Nowa marka nabiałowa na rynku. Dlaczego warto zainteresować się Kanką?

Nowa marka nabiałowa na rynku. Dlaczego warto zainteresować się Kanką?

Światowy rynek mleczarski szacowany jest na ponad 700 miliardów dolarów, a jego wartość stale rośnie. Przetwory mleczne są istotnym składnikiem diety Polaków, dostarczającym substancji pozytywnie wpływających na funkcjonowanie organizmu. W obliczu epidemii COVID-19 klienci stali się bardziej wrażliwi na cenę produktów żywnościowych, a także na ich jakość – w trosce o własne zdrowie i odporność. Aby sprostać wymaganiom konsumentów, Grupa Eurocash wprowadza do swojej oferty Kankę - nową markę nabiałową.

Nabiał – podstawa codziennych zakupów

Spożycie mleka i przetworów mlecznych od połowy XX wieku wzrosło dwukrotnie. Obecnie ponad 6 miliardów ludzi na świecie sięga po te produkty regularnie. W 2019 roku wartość światowego rynku mleczarskiego szacowana była na ponad 700 miliardów dolarów[1]. Przewiduje się, że do 2024 roku jego wartość wzrośnie nawet o połowę.

Przetwory mleczne są ważnym składnikiem diety Polaków, a ich spożycie jest głęboko zakorzenione w naszej tradycji. Dlatego właśnie, branża mleczarska jest największym i stale rozwijającym się segmentem rynku spożywczego w Polsce. Według danych GUS z 2018 roku średnie spożycie napojów fermentowanych wynosiło 0,5 kg, zaś mleka około 3 litrów miesięcznie na osobę. Natomiast w 2019 roku średnie spożycie nabiału wyniosło ponad 80 kg na osobę[2].

Branża mleczarska w obliczu epidemii

Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonych przez PMR w 2020 roku, w czasie epidemii konsumenci stali się bardziej wrażliwi na cenę produktów żywnościowych dostępnych na sklepowych półkach. W wyniku pandemii COVID-19 obserwuje się wzrost zainteresowania markami własnymi, czyli artykułami produkowanymi na zlecenie sieci handlowych, które nie są dostępne w regularnym portfolio producenta[3].

Warto zatem wprowadzić do oferty sklepu marki własne, bowiem stanowią one naturalną odpowiedź na nowe potrzeby konsumenckie. Jedynie 8% Polaków twierdzi, że nigdy nie kupuje produktów marek własnych [4].

Kanka – nowa marka własna. Uzupełnij o nią swój sklep!

W odpowiedzi na te potrzeby Grupa Eurocash, we współpracy z właścicielami sklepów i mleczarni, a także konsumentami, wprowadza na rynek nową markę nabiałową - Kanka. Produkty z tym logo cechują się wysoką jakością w przystępnej cenie, a także charakteryzują się w większości prostym składem, bez udziału substancji konserwujących czy mleka w proszku. Dostępne są w sieciach: Groszek, ABC, Delikatesy Centrum, Gama oraz Euro Sklep. W ofercie dostępne są m.in: twarogi, masła, śmietany, mleka, żółte sery, jogurty, kefir, serek wiejski, a także serki kanapkowe i homogenizowane.

Sektor mleczarski w Polsce stale się rozwija, a wraz z nim rosną wymagania klientów. Jesteśmy przekonani, że Kanka spełni je wszystkie.


[1] https://www.statista.com/topics/4649/dairy-industry/#dossierKeyfigures

[2] Główny Urząd Statystyczny. 2018. „Mały Rocznik Statystyczny Polski 2018”. Warszawa: GUS.

[3] Raport PMR, Marki własne ze stałym miejscem w koszyku zakupów, https://retailmarketexperts.com/dane-i-analizy/infografiki/marki-wlasne-ze-stalym-miejscem-w-koszyku-zakupow/ . Dostęp: 03.11.21.

[4] Ibidem. 

 

Żywność funkcjonalna – czy warto wzbogacić o nią ofertę swojego sklepu?
Żywność funkcjonalna – czy warto wzbogacić o nią ofertę swojego sklepu?
19-07-2021

Świadomość żywieniowa Polaków wzrasta, a wraz z nią rośnie zapotrzebowanie na produkty spożywcze o wysokiej wartości odżywczej. Już 40 proc. rodaków kupuje zdrową żywność przynajmniej raz w tygodniu[1], a z badania przeprowadzonego przez Kantar wynika, że dla 16 proc. konsumentów jedzenie jest sposo...

Czytaj więcej →
Czym jest handel niezależny?
Czym jest handel niezależny?
01-06-2020

Czym jest handel niezależny? W jednym zdaniu można stwierdzić, że jest odpowiedzią na stale rosnące potrzeby i wymagania klientów. Konsumenci zmieniają się, oczekują więcej – wysokiej jakości produktów, spersonalizowanej obsługi i to wszystko przy zachowaniu wygody zakupów. Jak w tych wyśrubowanych...

Czytaj więcej →
Nowa marka nabiałowa na rynku. Dlaczego warto zainteresować się Kanką?
Nowa marka nabiałowa na rynku. Dlaczego warto zainteresować się Kanką?
17-12-2021

Światowy rynek mleczarski szacowany jest na ponad 700 miliardów dolarów, a jego wartość stale rośnie. Przetwory mleczne są istotnym składnikiem diety Polaków, dostarczającym substancji pozytywnie wpływających na funkcjonowanie organizmu. W obliczu epidemii COVID-19 klienci stali się bardziej wrażliw...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl