Press releases

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

• Zysk netto Grupy Eurocash w 2023 r. wyniósł 145 mln zł i był o 62% wyższy niż rok wcześniej.

• 5,2% wzrosły przychody ze sprzedaży, które osiągnęły 32,5 mld zł.

• Grupa wypracowała 1 065,5 mld zł zysku EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację). To o 6,5% więcej niż przed rokiem, przy zachowaniu stabilnej rentowności sprzedaży.

• 28% większe niż przed rokiem były przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które wyniosły 1 139 mln zł.

• Ostatnie trzy miesiące 2023 r. przyniosły 326 mln zł zysku EBITDA. To już dziewiąty wzrostowy kwartał z kolei.

• Na przełomie roku 2024, Grupa Eurocash wdrożyła głęboki plan oszczędnościowy, który w średniej perspektywie zrównoważy negatywny wpływ inflacji kosztowej, w szczególności związanej ze wzrostem płacy minimalnej. Związane z tym koszty restrukturyzacyjne obciążyły wynik pierwszego kwartału, który kształtował się na poziomie 139 mln.

• Duży Ben i Frisco ze wzrostami 32% i 20% za Q1 2024.

• Grupa konsekwentnie realizuje strategię na lata 2023-2025, dzięki czemu stanie się wiodącym i zintegrowanym dystrybutorem FMCG w Polsce.

Grupa Eurocash zakończyła 2023 r. ze stabilnymi wynikami finansowymi, pomimo wymagających warunków makroekonomicznych dla sektora sprzedaży detalicznej. Grupa skupiała się na  przygotowaniu i wdrażaniu celów strategicznych w obszarze integracji hurtu, rozwoju narzędzi cyfrowych oraz rozwijaniu modeli detalicznych. Dzięki temu jest przygotowana na wzmacnianie swojej pozycji na rosnącym rynku w 2024 i 2025 r.

- Zgodnie z naszymi założeniami, rok 2023 zakończyliśmy lepszym wynikiem niż rekordowy rok 2022, zarówno jeśli chodzi o zysk netto, jak i EBITDA. Skupiliśmy się na usprawnianiu działań Grupy, zwiększeniu efektywności, poszukaniu i wdrożeniu synergii, a także na konsekwentnym wprowadzaniu w życie założeń strategii biznesowej na lata 2023-2025. Istotnie zmniejszyliśmy zadłużenie i poprawiliśmy jego profil, wydłużając terminy zapadalności. Wskaźnik zadłużenia, liczony jako dług netto do zysku EBITDA, spadł do poziomu 0,62, co jest zgodne ze strategią. Przeszliśmy trudny dla gospodarki i klientów czas, wzmacniając Grupę – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Grupa zaprezentowała także wstępne wyniki za pierwszy kwartał 2024 r. Przychody wyniosły 7,590 mln zł (stabilnie r.d.r.), a zysk na poziomie EBITDA wyniósł 139 mln zł. Pierwszy kwartał jest tradycyjnie najsłabszy dla handlu detalicznego, a w tym roku wynik był dodatkowo osłabiony przez wzrost kosztów pracy minimalnej oraz jednorazowe koszty restrukturyzacji, które sięgnęły 11 mln zł.

2024 będzie rokiem, w którym stopniowe wdrożenie naszej strategii zacznie przynosić widoczne efekty. Widzimy pierwsze wyniki transformacji, której dokonujemy w sieci Delikatesy Centrum, znacząco poprawiając jej atrakcyjność konsumencką i pozycjonowanie cenowe. Wzrost LFL o 5%  przewyższył inflację w tym okresie, i był przede wszystkim zbudowany odzyskaniem transakcji. Rozwijane przez nas formaty detaliczne takie jak Duży Ben oraz Frisco notują wzrosty sprzedaży na poziomie odpowiednio 32% oraz 20% rok do roku. Integracja naszych spółek hurtowych pomogła nam stworzyć zupełnie nową jakość usług dla naszych klientów, którym oferujemy wszystkie atuty Grupy Eurocash – najlepszą cenę, najlepsze usługi, najlepszy asortyment – z jednej ręki. Co więcej, połączenie kilku struktur organizacyjnych pozwoliło nam osiągnąć znaczące oszczędności kosztowe, które częściowo obciążyły wynik pierwszego kwartału 2024, ale w perspektywie całego roku pozwolą nam powiększyć konkurencyjność Grupy Eurocash, równoważąc efekt inflacji kosztowej – mówi Paweł Surówka.

Działania optymalizacyjne w Grupie i poszukiwania synergii wpłynęły na poprawę wskaźników operacyjnych. Cykl rotacji zobowiązań na koniec 2023 r. poprawił się o 4 dni (do -61 dni), przy jednoczesnej zwiększonej sprzedaży i bardziej efektywnej rotacji zapasów. Dzięki aktywnemu zarządzaniu zapasami i należnościami, o 3 dni poprawił się także cykl konwersji gotówki.

Hurt: konsolidacja i fokus na efektywność

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash skonsolidowała działania poprzez wprowadzenie marki parasolowej Moje Sklepy, która obsługuje sieci ABC, Groszek i Euro Sklep. Rozwijała sieć zintegrowanych systemów kasowych EuroPlatform, flagową platformę eurocash.pl, a także przygotowała połączenie Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash & Carry.

Te działania oznaczają digitalizację zarządzania łańcuchem dostaw oraz współpracy z klientami, którymi są polskie niezależne sklepy detaliczne. Wspieramy ich w utrzymywaniu konkurencyjności, dajemy dostęp do szerszego zakresu produktów i usług, a to daje nam także poprawę efektywności biznesu hurtowego – mówi Paweł Surówka.

Sprzedaż towarów realizowana w 2023 r. przez segment hurtowy odpowiada za 72% skonsolidowanych przychodów. Jej wartość wyniosła 23,4 mld zł, o 5% więcej niż w 2022 r. Zysk EBITDA wzrósł o 3,5% do 842 mln zł, dzięki czemu marża utrzymała się na poziomie 3,6%. W tym segmencie Grupa Eurocash jest niekwestionowanym liderem rynku.

Detal: pogłębiamy relacje z klientami

Segment detaliczny, czyli m.in. sieć Delikatesy Centrum oraz supermarkety własne i partnerskie, wypracował 8 mld zł sprzedaży. Wzrost wyniósł 4,2%. W tym obszarze Grupa Eurocash skupiała się nad optymalizacją współpracy z franczyzobiorcami, których efektem jest nowa strategia DC 2.0.

Zakłada ona, że Delikatesy Centrum będą się rozwijały w oparciu o dogłębną wiedzę franczyzobiorców o konsumencie, nie tylko o statystyki. Będą marką numer jeden w segmencie supermarketów proximity oraz najbardziej konsumencką siecią na rynku – podkreśla prezes Grupy Eurocash.

Grupa opracowała w ubiegłym roku i obecnie testuje nowy model sklepu Delikatesy Centrum, co ma poprawić doświadczenie zakupowe konsumentów i zwiększyć atrakcyjność sieci.

Projekty: podążać za trendami w e-handlu

Najwyższe wzrosty obrotów widać w segmencie Projekty – czyli Frisco i Duży Ben. Ich sprzedaż zwiększyła się o 21% i wyniosła 925 mln zł.

Segment e-grocery w Polsce rozwija się z dużą dynamiką, dlatego zainwestowaliśmy w rozbudowę zautomatyzowanego centrum logistycznego Frisco, które w tym momencie posiada wystarczające zasoby, by osiągnąć próg 1 miliarda złotych przychodów. Co oznacza, że Frisco może osiągnąć pełną rentowność jako spółka, bez dalszej konieczności inwestycji kapitałowych – mówi Paweł Surówka.

Konsekwentne wdrażanie strategii

Strategia biznesowa Grupy Eurocash na lata 2023-2025 opiera się na trzech filarach: integracji działań w segmencie hurtowym; doskonałej organizacji współpracy z franczyzobiorcami; oraz budowaniu przewag konkurencyjnych na bazie digitalizacji i zarządzania danymi.

Obecnie Grupa skupia się na generowaniu efektywności kosztowej oraz rozwijaniu technologii cyfrowych, które są głównym źródłem przewagi konkurencyjnej dla jej klientów.

Zintegrowaliśmy z początkiem roku działalność hurtową, rozwijamy EuroPlatformę, której skala sięga już 13 tysięcy POSów, transformujemy Delikatesy Centrum w wiodącą sieć supermarketów proximity na polskim rynku. Frisco umacnia swoją pozycje niekwestionowanego lidera na rynku, wykorzystując m.in. potencjał nowego, drugiego magazynu pod Warszawą, a także wyjście z Polski litewskiej Barbory – podsumowuje prezes Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash konsekwentnie wdraża przyjętą strategię rozwoju, zwiększając wynik netto o ponad 60%
Grupa Eurocash zakończyła 2023 r. ze stabilnymi wynikami finansowymi, pomimo wymagających warunków makroekonomicznych dla sektora sprzedaży detalicznej. Grupa skupiała się na przygotowaniu i wdrażaniu celów strategicznych w obszarze integracji hurtu, rozwoju narzędzi cyfrowych oraz rozwijaniu modeli detalicznych. Dzięki temu jest przygotowana na wzmacnianie swojej pozycji na rosnącym rynku w 2024 i 2025 r.

Eurocash chwali się operacyjną sprawnością swojego supermarketu e-grocery, który niemal 100 proc. zamówień realizuje w komplecie i w terminie wskazanym przez klienta. Jak wskazuje Szymon Mitoraj, członek zarządu Grupy odpowiedzialny za cyfryzację, Frisco może osiągać tak dobre wyniki dzięki doświadczeniu i niezależności od sieci offline. Atutem marki są też technologie. – Frisco od lat utrzymuje pozycję lidera rynku internetowych zakupów spożywczych w Polsce. Osiągnęliśmy bardzo wysoki stopień automatyzacji procesów, a teraz inwestujemy też w AI – podkreśla.

Poziom kompletności w rozumieniu odsetka kompletnych zamówień wyniósł 97,2% – przy czym należy podkreślić, że Frisco nie stosuje w ramach swojej oferty zamienników. Co więcej, 93,5% dostaw zrealizowano w terminie wybranym przez klienta w jednogodzinnym przedziale czasowym. Za tak dobrymi wynikami stoją po pierwsze technologie, a po drugie – wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności w modelu pure-player. Dla klientów e-sklepu oznacza ono m.in. to, że kupując we Frisco, nie muszą konkurować o produkty z klientami stacjonarnymi czy opierać swoich zakupów na dostawie przez operatorów zewnętrznych.

Nasze systemy backoffice’owe, które łączą e-sklep z magazynami, aktualizują informacje o dostępności produktów na stronie niemal w czasie rzeczywistym. Magazyny mamy zautomatyzowane, co przekłada się na mniej błędów w procesie pakowania. Nie stosujemy też zamienników. Ponieważ prowadzimy sprzedaż tylko w kanale online, nie mamy sytuacji, że klient internetowy nie dostanie jakiegoś produktu albo dostanie inny, bo ten, który wybrał, został wykupiony już przez klienta stacjonarnego. Do tego dochodzi własna logistyka, sprawnie działająca flota Frisco Vanów i zaangażowani kierowcy, dzięki którym Frisco może oferować także bardzo wysoką jakość dostaw – wymienia Szymon Mitoraj, podkreślając jednocześnie, że od tradycyjnych, offline’owych sieci handlowych Frisco wyróżnia też szeroki asortyment liczący od 10 do 15 tys. indeksów (w zależności od miasta).

Inwestycje w sztuczną inteligencję

W tym roku Frisco chce też wdrożyć dwa nowe projekty z wykorzystaniem AI. Współpracuje w tym obszarze z firmą Microsoft. W pierwszej kolejności w planach ma opracowanie narzędzia do automatycznego badania klientów. W oparciu o analizę rozmów z BOK, system będzie generował raporty i tworzył rekomendacje rozwiązań, dzięki którym Frisco będzie mogło świadczyć usługi na jeszcze wyższym poziomie. Warto przy tym zauważyć, że już teraz klienci bardzo dobrze oceniają zakupy we Frisco. W 2023 r. wskaźnik NPS wyniósł aż 78 punktów dla wszystkich klientów e-sklepu i 85 dla nowych.

Drugim projektem opartym o sztuczną inteligencję ma być chatbot dla klientów. Z jednej strony ma mieć funkcję doradczą i pełnić rolę przewodnika po usługach Frisco, a z drugiej – pomagać w decyzjach produktowych i ułatwiać zakupy. Będzie go można np. zapytać o przepis na konkretne danie i poprosić o dodanie do koszyka produktów potrzebnych do jego przygotowania.

Nowy magazyn Frisco pod Warszawą

Technologie, szczególnie automatyzacja, pozwalają Frisco prowadzić biznes w sposób efektywny i jednocześnie stale się rozwijać. Jedną z ostatnich inwestycji lidera polskiego e-grocery jest nowe automatyczne centrum dystrybucyjne w podwarszawskim Marysinie. Obiekt uzupełnił dostępną we Frisco powierzchnię magazynową o kolejne 13,5 tys. mkw. Docelowo będzie obsługiwać ok. 4 tys. zamówień dziennie, co pozwoli na obsługę dodatkowego 1 mln zamówień dla aglomeracji warszawskiej. Długoterminowo inwestycja umożliwi też Frisco rozszerzenie asortymentu o kolejne kategorie – z obecnych 15 do aż 18 tys. indeksów.

Dzisiaj Frisco w całej Warszawie realizuje ok. 4 tys. zamówień dziennie, z czego już teraz ponad 1 tys. jest obsługiwana przez nowy magazyn. Obiekt jest przygotowany do obsługi ok. 115 tys. linii produktowych i posiada cztery strefy temperaturowe. Zastosowany w nim system shuttle został tak zaprojektowany, żeby pomieścić aż 52,5 tys. skrzynek magazynowych. Ok. 60% produktów jest pakowana na szybkich i bardzo wydajnych stacjach GTP (Goods To Person). Kompletacja wykorzystuje również efektywne stacje pakowania CoBOP (Conveyor Based Order Picking) – w strefie chłodzonej takich stacji działa w magazynie aż 9.

Frisco jest dla nas bardzo ważnym strategicznie biznesem. Wierzymy w jego siłę jako lidera e-grocery. Od kilku lat obserwujemy stały wzrost liczby klientów robiących zakupy w sieci. Rośnie również odsetek osób, które decydują się na zakupy spożywcze online. Frisco wie, jak odpowiedzieć na ich potrzeby. Działa w e-commerce od 18 lat. Nie tylko świetnie zna rynek, ale też doskonale się po nim porusza i inwestuje długoterminowo w te elementy, które pozwalają mu jeszcze mocniej wykorzystywać swój potencjał. To właśnie ta kompleksowa wiedza i doświadczenie wsparte technologiami pozwala nam dziś budować i rozwijać efektywny biznes. Teraz, dzięki projektom opartym o AI, ten rozwój będzie jeszcze bardziej skoncentrowany na naszym kliencie i jego satysfakcji – mówi Szymon Mitoraj, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za obszar cyfryzacji, w tym również za rozwój Frisco.

Lider e-grocery zajmuje ważne miejsce w strategii biznesowej Grupy Eurocash na lata 2023-2025. Zgodnie z nią Grupa Eurocash chce rozwijać m.in. te projekty, które wzmacniają na rynku jej rolę jako Platformy Technologicznej.

Wskaźniki kompletności i terminowości dostaw we Frisco sięgają blisko 100 proc. Eurocash: zasługa doświadczenia i nowoczesnych technologii
Eurocash chwali się operacyjną sprawnością swojego supermarketu e-grocery, który niemal 100 proc. zamówień realizuje w komplecie i w terminie wskazanym przez klienta. Jak wskazuje Szymon Mitoraj, członek zarządu Grupy odpowiedzialny za cyfryzację, Frisco może osiągać tak dobre wyniki dzięki doświadczeniu i niezależności od sieci offline. Atutem marki są też technologie. – Frisco od lat utrzymuje pozycję lidera rynku internetowych zakupów spożywczych w Polsce. Osiągnęliśmy bardzo wysoki stopień automatyzacji procesów, a teraz inwestujemy też w AI – podkreśla.

Organizowana przez Eurocash sieć supermarketów Delikatesy Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników w systemie Delikarta. To jeden z najbardziej zaawansowanych programów lojalnościowych dla klientów lokalnych sklepów spożywczych. Jego sukces wpisuje się w strategiczne cele Grupy Eurocash, która chce być Platformą Technologiczną dla lokalnych detalistów. Jest też spójny z ogłoszoną we wrześniu ub.r. strategią rozwoju sieci, zgodnie z którą Delikatesy Centrum 2.0., rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców, mają być najbardziej konsumencką siecią franczyzową na rynku.

Program lojalnościowy Delikatesów Centrum Delikarta przekroczył próg 4 mln zarejestrowanych użytkowników, co czyni go jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w sektorze handlu detalicznego w Polsce. Z tygodnia na tydzień około połowa wszystkich osób robiących zakupy w sklepach Delikatesy Centrum korzysta z coraz większej liczby promocji i korzyści w ramach programu. Konsumenci rejestrują się w programie jeszcze szybciej po tym, jak sieć zdecydowała od początku roku intensywniej reklamować m.in. w ramach kampanii telewizyjnej swoje najmocniejsze oferty.

Tylko w 2023 r. konsumenci, którzy skorzystali z programu lojalnościowego Delikatesów Centrum zaoszczędzili łącznie ponad 250 mln zł na rabatach i voucherach dzięki regularnym promocjom oraz akcjom specjalnym, takim jak Łappacz, Mega Oszczędzanie, 9+1 Gratis i wiele innych. Konsumenci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie powiadomień SMS i push, byli informowani o tych korzyściach w pierwszej kolejności. Wersja mobilna programu, czyli aplikacja staje się teraz kanałem pierwszego wyboru dla uczestników programu.

Skuteczność oparta na algorytmach

Według Monitora Programów Lojalnościowych 2023 ARC Rynek i Opinia, do korzystania z przynajmniej jednego programu lojalnościowego przyznaje się już 64% Polaków. Z aplikacji mobilnych korzysta 90% z nich. W przypadku Delikarty, użytkownicy mobilni mają najczęściej od 18 do 45 lat, choć grupa osób powyżej 60. roku życia należy do najbardziej aktywnych.

– Najbardziej aktywni są użytkownicy programów lojalnościowych oferowanych przez sklepy spożywcze. Widzimy to również w wynikach Delikarty. To najbardziej rozwinięty program lojalnościowy w Grupie Eurocash i jeden z najbardziej rozwiniętych na rynku. Nasza aplikacja jest też jedną z najlepiej ocenianą wśród aplikacji sieci spożywczych. Wykorzystuje zaawansowane mechanizmy personalizacji, a w dodatku łączy bieżącą ofertę promocyjną produktów z preferencjami konsumenta oraz mapą dostępności produktów. Ostatnio uruchomiliśmy w programie nowe promocyjne rozwiązanie, tzw. Łappacza – akcję, która w dwóch edycjach przyciągnęła ponad 500 000 unikalnych użytkowników. To pokazuje, że mamy jeszcze przestrzeń, żeby to narzędzie rozwijać – mówi Dariusz Stolarczyk, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za segment detaliczny.

W aplikacji Delikarty jest też dostępna gazetka Delikatesów Centrum – w 2023 roku regularnie przeglądało je ponad 300 000 użytkowników miesięcznie, otwierając ją średnio 6,1 razy w miesiącu.

Zaawansowana personalizacja z korzyścią dla wszystkich

Delikarta w wersji mobilnej zwiększa personalizację w oparciu o najczęściej przeglądane produkty i kategorie. Dzięki programowi Delikatesy Centrum mogą lepiej poznawać preferencje konsumentów i zaspakajać ich potrzeby bardziej merytorycznymi i dopasowanym ofertami, jednocześnie otrzymując stałą informację zwrotną na temat jakości promocji, która stanowi podstawową wiedzę przy planowaniu kolejnych kampanii. Zarówno konsumenci, jak i franczyzobiorcy oraz dostawcy wyrażają satysfakcję z możliwości, jakie tworzy program.

- Zasięgowy, skuteczny program lojalnościowy, taki jak nasz, dostarcza wiedzy, która pozwala nam lepiej dopasować ofertę do konsumentów, analizować ich preferencje zakupowe i odpowiadać na bieżące potrzeby rynku – podkreśla Alessandro Beda, Dyrektor Marketingu Delikatesy Centrum.

Nie tylko Delikarta

W ramach Grupy Eurocash rozwija też inne programy lojalnościowe. W sieci Duży Ben funkcjonuje bardzo popularna wśród klientów konceptu Ekipa Dużego Bena, we Frisco.pl – Frisco Friends. Swoją aplikację mają też Lewiatan (Mój Lewiatan) oraz zrzeszone w Eurocash Sieci Partnerskie – ABC, Groszek i Euro Sklep (Moje Sklepy).

Grupa Eurocash: program lojalnościowy Delikarta już z ponad 4 mln użytkowników
Organizowana przez Eurocash sieć supermarketów Delikatesy Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników w systemie Delikarta. To jeden z najbardziej zaawansowanych programów lojalnościowych dla klientów lokalnych sklepów spożywczych. Jego sukces wpisuje się w strategiczne cele Grupy Eurocash, która chce być Platformą Technologiczną dla lokalnych detalistów. Jest też spójny z ogłoszoną we wrześniu ub.r. strategią rozwoju sieci, zgodnie z którą Delikatesy Centrum 2.0., rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców, mają być najbardziej konsumencką siecią franczyzową na rynku.

Eurocash z początkiem stycznia połączył w jedną jednostkę swoje dwa kluczowe biznesy hurtowe i zaczął intensywnie inwestować w ceny w kanale cash & carry. Dzięki temu zintegrowany hurt Eurocash już teraz może się pochwalić nie tylko najszerszym asortymentem i najlepszym serwisem, ale też najtańszymi halami cash & carryw Polsce.[1]

– Repozycjonowanie hurtu to ważny element transformacji naszego biznesu na jeszcze bardziej klientocentryczny. Połączenie Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash & Carry w jeden biznes pozwoliło nam istotnie uprościć procesy i poprawić efektywność. Od teraz oferujemy naszym klientom, w ramach jednej umowy, zakupy w najtańszych w kraju halach i zakupy z dowozem z najlepszym na rynku serwisem. Poprzez platformę Eurocash.pl, w ramach której klient może płynnie przejść pomiędzy towarem dostępnym na dowóz, na hali czy w click and collect, oferujemy najszerszy asortyment w Polsce. Dzięki połączeniu sił sprzedażowych możemy dostosować każdą ofertę do konkretnych potrzeb naszych klientów. Fuzja ta niesie za sobą szereg konkretnych korzyści dla klientów: niskie ceny, świetny, szeroki asortyment, wielokanałowy serwis, prostą obsługę wszystkich kwestii zaopatrzenia sklepu z jednym opiekunem klienta. Zmiany przyczynią się do poprawy konkurencyjności cenowej naszych klientów, uproszczenia ich biznesu i uwolnienia ich czasu. To jest istotny kamień milowy w realizacji naszej strategii na lata 2023-2025 – komentuje połączenie jednostek Paweł Surówka, Prezes Grupy Eurocash.

Dzięki połączeniu jednostek wszystko, co najlepsze w dotychczasowej ofercie hurtowej Eurocash, będzie zapewnione w jeszcze szerszym zakresie. Projekt Najtańsze Cash & Carry w Polsce jest tego doskonałym przykładem.

W ramach integracji naszych biznesów hurtowych, porównaliśmy nasze oferty z konkurencją i zbadaliśmy koszyk 50 TOP produktów dla sklepów niezależnych. Niektóre artykuły oferujemy o nawet 20proc. taniej[1]! Chcemy, żeby nasi klienci o tym wiedzieli. Inwestujemy w ceny, bo chcemy wszystkim naszym klientom zapewnić możliwość skutecznego konkurowania m.in. z dyskontami. Cena na półce to kryterium numer jeden w wyborze miejsca zakupów, co potwierdza się w wielu badaniach. Równocześnie oferujemy wszystkim naszym klientom najlepszy serwis dowozowy, do którego przekonało się już tysiące sklepów w całej Polsce. Dzięki temu nasi klienci mają wszystkie atuty w swojej rękach –najlepsze ceny, najlepszy serwis, najszerszy wybór – mówi Tomasz Polański, członek zarządu Grupy Eurocash odpowiedzialny za sprzedaż w połączonym segmencie hurtowym.

Grupa Eurocash zarządza dziś największą, bo liczącą aż 177 lokalizacji siecią hal cash & carry działających w całym kraju, co sprawia, że projekt ma szeroki zasięg i jest unikalny w swojej skali .Do ubiegłego roku hale działały w ramach odrębnej spółki, ale obecnie zarządza nimi zintegrowana jednostka Eurocash Dystrybucja i Cash & Carry. Nowa jednostka oferuje przedsiębiorcom wiele dodatkowych korzyści.

Jeden biznes, wiele korzyści dla przedsiębiorców

Połączenie spółek Dystrybucja i Cash &Carry oznacza przede wszystkim to, że klienci, którzy dotychczas zaopatrywali swój sklep tylko stacjonarnie, teraz mogą bez żadnych dodatkowych formalności zamówić towar online lub przez aplikację, wybierając spośród 13 tys. produktów, z gwarancją terminowości i kompletności dostawy (99%). Z kolei klienci Eurocash Dystrybucja mogą szybko uzupełnić asortyment na hali, kupując na sztuki, a dzięki samoobsłudze przy kasie ominąć kolejki i oszczędzić czas. Dużym wsparciem przy zakupach w obu kanałach jest także jeden Opiekun Klienta zwiedzą o ofertach dostępnych w dostawie do sklepu i na hali. Przedsiębiorcy mogą też czerpać dodatkowe korzyści z połączonych zakupów w halach i z dostawą. Klienci franczyzowi mogą natomiast korzystać z tych samych warunków rabatowych niezależnie od tego, w którym kanale zrealizują swoje zakupy.

Kolejny krok w stronę realizacji strategii

Połączenie jednostek biznesowych Eurocash Dystrybucja i Eurocash Cash & Carry z początkiem stycznia tego roku nastąpiło zgodnie z założeniami strategii na lata 2023-2025, którą Grupa ogłaszała latem2022 r. Eurocash zaprezentował wówczas plan stworzenia sprawnie działającej, funkcjonalnej hurtowni omnichannel, która będzie odpowiadać na potrzeby zakupowe przedsiębiorców na tym samym, wysokim poziomie w wielu różnych kanałach. Ważną częścią tej zmiany miała być transformacja cyfrowa, która skupiła się wokół eurocash.pl. To właśnie ta platforma stała się bazą do integracji działalności hurtowej Grupy, odpowiadającej dziś za aż ¾ jej przychodów.

W ramach strategii Eurocash działa też na rzecz budowy platformy technologicznej dla detalistów, rozwijając i wdrażając na rynek kolejne rozwiązania technologiczne dedykowane lokalnym sklepom. Ostatnim filarem strategii jest organizacja franczyz i systemów partnerskich, w które Grupa – organizator m.in. sieci Delikatesy Centrum, Groszek, ABC, Lewiatan, Gama, Euro Sklep czy Duży Ben – chce cały czas inwestować.

1 Na podstawie cyklicznych badań prowadzonych od 4.12.2023 przez niezależną agencję badawczą Estymator - Badania Rynku i Opinii na zlecenie Eurocash S.A. Badania polegały na porównaniu cen na próbie co najmniej 50 produktów (marka, pojemność, gramatura) z oferty handlowej kierowanej do przedsiębiorców (B2B) w ogólnopolskich halach Cash&Carry w wybranych miastach w Polsce. Więcej szczegółów dotyczących metodyki badania na www.najtaniejweurocash.pl.

2Jw.

Najniższe ceny, najlepszy serwis, najszerszy wybór. Grupa Eurocash zapowiada nowe rozdanie w połączonym biznesie hurtowym
Eurocash z początkiem stycznia połączył w jedną jednostkę swoje dwa kluczowe biznesy hurtowe i zaczął intensywnie inwestować w ceny w kanale cash & carry. Dzięki temu zintegrowany hurt Eurocash już teraz może się pochwalić nie tylko najlepszym serwisem i dodatkowymi korzyściami dla klientów, ale też najtańszymi halami cash & carry w Polsce.

Fundacja Grupy Eurocash właśnie rozpoczyna drugą dekadę działania. Od początku jej głównym projektem był Program Stypendialny przeznaczony dla szczególnie uzdolnionej młodzieży z niezamożnych środowisk. O stypendia mogą ubiegać się zarówno dzieci pracowników Grupy Eurocash, jak również dzieci właścicieli i personelu sklepów z sieci franczyzowych współpracujących z Grupą. W Programie Stypendiów Talentowych udzielono do tej pory ponad 1500 stypendiów, a w Programie Stypendiów Opiekuńczych – ponad 120. Kwota wsparcia dla obu programów przekazana przez Fundację w ciągu 10 lat jej działania to prawie 10 mln złotych.

Grupa Eurocash, działając w całej Polsce, zatrudniając ok. 19 tys. pracowników i zrzeszając tysiące sklepów, w zasięgu których znajduje się aż 85% gospodarstw domowych w kraju, ma szerokie spektrum oddziaływania, ale również społecznej odpowiedzialności. Stąd 10 lat temu zrodził się pomysł na utworzenie fundacji i uruchomienie programu stypendialnego dla dzieci pracowników, franczyzobiorców i partnerów prowadzących zrzeszone z Grupą sklepy, a także dla dzieci ich pracowników. To największy w Polsce program stypendialny wspierający edukację dzieci i młodzieży, finansowany w całości przez firmę z sektora prywatnego.

– Jedną z wartości Grupy Eurocash jest dzielenie się. Program stypendialny to realizacja tej wartości w praktyce. Jako duży polski przedsiębiorca czujemy się odpowiedzialni za rozwój młodego pokolenia Polaków i za wyrównywanie szans edukacyjnych dla szczególnie uzdolnionej młodzieży z mniejszych miejscowości, gdzie dostęp do edukacji jest utrudniony. Chcemy wspierać rozwój młodzieży w dowolnej dziedzinie, którą się pasjonują i umożliwić im wykorzystanie pełni ich potencjału. Bardzo duży nacisk kładziemy na zaangażowanie społeczne naszych stypendystów i ich wrażliwość na potrzeby innych. Liczymy, że alumni naszego Programu otrzymane dobro poniosą dalej – mówi Katarzyna Kopaczewska, Prezes Fundacji Grupy Eurocash.

O stypendia na rozwój swoich talentów i pasji, niezależnie od dziedziny zainteresowań, mogą ubiegać się uczniowie szkół średnich i studenci. Przyznawane są one na zasadzie konkursu i w całości finansowane ze środków stanowiących darowiznę od Eurocash S.A.

Akademia Umiejętności Eurocash wspiera Program Stypendialny

U progu drugiej dekady działania, dzięki współpracy z Akademią Umiejętności Eurocash, Fundacja Grupy Eurocash poszerzy Program Stypendialny o dodatkowe elementy. Stypendyści Fundacji, którzy będą na początku swojej ścieżki zawodowej, otrzymają dostęp do platformy edukacyjnej Akademii i będą mogli skorzystać nie tylko z dostępnych tam webinariów, ale także programu mentoringowego prowadzonego przez doświadczonych pracowników Grupy. Celem tego projektu jest przygotowanie stypendystów do funkcjonowania w środowisku zawodowym i optymalnego wykorzystania ich potencjału.

– Wiedza zebrana w ramach dostępnych materiałów to kompleksowy zestaw wskazówek wspierający stypendystów by mogli znaleźć pracę odpowiadającą jak najlepiej ich zainteresowaniom i predyspozycjom – dodaje Agata Wrzecionowska-Dzierba, Dyrektor Akademii Umiejętności Eurocash. – Z zasobów Akademii Umiejętności Eurocash mogą korzystać obecni stypendyści, ale również alumni Programu Stypendialnego z poprzednich edycji.

Szerokie wsparcie

Działania Fundacji rozpoczęły się skromnie – w I edycji Programu wsparcie otrzymało 30 uzdolnionych młodych osób będących dziećmi pracowników Grupy Eurocash. W kolejnych latach do Programu mogli dołączyć także uczniowie i studenci z rodzin związanych poprzez sieci franczyzowe z Grupą Eurocash. Do dziś stypendia otrzymało blisko 1650 uczniów i studentów.

W ramach Fundacji od 2021 roku działa także Program Stypendiów Opiekuńczych dla dzieci osieroconych przez pracowników Grupy Eurocash. Finansowe wsparcie pozwala im ukończyć edukację na poziomie szkoły średniej i zaspokoić najważniejsze potrzeby.

Prawie 10 mln złotych przez 10 lat – Fundacja Grupy Eurocash podsumowuje swoje działania przez ostatnią dekadę i poszerza ofertę o moduł rozwojowy
Fundacja Grupy Eurocash właśnie rozpoczyna drugą dekadę działania. Od początku jej głównym projektem był Program Stypendialny przeznaczony dla szczególnie uzdolnionej młodzieży z niezamożnych środowisk. O stypendia mogą ubiegać się zarówno dzieci pracowników Grupy Eurocash, jak również dzieci właścicieli i personelu sklepów z sieci franczyzowych współpracujących z Grupą. W Programie Stypendiów Talentowych udzielono do tej pory ponad 1500 stypendiów, a w Programie Stypendiów Opiekuńczych – ponad 120. Kwota wsparcia dla obu programów przekazana przez Fundację w ciągu 10 lat jej działania to prawie 10 mln złotych.

Faktoria Win zyskała nowy powód do świętowania – w zaledwie kilka miesięcy po swoich 10. urodzinach! Flagowy koncept store-in-store Grupy Eurocash właśnie postawił swój 6000. regał w sklepie detalicznym. Z tej okazji spółka podsumowuje dotychczasowe sukcesy i… zapowiada dalszą ekspansję.

Faktoria Win świętowała swój sukces w Kielcach, bo to właśnie tam, w sklepie PSS Kielce Stefan przy ul. 1 maja 198, został zainstalowany jej jubileuszowy regał. W sumie Faktoria Win pojawiła się w tym roku w aż 600 nowych lokalizacjach. Podobny cel spółka stawia sobie na kolejny rok.

Przyspieszamy z rozwojem. Chcemy intensywnie budować obecność zarówno w kanale detalicznym, jak i na rynku HoReCa. Mamy pełen pakiet: wiedzę, doświadczenie, pasję w zespole i operacyjne możliwości, żeby realizować nawet najbardziej ambitne plany – mówi Błażej Białczyk, Dyrektor Generalny Faktorii Win, Grupa Eurocash.

Zawsze na pierwszym miejscu

Koncept Faktorii powstał w 2013 r. jako pierwszy tego typu na rynku i spółka jest przekonana, że jest w stanie utrzymać pozycję lidera również w kolejnych latach.

Siła Faktorii Win leży w jej skuteczności w zwiększaniu zysków detalistów ze sprzedaży wina. Po wstawieniu naszego regału, udział wina w strukturze sprzedaży sklepu widocznie wzrasta. Jeśli w danym lokalu nie ma miejsca na pełnowymiarowy regał, realizujemy projekt sprzedaży poza regał. Dzięki temu mamy większe dotarcie i możemy budować kategorię wina w większej liczbie placówek. Zaplecze Grupy Eurocash sprawia z kolei, że świetnie znamy lokalnych przedsiębiorców i ich potrzeby, mamy do nich dobre dotarcie i wiemy, jak wspierać ich biznesy. Dlatego nasz koncept może się tak szybko rozwijać – wymienia Błażej Białczyk.

Oferta, która zmienia się wraz z konsumentem

Detaliści, którzy zdecydują się na współpracę z Faktorią Win, mają zapewnione fachowe doradztwo, wsparcie marketingowe – w tym atrakcyjne i aktywacje oraz szeroki, liczący prawie 180 indeksów asortyment uwzględniający aktualne trendy i sezonowość. Przedsiębiorcy mogą też korzystać z oferty personalizowanej i postawić na produkty dopasowane do konkretnych potrzeb swoich klientów.

Regał w każdej opcji stanowi samowystarczalne narzędzie do ekspozycji i sprzedaży wina, ale spółka cały czas swój koncept rozwija. Niektóre regały mają również ekrany, które skanują kody kreskowe i wyświetlają dodatkowe informacje o produkcie. Wprowadzane są również ekrany dotykowe, które prowadzą konsumenta przez cały proces zakupu: od analizy preferencji, po zlokalizowanie odpowiedniej butelki na regale.

Faktoria Win – jedyny taki koncept

Faktoria Win to koncept, który już od 10 lat zwiększa dostęp nie tylko do kategorii win, ale i do wiedzy o niej. Jest szeroko obecny w sklepach detalicznych, ale kieruje ofertę także do stacji benzynowych i rynku HoReCa. Półki w stylowych regałach Faktorii Win podzielone są tematycznie: Na prezent, Relaks i Z przyjaciółmi, wspierając intuicyjny dobór wina do okazji i odciążając przedsiębiorcę w obszarze fachowego doradztwa. Co więcej, o zatowarowanie regału, dobór asortymentu, jego ekspozycję i właściwy opis towarów na półkach dba sama Faktoria Win. Dzięki temu detaliści mogą obserwować wzrosty sprzedaży przy minimalnym zaangażowaniu po swojej stronie.

To wszystko sprawia, że ten wyjątkowy koncept store-in-store w tym roku świętował swój okrągły, 10. jubileusz i dalej prężnie się rozwija.

Rozwój biznesu, dalsza ekspansja, edukacja i ułatwianie wyboru wina konsumentom – to nasz plan na kolejny rok – Błażej Białczyk.

Z oferty konceptu skorzystało już także ponad 1000 restauracji. W sumie oferta spółki jest dziś dostępna w aż 10 tys. punktów sprzedaży.

Faktoria Win ma już 6 tys. regałów w sklepach w całej Polsce
Faktoria Win zyskała nowy powód do świętowania – w zaledwie kilka miesięcy po swoich 10. urodzinach! Flagowy koncept store-in-store Grupy Eurocash właśnie postawił swój 6000. regał w sklepie detalicznym. Z tej okazji spółka podsumowuje dotychczasowe sukcesy i… zapowiada dalszą ekspansję.

Eurocash robi kolejny krok w kierunku realizacji strategii na lata 2023-2025. Jednym z jej kluczowych obszarów jest transformacja cyfrowa, a Grupa właśnie konsoliduje wszystkie biznesy technologiczne i cały obszar IT w jednym ręku. Kierownictwo nad nimi przejmuje Szymon Mitoraj, który dołączył do Eurocash w październiku br. Jako członek zarządu ds. cyfryzacji jest dziś odpowiedzialny m.in. za dalszy rozwój eurocash.pl, Innowacyjną Platformę Handlu, a także spółkę Frisco.

Celem Grupy w ramach reorganizacji struktury firmy jest uspójnienie i poprawa efektywności dotychczasowych działań digitalowych Eurocash. Obrany kierunek zakłada przede wszystkim bardziej efektywne wykorzystanie danych i osiągnięcie większych synergii. Działania te mają na celu także zminimalizowanie efektu duplikacji obszarów oraz zadbania o unifikację już istniejących w Grupie narzędzi technologicznych.

W obszarze digital chcemy postawić na synergię rozwiązań i dane, zależy nam na ich spójności oraz na tym, by nasza firma właśnie na nich opierała swoje decyzje biznesowe w stopniu większym niż dotychczas. Zarządzanie IT, wszystkimi obszarami cyfrowymi oraz danymi z jednego miejsca, według tzw. logiki jednej jednostki, pozwoli nam zoptymalizować procesy w całej strukturze. To bardzo praktyczne, choć nadal rzadko spotykane rozwiązanie w organizacjach, które pozwoli nam stosunkowo szybko zobaczyć efekty – mówi Szymon Mitoraj.Kluczowe w tej układance jest Frisco. To jeden z najbardziej cyfrowych biznesów Eurocash, w dodatku zarządzany całkowicie wewnętrznie. To zawsze była dla Grupy przestrzeń do szukania i testowania nowych rozwiązań dla rynku detalicznego – dodaje.

W nowej strukturze spółką Frisco zarządzać będzie Pawel Szerling, który przed dołączeniem do Grupy Eurocash związany był z firmą e-commercową Shopee, a wcześniej przez ponad 9 lat pracował w firmie konsultingowej McKinsey. Przez ostatnie 3 miesiące pełnił rolę członka zarządu spółki Frisco, odpowiedzialnego za jej wzrost. Paweł Szerling przejmuje stery od Jacka Palca, dotychczasowego CEO Frisco, który w dniu 20 listopada złożył rezygnację z pełnienia tej funkcji.

Dziękuję Jackowi Palcowi, który przez wiele lat stał na czele Frisco, za jego wkład w rozwój i ekspansję tej spółki. Jednocześnie życzę Pawłowi Szerlingowi, Tomaszowi Kubiakowi i Grzegorzowi Bieleckiemu, jak największych sukcesów w realizacji ambitnego planu wzrostu spółki, który postawili sobie jako jej Zarząd. Jestem przekonany, że pod nadzorem Szymona Mitoraja oraz przy wykorzystaniu zasobów, m.in. w postaci nowego zautomatyzowanego centrum logistycznego pod Warszawą, Frisco rozpocznie nowy akapit swojej dumnej historii. Wpisując się tym samym w naszą strategię digitalizacji Grupy Eurocash, którą od teraz w ramach zarządu koordynuje Szymon Mitoraj. Wierzę, że z jego wsparciem szybko staniemy się tą Platformą Technologiczną, którą chcemy być dla rynku niezależnego w Polsce – mówi Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Strategia Grupy Eurocash zakłada zintensyfikowane działania w ramach trzech obszarów: hurtowym, organizacji systemów franczyzowych i partnerskich, a także cyfryzacji zarówno wewnętrznych systemów w firmie, jak i całego kanału niezależnego.

Eurocash mocno w kierunku cyfryzacji. Dane i technologie od dziś w jednych rękach
Eurocash robi kolejny krok w kierunku realizacji strategii na lata 2023-2025. Jednym z jej kluczowych obszarów jest transformacja cyfrowa, a Grupa właśnie konsoliduje wszystkie biznesy technologiczne i cały obszar IT w jednym ręku. Kierownictwo nad nimi przejmuje Szymon Mitoraj, który dołączył do Eurocash w październiku br. Jako członek zarządu ds. cyfryzacji jest dziś odpowiedzialny m.in. za dalszy rozwój eurocash.pl, Innowacyjną Platformę Handlu, a także spółkę Frisco.

Nawet połowa wyrzucanych produktów w sklepach spożywczych to owoce i warzywa, a najczęstszym powodem wyrzucania żywności jest jej psucie się wraz z upływem czasu  – wynika z badania przeprowadzonego  przez Grupą Eurocash. Spółka już po raz trzeci, we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności, zorganizowała kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem „Szanujemy, nie marnujemy!”.

Jak pokazują wyniki badań Najwyższej Izby Kontroli [1], najwięcej jedzenia marnuje się w gospodarstwach domowych – aż 60%. Na kolejnych miejscach pod tym względem są: przetwórstwo i produkcja rolnicza (po ok. 16%). Na czwartym miejscu są sklepy spożywcze, które odpowiadają za 7% marnowanej żywności.

W ramach tegorocznej, trzeciej edycji kampanii „Szanujemy, nie marnujemy!” Grupa Eurocash przyjrzała się przyczynom i obszarom, w których marnuje się najwięcej produktów spożywczych. Do projektu badawczego zostały zaproszone sieci współpracujące z Grupą: Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, ABC, Delikatesy Centrum, a także abc na kołach i Frisco. Zebrane za pomocą ankiety dane ukazały problem marnowania żywności z dwóch perspektyw: przedsiębiorcy i konsumenta.

Marnowanie żywności w sklepach spożywczych

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród właścicieli i pracowników sklepów, 50% wyrzucanych produktów to owoce i warzywa. Na drugim miejscu znalazł się nabiał (21,6%), a na kolejnym - mięso i wędliny (14,2%). Wśród najczęściej wskazywanych powodów wyrzucania żywności było jej psucie się wraz z upływem czasu , pomimo nieprzekroczenia terminu ważności. Kolejną z przyczyn było przekroczenie terminu przydatności do spożycia, a następnie - uszkodzone opakowanie.

Blisko 32% przedsiębiorców przyznaje, że realizacja ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności sprawia im trudność ze względu na monitorowanie jakości żywności w sklepie. Jednocześnie aż 92% ankietowanych deklaruje chęć podejmowania działań mających na celu minimalizowanie ilości wyrzucanych odpadów spożywczych. Wśród sposobów radzenia sobie z tym problemem dominują obniżki cen wybranych produktów, regularna kontrola świeżości towaru czy reagowanie na popyt i przemyślane zamówienia towaru.

- Z ankiety dowiedzieliśmy się również, że aż 87% sklepów o powierzchni mniejszej niż 250  mkw. nie współpracuje z żądną organizacją pożytku publicznego, taką jak np. Caritas. Stwarza to duże pole do poprawy wyników i jednocześnie pokazuje, jak ważna jest szeroka edukacja wszystkich podmiotów uczestniczących w procesie produkcji i konsumpcji żywności. Grupa Eurocash – jako największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją towarów FMCG, prowadzi tę edukację m.in. poprzez kampanię „Szanujemy, nie marnujemy!”, która jest szczególnie ważnym elementem Strategii Zrównoważonego Rozwoju Grupy – mówi Joanna Szubielska, Senior Menadżer Działu Zarządzania Jakością i BHP z Grupy Eurocash.

Konsumenci vs. wyrzucana żywność

Grupa Eurocash przeprowadziła podobną ankietę również wśród konsumentów. Co piąta ankietowana osoba (20%) przyznała, że wyrzuca produkty spożywcze do kosza codziennie lub kilka razy w tygodniu, prawie co druga (43%) – kilka razy w miesiącu, natomiast 38% respondentów deklaruje, że wyrzuca je rzadziej niż kilka razy w miesiącu lub prawie wcale.  Dominującym powodem wyrzucania żywności jest przegapienie terminu przydatności do spożycia (ponad 50% odpowiedzi). Respondenci przyznają, że do problemu przyczynia się również fakt, iż nie planują posiłków z wyprzedzeniem, kupują za dużo, a na zakupy chodzą bez listy.

Co najczęściej ląduje w koszu? W przypadku konsumentów na pierwszym miejscu znalazło się pieczywo (27%), a zaraz za nim – owoce i warzywa (25%).

Ankiety zostały przeprowadzone na grupie blisko 450 respondentów, z czego 40% stanowili właściciele i pracownicy placówek detalicznych. Uzyskane wyniki posłużą do zbudowania obrazu marnowania żywności z dwóch perspektyw – domu oraz sklepu, jak również do opracowania propozycji dobrych praktyk i inicjatyw najefektywniej wspierających niemarnowanie produktów żywnościowych w placówkach detalicznych oraz wśród konsumentów.

Narzędzia edukacyjne dla przedsiębiorców

Kampania „Szanujemy, nie marnujemy!” jest organizowana od 2021 r. przez Grupę Eurocash we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności. Ma na celu wyposażenie przedsiębiorców – właścicieli niezależnych sklepów detalicznych w narzędzia edukacyjne, które pomogą ograniczać problem marnowania żywności, co może przyczynić się także do wygenerowania oszczędności finansowych. Pozwolą również na edukację konsumentów w zakresie racjonalnego planowania zakupów oraz stosowania zasad właściwego przechowywania żywności.

Materiały edukacyjne, w tym m.in. webinaria, e-booki czy podcasty dostępne są na dedykowanej stronie kampanii. Wskazówki i inspiracje znajdą tam także konsumenci. Partnerem edukacyjnym kampanii jest Akademia Umiejętności Eurocash.

[1]Źródło: https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/przepisy-do-poprawki-wciaz-za-duzo-zywnosci-trafia-do-smieci.html

Marnowanie żywności w sklepach spożywczych – wyniki ankiety Grupy Eurocash
Nawet połowa wyrzucanych produktów w sklepach spożywczych to owoce i warzywa, a najczęstszym powodem wyrzucania żywności jest jej psucie się wraz z upływem czasu – wynika z badania przeprowadzonego przez Grupą Eurocash. Spółka już po raz trzeci, we współpracy z Caritas Polska i Federacją Polskich Banków Żywności, zorganizowała kampanię społeczno-edukacyjną pod hasłem „Szanujemy, nie marnujemy!”.

• W ciągu trzech kwartałów tego roku łączne przychody Grupy Eurocash przekroczyły 24,5 mld zł, co oznacza wzrost o 8% r/r, przy utrzymaniu stabilnej marży EBITDA. Skonsolidowany wynik EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) za dziewięć miesięcy 2023 roku wyniósł 739 mln zł (+7% r/r). Zarazem do 781 mln zł (+29% r/r) wzrosły operacyjne przepływy pieniężne. Oznacza to wskaźnik OCF/EBITDA na poziomie 1,1x.

• Przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash w samym trzecim kwartale 2023 roku sięgnęły blisko 8,6 mld zł i były o 4% wyższe r/r. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 305 mln zł, czyli o 7% więcej niż przed rokiem. Był to tym samym ósmy kwartał z rzędu ze wzrostami sprzedaży i EBITDA.

• Zysk netto wypracowany przez Grupę Eurocash w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku wyniósł ponad 44 mln zł wobec niespełna 11 mln zł w analogicznym okresie 2022 roku. W samym trzecim kwartale 2023 roku skonsolidowany zysk netto przekroczył 43 mln zł i był na podobnym poziomie jak w bardzo dobrym trzecim kwartale 2022 roku, mimo negatywnego wpływu różnic kursowych.

• Wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA (przed MSSF 16) na koniec września tego roku spadł poniżej 0,9x wobec blisko 1,5x rok wcześniej.

Dzięki konsekwentnie wdrażanej strategii rozpisanej na lata 2023-2025, Grupa Eurocash pozostaje w trendzie wzrostowym. Wypracowaliśmy zwyżkę przychodów i wyniku EBITDA we wszystkich segmentach naszej działalności, pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, tj. słabnącej sprzedaży detalicznej w Polsce, presji inflacyjnej oraz wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku. Na poziomie wyniku netto pierwsze dziewięć miesięcy tego roku zamknęliśmy z zyskiem netto wynoszącym 44 mln zł, czyli ponad 4-krotnie wyższym niż przed rokiem – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

Wzrost wyników Grupy Eurocash idzie w parze z budowaniem silnych przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, które w ciągu trzech kwartałów 2023 roku sięgnęły 781 mln zł (+29% r/r) oraz istotną poprawą pozycji finansowej. Na koniec września tego roku stan gotówki na kontach Grupy Eurocash podwoił się rok do roku, a wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA (przed MSSF 16) spadł poniżej 0,9x – najniższego poziomu od blisko 5 lat.

Cieszą nas mocne przepływy operacyjne, przekraczające EBITDA za ostatnie dziewięć miesięcy, także dzięki efektywnemu zarządzaniu kapitałem obrotowym. Naszym celem jest, aby Grupa Eurocash zakończyła 2023 rok wyższymi wynikami niż poprzedni, zarówno na poziomie sprzedaży, wyniku EBITDA, jak i zysku netto – zapowiedział Paweł Surówka.

Hurt: silne wzrosty w formatach Eurocash Serwis i Eurocash Gastronomia

W segmencie hurtowym, odpowiadającym za ponad 72% przychodów Grupy Eurocash, łączna sprzedaż zrealizowana w ciągu trzech kwartałów 2023 roku przekroczyła 17,8 mld zł i była o 9% wyższa niż w analogicznym okresie 2022 roku. Mocne wzrosty zanotowano w formatach Eurocash Serwis (+19% r/r) oraz Eurocash Gastronomia (+23%), natomiast sprzedaż w formacie Eurocash Dystrybucja ustabilizowała się (+4%). Hurtownie Eurocash Cash&Carry zanotowały z kolei nieco niższą sprzedaż niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (-2%), kiedy to osiągnęły znaczące wzrosty m.in. w związku zakupami realizowanymi przez i na rzecz uchodźców z Ukrainy w pierwszych miesiącach po rozpoczęciu inwazji rosyjskiej.

W otoczeniu rosnących kosztów (presja płacowa związana z dwukrotną podwyżką płacy minimalnej w 2023 roku oraz wciąż wysoka inflacja), EBITDA segmentu hurtowego w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wzrosła o 6% r/r do 612 mln zł.

Detal: czas na Delikatesy Centrum 2.0

W segmencie detalicznym, odpowiadającym za ponad 24% przychodów Grupy Eurocash, sprzedaż w dziewięciu miesiącach 2023 roku sięgnęła blisko 6 mld zł i była o 6% wyższa niż przed rokiem. Sprzedaż like-for-like (dla tej samej liczby placówek, LFL) w sklepach Delikatesy Centrum wzrosła w omawianym okresie o 6,4% r/r.

Dzięki intensywnym działaniom promocyjnym, Delikatesy Centrum sukcesywnie poprawiają swoją pozycję cenową wobec konkurencyjnych sieci. Koncentracja na efektywności kosztowej przekłada się z kolei na poprawę rentowności. EBITDA segmentu detalicznego w ciągu pierwszych trzech kwartałów wzrosła o ponad 7% r/r do 262 mln zł, co oznacza wzrost marży EBITDA do 4,4% (z 4,3% przed rokiem).

Grupa Eurocash niedawno zaprezentowała założenia strategii dalszego rozwoju Delikatesów Centrum (określonej jako wersja 2.0). Zakłada ona, że franczyzobiorcy, najlepiej znający lokalne potrzeby konsumentów, będą aktywnie uczestniczyć w kształtowaniu wszystkich kluczowych procesów komercyjnych i operacyjnych. Celem sieci jest osiągnięcie pozycji numer 1 w segmencie supermarketów proximity w Polsce.

Projekty: dalsza ekspansja Dużego Bena i Frisco

W segmencie Projekty, będącym najmniejszym (odpowiadającym za około 3% całkowitych przychodów), ale zarazem najdynamiczniej rosnącym obszarem działalności Grupy Eurocash, sprzedaż w ciągu trzech kwartałów 2023 roku wyniosła 660 mln zł. Oznacza to wzrost o 23% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku. Został on osiągnięty głównie dzięki dalszej ekspansji sieci marketów alkoholowych Duży Ben oraz rosnącym zakupom online we Frisco.

Sieć Duży Ben na koniec września bieżącego roku liczyła 394 markety (wobec 305 na koniec 2022 roku), a w październiku otwarta została 400. placówka z charakterystycznym, czerwonym szyldem z kapslem. Łączna sprzedaż tej sieci w ciągu dziewięciu miesięcy 2023 roku wyniosła 292 mln zł, czyli aż o 45% więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Sprzedaż LFL wzrosła natomiast o 12% r/r.

Sprzedaż Frisco za trzy kwartały tego roku wzrosła z kolei o 13% r/r, do 311 mln zł. Lider polskiego rynku e-grocery dostarcza zakupy spożywcze mieszkańcom Warszawy i okolic, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Trójmiasta oraz Katowic. Do końca tego roku uruchomiony zostanie drugi automatyczny magazyn Frisco w stolicy, który znacząco zwiększy skalę i efektywność obsługi rosnącej liczby zamówień składanych przez mieszkańców aglomeracji warszawskiej.

15,5 tys. sklepów w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash

Na koniec września 2023 roku łączna liczba sklepów franczyzowych, partnerskich oraz własnych skupionych w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash liczyła 15 542 placówki. Blisko 4,9 tys. sklepów było już zintegrowanych w ramach EuroPlatform – nowoczesnego systemu do zarządzania promocjami, łączącego sprzedawców z organizatorami sieci, producentami i konsumentami. Oznacza to przyrost o 30% w ciągu roku.

Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Eurocash
Grupa Eurocash w trendzie wzrostowym: czterokrotnie wyższy zysk netto po trzech kwartałach 2023 roku
W ciągu trzech kwartałów tego roku łączne przychody Grupy Eurocash przekroczyły 24,5 mld zł, co oznacza wzrost o 8% r/r, przy utrzymaniu stabilnej marży EBITDA. Skonsolidowany wynik EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) za dziewięć miesięcy 2023 roku wyniósł 739 mln zł (+7% r/r). Zarazem do 781 mln zł (+29% r/r) wzrosły operacyjne przepływy pieniężne. Oznacza to wskaźnik OCF/EBITDA na poziomie 1,1x.

Program „Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash!” został utworzony z myślą o młodych ludziach, którzy nie mając jeszcze doświadczenia, szukają zatrudnienia w sektorze handlowym. Oparty o mocną merytorykę i przekazywanie wiedzy, odpowiada na potrzeby osób, które jeszcze się uczą albo właśnie skończyły szkołę. W program zaangażowani są nie tylko trenerzy wewnętrzni, eksperci, ale również ambasadorzy – wybrani pracownicy Grupy Eurocash, którzy działają bezpośrednio w szkołach i na uczelniach.

Eurocash już od 2017 roku angażuje się w edukację i wspieranie młodych kandydatów w znalezieniu pierwszej pracy. Grupa dotarła już do ponad 360 szkół w całej Polsce, w tym do blisko 24 tys. uczniów i nauczycieli m.in. poprzez działalność Akademii Umiejętności, Program Praktyk Letnich oraz Program Management Trainee. Program „Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash” będzie uzupełniał dotychczasowe inicjatywy oraz rozwijał działalność edukacyjną Grupy w nowych kierunkach.

Po pierwsze edukacja, po drugie – rekrutacja

Od początku inicjatywie przyświecał cel, by dzielić się profesjonalną wiedzą z przyszłymi kandydatami, wyposażyć ich w potrzebne umiejętności i dać szansę na poznanie realiów pracy w handlu. Program ma także zachęcić młodych ludzi, by swoją karierę zawodową rozpoczęli właśnie w Grupie Eurocash, miejscu, które ze względu na swoją skalę umożliwia pracę na różnorodnych stanowiskach w całej Polsce.

– Postawiliśmy na szeroko zakrojone działania, by z programem dotrzeć do uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów. Wykorzystujemy bardzo dobre, zbudowane przez Akademię relacje ze szkołami i nauczycielami. Wspólnie szukamy rozwiązań, jak najlepiej przedstawić praktyczne aspekty pracy w handlu i pokazać, czego absolwenci tych szkół mogą się spodziewać, wybierając dany zawód. Bacznie obserwujemy też rynek i aktualne badania, by najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania młodych ludzi. Według ostatniego raportu PWC „Młodzi na rynku pracy” [1] 62% respondentów zadeklarowało, że chce się uczyć od doświadczonych kolegów, a 74,1% ceni sobie stabilne zatrudnienie. Oba te aspekty jako Grupa Eurocash uwzględniamy i oferujemy – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Dyrektor Akademii Umiejętności Eurocash.

Pracownicy Eurocash w bliskiej współpracy ze szkołami

Program „Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash!” po raz pierwszy tak mocno angażuje w działalność w szkołach i na uczelniach pracowników Grupy. Utworzyli oni bazę ekspertów i mentorów, aby brać udział w spotkaniach z uczniami i studentami, współpracować z nauczycielami, wykładowcami i kołami naukowymi oraz koordynować działania między szkołą a jednostkami odpowiedzialnymi w Grupie Eurocash za rekrutację i HR.

– Łączenie nauki z praktyką to nie tylko bogatsza wiedza, ale też łatwiejszy start w życie zawodowe dla młodzieży kończącej szkołę. Akademia Umiejętności Eurocash już od kilku lat wspiera m.in. szkoły kształcące przyszłych handlowców i logistyków, umożliwiając młodym ludziom zdobywanie praktycznej wiedzy zawodowej. Przy okazji naszych działań widzimy realne zainteresowanie uczniów i studentów tego rodzaju spotkaniami – wymienia Maria Rudy, Starszy Trener Wewnętrzny Akademii Umiejętności Eurocash.

Poprzez Akademię Umiejętności Eurocash dwa razy w roku, od 2020, organizowany jest Wirtualny Festiwal Umiejętności Zawodowych, a w ramach Europejskiego Tygodnia Umiejętności Zawodowych prowadzone są webinaria dla szkół. Współpraca AUE ze szkołami jest objęta patronatem ogólnopolskiego Ośrodka Rozwoju Edukacji, prowadzonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Akademia pracuje też nad platformą edukacyjną z profesjonalnymi materiałami dla uczniów na kierunkach: sprzedawca, technik-handlowiec, magazynier-logistyk i technik logistyk.

Nacisk na onboarding. Ruszyły szkolenia

Pracownicy-Ambasadorzy są już bardzo aktywni w mediach społecznościowych. Grupa Eurocash oferuje im też liczne szkolenia i warsztaty, by jak najlepiej mogli przekazywać swoją wiedzę kandydatom do pracy. Według cytowanego już raportu PWC „Młodzi na rynku pracy”, to właśnie dobre wdrożenie nowego pracownika (tzw. onboarding) świadczy o tym, że firma jest dobrym pracodawcą – sądzi tak 61,2% respondentów. Dlatego program „Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash!” uwzględnia dedykowane, startowe programy szkoleniowe – nie tylko dla nowych pracowników, ale także dla ich przełożonych i całych zespołów.

W ramach nowego programu na dedykowanej podstronie Kariery zainteresowani znajdą materiały przedstawiające codzienną pracę w różnych jednostkach firmy, aktualne oferty pracy, listę benefitów dla pracowników i inne przydatne informacje na start: https://kariera.grupaeurocash.pl/pierwsza-praca/.

[1] Raport PWC z maja 2022 r. (III edycja), źródło: https://www.pwc.pl/pl/pdf/mlodzi-polacy-na-rynku-pracy-2022_pl.pptx.pdf

„Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash!” – nowy program dla młodych osób chcących rozpocząć swoją ścieżkę zawodową w handlu
Program „Pierwsza praca? Dołącz do Grupy Eurocash!” został utworzony z myślą o młodych ludziach, którzy nie mając jeszcze doświadczenia, szukają zatrudnienia w sektorze handlowym. Oparty o mocną merytorykę i przekazywanie wiedzy, odpowiada na potrzeby osób, które jeszcze się uczą albo właśnie skończyły szkołę. W program zaangażowani są nie tylko trenerzy wewnętrzni, eksperci, ale również ambasadorzy – wybrani pracownicy Grupy Eurocash, którzy działają bezpośrednio w szkołach i na uczelniach.

400. w Polsce i 50. w stolicy sklep sieci Duży Ben, należącej do Grupy Eurocash, już od piątku działa przy ul. Lanciego na warszawskim Ursynowie. Wraz z tą premierą mieszkańcy dzielnicy zyskali 45 mkw. nowoczesnej przestrzeni z bogatą ofertą ponad 1500 alkoholi, przekąsek, akcesoriów i usług dodatkowych. W planach są kolejne otwarcia, które sieć chce zrealizować jeszcze przed końcem roku.

Otwarcie 400. sklepu Duży Ben to symboliczny krok na drodze do realizacji zarówno planów sieci, jak i strategii Eurocash. W 2022 r. Grupa informowała, że ekspansja Dużego Bena zajmuje wysokie miejsce na liście jej celów biznesowych. Dane dotyczące nowych otwarć sklepów pod charakterystycznym, czerwonym szyldem z kapslem potwierdzają, że tę ambicję udaje się z powodzeniem realizować.

O otwarciu 300. sklepu we Wrocławiu, przy ul. Wojanowskiej informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku. To znaczy, że w zaledwie 10 miesięcy Duży Ben otworzył aż 100 nowych placówek. To wzrost o 30 pp. w niecały rok. Wiele nowych punktów powstało w stolicy, w której bardzo szybko się rozwijamy – mówi Michał Florkiewicz, Dyrektor Generalny sieci Duży Ben.

Na stołeczny rynek sieć Duży Ben zawitała stosunkowo niedawno, bo w styczniu 2021 r. otworzyła pierwszy sklep przy ul. Klimczaka.

Warszawiacy zdecydowanie polubili nasz koncept. Obecnie prowadzimy w stolicy już 50 punktów i notujemy tu bardzo wysoki, na poziomie aż 88/100, wynik badania satysfakcji klientów Net Promoter Score. To wynik znacznie powyżej średniej dla sieci FMCG. Warszawscy klienci chętnie też korzystają z oferowanych przez nas usług dodatkowych – dodaje Michał Florkiewicz.

Dzięki współpracy z InPost i PointPack, w sklepach można już wysyłać i nadawać paczki. Ważną rolę w ekosystemie Dużego Bena tworzy też doskonale oceniana aplikacja mobilna, która daje klientom dostęp do programu lojalnościowego i najlepszych promocji.

To wszystko w połączeniu z gęstą siecią punktów w dużych metropoliach sprawia, że Duży Ben to dzisiaj sieć nie tylko zorientowana na klienta, ale i omnichannelowa, spełniająca komplet jego potrzeb niezależnie od lokalizacji i gustów. To też sieć z najszerszą obecnie ofertą w kategorii alkoholi, napojów i wyrobów tytoniowych w sklepach osiedlowych – podsumowuje Michał Florkiewicz.

Duży Ben otwiera 400. sklep
400. w Polsce i 50. w stolicy sklep sieci Duży Ben, należącej do Grupy Eurocash, już od piątku działa przy ul. Lanciego na warszawskim Ursynowie. Wraz z tą premierą mieszkańcy dzielnicy zyskali 45 mkw. nowoczesnej przestrzeni z bogatą ofertą ponad 1500 alkoholi, przekąsek, akcesoriów i usług dodatkowych. W planach są kolejne otwarcia, które sieć chce zrealizować jeszcze przed końcem roku.

Już po raz 7. kilka tysięcy polskich lokalnych detalistów spotkało się na Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu organizowanym przez Akademię Umiejętności Eurocash. Tegoroczna edycja wydarzenia przebiegała pod hasłem, którym w obliczu rosnących cen i coraz ostrzejszej konkurencji żyje cały rynek: „Konsument w centrum uwagi”. Dlatego program zdominowały najbardziej aktualne trendy, ale prawdziwą nowością była forma Kongresu, w którym można było wziąć udział zarówno stacjonarnie, jak i online. Zdalni uczestnicy mogli też odwiedzić wirtualne stoiska partnerów spotkania.

VII Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu był wyjątkowy również dlatego, że odbył się w rok po ogłoszeniu przez Eurocash nowej strategii biznesowej na lata 2023-2025. Grupa uwzględniła w niej m.in. intensywne inwestycje w sieci i oferowane przedsiębiorcom rozwiązania technologiczne. Wszystko po to, by lokalny handel był bardziej atrakcyjny dla konsumenta. To zresztą właśnie jemu została poświęcona najnowsza edycja Kongresu.

– Wierzymy w przewagę ludzkiego aspektu lokalnych sklepów, ich sposobu działania. Wierzymy, że to są sklepy od ludzi dla ludzi. Chcemy być tą platformą, tym miejscem, w którym przedsiębiorcy, którzy je prowadzą, mogą się spotkać i połączyć siły. Tak postrzegamy dziś naszą rolę. Jeśli dobrze odrobimy nasze zadanie, zaoferujemy naszą skalę, efektywność, to właściciele sklepów będą mogli robić to, co robią najlepiej: odpowiadać na potrzeby rynku. Wspólne wyzwanie, które dziś przed nami stoi, dotyczy tego, jak przekonać do siebie konsumenta. A nikt nie zna go przecież lepiej niż lokalni detaliści – powiedział Paweł Surówka, Prezes Zarządu Grupy Eurocash, inaugurując Kongres, który odbył się pod hasłem „Konsument w centrum uwagi”.

Konsument w centrum uwagi. Program Kongresu

Prezes Zarządu Grupy Eurocash otworzył Kongres wraz z Agatą Wrzecionowską-Dzierbą, Dyrektor Akademii Umiejętności Eurocash. Następnie mikrofony przejęli goście specjalni. Szymon Mordasiewicz z Consumer Panel Services GfK i Aleksandra Trapp z infuture.institute mówili o realiach, w jakich funkcjonują dzisiejsi kupujący – poruszona została tematyka inflacji, rosnących cen i dynamicznie zmieniających się trendów. Artur Kurasiński oraz Beata Michalska-Dominiak, Agnieszka Siemińska, Piotr Grocholiński z firmy Klientocentryczni mówili m.in. o neuromarketingu i doświadczeniach zakupowych, które stanowią klucz do budowania lojalności klientów i przewagi konkurencyjnej. Elżbieta Krokosz z Talent Development Institute odpowiedziała słuchaczom na pytanie, co to znaczy żyć prawdziwie i odważnie – także w kontekście zawodowym, a Nikolay Kirov z Kirov Strategic Negotiators analizował podczas warsztatu z uczestnikami, czym jest sukces w biznesie w dzisiejszych czasach.

Wydarzenie było otwarte dla właścicieli sklepów zrzeszonych w sieciach współpracujących z Eurocash oraz partnerów Akademii Umiejętności Eurocash, którzy licznie odpowiedzieli na zaproszenie. W hali Atlas Areny w Łodzi oraz online w ramach transmisji spotkało się łącznie blisko 4 tys. uczestników. Warto podkreślić, że to był pierwszy Kongres, który odbył się w modelu hybrydowym. Przedsiębiorcy mogli wybrać, czy chcą wziąć w nim udział stacjonarnie czy online.

Współpraca kluczem do sukcesu

Uczestnicy mogli też odwiedzać wirtualne stanowiska partnerów wydarzenia. Już od 16 sierpnia na stronie https://live.akademiaeurocash.com.pl/ można było zapoznać się z interaktywną ofertą producentów i marek takich jak: Mars&Wrigley – marki Orbit i Snickers, Spomlek, Dobrowolscy czy Grupa Żywiec. Swoje usługi zaprezentowały w ten sposób także firma Hako oraz kancelaria prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak.  Na liście partnerów Kongresu znalazły się również firmy i marki takie jak: LOTTE Wedel, Kamis, Mokate oraz Lyod.  Partnerami technologicznymi byli: Igloo, Hako, MegaMarket, es system k, Ma-Ga i Aifo.

– Dobre warunki dla funkcjonowania lokalnych sklepów to w dużej mierze dobre warunki współpracy z producentami, które umożliwiają przedsiębiorcom budowanie atrakcyjnej oferty dla konsumenta. Wiemy o tym i jako Grupa Eurocash cały czas rozwijamy narzędzia, które uławiają współpracę na linii przedsiębiorca-dostawca, wspierając w ten sposób lokalny handel. Producenci i dostawcy produktów do lokalnych sklepów detalicznych to jeden z kluczowych elementów całego procesu, dlatego dbamy o te relacje, aby móc zaproponować właścicielom sklepów najlepszą ofertę.  W tym obszarze kluczowa jest dla nas również edukacja: wspólnie z dostawcami dzielimy się z przedsiębiorcami wiedzą m.in. w obszarach związanych z zarządzaniem kategoriami w sklepie czy rolą merchandisingu, który pozwala uatrakcyjnić ofertę sklepu, a tym samym odpowiedzieć na potrzeby jeszcze większej grupy klientów – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, Członek Zarządu Akademii Umiejętności Eurocash.

Akademia Umiejętności Eurocash działa już od 13 lat

Organizator Kongresu – Akademia Umiejętności Eurocash – wspiera właścicieli sklepów detalicznych i ich pracowników już od 13 lat. Przekazuje wiedzę i szkoli ich m.in. z zarządzania sklepem, standardów pracy i obsługi klienta. Misją AUE jest zapewnienie niezależnym przedsiębiorcom dostępu do najbardziej aktualnej wiedzy rynkowej, a także pomoc we wdrożeniu w swoich sklepach zaawansowanych technologii opracowanych przez Grupę Eurocash. Na platformie edukacyjnej online AUE jest dostępna bogata oferta kursów e-learningowych, webinariów i praktycznych warsztatów szkoleniowych. Akademia jest też inicjatorką studiów podyplomowych organizowanych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie.

Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu po raz pierwszy w modelu hybrydowym. Eurocash podsumowuje doroczne spotkanie z detalistami
Już po raz 7. kilka tysięcy polskich lokalnych detalistów spotkało się na Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu organizowanym przez Akademię Umiejętności Eurocash. Tegoroczna edycja wydarzenia przebiegała pod hasłem, którym w obliczu rosnących cen i coraz ostrzejszej konkurencji żyje cały rynek: „Konsument w centrum uwagi”. Dlatego program zdominowały najbardziej aktualne trendy, ale prawdziwą nowością była forma Kongresu, w którym można było wziąć udział zarówno stacjonarnie, jak i online. Zdalni uczestnicy mogli też odwiedzić wirtualne stoiska partnerów spotkania.

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.