27-10-2021

27/10/2021

Przedsiębiorco, daj się zobaczyć w internecie!

Codziennie miliony ludzi korzystają z wyszukiwarek internetowych, by znaleźć odpowiedzi na palące ich pytania. A co jeżeli jednym z nich jest znalezienie najbliższego sklepu detalicznego? Wielu użytkowników właśnie w ten szuka lokalnych firm, placówek handlowych i restauracji. Jeśli prowadzisz działalność i chcesz przyciągnąć nowych klientów, koniecznie zadbaj o swoją widoczność w internecie! Jak się do tego zabrać?

Wizytówka Twojej firmy w sieci

Czy masz już swoją wizytówkę w popularnej wyszukiwarce internetowej, takiej jak np. Google? Jeżeli nie, to warto rozważyć jej stworzenie. Usługa ta zakłada bezpłatny wpis na temat Twojej firmy. Dane za czerwiec 2021 pokazują, że udział Google w rynku światowym wynosi 96,44 proc [1].  To najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, codziennie przetwarza ponad pięć miliardów wyszukiwań. Duża część zapytań ma charakter lokalny, co oznacza, że wielu użytkowników szuka punktów gastronomicznych i handlowo-usługowych w swojej okolicy [2].

Wspomniana wizytówka zawiera następujące informacje:

  • godziny otwarcia,
  • numer telefonu,
  • strona internetowa,
  • wskazówki dojazdu.

Użytkownik może bezpłatnie wyświetlać informacje o popularnych godzinach wizyt, czasie oczekiwania i standardowym czasie trwania wizyty. Dzięki temu potencjalni klienci chętniej zaplanują wizytę w sklepie. Mogą oni również przeczytać i dodać opinie na temat danego miejsca. Warto więc zadbać o jakość obsługi, by zyskać pozytywne opinie i zwiększyć szanse na sprzedaż.

Jak skutecznie pozyskiwać klientów?

Wspomniana wizytówka to przydatne źródło danych o lokalnych klientach. Możesz je wykorzystać, by wprowadzić niezbędne zmiany w Twoim przedsiębiorstwie, a tym samym osiągnąć sukces na rynku.  Analizując statystyki, dowiesz się, jak i gdzie użytkownicy znaleźli Twoją wizytówkę. Ponadto łatwo sprawdzisz, co robią potencjalni klienci po znalezieniu profilu.  

Na wykresie zobaczysz, ile osób:

  • odwiedziło Twoją stronę internetową,
  • wysłało zapytanie o trasę dojazdu,
  • skontaktowało się z Tobą telefonicznie,
  • zapytało o trasę i zadzwoniło.

Jak zwiększyć widoczność lokalnego sklepu w sieci?

Zoptymalizowana i aktualna wizytówka sygnalizuje wyszukiwarce, by wyświetliła Twój profil użytkownikom szukającym Twojego produktu lub usługi. Zanim ją dodasz, sprawdź, czy nazwa, adres i numer kontaktowy firmy są spójne na wszystkich profilach społecznościowych.  Pamiętaj, że niejasne informacje zdezorientują klientów, co wpłynie negatywnie na Twoją pozycję w Internecie.

Do wspomnianych danych dołącz wysokiej jakości zdjęcia, by wyróżnić swój profil. Spróbuj przesłać 5-10 fotografii lub filmów, im więcej, tym lepiej. W ten sposób zachęcisz klientów do wyboru Twojego sklepu. Być może dodałeś już podstawowe obrazy, takie jak logo firmy, budynek/wnętrze i zespół. Jeśli chcesz zdobyć przewagę na rynku, nie powinieneś na tym poprzestać. Publikuj zdjęcia i filmy tak często, jak możesz. Wyszukiwarka faworyzuje aktywne profile, wyświetlając je wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chcesz pokazać użytkownikom, że liczysz się z ich zdaniem, monitoruj i odpowiadaj na opinie.  Kiedy zostawiasz recenzje, zwłaszcza negatywne, bez komentarza, klienci mogą podejrzewać, że zlekceważysz ich obawy. Podziękuj użytkownikom, którzy wystawili pozytywne opinie, ponieważ pokazujesz swój poziom zaangażowania po zakupie. Możesz również czytać recenzje, by zobaczyć, co lubią Twoi klienci, a co im się nie podoba.  

Jeżeli jeszcze go nie masz - stwórz swój mały newsletter!

Poczta e-mail lub SMSy są wciąż jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Jedno z badań [3] wykazało, że 54 proc. respondentów podchodzi pozytywnie do firm, które wysyłają im e-maile. Zamieszczaj w nich informacje o nowościach, promocjach i wyprzedażach. Zaproponuj popularne produkty, by zachęcić do odwiedzin. Wysyłaj e-maile z propozycjami rabatów do klientów, którzy od dłuższego czasu nie zaglądali do Twojego sklepu. Kreatywność wskazana!

[1]  https://www.statista.com/statistics/1086209/poland-leading-search-engines/ [data dostępu: 29.09.2021]

[2]  https://eclincher.com/benefits-of-google-my-business/ [data dostępu: 29.09.2021]

[3]  https://unamo.com/blog/inbound-marketing/5-ways-attract-customers-online-store [dostęp: 29.09.2021]

       

Podobne artykuły