Wykorzystujemy pliki cookies do zapamiętania ustawień i preferencji użytkownika.
Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności. Jeśli się nie zgadzasz, możesz w swojej przeglądarce wyłączyć zgodę na ich przechowywanie.

Odpowiedzialny biznes
Grupy Eurocash

Odpowiedzialność to jedna z kluczowych wartości Grupy Eurocash, która ma
odzwierciedlenie w strategii biznesowej i każdym obszarze naszej działalności
– od podejścia do pracowników, relacji z partnerami, po wpływ na społeczeństwo,
gospodarkę i środowisko.

Podejście
do pracowników

Pracownicy mają nieoceniony wpływ na kształt Grupy i jej funkcjonowanie. Jako priorytet traktujemy ich bezpieczeństwo oraz satysfakcję z pracy.

 

Realizujemy to podejście poprzez:

  • zapewnienie pracownikom
    możliwości wszechstronnego
    rozwoju ścieżki kariery
  • oferowanie benefitów, takich jak
    pakiety sportowe, prywatna
    opieka medyczna, a także
    wielopłaszczyznowe wsparcie
    dla rodzin
  • programy menedżerskie
    oraz możliwości udziału
    w wewnętrznej rekrutacji
  • system szkoleń wewnętrznych
    i e-learningowych
  • wewnętrzne awanse

Dialog z pracownikami

Cenimy opinie i pomysły naszych pracowników – dynamicznie inwestujemy w innowacyjne
narzędzia komunikacji wewnętrznej, dzięki którym prowadzimy stały dialog ze wszystkimi
członkami zespołu Grupy Eurocash. Regularnie prosimy pracowników o informację zwrotną
po przeprowadzonych akcjach pracowniczych, badamy ich poziom zaangażowania, a także
mierzymy poziom zadowolenia ze współpracy z działami serwisowymi.

 

Wsparcie
naszych klientów

Nadrzędnym celem Grupy Eurocash jest wspieranie naszych klientów – niezależnych przedsiębiorców zarządzających sklepami detalicznymi. Koncentrujemy się na zwiększaniu ich konkurencyjności. W jaki sposób?

Zapewniamy im przede wszystkim niezbędną wiedzę i ciągłe rozwijanie kompetencji poprzez autorski projekt Eurocash – Akademię Umiejętności Eurocash – największy w Polsce program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich. W jego ramach właściciele i pracownicy sklepów korzystają z platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą zdobyć wiedzę na temat m.in. zarządzania sklepem. Z programu skorzystało już ponad 50 tys. właścicieli firm. W 2017 roku poszerzyliśmy jego ofertę o specjalnie stworzony przez nas kierunek na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W ramach Akademii Umiejętności Eurocash wprowadziliśmy również specjalny program wspierający właścicieli sklepów w sukcesji swojego biznesu.  

Byliśmy również organizatorem akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”, dzięki której właściciele sklepów mogą budować silną relację z lokalnymi społecznościami, mając możliwość realnego wsparcia ważnych projektów społecznych w ich regionie.
W ramach inicjatywy, każdy z naszych partnerów miał szanę wspólnie z lokalną organizacją społeczną zdobyć jeden ze 100 grantów o wartości między
10 000 a 10 0000 zł na realizację pomysłu, dzięki któremu rozwinie się miejscowość, w której prowadzi sklep.

Akcja to kontynuacja „Herosów Polskiej Przedsiębiorczości – Plebiscytu Handlu Detalicznego”, podczas którego w 2017 roku promowaliśmy najlepsze praktyki w prowadzeniu biznesu. Zaangażowanie ubiegłorocznych laureatów w inicjatywy szczególnie ważne dla ich lokalnych społeczności, było bezpośrednią inspiracją dla kontynuacji konkursu w nowej formie.

Wpływ na gospodarkę i środowisko

Grupa Eurocash ma istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki
poprzez obrót towarami o wartości ponad 23 mld zł, zapewnianie
miejsca dla ponad dwudziestu tysięcy osób czy wspieranie rozwoju
ponad 14 tysięcy sklepów detalicznych skupionych w sieciach
franczyzowych i partnerskich.

Zdajemy sobie sprawę, że skala naszej działalności negatywnie
wpływa na środowisko. Właśnie dlatego pracujemy nad tym,
aby nasze produkty i usługi były bardziej odpowiedzialne
pod tym względem.

Staramy się minimalizować
nasze negatywne oddziaływanie
na środowisko poprzez:

ograniczanie
zużycie energii
przekazywanie potrzebującym
terminującej się żywności
optymalizację spalania
paliw w samochodach
zarządzanie ryzykiem
na każdym etapie planowania

W celu ograniczenia oddziaływania na środowisko m.in. realizujemy projekt wymiany oświetlenia w centrach dystrybucyjnych oraz hurtowniach Cash&Carry na nowoczesne oświetlenie wyposażone w żarówki LED. Przenieśliśmy również swoje biuro w Warszawie do budynku z certyfikatem ekologicznego budownictwa BREEAM. Wdrożyliśmy nowoczesny system logistyczny, pozwalający na racjonalne wykorzystanie środków transportu.

Na bieżąco monitorujemy trasy przejazdów oraz wyznaczamy je w sposób najbardziej efektywny. Realizujemy również „Program zwiększania bezpieczeństwa i ekologii jazdy", w ramach którego m.in. zidentyfikowaliśmy i przygotowaliśmy do implementacji 11 zasad jazdy ekologicznej. Stopniowo wymieniamy też auta konwencjonalne na hybrydowe, tworząc jedną z największych flot firmowych z tego typu napędem w Polsce.

 

Działania
prospołeczne

Grupa Eurocash stara się dbać o ludzi w swoim otoczeniu,
organizując lub włączając się w różne akcje społeczne.
W ramach działającej od 2013 roku Fundacji Grupy
Eurocash prowadzimy program stypendialny dla
uzdolnionej młodzieży – dzieci pracowników różnych
jednostek biznesowych Grupy, jak również pracowników
sklepów franczyzowych i firm partnerskich
współpracujących z Eurocash.

Angażujemy się również w różnego rodzaju akcje
dobroczynne, takie jak zbiórki dla potrzebujących lub
zakup prezentów świątecznych dla wychowanków
rodzinnych domów dziecka.

Działamy w porozumieniu o długoletniej współpracy ze
Związkiem Dużych Rodzin 3+. Regularnie współpracujemy
także z polskimi uczelniami wyższymi, na których
prowadzimy Program Ambasador.

Zapraszamy do lektury naszego raportu działalności
niefinansowej CSR za rok 2017.