Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności
Przedsiębiorco, daj się zobaczyć w internecie!

Przedsiębiorco, daj się zobaczyć w internecie!

Codziennie miliony ludzi korzystają z wyszukiwarek internetowych, by znaleźć odpowiedzi na palące ich pytania. A co jeżeli jednym z nich jest znalezienie najbliższego sklepu detalicznego? Wielu użytkowników właśnie w ten szuka lokalnych firm, placówek handlowych i restauracji. Jeśli prowadzisz działalność i chcesz przyciągnąć nowych klientów, koniecznie zadbaj o swoją widoczność w internecie! Jak się do tego zabrać?

Wizytówka Twojej firmy w sieci

Czy masz już swoją wizytówkę w popularnej wyszukiwarce internetowej, takiej jak np. Google? Jeżeli nie, to warto rozważyć jej stworzenie. Usługa ta zakłada bezpłatny wpis na temat Twojej firmy. Dane za czerwiec 2021 pokazują, że udział Google w rynku światowym wynosi 96,44 proc [1].  To najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, codziennie przetwarza ponad pięć miliardów wyszukiwań. Duża część zapytań ma charakter lokalny, co oznacza, że wielu użytkowników szuka punktów gastronomicznych i handlowo-usługowych w swojej okolicy [2].

Wspomniana wizytówka zawiera następujące informacje:

  • godziny otwarcia,
  • numer telefonu,
  • strona internetowa,
  • wskazówki dojazdu.

Użytkownik może bezpłatnie wyświetlać informacje o popularnych godzinach wizyt, czasie oczekiwania i standardowym czasie trwania wizyty. Dzięki temu potencjalni klienci chętniej zaplanują wizytę w sklepie. Mogą oni również przeczytać i dodać opinie na temat danego miejsca. Warto więc zadbać o jakość obsługi, by zyskać pozytywne opinie i zwiększyć szanse na sprzedaż.

Jak skutecznie pozyskiwać klientów?

Wspomniana wizytówka to przydatne źródło danych o lokalnych klientach. Możesz je wykorzystać, by wprowadzić niezbędne zmiany w Twoim przedsiębiorstwie, a tym samym osiągnąć sukces na rynku.  Analizując statystyki, dowiesz się, jak i gdzie użytkownicy znaleźli Twoją wizytówkę. Ponadto łatwo sprawdzisz, co robią potencjalni klienci po znalezieniu profilu.  

Na wykresie zobaczysz, ile osób:

  • odwiedziło Twoją stronę internetową,
  • wysłało zapytanie o trasę dojazdu,
  • skontaktowało się z Tobą telefonicznie,
  • zapytało o trasę i zadzwoniło.

Jak zwiększyć widoczność lokalnego sklepu w sieci?

Zoptymalizowana i aktualna wizytówka sygnalizuje wyszukiwarce, by wyświetliła Twój profil użytkownikom szukającym Twojego produktu lub usługi. Zanim ją dodasz, sprawdź, czy nazwa, adres i numer kontaktowy firmy są spójne na wszystkich profilach społecznościowych.  Pamiętaj, że niejasne informacje zdezorientują klientów, co wpłynie negatywnie na Twoją pozycję w Internecie. 

Do wspomnianych danych dołącz wysokiej jakości zdjęcia, by wyróżnić swój profil. Spróbuj przesłać 5-10 fotografii lub filmów, im więcej, tym lepiej. W ten sposób zachęcisz klientów do wyboru Twojego sklepu. Być może dodałeś już podstawowe obrazy, takie jak logo firmy, budynek/wnętrze i zespół. Jeśli chcesz zdobyć przewagę na rynku, nie powinieneś na tym poprzestać. Publikuj zdjęcia i filmy tak często, jak możesz. Wyszukiwarka faworyzuje aktywne profile, wyświetlając je wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chcesz pokazać użytkownikom, że liczysz się z ich zdaniem, monitoruj i odpowiadaj na opinie.  Kiedy zostawiasz recenzje, zwłaszcza negatywne, bez komentarza, klienci mogą podejrzewać, że zlekceważysz ich obawy. Podziękuj użytkownikom, którzy wystawili pozytywne opinie, ponieważ pokazujesz swój poziom zaangażowania po zakupie. Możesz również czytać recenzje, by zobaczyć, co lubią Twoi klienci, a co im się nie podoba.  

Jeżeli jeszcze go nie masz - stwórz swój mały newsletter!

Poczta e-mail lub SMSy są wciąż jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Jedno z badań [3] wykazało, że 54 proc. respondentów podchodzi pozytywnie do firm, które wysyłają im e-maile. Zamieszczaj w nich informacje o nowościach, promocjach i wyprzedażach. Zaproponuj popularne produkty, by zachęcić do odwiedzin. Wysyłaj e-maile z propozycjami rabatów do klientów, którzy od dłuższego czasu nie zaglądali do Twojego sklepu. Kreatywność wskazana!

 

[1]  https://www.statista.com/statistics/1086209/poland-leading-search-engines/ [data dostępu: 29.09.2021]

[2]  https://eclincher.com/benefits-of-google-my-business/ [data dostępu: 29.09.2021]

[3]  https://unamo.com/blog/inbound-marketing/5-ways-attract-customers-online-store [dostęp: 29.09.2021]

 

Jak otworzyć biznes z małym kapitałem?
Jak otworzyć biznes z małym kapitałem?
31-07-2019

O własnym biznesie, przynajmniej czasami, myśli chyba każdy. Powody mogą być różne – od zmęczenia pracą, brak poczucia wpływu na własny rozwój czy brak szans na upragniony awans Czasem zainspirować nas może atrakcyjny,  pusty lokal niedaleko domu, który pobudza wyobraźnię i staje się źródłem ciekawy...

Czytaj więcej →
Przygotuj się do kontroli środków z tarczy antykryzysowej i PFR
Przygotuj się do kontroli środków z tarczy antykryzysowej i PFR
17-09-2020

Lockdown i ogłoszenie epidemii COVID-19 wstrzymały polską gospodarkę. Wielu przedsiębiorców straciło z dnia na dzień źródło dochodów. Czasowym rozwiązaniem wspierającym firmy i pozwalającym na utrzymanie pracowników miały być subwencje finansowe przyznawane w ramach tzw. tarczy antykryzysowej i PFR....

Czytaj więcej →
Trend na zero waste – nie do przegapienia w małych sklepach
Trend na zero waste – nie do przegapienia w małych sklepach
09-04-2019

Mały osiedlowy sklep, czy wielkopowierzchniowy market? Kiedyś nie było wątpliwości, że zakupy typu „wszystko pod jednym dachem”, to wygoda i spora oszczędność czasu. Teraz jednak klienci chętniej odwiedzają małe, osiedlowe sklepy. Przyciągają ich świeże, dobrej jakości produkty i zaprzyjaźnieni z ni...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl