Światowy rynek mleczarski szacowany jest na ponad 700 miliardów dolarów, a jego wartość stale rośnie. Przetwory mleczne są istotnym składnikiem diety Polaków, dostarczającym substancji pozytywnie wpływających na funkcjonowanie organizmu. W obliczu epidemii COVID-19 klienci stali się bardziej wrażliwi na cenę produktów żywnościowych, a także na ich jakość – w trosce o własne zdrowie i odporność. Aby sprostać wymaganiom konsumentów, Grupa Eurocash wprowadza do swojej oferty Kankę - nową markę nabiałową.
Nabiał – podstawa codziennych zakupów
Spożycie mleka i przetworów mlecznych od połowy XX wieku wzrosło dwukrotnie. Obecnie ponad 6 miliardów ludzi na świecie sięga po te produkty regularnie. W 2019 roku wartość światowego rynku mleczarskiego szacowana była na ponad 700 miliardów dolarów[1]. Przewiduje się, że do 2024 roku jego wartość wzrośnie nawet o połowę.
Przetwory mleczne są ważnym składnikiem diety Polaków, a ich spożycie jest głęboko zakorzenione w naszej tradycji. Dlatego właśnie, branża mleczarska jest największym i stale rozwijającym się segmentem rynku spożywczego w Polsce. Według danych GUS z 2018 roku średnie spożycie napojów fermentowanych wynosiło 0,5 kg, zaś mleka około 3 litrów miesięcznie na osobę. Natomiast w 2019 roku średnie spożycie nabiału wyniosło ponad 80 kg na osobę[2].
Branża mleczarska w obliczu epidemii
Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez PMR w 2020 roku, w czasie epidemii konsumenci stali się bardziej wrażliwi na cenę produktów żywnościowych dostępnych na sklepowych półkach. W wyniku pandemii COVID-19 obserwuje się wzrost zainteresowania markami własnymi, czyli artykułami produkowanymi na zlecenie sieci handlowych, które nie są dostępne w regularnym portfolio producenta[3].
Warto zatem wprowadzić do oferty sklepu marki własne, bowiem stanowią one naturalną odpowiedź na nowe potrzeby konsumenckie. Jedynie 8% Polaków twierdzi, że nigdy nie kupuje produktów marek własnych [4].
Kanka – nowa marka własna. Uzupełnij o nią swój sklep!
W odpowiedzi na te potrzeby Grupa Eurocash, we współpracy z właścicielami sklepów i mleczarni, a także konsumentami, wprowadza na rynek nową markę nabiałową - Kanka. Produkty z tym logo cechują się wysoką jakością w przystępnej cenie, a także charakteryzują się w większości prostym składem, bez udziału substancji konserwujących czy mleka w proszku. Dostępne są w sieciach: Groszek, ABC, Delikatesy Centrum, Gama oraz Euro Sklep. W ofercie dostępne są m.in: twarogi, masła, śmietany, mleka, żółte sery, jogurty, kefir, serek wiejski, a także serki kanapkowe i homogenizowane.
Sektor mleczarski w Polsce stale się rozwija, a wraz z nim rosną wymagania klientów. Jesteśmy przekonani, że Kanka spełni je wszystkie.
[1] https://www.statista.com/topics/4649/dairy-industry/#dossierKeyfigures
[2] Główny Urząd Statystyczny. 2018. „Mały Rocznik Statystyczny Polski 2018”. Warszawa: GUS.
[3] Raport PMR, Marki własne ze stałym miejscem w koszyku zakupów, https://retailmarketexperts.com/dane-i-analizy/infografiki/marki-wlasne-ze-stalym-miejscem-w-koszyku-zakupow/ . Dostęp: 03.11.21.
[4] Ibidem.
Podobne artykuły