Wykorzystujemy pliki cookies do zapamiętania ustawień i preferencji użytkownika.
Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Jeśli się nie zgadzasz, możesz w swojej przeglądarce wyłączyć zgodę na ich przechowywanie.

Grupa Eurocash przedstawia wizję handlu przyszłości i motywuje do wprowadzania zmian

24 września 2019 r. w Atlas Arenie w Łodzi, odbył się IV Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu, organizowany przez Akademię Umiejętności Eurocash. Kongres zgromadził 5 tys. właścicieli i pracowników sklepów spożywczych zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. To najbardziej inspirujące wydarzenie edukacyjne dla rynku detalicznego w Polsce, świadczące o sile handlu niezależnego.

Kongres rozpoczął się od wystąpienia Luisa Amarala, prezesa Grupy Eurocash, który zachęcał polskich przedsiębiorców do korzystania z  nowoczesnych technologii i podążania za najnowszymi trendami. Następnie, Agata Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash przedstawiła ofertę Edukacji 2.0, którą już teraz Akademia udostępnia polskim przedsiębiorcom, dając im możliwość edukowania swoich pracowników on-line i off-line, bez konieczności delegowania ich na szkolenia poza miejscem zamieszkania.

Wizja handlu przyszłości – Detalista 4.0

Zaraz po przedstawieniu zmian technologicznych zachodzących w otaczającym nas świecie przez Agatę Czarnecką z CBRE, Eurocash i Microsoft wraz z partnerami technologicznymi przedstawili wizję rynku detalicznego przyszłości – koncept „Detalista 4.0”.

 

Grupa Eurocash przypomniała, że właściciele sklepów małoformatowych już teraz mają do swojej dyspozycji nowoczesną platformę e-commerce B2B – eurocash.pl, z której można korzystać zarówno w wersji online, jak i mobile. Platforma umożliwia błyskawiczne zamówienie produktów do sklepu również przy użyciu smartfona, co przekłada się na oszczędność czasu przy procesie składania zamówień aż o 20%. Eurocash.pl zapewnia także dostęp do wiedzy o lokalnym rynku, w tym danych demograficznych pozwalających na dostosowanie asortymentu do struktury wiekowej otoczenia sklepu, rankingów najlepiej sprzedających się produktów i podglądu gazetek promocyjnych konkurencji. Grupa Eurocash zaprezentowała podczas Kongresu także swoje najnowsze rozwiązanie technologiczne udostępnione polskim, niezależnym przedsiębiorcom, czyli eurocash.pl Market – platformę marketplace, która docelowo zapewni właścicielom sklepów dostęp nawet do pół miliona produktów. To największa w Polsce oferta produktowa, umożliwiająca przedsiębiorcom poszerzenie indeksów towarowych o unikalne produkty eko, bio, lokalne, sezonowe, importowane czy niespożywcze, dopasowane do indywidualnych potrzeb ich klientów.

Z kolei Microsoft zaprezentował podczas Kongresu rozwiązania technologiczne, które mają zapewnić właścicielom niezależnych sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, a konsumentom wysoką jakość robienia zakupów. Microsoft pokazał wizję inteligentnego sklepu, który rozpoznaje konsumenta i potrafi wchodzić z nim w interakcję. Przykładem był inteligentny regał wyposażony w czujniki i kamery, dzięki któremu właściciel sklepu będzie miał wiedzę o tym, kto odwiedził jego sklep i jakie produkty wybrał, a konsument będzie mógł, na podłączonych do regału ekranach, obejrzeć dopasowaną do niego treść, informującą o promocjach czy nowościach produktowych. Podczas Kongresu zaprezentowano także inteligentną ladę, prezentującą przydatne informacje: jak długo dane produkty świeże są w sklepie, skąd pochodzą lub jakie są ich wartości odżywcze. Uczestnicy Kongresu mogli także wypróbować koszyk zakupowy ze skanerem i kasą, który m.in. umożliwia robienie zakupów bez udziału sprzedawców, także w niehandlowe niedziele. Najnowocześniejsze technologie, podczas przerwy, wypróbowało niemal 1700 uczestników Kongresu.

Inspirujące i motywujące prelekcje

Podczas Kongresu, 5 tys. przedsiębiorców i ich pracowników zostało zaproszonych do wysłuchania kilkunastu inspirujących prelekcji światowej klasy ekspertów rynkowych i uznanych osobistości świata nauki oraz biznesu. Wystąpienia na żywo przeplatane były teletransmisjami, w ramach AUE TV, czyli własnej telewizji Akademii Umiejętności Eurocash.

Na scenie Kongresu wystąpiło 12 prelegentów, w tym m.in. dr Aleksandra Przegalińska, prowadząca badania w Massachusetts Institute of Technology w Bostonie, która przedstawiła, jak rozwija się sztuczna inteligencja (AI), wskazując, że będzie ona pełniła fundamentalną rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych w przyszłości. Z kolei Jacek Kotarbiński, ekspert z zakresu marketingu, przekonywał, że narzędzia technologiczne nigdy nie zastąpią przyjemności robienia zakupów, na które wpływa sprawność i empatia konsumencka obsługi. Nikolay Kirov, wieloletni dyrektor Koźmiński Executive Business School, przedstawił zaś techniki i strategie, jak radzić sobie ze zmianą oraz jak biochemia mózgu i organizmu oddziałuje na nasze reakcje na nowe sytuacje. Kongres zakończyło niezwykle motywujące wystąpienie Martyny Wojciechowskiej, która przekonywała, że niemożliwe nie istnieje i tłumaczyła, jak ważny w osiąganiu sukcesów jest zespół. Przez cały czas trwania Kongresu, prowadzący Jakub B. Bączek, serią ćwiczeń mentalnych, skłaniał uczestników do refleksji i bliższego przyjrzenia się swojemu życiu w sferze zawodowej, relacji czy zdrowia.

Kompleksowa oferta edukacyjna

Organizatorem Kongresu jest Akademia Umiejętności Eurocash, prowadząca największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy, wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash (sieci: abc, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Koliber, Kosmeteria czy Kontigo). W ramach 4 filarów Akademii przedsiębiorcy i ich pracownicy mogą korzystać z bogatej oferty kursów e-learningowych zgromadzonych na platformie edukacyjnej, praktycznych warsztatów szkoleniowych prowadzonych w całej Polsce, corocznego Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu oraz studiów podyplomowych. Misją Akademii jest zapewnienie właścicielom małoformatowych sklepów dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy rynkowej i przygotowanie ich do wdrożenia w swoich sklepach zaawansowanych technologii.

152 Stypendystów! 20 września poznaliśmy finalistów Programu Stypendialnego Fundacji Eurocash na rok 2019/2020
152 Stypendystów! 20 września poznaliśmy finalistów Programu Stypendialnego Fundacji Eurocash na rok 2019/2020
29-10-2019

Od połowy czerwca do 31 lipca br., dzieci pracowników Grupy Eurocash, a  oraz dzieci personelu zatrudnionego w sklepach franczyzowych Grupy Eurocash, mogły zgłaszać swój udział w nowej edycji Programu „Spełniaj Marzenia”. W tym roku napłynęło 560 zgłoszeń! To już siódma edycja Programu Stypendial...

Czytaj więcej →
Zakaz handlu w niedzielę – jakie perspektywy dla małoformatowych sklepów?
Zakaz handlu w niedzielę – jakie perspektywy dla małoformatowych sklepów?
28-10-2019

Od czasu wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę wielu ekonomistów zadaje sobie pytanie, który typ sklepów okaże się zwycięski w rywalizacji o względy klientów w tej wciąż nowej sytuacji na polskim rynku. Czy niedziela bez zakupów oznacza zwiększenie ruchu w dyskontach w piątki i soboty? A może odwro...

Czytaj więcej →
Jak obliczyć wysokość składki ZUS?
Jak obliczyć wysokość składki ZUS?
16-10-2019

Odprowadzanie składek na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest obowiązkiem każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą. Składki dotyczą ubezpieczenia zdrowotnego oraz społecznego (emerytury i renty). Dodatkowo jeśli płacimy pełną składkę ZUS, ponosimy koszt składki na Fundusz Pracy. Przeds...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl