Top 5 innowacji w handlu, czyli jak dostosować swój sklep do potrzeb współczesnego konsumenta

Top 5 innowacji w handlu, czyli jak dostosować swój sklep do potrzeb współczesnego konsumenta

Od lat prowadzisz swój biznes i pewnie nie raz zadawałeś sobie pytanie: co jeszcze mogę zrobić, aby pozyskać nowych klientów? Twój sklep znajduje się blisko ich domu, szkoły, miejsca pracy. Zazwyczaj posiada asortyment, który zaspokaja ich podstawowe potrzeby.

Współczesny konsument jest bardziej wymagający i oczekuje, że Twój sklep wyróżniać się będzie nie tylko dobrą lokalizacją blisko jego miejsca zamieszkania, ale także zapewni mu znacznie wyższy komfort zakupów. Dowiedz się, jak właściwie odpowiedzieć na potrzeby dzisiejszego klienta wprowadzając praktyczne i nowoczesne rozwiązania w Twoim sklepie!

Przeczytaj też 8 zasad, które zapewnią w Twoim sklepie sprawną i miłą obsługę klienta

1. Komfort robienia zakupów

Dzisiejszy klient wybiera najczęściej przestronne miejsca zakupowe. W małych sklepach spożywczych trudno jest zadbać o więcej przestrzeni, jednak zachowany porządek między alejkami zapewnia dużo większy komfort Twojemu klientowi.

Dobre doświadczenie zakupowe zapewni także odpowiednia temperatura w sklepie. Klimatyzacja nie tylko chroni produkty przed roztopieniem (m.in. wyroby czekoladowe), ale również pozytywnie wpływa na samopoczucie Twoich klientów.

Pamiętaj, że zakupy w Twoim sklepie robią zazwyczaj kobiety, a w szczególności matki z dziećmi. Warto więc zapewnić podjazdy dla matek z wózkami oraz podjazdy dla osób niepełnosprawnych.

2. Dostępność asortymentu

Dzisiejszy konsument oczekuje przede wszystkim dostępności jego ulubionych towarów w Twoim sklepie. Aby dostosować ofertę sprzedażową do klientów w każdym przedziale wiekowym, należy przede wszystkim zadbać o różnorodność asortymentu z każdej grupy towarowej. Wśród produktów na półce w Twoim sklepie powinny znaleźć się zarówno produkty tańsze (dla klienta o niższych dochodach), jak i droższe (dla klienta, który wydaje więcej na konsumpcję).

To też Cię zainteresuje: Jak zarządzać asortymentem w sklepie spożywczym

Dzisiejsi konsumenci coraz bardziej zwracają też uwagę na jakość żywności. I nie chodzi tu o termin przydatności do spożycia, ale przede wszystkim o skład danego produktu. Często poziom cen produktów idzie w parze z ich jakością. Im wyższa jakość produktu, tym wyższa cena. Dlatego postaraj się zapewnić w swoim sklepie bardziej wymagającym klientom produkty wysokiej jakości i o naturalnym składzie.Od pewnego czasu zauważalny jest także wzrost sprzedaży produktów dietetycznych, eko oraz bio. Klienci świadomie sięgają po produkty „light” oraz produkty „naturalne”. Wśród kupujących są również tacy, którzy poszukują produktów typu „fit”. Coraz częściej konsumenci w sklepach spożywczych wkładają do koszyka produkty marki własnej.

3. Nowe technologie

Innowacyjność w sklepie spożywczym może polegać na: wymianie wyposażenia w sklepie, interaktywnych formach komunikacji z klientem, zastosowaniu nowoczesnej technologii, zmienności sposobu dostarczania towarów, dostępności dodatkowych usług, zakupach on-line. Klienci bardzo lubią programy lojalnościowe, aplikacje czy telewizory wewnątrz sklepu. Każda dodatkowa usługa np. kasa samoobsługowa typu scan&go czy dostawa zakupów typu click&collect wprowadzona w Twoim sklepie z pewnością ucieszy Twoich klientów.

4.  Wystrój i wyposażenie sklepu

Wyposażenie sklepu to nie tylko regały i półki, ale również znajdujące się w nim dodatkowe urządzenia.

Oprócz elektrycznych krajalnic oraz wag metkujących, na rynku dostępna jest szeroka gama dodatkowych urządzeń służących do krojenia, mielenia, ubijania czy pakowania oferowanego asortymentu. Przykładem wyposażenia, które zwiększy atrakcyjność stoiska mięsnego w Twoim sklepie są: pakowarki próżniowe oraz urządzenia do przygotowania kotletów, steków i mięsa na grilla, zastępujące rozbijanie produktów na desce.

Dodatkowymi urządzeniami zwiększającymi atrakcyjność sklepu są: piec do wypieku pieczywa oraz krajalnica do pieczywa. Pamiętaj, że sklep posiadający piec do wypieku pieczywa nie jest już uzależniony od dostaw piekarni.

5. Gastronomia

Coraz większa część Twoich klientów oczekuje możliwości zakupu w Twoim sklepie gotowych produktów do zjedzenia na szybko, podczas przerwy w pracy czy szkole. W wielu sklepach coraz częściej pojawiają się: koncept kawowy, mini bistro, świeże soki czy dania gotowe. Porozmawiaj ze swoimi klientami i zastanów się, czy mini-gastronomia w Twoim sklepie nie sprawi, że będą oni chętniej go odwiedzać?

Dbając o potrzeby swoich klientów, sprawiasz, że chętniej odwiedzają Twój sklep. Dopasuj swoją ofertę sprzedażową do  stylu życia, współczesnych trendów i oczekiwań Twoich klientów – dzięki temu zapewnisz wyższą sprzedaż i lojalność konsumentów!

Chcesz wiedzieć więcej, jak nowocześnie zarządzać sklepem?

Skorzystaj z oferty Akademii Umiejętności Eurocash i zapisz się na warsztat Zarządzanie sklepem!

Zapisz się poprzez platformę: www.akademiaeurocash.com.pl.

 

Samochód w firmie na nowych zasadach
Samochód w firmie na nowych zasadach
12-04-2019

W 2019 roku pojawiło się wiele zmian w przepisach podatkowych wpływających na koszty prowadzenia działalności. Jedną z takich odczuwalnych zmian jest rozliczania kosztów samochodów osobowych w firmie. Ustawodawca zmienił sposób rozliczania kosztów użytkowania samochodów osobowych będących środkiem t...

Czytaj więcej →
Ekspozycja produktów świeżych w Twoim sklepie. Poznaj 5 zasad zwiększających sprzedaż mięsa i nabiału
Ekspozycja produktów świeżych w Twoim sklepie. Poznaj 5 zasad zwiększających sprzedaż mięsa i nabiału
21-07-2022

Zakupy w dziale z mięsem i nabiałem zajmują nam zwykle najwięcej czasu. Szukamy najlepszych produktów, często konkretnych rodzajów. W tym artykule przedstawiamy kilka sposobów na to, aby uatrakcyjnić ekspozycję produktów świeżych w sklepie i zachęcić klientów do zakupu. Właściwy sprzęt to p...

Czytaj więcej →
Jak reklamować sklep lokalny - ulotki, gazetki, SEO, marketing szeptany?
Jak reklamować sklep lokalny - ulotki, gazetki, SEO, marketing szeptany?
15-12-2020

Dobra, czyli skuteczna reklama to szansa na przyciągnięcie nowych klientów. Właściwie zastosowana reklama to również narzędzie, które pozwala jeszcze bardziej przywiązać do siebie stałych klientów. Kiedy zatem sięgnąć po ulotki, a kiedy po gazetki? Co to jest SEO i czy może być przydatne p...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl