Kolejny lockdown. Jakie zmiany czekają handel  w najbliższym czasie?

Kolejny lockdown. Jakie zmiany czekają handel w najbliższym czasie?

Jesień to ponowny wzrost zachorowań na koronawirusa. W związku z nasileniem epidemii rząd wprowadził kolejne obostrzenia. Jednak sytuacja jest dynamiczna i uzależniona od zmieniającej się liczby zachorowań. W jakim jesteśmy aktualnie położeniu i jakie zasady będą nas wkrótce obowiązywać? Przedstawiamy najnowsze plany rządowe w zakresie walki z epidemią COVID-19.

Plan walki z COVID-19 na 100 dni

Kilka dni temu na konferencji prasowej premier Mateusz Morawiecki przedstawił nowe wytyczne rządu dotyczące walki z koronawirusem. Kształt scenariusza działań będzie uzależniony od tego, czy liczba zachorowań będzie wzrastać, czy maleć. Przedstawiony plan działań został określony mianem „100 dni solidarności”. Oto najważniejsze zapisy dotyczące handlu.

Plan obejmuje trzy warianty obostrzeń, w zależności od rozwoju sytuacji. Odnoszą się one do:

  • etapu odpowiedzialności od 28.11 do 27.12,
  • etapu stabilizacji, powrotu do podziału Polski na trzy strefy: czerwoną, żółtą i zieloną, najwcześniej, od 28.12 – zależnie od sytuacji epidemiologicznej,
  • kwarantanny narodowej, która zostanie wprowadzona w ostateczności, jeśli trzeba będzie radykalnie ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa w społeczeństwie.

Etap odpowiedzialności od 28 listopada do 27 grudnia

  • Otwarcie sklepów i usług w galeriach handlowych z zachowaniem ścisłego reżimu sanitarnego.
  • W sklepach i galeriach handlowych będzie obowiązywał limit osób: 1 os. na 15 m²
  • Obowiązek zasłaniania ust i nosa oraz dezynfekcji rąk przy wejściu do sklepu i/lub używania rękawiczek ochronnych podczas robienia zakupów.
  • Godziny dla seniorów – od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-12:00.

Etap stabilizacji od 28 grudnia – zależnie od sytuacji epidemicznej możliwy stopniowy powrót do stref: czerwonej, żółtej, zielonej

  • Czerwona strefa – średnia dzienna liczba zachorowań z 7 dni osiągnie ok.19 tys. zachorowań.
    • Ograniczenia klientów – max. 1 os. na 15 m².
    • Godziny dla seniorów – od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-12:00.
  • Żółta strefa – średnia dzienna liczba zachorowań z 7 dni osiągnie ok.9,4 tys.
  • Ograniczenia klientów – max. 1 os. na 7 m².
  • Zielona strefa – średnia dzienna liczba zachorowań z 7 dni osiągnie ok.3,8 tys.
    • W sklepach i galeriach handlowych – działalność bez ograniczeń.

Kwarantanna narodowa, w przypadku przekroczenia ostatecznego progu bezpieczeństwa lub niewydolności służby zdrowia

  • W galeriach otwarte tylko wybrane sklepy.
  • W sklepach i galeriach handlowych będzie obowiązywał limit osób: 1 os. na 20 m².
  • Godziny dla seniorów – od poniedziałku do piątku, w godz. 10:00-12:00.

Ponadto, rząd namawia do powszechnego przestrzegania zasady: DDM+W, czyli: dystans, dezynfekcja, maseczka, aplikacja STOP COVID- ProteGO Safe, wietrzenie.

Utrzymywanie dystansu społecznego, min. 1,5 m, dezynfekcja rąk i zakrywanie ust oraz nosa to podstawa w walce z epidemią. Warto regularnie wietrzyć przestrzenie, w których przebywa więcej osób oraz zainstalować aplikację STOP COVID- ProteGO Safe, która również wspiera walkę z COVID-19.[1]


Konsumencka historia: 100 lat polskiej niepodległości – 100 lat historii polskiego handlu
Konsumencka historia: 100 lat polskiej niepodległości – 100 lat historii polskiego handlu
12-11-2018

Historia ostatnich 100 lat polskiego handlu pokazuje jak trudną i burzliwą drogę przeszedł nasz kraj, jak bardzo się zmieniał i jak wraz z nim zmieniali się jego mieszkańcy. To nie tylko kalendarium ogromnych przemian w konsumpcji ale też historia przedsiębiorczości, która była w stanie trwać niezal...

Czytaj więcej →
Cztery kategorie produktów, których nie może zabraknąć w Twoim sklepie przed Wielkanocą
Cztery kategorie produktów, których nie może zabraknąć w Twoim sklepie przed Wielkanocą
04-04-2022

Ponad 60 proc. konsumentów planuje zrobić świąteczne zakupy na dwa tygodnie lub tydzień przed Wielkanocą. Oznacza to, że nadszedł czas, by zaopatrzyć swój sklep w asortyment niezbędny do przygotowania rodzinnego śniadania świątecznego. Nie jesteś pewny, jakie produkty powinny znaleźć się na sklepowy...

Czytaj więcej →
Jak zarządzać asortymentem w sklepie spożywczym?
Jak zarządzać asortymentem w sklepie spożywczym?
01-03-2019

Prowadzenie placówki handlowej, szczególnie spożywczej, to spore wyzwanie. Po pierwsze większość towarów w takim sklepie to produkty świeże, które łatwo ulegają przedawnieniu, a po drugie fundamentalne znaczenie dla powodzenia biznesowego danej placówki ma ich odpowiedni dobór i ekspozycja na półkac...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl