Grupa Eurocash rusza z kolejną edycją „Szanujemy, nie marnujemy!” – kampanii społeczno-edukacyjnej realizowanej we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności. W projekt zaangażowały się sieci współpracujące z Grupą: Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, ABC, Delikatesy Centrum, a także abc na kołach i Frisco. Tym razem Eurocash udostępni cykl podcastów o prawnych aspektach niemarnowania żywności oraz wideo przepisów na dania zero waste. Z kolei właściciele lokalnych sklepów – klienci Grupy – mogą wziąć udział w webinarach z ekspertami.
„Nie marnujemy!” to program, który Grupa Eurocash – jako największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją towarów FMCG, w tym żywności – realizuje w ramach swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju. W trakcie tegorocznej edycji projektu, w ramach kampanii “Szanujemy, nie marnujemy!”, Grupa udostępni dla wszystkich zainteresowanych (nie tylko swoich klientów) serię wideo przepisów na potrawy zero waste, które każdy może przygotować we własnym domu, a także cykl podcastów prawnych oraz artykuły poruszające m.in.:
- kwestie zawierania i realizowania umów z organizacjami pożytku publicznego;
- tematy opłat i kontroli związanych z regulacjami w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności;
- praktyczne aspekty zarządzania sklepem w kontekście zapobiegania marnowaniu jedzenia.
Materiały będą dostępne pod adresem grupaeurocash.pl/o-eurocash/odpowiedzialny-biznes. Na przestrzeni września i października Grupa realizuje też cykl webinarów dla swoich klientów. Są one organizowane we współpracy z ekspertami, którzy wspierają przedsiębiorców fachowymi i praktycznymi poradami, także prawnymi. W webinarach mogą wziąć udział zarejestrowani użytkownicy Akademii Umiejętności Eurocash.
Odpowiedź na realny problem
Aż 30% produkowanej żywności na świecie ulega zmarnowaniu. W Polsce każdego roku marnujemy aż 5 mln ton jedzenia.[1] Jak wynika z „Raportu wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 r.” ponad połowa, bo aż 53% współpracujących z Grupą właścicieli lokalnych sklepów już podejmuje działania zmierzające do ograniczenia marnowania żywności.
Poprzez działania w ramach “Szanujemy, nie marnujemy!” Grupa zachęca współpracujących z nią przedsiębiorców nie tylko do usprawnienia ich działań w tym obszarze, ale też aktywizowania konsumentów, kupujących w ich sklepach, do podejmowania działań mających na celu ograniczanie marnotrawstwa żywności.
Wszystkie materiały edukacyjne kampanii zamieszczane będą na stronie kampanii grupaeurocash.pl/o-eurocash/odpowiedzialny-biznes. Działania będą wspierane przez sieci zrzeszone w ramach Grupy Eurocash: Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, ABC, Delikatesy Centrum, a także abc na kołach i Frisco. Partnerami kampanii są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności, z którymi Eurocash od lat współpracuje w zakresie przekazywania niesprzedanej żywności na cele pomocowe.
[1] https://grupaeurocash.pl/assets/media/grupa-eurocash-szanuje-nie-marnuje-podrecznik-final_1.pdf
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Podobne artykuły