Press releases

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Duży Ben, specjalistyczny market alkoholowy, działający w ramach Grupy Eurocash, który liczy 280 placówek, wdraża kolejne rozwiązania z myślą o wygodzie swoich klientów. Sieć nawiązała współpracę z Glovo, popularną platformą oferującą szybkie dostawy do domu. W jej efekcie klienci – w wybranych miastach – zyskują możliwość zamówienia artykułów z oferty Dużego Bena wprost pod swoje drzwi. Ponadto sieć nawiązała także współpracę z Pointpack, dzięki której kupujący będą mieli możliwość nadawania i odbioru paczek w placówkach Dużego Bena.

W pierwszym etapie współpracy klienci blisko 100 placówek z Warszawy, Poznania, Wrocławia i Gdańska będą mogli za pośrednictwem Glovo zamawiać dostawę około 500 produktów z oferty Dużego Bena. Dostarczany asortyment obejmuje zarówno alkohole, jak i słone przekąski i słodycze.

Duży Ben to nowoczesny koncept sklepów, odpowiadający na wymagania współczesnego konsumenta, oferujący mu fachową poradę oraz marki dla koneserów. Ze względu na lokalizację, powierzchnię oraz godziny otwarcia, to również sklep typu convenience. Od tego miesiąca Duży Ben staje się jeszcze bardziej wygodnym sklepem – będzie można zamówić wybrane artykuły z dostawą kurierem lub korzystając z usługi Click&Collect, za pomocją aplikacji Duży Ben lub Glovo – podsumowuje Michał Florkiewicz, Dyrektor Zarządzający sieci Duży Ben, Grupa Eurocash.

Realizacja zamówień z dostawą będzie możliwa w godzinach otwarcia sklepu (30 min po otwarciu placówki i 30 min przed jej zamknięciem). Możliwe będą również zakupy w formacie click & collect z osobistym odbiorem zamówienia w wybranym sklepie.

Paczki w Dużym Benie

To nie jedyna współpraca nawiązana przez sieć w ostatnich tygodniach. Duży Ben podpisał też umowę z Pointpack, operatorem technologicznym i organizatorem punktów odbioru i nadawania paczek. W efekcie już od października klienci sieci w całej Polsce będą mogli nadawać i odbierać przesyłki we wszystkich placówkach Dużego Bena.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Duży Ben rozwija sieć i wprowadza nowe usługi
Duży Ben, specjalistyczny market alkoholowy, działający w ramach Grupy Eurocash, który liczy 280 placówek, wdraża kolejne rozwiązania z myślą o wygodzie swoich klientów. Sieć nawiązała współpracę z Glovo, popularną platformą oferującą szybkie dostawy do domu. ...

Sieć ABC, działająca w ramach Grupy Eurocash od półtora roku prowadzi proces remodelingu swoich sklepów. Już 1200 lokalizacji w całej Polsce miało swoją premierę w nowej odsłonie. W połowie października dołączył do nich sklep ABC w Lesznie, którego właściciel przeprowadził remodeling… dzięki wygranej w konkursie sieci, zorganizowanym podczas tegorocznego e-Kongresu marki. Lokal zyskał nowy szyld, zaktualizowaną witrynę i odświeżone wnętrze, a przedsiębiorca może cieszyć się nowoczesnymi rozwiązaniami wspierającymi ekspozycję towarów i sprzedaż.

Sklep przy Drodze, prowadzony przez Pana Marka z Leszna, to już 1200 sklep ABC w nowym koncepcie. Zmiana sklepu jest o tyle wyjątkowa, ponieważ właściciel zrealizował ją dzięki głównej wygranej w konkursie sieci, przeprowadzonym podczas tegorocznego e-Kongresu ABC. Kongres marki to coroczne wydarzenie, dedykowane przedsiębiorcom sieci, podczas którego mają oni okazję nie tylko zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w handlu detalicznym, ale także zyskać nową dawkę aktualnej branżowej wiedzy. Jedną z najważniejszych atrakcji w ramach Kongresu był konkurs, w którym główną nagrodę stanowił właśnie kompleksowy remodeling sklepu – co ciekawe, wydarzenie miało miejsce w czerwcu, a już w październiku laureat może cieszyć się odświeżonym wyglądem swojego sklepu.

Sklep na nowo

Prace nad remodelingiem rozpoczęły się od konsultacji potrzeb przedsiębiorcy, na podstawie których został przygotowany szczegółowy projekt oraz wizualizacja sklepu. To właśnie właściciel znajduje się w centrum nowego szyldu ABC, a każdy lokal jest zaprojektowany z myślą o indywidualnych potrzebach przedsiębiorców i ich klientów.

W rezultacie prac, sklep Pana Marka zyskał nową nazwę Sklep przy Drodze, a nad wejściem pojawił się odświeżony szyld z nowym logo ABC. Zmodyfikowana została cała sklepowa witryna, która zyskała wyrazistą, czytelną oprawę wizualną, a także dedykowane miejsce na komunikację aktualnych promocji.

Nowoczesnego podejścia nie zabrakło również wewnątrz lokalu. Punkt został wyremontowany, a lodówki oraz oświetlenie zmieniono na energooszczędne. Zaprojektowano nowy rozkład półek, który pozwolił na maksymalne wykorzystanie niewielkiej powierzchni, uwzględniając ekspozycje różnych kategorii produktów, a także komfort zakupowy konsumentów. Wymieniony został także regał na pieczywo, sekcja Zieleniak z warzywami i owocami uległa rozszerzeniu. W sklepie znajduje się także lada wędliniarska z bogatą ofertą produktów dostarczanych od lokalnego producenta.

Dużym atutem zremodelowanego sklepu jest nowa lada sprzedażowa, która optymalnie gospodaruje przestrzeń przy kasie oraz wyróżnia produkty impulsowe. Takie rozwiązanie pozwala na wzrost wartości koszyka zakupowego i zwiększanie sprzedaży w punkcie.

– Z siecią ABC współpracuję od 2001 roku, a więc już od ponad 20 lat. Mój sklep ma więc długą tradycję, a klienci znają mnie bardzo dobrze, z resztą z wzajemnością. Wygrana w konkursie to dla mnie możliwość przeniesienia sklepu na zupełnie nowy poziom i sprawienia, że zakupy staną się dla moich klientów jeszcze przyjemniejsze. To także wsparcie sprzedażowe i marketingowe. To, co mnie zaskoczyło to kompleksowa zmiana lokalu w tak krótkim czasie. Wsparcie sieci oraz profesjonalna koordynacja wszystkich etapów pozwoliła na szybką realizację projektu – mówi Pan Marek, właściciel sklepu ABC w Lesznie.

ABC to ogólnopolska franczyzowa sieć sklepów spożywczych, organizowana przez Grupę Eurocash i działająca już od ponad 20 lat. Obecnie do sieci należy blisko 9000 sklepów w całej Polsce. Sieć ABC daje właścicielom sklepów możliwość korzystania z gotowego modelu prowadzenia sklepu, oferuje pełne wsparcie marketingowe, organizacyjne oraz preferencyjne warunki zakupowe w hurtowniach oraz na stronie www.eurocash.pl. W ramach sieci właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu – w myśl hasła „Z nami Ty jesteś marką”. Więcej na www.noweabc.pl.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Remodeling sklepu w ramach wygranej w konkursie. Sklep ABC w Lesznie w nowej odsłonie
Sieć ABC, działająca w ramach Grupy Eurocash od półtora roku prowadzi proces remodelingu swoich sklepów. Już 1200 lokalizacji w całej Polsce miało swoją premierę w nowej odsłonie. W połowie...

Tak znaczący udział wydatków na markowe produkty w sieciowych sklepach małoformatowych[1] czyni z nich ważny kanał sprzedaży tych artykułów. Tymczasem producenci nadal oferują niezależnej części rynku gorsze warunki współpracy niż sieciom dyskontów czy supermarketów (w których udział produktów markowych w sprzedaży jest znacząco niższy). Potwierdzają to wyniki najnowszego Rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cokwartalnie przez Grupę Eurocash. 

Sklepy lokalne to ważny uczestnik rynku handlu detalicznego w Polsce (z udziałem na poziomie 35 proc.[2]). Są one łatwo dostępne dla ogromnej części społeczeństwa, np. sklepy współpracujące z Grupą Eurocash docierają szacunkowo do 12,5 mln mieszkańców naszego kraju, co oznacza, że w ich zasięgu znajduje się aż 85 proc. gospodarstw domowych. Klienci cenią je nie tylko za bliskość czy brak kolejek, ale także jakość, świeżość i szeroki wybór produktów[3]. Niestety wielu dostawców zdaje się nie dostrzegać w pełni ogromnego potencjału, jaki niesie ze sobą lokalny kanał sprzedaży. Widać to w wynikach najnowszej edycji Rankingu Równi w Biznesie, przygotowanej przez Eurocash na podstawie danych NielsenIQ za II kw. 2022 r. Warunki cenowe i dystrybucyjne oferowane przez producentów są wciąż mniej korzystne dla rynku niezależnego niż dla sieci dyskontów i supermarketów.

Dyskonty i supermarkety są wciąż faworyzowane

Producenci faworyzują te formaty sklepów na dwa sposoby – oferując im lepsze warunki cenowe lub wprowadzając do sprzedaży produkty dedykowane, a więc takie, których konsumenci nie znajdą nigdzie indziej.

Jeżeli chodzi o preferencyjne warunki cenowe dla dużych sieci handlowych, dotyczy to przede wszystkim takich producentów jak: Unilever (w kategorii środków do prania), Foodcare (przyprawy), McCormick (musztardy), Coca-Cola (soki i napoje gazowane), Storck (praliny) czy Mondel?z International (czekolady).

Mamy też grupę producentów, których sprzedaż (powyżej 25 proc.) składa się z produktów dedykowanych dla dyskontów i supermarketów. Są to: Barilla (makarony), Unilever (środki do prania), Maspex (ketchupy), Graal (konserwy mięsne) oraz Społem Kielce (majonezy).

Rynek z potencjałem

Niezmiennie powtarzamy, że faworyzowanie sieci dyskontów i supermarketów przez producentów i dostawców to strategia krótkowzroczna. Tym bardziej, że rynek sklepów lokalnych jest w Polsce silny, a sprzedaż w nich nadal rośnie. Prognozujemy, że sprzedaż per sklep w kontekście rynku lokalnego urośnie o 21 proc. do 2025 r.[4] - mówi Małgorzata Obrębska, Dyrektor Działu Zakupów Centralnych i Marki Własnej w Grupie Eurocash. Rozbudowana sieć dystrybucji żywności w Polsce to potencjał, który producenci powinni maksymalnie wykorzystywać. – Szczególnie biorąc pod uwagę, jak duży udział w zakupach konsumentów w tych sklepach lokalnych mają produkty markowe. Zachęcamy producentów do wyrównywania szans pomiędzy tymi formatami rynku. Nieocenionym naszym narzędziem w tych rozmowach jest Ranking Równi w Biznesie monitorujący, jak wygląda bieżąca polityka cenowa i dystrybucyjna kluczowych dostawców na rynku – dodaje Małgorzata Obrębska.

Pełne wyniki rankingu można znaleźć na stronie grupaeurocash.pl/przedsiebiorca/sila-zakupowa/ranking-rowni-w-biznesie.

 

[1] Źródło: GfK Shopping Monitor 2022 (produkty markowe, tj. nie marki własnej), dane za rok 2021

[2] Źródło: NielsenIQ, Establishment Survey 2021, Europa

[3] Źródło: Badanie PMR Kwiecień 2022, n=1000, możliwość wskazania top3

[4] Źródło: PMR dla Eurocash

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Produkty markowe stanowią 95% sprzedaży w małoformatowych sklepach sieciowych. Czy producenci wykorzystują ten potencjał?
Tak znaczący udział wydatków na markowe produkty w sieciowych sklepach małoformatowych[1] czyni z nich ważny...

Grupa Eurocash rusza z kolejną edycją „Szanujemy, nie marnujemy!” – kampanii społeczno-edukacyjnej realizowanej we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności. W projekt zaangażowały się sieci współpracujące z Grupą: Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, ABC, Delikatesy Centrum, a także abc na kołach i Frisco. Tym razem Eurocash udostępni cykl podcastów o prawnych aspektach niemarnowania żywności oraz wideo przepisów na dania zero waste. Z kolei właściciele lokalnych sklepów – klienci Grupy – mogą wziąć udział w webinarach z ekspertami.

„Nie marnujemy!” to program, który Grupa Eurocash – jako największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją towarów FMCG, w tym żywności – realizuje w ramach swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju. W trakcie tegorocznej edycji projektu, w ramach kampanii “Szanujemy, nie marnujemy!”, Grupa udostępni dla wszystkich zainteresowanych (nie tylko swoich klientów) serię wideo przepisów na potrawy zero waste, które każdy może przygotować we własnym domu, a także cykl podcastów prawnych oraz artykuły poruszające m.in.:

  • kwestie zawierania i realizowania umów z organizacjami pożytku publicznego;
  • tematy opłat i kontroli związanych z regulacjami w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności;
  • praktyczne aspekty zarządzania sklepem w kontekście zapobiegania marnowaniu jedzenia.

Materiały będą dostępne pod adresem grupaeurocash.pl/o-eurocash/odpowiedzialny-biznes. Na przestrzeni września i października Grupa realizuje też cykl webinarów dla swoich klientów. Są one organizowane we współpracy z ekspertami, którzy wspierają przedsiębiorców fachowymi i praktycznymi poradami, także prawnymi. W webinarach mogą wziąć udział zarejestrowani użytkownicy Akademii Umiejętności Eurocash.

Odpowiedź na realny problem

Aż 30% produkowanej żywności na świecie ulega zmarnowaniu. W Polsce każdego roku marnujemy aż 5 mln ton jedzenia.[1] Jak wynika z „Raportu wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 r.” ponad połowa, bo aż 53% współpracujących z Grupą właścicieli lokalnych sklepów już podejmuje działania zmierzające do ograniczenia marnowania żywności.

Poprzez działania w ramach “Szanujemy, nie marnujemy!” Grupa zachęca współpracujących z nią przedsiębiorców nie tylko do usprawnienia ich działań w tym obszarze, ale też aktywizowania konsumentów, kupujących w ich sklepach, do podejmowania działań mających na celu ograniczanie marnotrawstwa żywności.

Wszystkie materiały edukacyjne kampanii zamieszczane będą na stronie kampanii grupaeurocash.pl/o-eurocash/odpowiedzialny-biznes. Działania będą wspierane przez sieci zrzeszone w ramach Grupy Eurocash: Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, ABC, Delikatesy Centrum, a także abc na kołach i Frisco. Partnerami kampanii są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności, z którymi Eurocash od lat współpracuje w zakresie przekazywania niesprzedanej żywności na cele pomocowe.

[1] https://grupaeurocash.pl/assets/media/grupa-eurocash-szanuje-nie-marnuje-podrecznik-final_1.pdf

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Podcasty i webinary o prawnych aspektach niemarnowania żywności oraz przepisy zero waste od Grupy Eurocash. Startuje 2. edycja kampanii „Szanujemy, nie marnujemy!”
Grupa Eurocash rusza z kolejną edycją „Szanujemy, nie marnujemy!” – kampanii społeczno-edukacyjnej realizowanej we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności. W projekt zaangażowały się sieci...

Innowacyjna Platforma Handlu (Grupa Eurocash) oraz dostawca M/platform – firma Comp Centrum Innowacji (Grupa Comp) łączą siły. Jedyne w Polsce spółki zdolne do skutecznej integracji różnorodnych systemów POS w lokalnych sklepach właśnie zawarły umowę o współpracy strategicznej, której efektem będzie stworzenie nowej, dedykowanej dla klientów Grupy Eurocash platformy. Partnerzy będą pracować nad wspólnymi rozwiązaniami dla detalistów, które wyznaczą nowy branżowy standard pozwalający na skuteczną konkurencję z centralnie zarządzanymi sieciami.

Umowa Grupy Eurocash z Grupą Comp to początek współpracy dwóch gigantów handlu niezależnego: lidera w organizacji sieci franczyzowych i partnerskich z wiodącym dostawcą urządzeń, technologii i wsparcia serwisowego dla detalistów. Jednocześnie Grupy Eurocash i Comp to te same spółki, które stoją za integracją różnych systemów kasowych w ramach dwóch unikalnych w Polsce platform usprawniających codzienną pracę właścicieli lokalnych sklepów: Innowacyjnej Platformy Handlu i M/platform. To właśnie synergii w obszarze tych rozwiązań będzie dotyczyła współpraca, która pozwoli na połączenie unikalnych kompetencji, technologii i wizji obu firm.

Już na początkowym etapie współpracy, która zakłada synergię technologiczną, kooperacja wygeneruje szereg korzyści dla właścicieli lokalnych sklepów współpracujących w ramach sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash, a także producentów oraz samych konsumentów. Co ważne, współpraca wspiera strategiczne cele obu partnerów.

Niedawno ogłoszona przez nas Strategia na lata 2023-2025 oparta jest na trzech filarach. Jednym z nich jest właśnie „Platforma Technologiczna”. Mamy ambicję być dla lokalnych sklepów najważniejszym partnerem technologicznym, chcemy wzmacniać ich konkurencyjność, m.in. w oparciu o cyfryzację handlu. Współpraca z Comp Centrum Innowacji to dla nas ważny krok, który przyspieszy realizację naszego celu zwiększenia konkurencyjności sklepów lokalnych poprzez udostępnienie im nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nasi franczyzobiorcy i partnerzy oczekują od nas rozwiązań tu i teraz – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

- Podpisana umowa oznacza upowszechnienie rozwiązań opartych na technologii M/platform w sieciach franczyzowych lidera rynku małych i średnich sklepów w Polsce. COMP SA uzyskał tym samym potwierdzenie gotowości technologii M/platform do realizowania potrzeb biznesowych największego uczestnika rynku niezależnego, co było głównym celem M/platform na obecny rok w ogłoszonej strategii. Jest to zgodne z wcześniej przekazywanymi przez nas informacjami, że nasza skala oraz szybkość reakcji pozwalają nam na dalszy wzrost projektu M/platform w stale rosnącej części rynku niezależnego handlu spożywczego w Polsce, jaką są sieci franczyzowe - mówi Robert Tomaszewski, prezes Comp Group.

Współpraca przyniesie szereg korzyści właścicielom sklepów lokalnych sieci franczyzowych i partnerskich współpracujących z Grupą Eurocash, którzy z pomocą rozwiązań wygenerowanych wspólnie przez IPH i CCI będą mogli łatwo:

  • zarządzać codziennymi procesami w sklepie,
  • zarządzać polityką cenową,
  • wdrażać wszystkie rodzaje promocji, tj. obniżki cenowe, promocje 2+1, taniej za zestaw różnych produktów itp.,
  • monitorować skuteczność prowadzonych akcji promocyjnych i ogólne wyniki sklepu,
  • indeksować towary w ramach wspólnej kartoteki towarowej,
  • konsultować się z kompetentnym i sprawnym biurem obsługi.

Docelowe rozwiązanie, nad którym chcą pracować obie spółki, pozwoli na rozszerzenie możliwości implementacji programu lojalnościowego na wszystkie wiodące systemy kasowe. Co więcej, platforma będzie zintegrowana m.in. z eurocash.pl, dzięki czemu właściciel w wygodny sposób będzie mógł skoordynować działania sprzedażowe z zakupowymi.

Umowa dodatkowo umożliwia właścicielom sklepów zakup urządzeń oraz oprogramowania Grupy Comp na preferencyjnych warunkach, a nawet jego realizację w modelu subskrypcyjnym. To znacząco obniża konieczność ponoszenia wysokich początkowych inwestycji przez właścicieli sklepów – przykładowo w sytuacji okresowej wymiany systemów kasowych w sklepie.

Celem obu firm w perspektywie długofalowej jest połączenie w ramach jednego rozwiązania wszystkich sklepów franczyzowych i partnerskich działających we współpracy z Eurocash. Na dzień startu w ramach połączonej platformy będzie działać już 4,5 tys. sklepów związanych z Grupą.

Innowacyjna Platforma Handlu to spółka z Grupy Eurocash odpowiedzialna za cyfryzację sieci partnerskich oraz niezależnych sklepów detalicznych w Polsce. W jej ramach Eurocash rozwija autorską platformę, która pozwala sieciom franczyzowym m.in. na sprawne zarządzanie polityką cenową, promocjami, komunikacją i asortymentem, a także skuteczny monitoring efektywności tych działań za pomocą zaawansowanej platformy raportowej. Dodatkowo IPH rozwija nowoczesny system POS oraz aplikację mobilną wraz z programem lojalnościowym bez konieczności kosztownej unifikacji systemów kasowych w sklepach sieciowych.

Comp Centrum Innowacji (CCI) to z kolei spółka z Grupy Comp, która jest wiodącym producentem kas fiskalnych oraz liderem rynku drukarek fiskalnych i systemów POS w Polsce. CCI opracowało system i zestaw aplikacji o nazwie M/platform, w ramach której, poprzez komunikację urządzeń fiskalnych z centralnym serwerem platformy, możliwe jest publikowanie i aktywowanie promocji w sklepach detalicznych oraz automatyczne dokonywanie ich rozliczeń i analiz.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. 

Grupa Eurocash to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep oraz Duży Ben. W ramach Eurocash działa również Frisco.pl – największy w Polsce internetowy market spożywczy.

           

Innowacyjna Platforma Handlu połączy siły z M/platform. Spółki podpisały umowę o współpracy strategicznej
Innowacyjna Platforma Handlu (Grupa Eurocash) oraz dostawca M/platform – firma Comp Centrum Innowacji (Grupa Comp) łączą siły. Jedyne w Polsce spółki...
  • Umocnienie pozycji największego hurtownika w Polsce, inwestycje w rozwój sieci franczyzowych i partnerskich oraz zbudowanie platformy technologicznej dla sklepów lokalnych – to główne filary strategii Grupy Eurocash na lata 2023-2025.
  • Grupa Eurocash w 2025 r. chce osiągnąć 1 mld zł EBITDA (przed MSSF 16). Eurocash zamierza również powrócić do regularnego wypłacania dywidendy.
  • W pierwszym półroczu 2022 r. Grupa Eurocash zanotowała silny wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach działalności, co przełożyło się na wzrost przychodów o ponad 16% r/r, do 14,3 mld zł.
  • Po czwartym z rzędu kwartale zwiększania rentowności w Hurcie i w Detalu, Grupa osiągnęła w pierwszym półroczu br. najwyższy historycznie wynik EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację), który wyniósł 407 mln zł (+102% r/r).

– Grupa Eurocash już dzisiaj jest największym hurtownikiem FMCG w kraju, dysponującym najbardziej zaawansowaną siecią logistyczną. Dostarczamy produkty do 90 tysięcy punktów w całym kraju, a w zasięgu sklepów współpracujących z Grupą znajduje się 85% gospodarstw domowych. Jesteśmy również organizatorem sieci franczyzowych i partnerskich skupiających prawie 16 tysięcy sklepów oraz właścicielem największego supermarketu internetowego w Polsce. Nowa strategia pozwoli w pełni wykorzystać ten potencjał i jeszcze lepiej wspierać rozwój polskich przedsiębiorców prowadzących lokalne sklepy – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Zgodnie z przyjętą strategią, Grupa Eurocash w latach 2023-2025 skoncentruje się na dalszym rozwoju podstawowej działalności, w szczególności obszaru hurtowego, który ma funkcjonować w modelu omnichannel (tj. wielokanałowym, łączącym sprzedaż stacjonarną i online). Celem Eurocash w tym obszarze jest m.in. poprawa warunków zakupowych, wzrost lojalności klientów, jak i podwojenie sprzedaży B2B e-commerce za pośrednictwem eurocash.pl.

Jako organizator sieci franczyzowych i partnerskich, Grupa Eurocash planuje dalsze inwestycje w ich rozwój i pozycjonowanie, co z kolei ma przełożyć się na wzrost liczby sklepów zrzeszonych w tych sieciach oraz zwiększenie udziałów rynkowych. Także marka Delikatesy Centrum będzie rozwijana w modelu franczyzowym, w tym z partnerami (joint-venture).

Grupa Eurocash zamierza ponadto być platformą technologiczną, oferującą nowoczesne rozwiązania cyfrowe, w tym zintegrowany program lojalnościowy oraz największą platformę POS w handlu niezależnym.

W obszar platformy technologicznej wchodzi również Frisco, lider rynku e-grocery w Polsce. Grupa zakłada, że w 2025 r. przychody Frisco sięgną 1 mld zł. Dla porównania, w 2021 r. wyniosły one 294 mln zł, a w pierwszej połowie 2022 r. już blisko 190 mln zł.

Cele 2025: 1 mld EBITDA, niższe zadłużenie i dywidenda

Zarząd Grupy Eurocash zakłada, że realizacja przyjętej strategii pozwoli na osiągnięcie w 2025 r. 1 mld EBITDA (zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację, przed MSSF 16).

Jednocześnie, w otoczeniu rosnących stóp procentowych, Grupa Eurocash zamierza zmniejszyć zadłużenie i koszty finansowania. Celem jest ustabilizowanie struktury finansowania na poziomie 1,5x dług netto/EBITDA (przed MSSF 16), przy tymczasowo wyższych poziomach wskaźnika dla skorzystania z okazji powiększenia udziałów rynkowych.

Intencją Eurocash jest również powrót do regularnego wypłacania dywidendy, przy czym rekomendacja oraz kwota dywidendy będą uwzględniały warunki i strukturę finansowania, którego stroną będzie Grupa.

Dynamiczny wzrost sprzedaży i EBITDA w pierwszej połowie 2022 r.

Istotną poprawę widać już w wynikach Grupy Eurocash za pierwsze półrocze 2022 r. Skonsolidowana sprzedaż w omawianym okresie przekroczyła 14,3 mld zł i była o ponad 16% wyższa niż przed rokiem. Co ważne, wzrost przychodów przewyższył wzrost kosztów, co przełożyło się na poprawę marży EBITDA i historycznie wysoki poziom zysku EBITDA – w pierwszym półroczu 2022 r. wyniósł on 407 mln zł. To ponad dwukrotnie więcej w porównaniu z wynikiem zaraportowanym w pierwszej połowie 2021 r. i o 44% r/r w porównaniu z wynikiem znormalizowanym (bez uwzględnienia odpisu w segmencie detalicznym).

– W segmencie hurtowym zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży w każdym formacie dystrybucji, a pozytywny efekt dźwigni operacyjnej przełożył się na wzrost marży EBITDA. W efekcie, EBITDA w Hurcie wzrosła o 24% r/r, do 357 mln zł, przy wzroście przychodów o 14% r/r, do 10,35 mld zł. Jednocześnie coraz więcej naszych klientów zamawia produkty na eurocash.pl. Liczba użytkowników tej platformy w czerwcu wzrosła do blisko 38 tysięcy wobec niespełna 31 tysięcy na początku roku – poinformował Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– W segmencie detalicznym również zanotowaliśmy poprawę sprzedaży w każdej kategorii. Dodatkowy, pozytywny wpływ miała konsolidacja sklepów Arhelan, przejętych w listopadzie 2021 r. Łączna sprzedaż Detalu wzrosła w pierwszym półroczu o blisko 20% r/r, do 3,6 mld zł – wskazał Jacek Owczarek.

EBITDA segmentu detalicznego w pierwszej połowie 2022 r. wyniosła 141 mln zł, co oznacza wzrost o 89% r/r w ujęciu znormalizowanym (bez uwzględnienia odpisu dokonanego w pierwszej połowie 2021 r.).

Sprzedaż segmentu Projekty w pierwszym półroczu br. wyniosła z kolei 349 mln zł i była o 41% wyższa niż przed rokiem. Wzrost ten wynikał przede wszystkim z dalszej ekspansji e-supermarketu Frisco oraz sieci marketów alkoholowych Duży Ben (na koniec czerwca br. liczyła ona już 249 sklepów wobec 204 na koniec 2021 r.). Z uwagi na koszty prowadzonej ekspansji, EBITDA segmentu Projekty pozostawała ujemna: w pierwszym półroczu 2022 r. wyniosła -34 mln zł wobec -22 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.

***

Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Eurocash

mln zł

1H 2022

1H 2021

Zmiana r/r

Przychody ze sprzedaży produktów

14 367

12 363

16%

Zysk brutto na sprzedaży

1 967

1 567

26%

Marża brutto na sprzedaży

13,69%

12,67%

1,02 pp

EBITDA

407

203

102%

Marża EBITDA

2,84%

1,64%

1,2 pp

Zysk/(strata) netto

(31)

(165)

-

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Grupa Eurocash podsumowuje mocne pierwsze półrocze 2022 r. i ogłasza strategię na lata 2023-2025 opartą na trzech filarach
Umocnienie pozycji największego hurtownika w Polsce, inwestycje w rozwój sieci franczyzowych i partnerskich oraz...

Wraz z rekordowymi wynikami, Grupa Eurocash ogłosiła właśnie strategię biznesową na lata 2023-2025. Stawia na konsekwentne wsparcie franczyzobiorców, konsolidację jednostek hurtowych oraz rozwój platformy technologicznej dla sklepów lokalnych w Polsce. Największy hurtownik w kraju ma w planach m.in. budowę hurtowni omnichannel. Grupa będzie też dalej rozwijać franczyzy i sieci partnerskie, które zamierza kompleksowo wspierać i pozyskiwać nawet około 500 nowych sklepów rocznie. Dużą rolę w nowej strategii odgrywają również Frisco i plany umocnienia się na polskim rynku e-grocery.

Duże inwestycje we franczyzę. Nawet 500 nowych sklepów rocznie

Ważnym obszarem w nowej strategii są sieci franczyzowe i partnerskie. Eurocash, z blisko 16 tys. sklepów i ponad 14 proc. udziałem w rynku FMCG, jest ich największym operatorem w kraju. Jak podkreśla, ten model biznesowy świetnie się sprawdza nie tylko w Polsce, ale też w innych państwach europejskich. To m.in. dlatego w najbliższych latach Grupa zamierza zainwestować w rozwój i pozycjonowanie franczyz i systemów partnerskich ok. 500 mln zł. Także Delikatesy Centrum będą rozwijać się w oparciu o model franczyzowy, w tym z partnerami (joint-venture).

Celem Eurocash jest m.in. znaczne zwiększenie sprzedaży w sklepach lokalnych i redukcja różnicy pomiędzy cenami w handlu niezależnym oraz w dyskontach i supermarketach. Grupa zakłada też, że uda jej się pozyskać do franczyzy i sieci partnerskich nawet 500 sklepów rocznie.

To bardzo ważny moment dla całej Grupy – właśnie ogłosiliśmy historycznie wysoki poziom zysku EBITDA. W pierwszym półroczu tego roku wyniósł on 407 mln zł, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wypracowaliśmy nową strategię, w której koncentrujemy się na naszych klientach, rozwoju technologii i poprawie ich konkurencyjności. Jestem przekonany, że dzięki naszym działaniom Eurocash w 2025 roku będzie jeszcze silniejszy i bardziej efektywny. A to pozwoli nam jeszcze lepiej wspierać lokalne sklepy i przedsiębiorców, którzy je prowadzą  – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

W ramach pozycjonowania swoich sieci Eurocash planuje jeszcze jeden duży ruch. Chce stworzyć jeden zintegrowany program lojalnościowy dla wszystkich współpracujących marek. Grupa szacuje, że uda jej się zgromadzić w nim nawet 10 mln konsumentów.

Największa hurtownia omnichannel w Polsce. Ale najpierw konsolidacja

Eurocash zapowiedział też duże zmiany w hurcie. Hurtowe biznesy Eurocash – Dystrybucja, Cash&Carry, Serwis – do tej pory funkcjonowały na rynku jako zupełnie odrębne jednostki. Teraz mają połączyć siły. To właśnie na ich bazie Eurocash chce stworzyć największą na polskim rynku platformę handlową B2B, która będzie oferować klientom Grupy, czyli przedsiębiorcom prowadzącym lokalne sklepy, wielokanałowe doświadczenie zakupowe. Zgodnie ze strategią, Eurocash zbuduje je na bazie już istniejącej, e-commerce’owej platformy eurocash.pl, która – to też nowość – wchłonie eurocash.pl Market. Jak podkreśla Grupa, to bezpośrednia odpowiedź na rynkowe megatrendy: omnichannel, a także szerszy a-commerce, które zmieniają oczekiwania klientów; również tych B2B.

Eurocash, który już teraz jest największym polskim hurtownikiem FMCG, spodziewa się po zmianach synergii na poziomie setek milionów złotych. Grupa liczy też na znaczny wzrost liczby zamówień w kanałach niestacjonarnych.

Warto podkreślić, że hurtownia omnichannel to nie jedyne skierowane do przedsiębiorców digitalowe rozwiązanie, na które postawił Eurocash w nowej strategii. Gigant chce też mocno rozwijać swój flagowy system POS, czyli Innowacyjną Platformę Handlu. Dziś korzysta z niej ok. 3,5 tys. sklepów, ale Eurocash zapowiedział w strategii, że do końca 2025 r. ta liczba wzrośnie nawet do 12 tys.

Plany na rozwój e-grocery także w detalu. Na pierwszym planie Frisco

Eurocash planuje też rozwijać się w detalicznym e-grocery. W związku z tym chce jeszcze mocniej postawić na rozwój Frisco – marki, która już dziś ma na tym rynku pozycję lidera. Obecnie działająca w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Bydgoszczy, Trójmieście i na Śląsku ma w najbliższych latach wejść do nowych miast, a do końca 2025 r. wygenerować aż 1 mld zł przychodów.

Przed nami sporo wyzwań i jeszcze więcej pracy. Cieszy mnie, że przystępujemy do niej z poczuciem, że kierunek, w którym podąża Eurocash, obraliśmy wspólnie. Chciałbym z całą mocą podkreślić, że nasza nowa strategia to efekt wielomiesięcznej, intensywnej pracy wielu zespołów. Swój wkład w dokument, który właśnie ogłosiliśmy, miało ponad 100 osób – pracowników, klientów, a nawet dostawców. Dzięki tak szerokiej, pełnej zaangażowania współpracy udało nam się uwzględnić w strategii cały wachlarz różnych potrzeb i perspektyw – mówi prezes Paweł Surówka.

Grupa Eurocash ogłosiła swoją nową strategię na lata 2023-2025 w sierpniu 2022 r. Strategia opiera się na trzech filarach: Hurtownia omnichannel, Platforma technologiczna i Organizator sieci franczyzowych i partnerskich. Więcej informacji na temat nowej strategii można znaleźć w prezentacji dostępnej na stronie internetowej: www.grupaeurocash.pl.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Grupa Eurocash ogłosiła historycznie najlepsze wyniki i szykuje milionowe inwestycje. Co w nowej strategii?
Wraz z rekordowymi wynikami, Grupa Eurocash ogłosiła właśnie strategię biznesową na lata 2023-2025. Stawia na konsekwentne wsparcie franczyzobiorców...

Grupa Eurocash, właściciel Dużego Bena – największej w Polsce sieci alkoholowych marketów specjalistycznych – przyspiesza ekspansję marki.  Właśnie została otwarta 250. placówka w tym unikalnym na rynku formacie. 

Marka Duży Ben ma już 250 marketów w 103 miastach i ambitne plany dotyczące dalszej działalności. „Okrągły” punkt został otwarty w województwie pomorskim, w Tczewie przy ul. Gdańskiej. Wraz z otwarciem nowej placówki Duży Ben rozpoczyna ekspansję w nowym regionie.

 – Duży Ben to innowacyjny format, który zupełnie zmienił postrzeganie sklepów alkoholowych w Polsce – mówi Michał Florkiewicz, Dyrektor Zarządzający sieci Duży Ben.W 2022 roku szczególnie mocno rozwijamy się w regionach, w których już jesteśmy, czyli Wielkopolska, Dolny Śląsk, Śląsk oraz województwo łódzkie, właśnie po to, aby przypieczętować tam naszą pozycję lidera. Dodatkowo bardzo mocno skupiamy się na rynkach dla nas nowych takich jak: Warszawa, Małopolska oraz Zachodniopomorskie, gdzie weszliśmy w ubiegłym roku i prowadzimy tam intensywną ekspansję. Tczew to pierwsze miasto w całkowicie nowym dla nas regionie, dlatego cieszymy się, że to właśnie tu możemy świętować otwarcie naszego 250. sklepu. W najbliższych tygodniach zamierzamy otwierać sklepy również w Trójmieście – dodaje Michał Florkiewicz. 

W tym sklepie należysz do ekipy

Istotą sukcesu Dużego Bena jest połączenie cech sklepu convenience (dogodna lokalizacja, długie godziny otwarcia, wygoda zakupów) i sklepu specjalistycznego (szeroka oferta alkoholu i napojów oraz atrakcyjne promocje). Klienci mogą korzystać także z programu lojalnościowego „Ekipa Dużego Bena” (ma on już prawie pół miliona uczestników) oraz aplikacji mobilnej, w której znajdą m.in. kupony ze zniżkami, aktualne promocje i indywidualną historię zakupów.

– Chcemy, aby Duży Ben był dla klienta czymś więcej niż sklep. To dla nas bardzo ważne, jak konsumenci nas postrzegają i jak się u nas czują. Zależy nam na swobodnej atmosferze i poczuciu, że kupujący wpada do nas jak do swojej ekipy, której jest częścią. Nasi doradcy sprzedaży są otwarci, mają prokonsumenckie podejście, ale przede wszystkim – są przeszkoleni, dzięki czemu zawsze służą profesjonalną radą. Do tego dochodzi nasza komunikacja marketingowa, mocno skupiająca się na potrzebach klientów. To właśnie te aspekty stanowią podwaliny naszej działalności, a także motor rozwoju – zaznacza Michał Florkiewicz.

Kategoria na nowo

Ambicją sieci jest zmiana percepcji kategorii alkoholi z postrzegania przez dotychczasowy pryzmat na docenianie jej różnorodności, złożoności i przyjemności płynącej z odkrywania nowych smaków i rodzajów alkoholu z całego świata. Dlatego w każdym ze sklepów dostępna jest oferta blisko 1500 produktów w kategoriach piwa, wina, whisky, wódek i napojów bezalkoholowych. Z wyboru zadowoleni będą zarówno klienci ceniący sobie klasyczne opcje, jak i koneserzy. – Stawiamy na premiery, innowacyjne produkty, a przede wszystkim na mocną ofertę promocyjną w każdej z wiodących kategorii – podkreśla Michał Florkiewicz.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Grupa Eurocash przyspiesza ekspansję sieci Duży Ben i otwiera 250. sklep
Grupa Eurocash, właściciel Dużego Bena – największej w Polsce sieci alkoholowych marketów specjalistycznych – przyspiesza ekspansję marki. Właśnie została otwarta 250. placówka w tym unikalnym na rynku...

Sieć Delikatesów Centrum intensywnie się rozwija. Obroty sklepów po remodelingu sukcesywnie rosną, w przypadku niektórych placówek nawet o 40 proc. (rekordowy sklep osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie ponad 50 proc.). To nie jedyny obszar działalności sieci, gdzie widać trend wzrostowy. Sprzedaż „odświeżonej” kategorii bakalii w pilotażowych sklepach sieci rośnie średnio 26 proc. rok do roku. Delikatesy Centrum wprowadziły także dwie nowe marki własne w kategoriach do tej pory zdominowanych przez dyskonty. Niezmiennie wyróżnikiem sieci jest lada mięsna z bogatym asortymentem wysokiej jakości produktów od zaufanych dostawców, która niedawno zyskała nowego Ambasadora – Jurka Sobieniaka.

Remodeling sklepów – Delikatesy gotowe na przyszłość

Od początku projektu, który wystartował w połowie 2021 r., remodeling sieci objął już niemal 170 placówek. Remodelowane sklepy odnotowują wysoką dynamikę wzrostu w długim okresie – ponad 18 proc. rok do roku – i 8 proc. wzrost liczby transakcji. Wzrasta również udział paragonowy i wartościowy dla strategicznych kategorii świeżych, będących wizytówką Delikatesów Centrum (nabiał, mięso, warzywa i owoce, pieczywo).

Jedną ze zmian wprowadzanych przez nas w ramach remodelingu placówek jest optymalizacja układu wnętrza, usprawniająca ścieżkę zakupową klienta. Na front sklepu przenieśliśmy strefę warzyw i owoców, a także dołączyliśmy do niej regał z bakaliami – w odpowiedzi na zmiany konsumpcji tej kategorii jako uzupełnienia zrównoważonej diety i zdrowej przekąski. W pilotażowych sklepach przełożyło się to na średnie wzrosty w kategorii bakalii w wysokości 26 proc. rok do roku. Wyniki mówią same za siebie, dlatego rozpoczynamy wdrażanie tego rozwiązania w kolejnych placówkach – mówi Michał Groniewski, Dyrektor ds. Marki Własnej i Rozwoju Sklepów w sieci Delikatesy Centrum.

Nowe marki własne – alternatywa dla dyskontów

Chociaż do tej pory świeża pizza była domeną dyskontów – aż 90% tego produktu sprzedaje się właśnie w tym formacie – Delikatesy Centrum podjęły wyzwanie i wprowadziły w swoich sklepach nową markę własną Mia Trattoria. To oferta trzech rodzajów świeżej pizzy i lasagne wysokiej jakości z prawdziwymi, włoskimi pomidorami. Z kolei Bakadelio, marka własna bakalii w Delikatesach Centrum, to od sierpnia 12 produktów, w tym dedykowana przekąskom linia Bakadelio Snacks. Do końca tego roku planowane jest rozszerzenie oferty do 19 produktów.

W Delikatesach Centrum od zawsze stawiamy przede wszystkim na jakość naszych produktów oraz poszerzamy wybór marek własnych, także tych z kategorii convenience. W pilotażowym projekcie ReFresh, testowanym obecnie w sklepach w Warszawie i Wrocławiu, wprowadziliśmy ofertę dań gorących pod nazwą Ogniem i Pieprzem oraz produkty z lady gotowe do wypieku, które planujemy rozszerzać w kolejnych sklepach. Rozbudowujemy również linię produktów włoskich i bakalii – kategorii rozwijanych w ostatnich latach przede wszystkim w dyskontach. Jestem przekonany, że dzięki naszym nowym markom możemy zaproponować konsumentom wartościową alternatywę – dodaje Michał Groniewski.

Lada mięsna z nowym ambasadorem

Delikatesy Centrum nawiązały współpracę ze znanym i lubianym ekspertem kulinarnym, Jurkiem Sobieniakiem. W najnowszej kampanii influencer dzieli się przepisami na pyszne dania oraz zachęca miłośników grillowania do zakupów w sklepach sieci. Doradza także, po jaki konkretnie gatunek wysokiej jakości mięs, które od lat są wyróżnikiem Delikatesów Centrum, sięgnąć. Filmy z serii „Sobieniak rzuca mięsem” będą publikowane na kanałach marki na Facebooku i YouTubie do końca sezonu grillowego.

Delipaczka – usługi kurierskie

Lokalne sklepy to nie tylko miejsce na codzienne zakupy. To także szansa na rozwiązanie wielu problemów, z którymi na co dzień muszą mierzyć się mieszkańcy mniejszych miejscowości. Delikatesy Centrum, w odpowiedzi na potrzeby swoich klientów, wprowadzają  w całej sieci usługi kurierskie Delipaczka. Przesyłki można nadawać i odbierać już w 700 sklepach w całej Polsce. Od początku roku liczba obsługiwanych przesyłek wzrosła pięciokrotnie – tylko w czerwcu było to aż 107 tys. paczek. Rosnąca popularność rozwiązania jest dowodem na to, że lokalne sklepy mogą realnie ułatwić życie okolicznej społeczności i odpowiedzieć na różne potrzeby klientów.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Placówki Delikatesów Centrum po remodelingu ze wzrostami sprzedaży
Sieć Delikatesów Centrum intensywnie się rozwija. Obroty sklepów po remodelingu sukcesywnie rosną, w przypadku niektórych placówek nawet o 40 proc. (rekordowy sklep osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie ponad 50 proc.). ...

W dobie rosnących cen i spowalniającej gospodarki wspieranie polskich firm i lokalnych przedsiębiorców jest szczególnie ważne. Tylko w handlu detalicznym stanowią oni blisko połowę rynku[1]. Tymczasem wciąż otrzymują gorsze warunki współpracy niż duże sieci dyskontów i supermarketów. Jest to widoczne w wynikach Rankingu Równi w Biznesie, przygotowywanego cyklicznie przez Eurocash. Grupa monitoruje warunki współpracy oferowane przez producentów. Aktywnie wspiera również niezależny handel w budowaniu konkurencyjnej oferty produktowej, aby odwrócić trend dyskryminujący sklepy lokalne. Przykładem są dedykowane produkty dla kanału niezależnego, jakie we współpracy z Grupą wprowadziła firma Carlsberg.  

Handel lokalny w Polsce ma wyjątkowe znaczenie – nie tylko ze względu na ogromny udział w rynku detalicznym (co czyni nasz kraj fenomenem w skali Europy), ale także z uwagi na fakt, że dociera on do mieszkańców nawet najmniejszych miejscowości. Jego ważność będzie rosła, szczególnie że popularność miast w Polsce spada na rzecz mniej zaludnionych obszarów. Na przestrzeni lat 2011-2021 liczba mieszkańców miast spadła o 3 proc., a?liczba ludności na wsi zwiększyła się o?1?proc[2]

Polska to bez wątpienia kraj przedsiębiorczy. Aż 99,8 proc. firm w naszym kraju należy do sektora MŚP, generując praktycznie połowę naszego PKB[3]. Co ważne, znakomita część przedsiębiorców działa lokalnie, zasilając swoją pracą i podatkami regiony, w których działają. Wspieranie ich jest niezwykle ważne, a już szczególnie w czasach, gdy musimy bardzo mocno skupić się na pobudzaniu polskiej gospodarki. To właśnie działanie na rzecz budowania konkurencyjności lokalnych przedsiębiorców leży u podstaw misji Grupy Eurocash. Aktywnie udzielamy się w tym obszarze, m.in. właśnie poprzez Ranking Równi w Biznesie. W naszym cokwartalnym zestawieniu sprawdzamy, jakie warunki współpracy producenci oferują kanałowi niezależnemu, a jakie centralnie zarządzanym sieciom dyskontów i supermarketów. Ranking jest dla nas także cennym narzędziem w rozmowach w dostawcami – podkreśla Małgorzata Obrębska, Dyrektor Działu Zakupów Centralnych i Marki Własnej w Grupie Eurocash.  

Warunki bez zmian, gdy na rynku rewolucje 

Ranking Równi w Biznesie sprawdza, jak wygląda strategia cenowa oraz dystrybucyjna największych producentów FMCG w Polsce. Jak pokazuje najnowsza edycja zestawienia, bazująca na danych za I kw. 2022 r., rynek niezależny dalej zmaga się z dyskryminującymi warunkami współpracy w porównaniu do dyskontów i centralnie zarządzanych sieci handlowych.  

W dużym formacie uprzywilejowana jest przede wszystkim kategoria słodyczy. Wśród produktów znacznie tańszych w dyskontach i supermarketach przeważają praliny, czekolady i słodkie, paczkowane wypieki – chodzi tu o producentów takich jak: Storck, Lindt & Sprüngli czy Mondel?z International. Lepsze warunki cenowe dyskontom i supermarketom oferuje także producent konserw i makaronów DeCare.  

Kanał wielkoformatowy faworyzują także firmy, które oferują centralnie zarządzanym sieciom handlowym produkty dedykowane, a więc takie, których konsument nie dostanie nigdzie indziej. Do tego grona niezmiennie należy producent makaronów Barilla, producent musztard McCormick, producent herbat USP Zdrowie i producent środków do prania Unilever.  

Oferowanie sprawiedliwych warunków segmentowi niezależnemu to dużo bardziej racjonalne i długofalowe działanie, do którego chcemy przekonać dostawców. W ten sposób nie tylko zapewnią sobie lepsze dotarcie ze swoimi wyrobami do konsumentów w całym kraju, ale także wesprą rozwój lokalnych sklepów, a więc zyskają jeszcze mocniejszy kanał dystrybucji. To z resztą kanał, który konkuruje z dużymi graczami na rynku m.in. bliskością klienta i rozpiętością asortymentu, dlatego inwestowanie w niego w naszej opinii jest korzystne dla producentów – komentuje Małgorzata Obrębska. 

Produkty dedykowane - także na rynku niezależnym  

Jednym z kryteriów oceny w ramach Rankingu Równi w Biznesie jest oferta produktów dedykowanych dla danego kanału sprzedaży. Od lat obserwujemy trend, który pokazuje, że takie produkty powstają głównie dla dużych sieci dyskontów. Warto jednak zwrócić uwagę na dostawców, którzy zaczynają dostrzegać potencjał sklepów lokalnych w tym obszarze. Przykładem może być współpraca firmy Carlsberg z Grupą Eurocash. Do sprzedaży w sklepach pod szyldami: Delikatesów Centrum, Groszka, Lewiatana, Euro Sklepu, ABC i Gamy trafiły dedykowane piwa marki Okocim: smakowe w wariantach Mocna Wiśnia oraz Grejpfrut z Limonką (w butelce), a także piwo jasne 0% dostępne w butelce i puszce. Produkty są także dostępne na platformie eurocash.pl, na której zaopatrywać mogą się właściciele sklepów współpracujących z Grupą.

Współpraca z firmą Carlsberg to dla nas dowód na to, że produkty dedykowane, dotychczas dostępne głównie dla dyskontów i wielkich sieci hipermarketowych, niosą ogromny potencjał także w kanale niezależnym. Mamy nadzieję, że inni dostawcy podążą tym wzorem, do czego mocno ich zachęcamy – podsumowuje Małgorzata Obrębska.  

[1] Udział kanału małoformatowego w całym polskim rynku FMCG wynosi 45,4%. Źródło: Opracowanie własne Eurocash na podstawie danych NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego, udział kanału Small Format w sprzedaży wartościowej Total Poland kategorii spożywczych, chemicznych i papierośniczych, MAT May 2022.

[2] Dane GUS, za: https://polskieradio24.pl/42/273/artykul/2982593,uciekamy-z-miasta-na-wies-spis-powszechny-potwierdzil-obserwowane-od-lat-zjawisko

[3] https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/PARP-26_Raport-2021-07-22_WCAG_210726.pdf

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Wspieranie lokalnych przedsiębiorców ważniejsze niż kiedykolwiek. Najnowszy Ranking Równi w Biznesie wyraźnie to pokazuje
W dobie rosnących cen i spowalniającej gospodarki wspieranie polskich firm i lokalnych przedsiębiorców jest szczególnie...

W piątek, 1 lipca, w miejscowości Miłoradz w województwie pomorskim odbyło się uroczyste otwarcie 1000. sklepu ABC w nowym koncepcie. Jest to kontynuacja strategii Grupy Eurocash dotyczącej zmiany wizerunku sklepów ABC, która obejmuje zarówno nowe lokalizacje, jak i rebranding obecnie działających. Sklepy ABC, które przystąpiły do zmiany, odnotowują ok. 40% wzrost obrotów, a także kilkunastoprocentowy wzrost liczby paragonów.

– Sieć ABC stała się nowoczesną marką, gwarantującą jakość, przyjemne zakupy, dostępność towaru oraz większą widoczność ofert promocyjnych. Ma to bezpośrednie odzwierciedlenie w sprzedaży produktów w każdej kategorii. Zmiana postrzegania marki przez konsumenta wpływa na wielkość koszyka zakupowego. Nowy wizerunek w połączeniu z obecną strategią rozwoju sklepu lokalnego z nastawieniem na relacje właściciela z konsumentem, powoduje silną synergię i wzrost wartości marki. Wprowadzane rozwiązania dają obecnie już dwucyfrowe wzrosty sprzedaży we wszystkich kategoriach w stosunku do roku poprzedniego. Jest to duży sukces przeprowadzonego rebrandingu marki ABC. Jesteśmy przekonani, że teraz dołączy do nich także sklep w Miłoradzu  – mówi Tomasz Michalewicz, Dyrektor ds. sieci ABC oraz Rozwoju Klientów w Grupie Eurocash.

Sklep w Miłoradzu działa w sieci ABC od 2018 roku, a ostatnio przeszedł proces rebrandingu i remodelingu. Zgodnie z imieniem właścicielki, sklep nazywa się „Karolinka”, a na jego szyldzie znajduje się również logo sieci ABC. W witrynach sklepowych zostały podkreślone indywidualne atuty tego sklepu: szeroka oferta napojów i alkoholi, świeże wędliny, nabiał, a także lokalne produkty.

Jedno miejsce, wiele udogodnień

Zmiany wnętrza sklepu „Karolinka” objęły powiększenie sali sprzedaży do około 130 m2, a organizacja przestrzeni została zaprojektowana tak, aby konsumenci mogli intuicyjnie wybierać produkty i zrobić zakupy w komfortowych warunkach. Dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak regał na pieczywo wypiekane w lokalnej piekarni czy regał na owoce i warzywa, kupujący może łatwo i wygodnie sięgnąć po świeże produkty. Dużym atutem sklepu jest również szeroka lada chłodnicza oferująca bogatą ofertę produktów wędliniarskich, dostarczanych od lokalnego producenta. Dodatkową przestrzeń wzbogacono także o strefy Cafe i Hot-dog, które wpisują się w obecne potrzeby konsumenckie. Warte uwagi są też elementy komunikacji sprzedaży ułatwiające klientom zakupy w sklepie, takie jak: etykiety z informacją o kraju pochodzenia produktów, wyeksponowany asortyment, czytelne etykiety cenowe i oznaczenie produktów typu: produkt lokalny, bio, bez laktozy.

Z korzyścią dla właściciela

Proces rebrandingu sieci ABC jest wdrażany równolegle z procesem zmian technologicznych. Wprowadzony w sklepie w Miłoradzu System Kasowy ABC to nowoczesne rozwiązanie, które usprawnia zarządzanie placówką oraz umożliwia przeprowadzanie promocji detalicznych i innych aktywności marketingowych. Właściciel sklepu w prosty sposób może zaakceptować promocje, w tym także gazetkę ABC - wystarczy jedna akceptacja, aby rabaty wgrały się do kas.

Kolejnym wdrożonym rozwiązaniem jest nowa lada sprzedażowa, która optymalnie wypełnia przestrzeń przy kasie. Wyróżnia się ona takimi rozwiązaniami jak: podświetlenie LED półek impulsowych, półka na koszyk z zakupami czy uchwyty systemowe z etykietami cenowymi. Wymienione zostały także regały i lodówki, co pozwoliło wprowadzić bardziej nowoczesne i ergonomiczne urządzenia.

Dodatkowo właścicielka sklepu „Karolinka” poszerzyła ofertę o regał Faktorii Win, a także o program „Czas na Whisky”, który daje jej możliwość zakupu wybranych produktów w hurtowniach Eurocash Cash & Carry w cenach niższych niż regularne. W efekcie sklep zyskał wyeksponowane produkty i konkurencyjną ofertę także w kategorii alkoholi.

W ramach współpracy z siecią ABC w procesie remodelingu to właściciele sklepów mają decydujący głos. – Jesteśmy przekonani, że nasi franczyzobiorcy najlepiej wiedzą, jakie potrzeby mają ich klienci i w jaki sposób na nie odpowiedzieć. Dlatego o ostatecznym wyglądzie wnętrza sklepu oraz o jego wyposażeniu decydują oni sami. Wybierają, z których
zaproponowanych rozwiązań i w jakim zakresie chcą skorzystać. Dzięki temu każdy sklep ABC ma swój unikalny, lokalny charakter –  podsumowuje Tomasz Michalewicz.

* * *

ABC to największa ogólnopolska sieć sklepów prowadzona przez Grupę Eurocash w ramach systemu partnerskiego, opartego na zasadach franczyzy. W ciągu ponad 20 lat sieć stała się znaną i lubianą marką sklepów wśród Polaków, zdobywając bardzo wysoką pozycję w tym segmencie sprzedaży. Obecnie do sieci należy ponad 9000 sklepów w całej Polsce. Co 8 sklep małego formatu należy do sieci sklepów ABC. Sieć ABC daje właścicielom sklepów możliwość korzystania z gotowego modelu prowadzenia sklepu. Oferujemy pełne wsparcie marketingowe, organizacyjne oraz preferencyjne warunki zakupowe w hurtowniach Eurocash Cash & Carry - 179 hurtowni w całej Polsce oraz na stronie www.eurocash.pl. Właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu. W myśl hasła
„Z nami Ty jesteś marką”. Dzięki temu oferta jest idealnie dopasowana do lokalnych potrzeb konsumenta. Sklepy ABC są zawsze blisko - niemal 7 milinów klientów ma do nich maksymalnie kwadrans na piechotę od swojego domu! Bliskość, wygoda i oszczędność - nie tylko czasu.

www.noweabc.pl

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Sieć ABC nie zwalnia tempa – otworzyła już 1000. sklep w nowej formule
W piątek, 1 lipca, w miejscowości Miłoradz w województwie pomorskim odbyło się uroczyste otwarcie 1000. sklepu ABC w nowym koncepcie. Jest to kontynuacja strategii Grupy Eurocash dotyczącej zmiany wizerunku sklepów ABC, która obejmuje...

Ruszyła 10. edycja programu „Spełniaj Marzenia!”, w ramach którego Fundacja Grupy Eurocash przyznaje stypendia dzieciom pracowników, franczyzobiorców i partnerów Grupy. Do tej pory w programie przyznano w sumie ponad 1200 stypendiów o łącznej wartości ponad 7 mln zł.

 Aż 60 proc. stypendystów korzysta z programu więcej niż raz. Od 2013 r., kiedy Fundacja Grupy Eurocash ruszyła ze swoim programem, stypendia trafiły w sumie do 700 uzdolnionych młodych osób, umożliwiając im rozwijanie pasji i spełnianie marzeń. Wypłacane w trybie comiesięcznym przez cały rok szkolny lub akademicki, stypendia są nie tylko inwestycją w młode pokolenie, ale także realnym wsparciem dla ich rodzin.

Jesteśmy organizacją, która ma bardzo rozbudowaną sieć interesariuszy. Zatrudniamy blisko 20 tysięcy pracowników i współpracujemy z 15 tysiącami franczyzobiorców, którzy prowadzą sklepy w ramach zrzeszonych z nami sieci. To jest znacząca grupa osób, która na nas polega i za którą czujemy się odpowiedzialni, nie tylko w kontekście biznesowym. Dlatego też powstał program stypendialny dla uzdolnionej młodzieży, który stanowi jedno z kluczowych działań Grupy Eurocash w obszarze CSR. Inwestujemy w rozwój młodego pokolenia, aby ułatwić im życiowy start i pomóc w realizacji pasji i marzeń. Jednocześnie wspieramy rodziny osób, które są dla nas ważne: pracowników, franczyzobiorców oraz partnerów biznesowych – mówi Katarzyna Kopaczewska, Prezes Fundacji Eurocash i Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Kim są stypendyści programu?

Program stypendialny Fundacji Grupy Eurocash jest otwarty dla dzieci osób zatrudnionych w Grupie Eurocash, a także dzieci jej franczyzobiorców i partnerów oraz pracowników sieci. O stypendia mogą ubiegać się uczniowie szkół średnich lub studenci w trybie dziennym. Dla wielu z nich to jedyna szansa na studia w innym mieście, kurs językowy czy regularne treningi sportowe.

Jednym ze stypendystów programu jest Michał, który po raz pierwszy otrzymał stypendium, gdy był w drugiej klasie liceum. - Od początku miało ono duży wpływ na moje życie – od młodości nauczyłem się zarządzać własnymi finansami, pomogło mi rozwijać moje pasje, zmotywowało mnie do dalszych działań i dało poczucie odpowiedzialności. Przyczyniło się także do mojej decyzji o podjęciu studiów za granicą. Moi rodzice nie byliby w stanie pokryć wysokich kosztów życia, jednak dzięki stypendium i dorywczej pracy wydatki przestały być problemem. W przeciągu lat stypendium Eurocash stało się dla mnie nie tylko podporą finansową, ale również jednym z decydujących czynników przy podejmowaniu kluczowych wyborów w moim życiu.

Jak dodaje Katarzyna Kopaczewska, działania Grupy Eurocash skierowane są do szczególnie uzdolnionej młodzieży. – Regulamin programu pozwala nam wyszukać osoby, które nie tylko są zdolne i dobrze się uczą, ale także są wrażliwe społecznie oraz aktywne w wielu innych obszarach: mają pasje, mierzą się z wyzwaniami, startują w zawodach i konkursach. Nawet jeśli nie wygrywają, to próbują, i to się liczy! Chcemy ułatwić im zdobywanie wiedzy i rozwój zainteresowań, niezależnie od dziedziny, którą się pasjonują.

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Wystartowała 10. edycja programu stypendialnego Eurocash dla młodych i uzdolnionych
Ruszyła 10. edycja programu „Spełniaj Marzenia!”, w ramach którego Fundacja Grupy Eurocash przyznaje stypendia dzieciom pracowników, franczyzobiorców i partnerów Grupy. Do tej pory w programie...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.