotics Competition to największy konkurs robotyczny na świecie. W tegorocznej edycji wzięło w nim udział 3647 drużyn z całego świata, w tym zaledwie dwie z Polski. Łączna pula nagród przekroczyła 80 mln dolarów. Główne zadanie polegało na skonstruowaniu robota, który będzie w stanie wykonywać wyznaczone przez organizatorów polecenia.

Eliminacje w Stambule przebiegły w dwóch etapach.

  1. Samodzielne poruszanie się robota po arenie i zdobywanie punktów za jazdę bez pomocy pilota.
  2. Realizacja konkretnych czynności, w tym roku robot sterowany przez drużynę musiał m.in. zbierać i wrzucać piłki do kosza, kręcić kołem orazy zawieszać się na niestabilnym drążku.

Całości przyglądali się przedstawiciele takich instytucji jak NASA, Google, Apple czy Boeing.

Eurocash pomaga młodym i ambitnym ludziom z pasją

Udział w konkursie to cały proces – poza zaprojektowaniem i budową robota, zespół musiał również zorganizować właściwą promocję i co istotne pozyskać sponsorów i partnerów, dlatego tak ważna jest pomoc ze strony Grupy Eurocash. Kapitan grupy RaByte, dziękując za wsparcie, podkreślał, że udział w FIRST Robotics Competition, to niezwykle cenne doświadczenie, które z pewnością wykorzystają w najbliższej  przyszłości.

Grupa Eurocash angażuje się w wiele inicjatyw wspierających przedsiębiorczość w młodych ludziach. Przykładem jest konkurs „Generacja P – Herosi na Starcie”.  Działanie to adresowane jest do osób w wieku 16-26 lat, przyszłych przedsiębiorców, którzy już teraz mają pomysł na własny biznes. Wystarczy atrakcyjnie go opisać w formularzu zgłoszeniowym, przejść pomyślnie eliminacje, by już na drugim etapie móc skorzystać z niezwykle atrakcyjnych działań edukacyjnych. Uczestnicy będą mieli szansę wzięcia udziału w warsztatach umożliwiających im zdobycie nieocenionej wiedzy z zakresu tworzenia, wdrażania i rozwoju pomysłów biznesowych, jak również sprzedaży produktów i usług oraz ich skutecznej reklamy. Dla laureatów są przewidziane nagrody – 25 tys. zł i 10 tys. zł, dla finalistów planowane są sesje coachingowe o wartości 1500 zł prowadzone przez trenerów Akademii Umiejętności Eurocash.

Wkład w działania innowacje, szczególnie te na tak wstępnym, edukacyjnym poziomie, to jeden z najistotniejszych czynników wpływających na rozwój rynku nowych technologii. To, co dziś jest na etapie projektu, jutro może się okazać elementem ułatwiającym codzienną pracę i wspierającym obsługę klientów.

[1] https://www.globalinnovationindex.org/gii-2019-report

       

Podobne artykuły