#HerosiCodzienności - Kto tworzy handel niezależny?

#HerosiCodzienności - Kto tworzy handel niezależny?

Handel niezależny to nasze doskonale znane i cenione sklepy sąsiedzkie. Miejsca, które odwiedzamy każdego dnia w poszukiwaniu ulubionych i kupowanych od zawsze produktów. Ale kto tak naprawdę stoi za handlem niezależnym, kim są osoby odpowiedzialne za to, że na półkach w naszym sklepie zawsze znajdziemy, to czego potrzebujemy?

Na pierwszej linii frontu – sprzedawcy, właściciele sklepów

Bohaterowie handlu niezależnego, z którymi najczęściej mamy styczność, to sprzedawcy i właściciele sklepów. Niekiedy pełnią oni obie te funkcje. Często okazuje się, że właśnie w tych sklepach pracują dobrze znane nam osoby, nierzadko członkowie naszych rodzin czy znajomi z bloku obok. Nie zaskakuje również fakt, że sprzedawcy znają niektórych swoich klientów z imienia i doskonale wiedzą, jaki ser czy pieczywo Ci lubią najbardziej.

Z badania przeprowadzonego przez Akademię Umiejętności wraz z Polską Izbą Handlu wynika, że właściciele sklepów detalicznych to głównie mężczyźni (63%). Dominują osoby w wieku między 41 a 50 lat (33%), choć można znaleźć przedstawicieli każdej grupy wiekowej od 30-latków do 60-latków. Przeważają osoby ze średnim wykształceniem (53%), choć nie brakuje również sporej reprezentacji osób z wykształceniem wyższym (33%). Według badanych główną motywacją do założenia placówki handlowej była chęć otwarcia własnego biznesu, pracy na własny rachunek, pojawiały się również argumenty związane z perspektywą wyższych zarobków[1].

Droga do sklepu – znacząca rola dostawców

Zanim produkt trafi na nasz stół, a wcześniej do sklepu, musi przebyć długą drogę. W Grupie Eurocash w dostarczanie asortymentu do sklepów zaangażowanych jest aż 1500 samochodów dostawczych. Kierowcy pokonują wiele kilometrów, by każdego dnia dostarczyć zawsze świeże i nienaruszone produkty do sklepów zlokalizowanych w różnych zakątkach Polski. Rolą kierowców – dostawców jest nie tylko sprawne i terminowe dowiezienie towaru, ale również pomoc w rozładunku, co jeszcze bardziej podkreśla trud i znaczenie ich pracy.

Przeczytaj również Marki własne wazne w rozwoju sieci

Źródło jakości i świeżości produktów – centra dystrybucyjne

To jednak jeszcze nie wszyscy pracownicy handlu niezależnego. Towary, które dowożą dostawcy, są rozsyłane z licznych centrów dystrybucyjnych zlokalizowanych w całej Polsce. Pracują w nich setki osób, które są odpowiedzialne za przyjęcie produktów bezpośrednio od producentów, odpowiednie ich pogrupowanie, spakowanie zgodnie z zamówieniem i wysyłkę do sklepów.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań logistycznych udaje się zapewnić równowagę pomiędzy konkurencyjnością kosztów a elastycznością – tak pożądaną w obecnych realiach rynkowych. Centra dystrybucyjne świadczą kompleksowy zakres usług, m.in. odpowiadają za:

  • zarządzanie zapasami – realizują zamówienia przy optymalnym zapasie,
  • zapewnienie wysokiej jakości dostarczanego asortymentu,
  • przyjęcie, magazynowanie i kompletowanie towaru, zgodnie z zamówieniami klientów,
  • dostarczanie towaru do sklepów.

Handel niezależny to istotna część rynku detalicznego w Polsce. Sklepy lokalne doskonale wpisują się w trend zakupowy polskich konsumentów, którzy mają coraz mniej czasu i wolą kupować mniej, ale częściej i co najważniejsze – blisko domu, u znanych nam ludzi.

Sprzedawcy, dostawcy i pracownicy centrów dystrybucyjnych – wszyscy są niezwykle istotni. Razem tworzą łańcuch powiązanych ze sobą bohaterów. Dbają, żeby w naszych lodówkach nie zabrakło nie tylko niezbędnych, ale również ulubionych produktów.

Poznaj bliżej bohaterów handlu niezależnego, zobacz jak wygląda ich praca. Jak działa handel niezależny? Dowiedz się tu: https://youtu.be/n2sCjEfaOtU


[1]Badanie „Profil polskiego przedsiębiorcy – właściciela sklepu detalicznego” zrealizowane zostało na zlecenie Akademii Umiejętności Eurocash oraz Polskiej Izby Handlu przez Keralla Research – Instytut Rozwiązań B2B.- https://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/badanie-kim-jest-wlasciciel-sklepu-detalicznego,149396.html

Tarcza antykryzysowa – dofinansowanie wynagrodzeń pracowników z FGŚP
Tarcza antykryzysowa – dofinansowanie wynagrodzeń pracowników z FGŚP
20-04-2020

Dotychczas opisaliśmy formy pomocy, których przyznawaniem zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. We wcześniejszych naszych artykułach znajdziesz informacje na temat zwolnienia ze składek ZUS  oraz informacje o świadczeniu postojowym dla przedsiębiorców i osób zatrudnionych na umowach cywilnopra...

Czytaj więcej →
Idzie Mundial 2022! Jak przygotować sklep na czas dużej imprezy sportowej?
Idzie Mundial 2022! Jak przygotować sklep na czas dużej imprezy sportowej?
25-10-2022

Fanów piłki nożnej już niedługo czekają największe sportowe emocje. Za kilka tygodni – 20 listopada rozpocznie się najważniejsza piłkarska impreza, czyli Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022, znane również jako Mundial. Przygotuj sklep na tę okazję i dopasuj ofertę do oczekiwań kibiców. Piłka n...

Czytaj więcej →
Czy nowoczesne technologie odmienią handel i konsumenta? Ruszają zapisy na IV Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu
Czy nowoczesne technologie odmienią handel i konsumenta? Ruszają zapisy na IV Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu
15-07-2019

Akademia Umiejętności Eurocash serdecznie zaprasza Przedsiębiorców zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash do udziału w IV Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu jest jednym z najbardziej inspirujących wydarzeń edukacyjnych...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl