Sieć marketów alkoholowych Duży Ben, należąca do Grupy Eurocash, otworzyła trzysetny sklep. To kolejny kamień milowy w rozwoju konceptu. W 2022 roku do sieci dołączyło ponad 100 nowych sklepów.
Trzysetny sklep Dużego Bena powstał we Wrocławiu, przy ulicy Wojanowskiej. To jednocześnie 40. sklep marki w tym mieście. Nowe otwarcia są konsekwencją realizacji ambitnej strategii ekspansji, dzięki której sieć jest już dostępna w 120 miastach i 11 województwach oraz ma ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju. Duży Ben to jeden z flagowych, obok e-supermarketu Frisco, projektów Grupy Eurocash.
- Markety alkoholowe Duży Ben są połączeniem sklepu specjalistycznego, oferującego ponad 1500 produktów z profesjonalnym doradztwem, a także z elementami convenience, takimi jak atrakcyjna lokalizacja, długie godziny otwarcia, samoobsługa czy dostawa do domu. Chcemy rozwijać ten koncept, podążając za trendami i oczekiwaniami naszych klientów - mówi Michał Florkiewicz, dyrektor zarządzający sieci Duży Ben w Grupie Eurocash.
Duży Ben rozwija także wachlarz usług dodatkowych, oferowanych w wybranych placówkach. W ostatnich miesiącach nawiązał współprace m.in. z InPost i Pointpack (w zakresie odbioru przesyłek). Z kolei dzięki Glovo konsumenci między innymi w Warszawie, Wrocławiu czy Poznaniu mogą zamówić zakupy z Dużego Bena do domu za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub usługi Click&Collect. Celem sieci jest, by działać zgodnie z zasadą one-stop-shop, czyli wszystko w jednym miejscu.
- Wraz z dalszą ekspansją rozwijamy wachlarz usług po to, aby być jeszcze bliżej konsumentów i w pełni zaspokajać ich potrzeby. To z myślą o nich wprowadziliśmy program lojalnościowy dla stałych klientów Dużego Bena. Jesteśmy odpowiedzią na niszę rynkową
w segmencie sklepów detalicznych, oferujemy atrakcyjny format sprzedaży piw, win oraz alkoholi mocnych – podkreśla Michał Florkiewicz.
Sieć dynamicznie rozwijała się w 2022 roku. Jej sprzedaż w trzecim kwartale br. wzrosła o 73 proc. r/r do 81 mln zł, przy wzroście sprzedaży dla tej samej liczby placówek (LFL) na poziomie niemal 26 proc.
Duży Ben to nowoczesny format sklepów specjalizujących się w sprzedaży alkoholi. W ofercie konsumenci znajdą znane i lubiane trunki, marki koneserskie i premium, a także wyroby tytoniowe, napoje gazowane i niegazowane, słone przekąski oraz słodycze. W ramach wspierania lokalnych firm sklepy oferują rodzime marki we wszystkich swoich działach. Siłą sieci jest przede wszystkim profesjonalne doradztwo i atrakcyjne promocje.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Podobne artykuły