Press releases

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Wiedza o lokalnym rynku, w tym dane demograficzne, rankingi najlepiej sprzedających się produktów i podgląd gazetek konkurencji, najszybsza na rynku, „ucząca się” użytkownika wyszukiwarka towarów, inteligentne listy zakupowe, informacje o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG czy możliwość zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki promocyjnej – to tylko niektóre z funkcjonalności, które zmienią życie Klientów Eurocash Dystrybucja, niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy spożywcze w całej Polsce. Będzie to możliwe dzięki nowej platformie eurocash.pl, w którą Grupa Eurocash zainwestowała 15 mln zł.

–  Dla Eurocash i całego rynku to moment przełomowy, od dziś właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej sieci handlowej – mówi Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash. Oznacza to, że nasz kolejny projekt przeszedł pomyślnie fazę testów, spełnia swoje zadanie i jest realnym wsparciem dla właścicieli sklepów w całej Polsce. Obniża ich koszty działalności i pozwala na koncentrację wysiłków na konsumencie. Od lat konsekwentnie zmieniamy oblicze polskiego handlu inwestując w rozwiązania, również z obszaru nowych technologii, które mają ułatwiać prowadzenie biznesu detalicznego przez niezależnych przedsiębiorców - eurocash.pl jest tego najlepszym przykładem – dodaje Luis Amaral.

Eurocash Dystrybucja liderem sprzedaży i rozwoju eCommerce w branży

Eurocash Dystrybucja to część Grupy Eurocash odpowiedzialna za aktywną dystrybucję. Od lat konsekwentnie inwestuje w eCommerce i oferuje swoim Klientom znacznie więcej niż dostawę towarów. Kanały elektroniczne Eurocash Dystrybucja generują obecnie 3 mld zł obrotu rocznie, co zapewnia im pozycję lidera sprzedaży eCommerce w branży.

Od 24 września Klienci ECD mogą korzystać z eurocash.pl – innowacyjnej i unikalnej w skali całej branży platformy B2B. Znajdują się w niej funkcjonalności, które pozwalają w efektywny sposób zarządzać sklepem i podejmować trafne decyzje biznesowe. To bardzo proste i intuicyjnie w obsłudze narzędzie, dzięki któremu niezależni detaliści mogą skutecznie konkurować z handlem zorganizowanym.

Platforma eurocash.pl będzie dostępna w trzech wersjach: online, cloud i mobile. W przyszłości planowane jest udostępnienie narzędzia klientom pozostałych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.

Niezależni detaliści muszą stawiać czoło coraz silniejszym dyskontom. Dlatego bardzo liczą na dystrybutorów, którzy nie tylko zapewniają szeroki asortyment i konkurencyjne ceny towaru, ale są również partnerami w biznesie – mówi Tomasz Polański, Dyrektor Generalny Eurocash Dystrybucja. Dzięki nowoczesnym i unikalnym w skali branży technologiom wspieramy rozwój detalistów, dając im szansę na lepszą sprzedaż i silniejszą pozycję konkurencyjną. Zarządzanie niezależnym sklepem staje się  efektywniejsze niż kiedykolwiek – dodaje Tomasz Polański.

eurocash.pl daje siłę niezależnym detalistom

eurocash.pl to znacznie więcej niż elektroniczna „zamawiarka” – oprócz szybkiego i wygodnego składania zamówień, narzędzie wspomaga zarządzanie i rozwój biznesu.

Najważniejsze funkcjonalności eurocash.pl to:

  • Moduł „W Twojej okolicy” – dostęp do bazy wiedzy o lokalnym rynku, przygotowanej z wykorzystaniem danych i analiz własnych, oraz firm współpracujących z Eurocash. Dane demograficzne, zwyczaje zakupowe, rankingi najlepiej sprzedających się produktów czy podgląd gazetek konkurencji to informacje, które wspierają w podejmowaniu trafnych decyzji zakupowych
  • Inteligentna, najszybsza na rynku wyszukiwarka – „uczy” się Klienta, zapamiętuje i podpowiada właściwe hasła, ignoruje błędy.
  • Listy zakupowe – oparte na zaawansowanych algorytmach, podpowiadają najczęściej zamawiane produkty i przypominają o tych dawno nie wybieranych.
  • Sekcja Wiem Więcej – dostęp do informacji pozwalających skutecznie konkurować na rynku m.in. wiedzy ekspertów, nowości i trendów rynkowych.
  • Produkty w TV – informacje o telewizyjnych kampaniach reklamowych, planowanych przez producentów współpracujących z Eurocash Dystrybucja, dające szansę na wcześniejsze zamówienie promowanych produktów i wykorzystywanie okazji zakupowych.
  • Dostęp do bieżącego budżetu zakupowego i wgląd w indywidualny system rabatowy
  • Składanie i śledzenie reklamacji w systemie 24/7
  • Aukcje – dostępne w zintegrowanej z platformą aplikacji mobilnej pozwalają na licytowanie produktów w wyjątkowych cenach.

Dynamiczny rozwój segmentu dystrybucji postawił przed Eurocash Dystrybucja nowe wyzwania technologiczne. Coraz większej liczbie klientów trzeba było zapewnić system, który byłby zarówno wydajny jak również całkowicie niezawodny. Udało się to osiągnąć dzięki wykorzystaniu najnowszych standardów programowania mikro usług (socket.io), odpowiedzialnych za poszczególne procesy i operacje biznesowe. Platforma umożliwia m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych.

Dodatkowa?, bardzo ceniona? przez użytkowników cecha? eurocash.pl jest komunikacja multikanałowa. System wykorzystuje takie metody komunikacji jak powiadomienia „push” (wysyłane przez aplikację mobilną i web), czat, SMS oraz e-mail. Dzięki temu ważne informacje docierają do klientów bez zwłoki bez względu na to czy w danym momencie są online.

Aplikacje zostały zaprojektowane całkowicie od początku. Wykorzystano najnowsze trendy i standardy user experience (UX) - „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism”. Najnowsze rozwiązanie eurocach.pl jest w pełni zintegrowane z używanymi systemami ERP i analizy danych - SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing.

Platforma eurocash.pl to suma naszej wiedzy, doświadczenia i potrzeb Klientów, które znamy z regularnie prowadzonych badań. Wiemy że przedsiębiorcy są otwarci na nowe technologie – mówi Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu Eurocash Dystrybucja. Dzięki inwestycjom w digital, mogą podejmować trafne decyzje biznesowe, oszczędzać czas i korzystać z mobilności. Dla przykładu: wystarczy smartphone i skan produktu z półki, by szybko zamówić towar.– dodaje Andrzej Szałowski.

Innowacje od Eurocash Dystrybucja

Eurocash Dystrybucja od kilku lat konsekwentnie inwestuje w rozwój narzędzi elektronicznych, udostępniając Klientom wygodne, intuicyjne rozwiązania, których nie oferuje żaden z konkurencyjnych dystrybutorów. W czerwcu 2017 r. wprowadzono pierwszą na rynku aplikację mobilną wspierającą zarządzanie sklepem, a niecały rok wcześniej portal mój Eurocash, gdzie znajdują się m.in. informacje o trendach rynkowych iporady ekspertów. Wraz z wprowadzeniem na rynek platformy eurocash.pl, mój Eurocash staje się jej częścią tworząc sekcję Wiem Więcej.

***

Eurocash Dystrybucja należy do Grupy Eurocash, największej polskiej spółki zajmującej się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Grupę Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

W ofercie Eurocash Dystrybucja znajduje się ok. 11 tysięcy produktów. Jednostka współpracuje z blisko 600 dostawcami, obsługując rocznie blisko 20 tys. sklepów.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

eurocash.pl Największa platforma e-Commerce dla handlu niezależnego w Polsce, zmienia życie właścicieli sklepów spożywczych
Wiedza o lokalnym rynku, w tym dane demograficzne, rankingi najlepiej sprzedających się produktów i podgląd...

Ponad 400 małoformatowych sklepów detalicznych z 250 miejscowości przystąpiło do rywalizacji o 1,5 mln zł grantów na rozwój społeczności lokalnych i pomoc osobom, działającym na rzecz ich najbliższego otoczenia. Projekt pod nazwą „Lokalni Herosi –100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” został przygotowany przez Grupę Eurocash z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Przeprowadzone wcześniej badania wykazały, że sklepy małoformatowe są, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, ważnym punktem życia lokalnych społeczności. Potwierdza to też przebieg projektu Eurocash. Codziennie kilkunastu klientów w każdym ze sklepów, które biorą udział w „Lokalnych Herosach”, robi zakupy i zwiększa jednocześnie szansę swojej wspólnoty na wygranie grantu.

- „Małe, lokalne organizacje pozarządowe w Polsce mają energię i pomysły, ale brakuje im funduszy na działanie, dlatego chętnie pozyskują je poprzez proste i niebiurokratyczne konkursy” mówi Łucja Krzyżanowska, członkini zarządu Fundacji Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”, patrona merytorycznego konkursu „Lokalni Herosi”.

Na jakie cele szuka się pieniędzy na poziomie lokalnym? Ponad połowa z 403 inicjatyw, które biorą udział w głosowaniu, ma po ich zrealizowaniu służyć dorosłym, a reszta młodzieży i dzieciom. Najpopularniejszym obszarem lokalnej aktywności społecznej jest sport; m.in. organizacja zawodów i treningów, zakup sprzętu i poprawa warunków do uprawiania sportu. Na drugim miejscu znalazł się rozwój przestrzeni wspólnej, czyli np.  budowa i doposażenie placów zabaw, plenerowych siłowni, tras rowerowych, wiat do spotkań integracyjnych. Ważnym obszarem dla społeczności lokalnych jest też kultura, gdzie o granty walczą m.in. pomysły służące popularyzacji czytelnictwa książek, doposażeniu centrów kultury, wsparciu amatorskich orkiestr, teatrów i grup tanecznych. Nieco mniej inicjatyw ma służyć pomocy, np. wsparciu osób niepełnosprawnych, poprawie warunków do rehabilitacji i aktywizacji seniorów. Najmniej zgłoszonych pomysłów ma związek z ekologią; np. ochrona pszczół i jeży, pomoc bezdomnym psom i  kotom, nasadzanie kwiatów, krzewów i drzew w najbliższej okolicy. Formalnie każda inicjatywa ma równe szanse na zdobycie grantu Eurocash.

Zaledwie co siódma inicjatywa została zgłoszona do „Lokalnych Herosów” przez społeczników z miast wojewódzkich. Najwięcej pomysłów pochodzi z Warszawy – 21, Gdańska – 12 i Wrocławia – 6. Aktywiści z 4 miast wojewódzkich (Szczecin, Bydgoszcz, Kielce i Rzeszów) nie zgłosili do konkursu żadnej inicjatywy. Aż 85% pomysłów zgłoszonych do „Lokalnych Herosów” zrodziło się w mniejszych miastach powiatowych, gminnych i wsiach.

– „Zgłoszenia do konkursu potwierdzają, że życie społeczne w mniejszych miejscowościach i wsiach najczęściej kręci się wokół gminnych ośrodków domów kultury, klubów sportowych, szkół, przedszkoli, bibliotek, ochotniczych strażach pożarnych i sklepów. Widać, że to są najważniejsze miejsca lokalnej aktywności, więc muszą one czasami wspierać i uzupełniać działania organizacji pozarządowych. Pełnią znacznie szersze funkcje niż te, które wynikają z ich nazwy” – mówi Łucja Krzyżanowska. „Konkursy, takie jak „Lokalni Herosi”, dają osobom zaangażowanym społecznie doświadczenie w realizowaniu projektów; wypełnianiu wniosków, rozliczaniu, promowaniu.  Pozwalają nabrać odwagi w staraniach o środki z zewnętrznych źródeł, pomagają się promować czy dopracować swoje pomysły” – dodaje.

Działaczom społecznym i właścicielom małoformatowych sklepów, którzy stoją za zgłoszeniami, w krótkim czasie udało się zaangażować tysiące osób do walki o głosy. W ciągu zaledwie trzech tygodni  klienci 403 różnych sklepów małoformatowych, wspierających lokalne inicjatywy, zarejestrowali ponad 140 000 paragonów. W zależności od wartości zakupów można przeliczać je na 5 lub 10 głosów oddanych na wybrany projekt. Oznacza to, że każdego dnia średnio 16-17 klientów robi zakupy w swoim sklepie pod szyldem np. Lewiatana, Delikatesów Centrum, Groszku lub abc, a jednocześnie myśli o wykorzystaniu paragonu do pomocy w zdobyciu grantu i zmiany czegoś w swoim otoczeniu. Oprócz paragonów z  wszystkie zgłoszone projekty zebrały już niemal 760 000 głosów oddanych przez kliknięcie.

Liczba zgłoszeń do „Lokalnych Herosów” wg województw:

  1. małopolskie – 46
  2. mazowieckie – 44
  3. dolnośląskie – 39
  4. opolskie – 31
    pomorskie – 31
  5. podkarpackie – 30
  6. wielkopolskie – 27
  7. lubelskie – 26

śląskie – 26

  1. łódzkie – 22
  2. lubuskie – 19
  3. kujawsko-pomorskie – 14

podlaskie – 14

warmińsko-mazurskie – 14

  1. świętokrzyskie – 10

zachodniopomorskie – 10

Najwięcej, bo aż 240 inicjatyw walczy o dofinansowanie do 10 000 zł, co oznacza, że na jeden grant w konkursie przypada niemal 3 chętnych. Nieco trudniej będzie zdobyć wsparcie  do 50 000 zł, bowiem tam o każdy z 10 grantów powalczy średnio 13 inicjatyw. O jedną pomoc finansową w wysokości do 100 000 zł rywalizuje aż 35 projektów.

– „Promowanie lokalnego zaangażowania jest podstawą naszego odpowiedzialnego podejścia do prowadzonego biznesu” – mówi Marta Gampf, dyrektor marketingu Grupy Eurocash. – „Wspierając właścicieli sklepów małoformatowych w całej Polsce przyczyniamy się do rozwoju regionów i społeczności lokalnych. Projekt „Lokalni Herosi” jest tego najlepszym przykładem. Kiedy przekazujemy w ręce naszych klientów nowe koncepty detaliczne, projekty edukacyjne, czy technologie, wspierające prowadzenie sklepu, to musimy mieć pewność, że będą one dla nich realnym wsparciem i umocnią ich pozycję na rynku. Podobny cel przyświecał nam, gdy pracowaliśmy nad koncepcją „Lokalnych Herosów”. Udział w akcji miał wzmocnić relacje współpracujących z nami przedsiębiorców wśród ich konsumentów, na terenie ich małych ojczyzn. Skala zgłoszeń i liczba paragonów pokazuje, że cel ten został osiągnięty. Projekt przełożył się na wzrost rozpoznawalności przedsiębiorców w okolicy, poprawę wizerunku oraz sprzedaży” – dodaje Marta Gampf.

Głosowanie na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl potrwa do 14 października br. Wyniki będą znane do 9 listopada tego roku.  

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Eurocash zachęca do zakupów zaangażowanych społecznie
Ponad 400 małoformatowych sklepów detalicznych z 250 miejscowości przystąpiło do rywalizacji o 1,5 mln zł grantów na rozwój społeczności lokalnych i pomoc osobom, działającym na rzecz ich najbliższego otoczenia. ...

Gdyby ranking producentów wódki zależał wyłącznie od wartości sprzedaży poszczególnych wódek w polskich sklepach małopowierzchniowych, to zdecydowanie wygrałaby grupa Roust, przed firmą Stock i Marie Brizard. Jednak Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu postanowiły ułożyć ranking największych producentów wódki ze względu na ich strategie dystrybucyjne, cenowe, produktowe stosowane wobec małoformatowych sklepów. To one nadal mają największy udział w sprzedaży wódki w Polsce. Kto zatem najbardziej sprawiedliwie traktuje właścicieli małopowierzchniowych sklepów i ich klientów?

Po raz kolejny najlepsze oceny za równe traktowanie różnych rodzajów sklepów w rankingu „Równi w Biznesie” dostali producenci wyspecjalizowani w wódkach prezentowych: litewski Stumbras i polski Dębowa Polska. Ich asortyment zwykle ma podobne ceny w różnych rodzajach sklepów. Na podium stanął też wicelider sprzedaży wódek w Polsce - Stock, znany z takich marek jak „Żołądkowa” i „Stock”. Tym razem tuż za wiodącą trójką znalazła się grupa Roust, największy w Polsce producent wódek, oferujący m.in. „Żubrówkę”, „Bolsa” i „Absolwenta”. Stock i Roust stosują w dużej liczbie niezależnych sklepów detalicznych koncepcję „perfect store”, czyli sklepu idealnego jeśli chodzi o atrakcyjność oferty i poziom sprzedaży. Widać, że rozwiązanie stworzone dla handlu małoformatowego, m.in. poprzez bliską współpracę działów sprzedaży ze sklepami, przynosi dobre efekty. Do czołówki zbliżył się najmniejszy spośród 10 największych producentów wódki Grupa AWW (Wiesław Wawrzyniak), a wypadł z niej Polmos Bielsko-Biała. Mimo to oprócz „Stumbrasa” to właśnie m.in. produkowana w Bielsku-Białej „Żytnia” zebrała najlepsze oceny za utrzymywanie porównywalnej ceny w różnych rodzajach sklepów. W produktach dedykowanych do małopowierzchniowych sklepów najlepsza jest firma Diageo („Smirnoff”). Dopiero dziewiąty w tym obszarze jest Pernod Ricard („Wyborowa”, „Absolut”, „Luksusowa”), a dziesiąty Brown-Forman („Finlandia”).

Końcowy wynik w rankingu „Równi w Biznesie” zależy od tego, jak producent zostanie oceniony, jeśli chodzi o stosowane ceny, dystrybucję, udział rynkowy, kontrybucję do wzrostu sprzedaży i dedykowane produkty. Każdy z tych obszarów ma odpowiednią wagę w finalnym wyniku: cena 20%, dystrybucja 25%, udział rynkowy 20%, kontrybucja do wzrostu 25% oraz dedykowane produkty 10%. Liczba punktów, jaką w rankingu otrzymuje producent, jest średnią ważoną rezultatów każdego z tych wskaźników.

- Wyróżniamy strategie, które zakładają równe traktowanie różnych kanałów dystrybucji. Wódka jest jednym z głównych produktów zakupowych w małoformatowych sklepach, więc w interesie producentów powinno być zbliżenie cen oferowanych w dyskontach czy supermarketach i w niezależnym handlu – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

Wyniki rankingu producentów wódki ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:

  1. STUMBRAS 84
  2. DĘBOWA POLSKA 78
  3. STOCK 76
  4. ROUST 64
  5. WIESŁAW WAWRZYNIAK 61
  6. DIAGEO 56
  7. POLMOS BIELSKO-BIAŁA 51
  8. MARIE BRIZARD 38
  9. PERNOD RICARD 27
  10. BROWN-FORMAN 18

Im więcej punktów, tym bardziej zrównoważona strategia.

Porównanie tegorocznej edycji rankingu z tą ubiegłoroczną pokazuje, że najważniejsi producenci raczej nie zmieniają swojego podejścia do rynku dystrybucji. Największą zmianę rankingu na niekorzyść klientów sklepów małopowierzchniowych odnotował Polmos Bielsko-Biała, który spadł z miejsca 4. na 7. W dolnej części tabeli konsekwentnie pozostają inni znaczący na polskim rynku producenci: Marie Brizard, Pernod Ricard i Brown-Forman.

- Widać, że o zrównoważone relacje z detalistami są w stanie zadbać zarówno wielcy jak i mniejsi gracze. To bardzo ważne, ponieważ udział małoformatowych sklepów w sprzedaży mocnych alkoholi jest wysoki, więc mogą one najbardziej odczuwać obserwowane teraz spadki sprzedaży. Szansą dla nich jest posiadanie pełnej, a nie tylko podstawowej oferty wiodących producentów. Doceniamy tych producentów, którzy taką ofertę już zapewniają w sklepach niezależnych detalistów – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Ranking „Równi w Biznesie” został przygotowany przez analityków Grupy Eurocash w oparciu o posiadane dane agencji badawczej Nielsen za okres od sierpnia 2017 do lipca 2018 r. Jest on wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, największego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Producenci wódki grają sklepami
Gdyby ranking producentów wódki zależał wyłącznie od wartości sprzedaży poszczególnych wódek w polskich sklepach małopowierzchniowych, to zdecydowanie wygrałaby grupa Roust, przed firmą Stock i Marie Brizard. ...

Segment hurtu na ścieżce wzrostu i poprawy efektywności. Detal pod znakiem akwizycji i integracji przejętych sklepów oraz inwestycji w nowe projekty

  • Przychody Grupy Eurocash w pierwszym półroczu 2018 r. sięgnęły blisko 10,8 mld zł, co oznacza wzrost o prawie 7% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Wzrost organiczny Grupy (z wyłączeniem przejętej w drugim kwartale sieci sklepów Mila) wyniósł ponad 5%.
  • Grupa notuje bardzo dobre wyniki w segmencie hurtowym. Sprzedaż tego segmentu wzrosła o ponad 5% r/r do 8,6 mld zł, a EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, przekroczyła 160 mln zł i była o 13% wyższa niż przed rokiem.
  • Sprzedaż segmentu detalicznego wzrosła w okresie pierwszych sześciu miesięcy br. o ponad 7% do blisko 1,8 mld zł. Wpływ na wynik EBITDA tego segmentu (w pierwszym półroczu 2018 r. wyniosła 53,5 mln zł) ma integracja oraz remodeling i renowacja sklepów EKO. Po pierwszej połowie tego roku już 149 sklepów EKO działało pod szyldem Delikatesy Centrum, a trzy zaczęły funkcjonować pod szyldem Lewiatan.
  • Rozwijany przez Eurocash projekt dostaw produktów świeżych, który jest kluczowy dla wzmocnienia pozycji konkurencyjnej sklepów detalicznych, przyniósł w pierwszym półroczu br. ponad 300 mln zł przychodów i był bliski osiągnięcia progu rentowności już w drugim kwartale – znacznie szybciej od oczekiwań.
  • Znormalizowana EBITDA (po wyłączeniu kosztów o charakterze jednorazowym) dla całej Grupy Eurocash w pierwszym pórloczu 2018 r. wyniosła blisko 160 mln zł wobec niespełna 158 mln zł przed rokiem.
  • Znormalizowany skonsolidowany zysk netto w pierwszym półroczu br. wyniósł 21 mln zł wobec 38 mln zł przed rokiem. Niższy wynik związany był głównie ze wzrostem amortyzacji oraz kosztów finansowych.
  • W pierwszym półroczu br. Grupa Eurocash zanotowała silne dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w kwocie 186 mln zł. Mimo wypłaty dywidendy i wydatków na nabycie sieci Mila (łącznie 450 mln zł), zadłużenie netto Grupy Eurocash na koniec czerwca 2018 r. było na bezpiecznym poziomie (1,9 x 12-miesięczna EBITDA).

W hurcie, który pozostaje wiodącym segmentem działalności Grupy Eurocash, kontynuujemy poprawę efektywności operacyjnej, co przekłada się zarówno na rosnącą sprzedaż, jak i wzrost wyniku EBITDA. W drugim kwartale sprzedaż like-for-like w naszych hurtowniach Cash & Carry wzrosła o 2,7%, co jest najlepszym wynikiem tego formatu od ponad czterech lat i potwierdza skuteczność przeprowadzonej w ubiegłym roku restrukturyzacji – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Na bardzo dobre wyniki segmentu hurtowego w pierwszym półroczu br. złożył się także silny, 10-procentowy wzrost sprzedaży w formacie dystrybucji aktywnej (Eurocash Dystrybucja), który obejmuje dostawy między innymi do klientów zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Lewiatan, Euro Sklep, Groszek oraz PSD (Gama).

-- W segmencie detalicznym ważnym wydarzeniem w drugim kwartale tego roku było sfinalizowanie zakupu 187 sklepów Mila. Akwizycja ta dołożyła ponad 120 mln zł sprzedaży do całkowitych przychodów segmentu – w pierwszym półroczu sięgnęły one niemal 1,8 mld zł. Uwzględniając natomiast przychody sieci Mila od początku roku, sprzedaż pro forma segmentu detalicznego wyniosła prawie 2,4 mld zł, czyli o 43% więcej niż rok wcześniej – powiedział Jacek Owczarek. – Sfinalizowanie zakupu sieci Mila oraz planowane nabycie udziałów w spółce Partner, prowadzącej 26 sklepów Lewiatan, to kolejne etapy konsekwentnie realizowanej przez nas strategii, mającej na celu wzmocnienie pozycji rynkowej tysięcy niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne w Polsce. Dzięki własnym placówkom możemy sprawniej wdrażać w życie innowacyjne rozwiązania, zwiększać efektywność w obszarze logistyki, marketingu, jak i uzyskiwać od dostawców warunki zakupowe, które poprawią konkurencyjność naszych klientów wobec dyskontów – dodał członek zarządu.

W segmencie detalicznym Eurocash kontynuował ponadto integrację sieci EKO, przejętej na początku 2017 r. Po pierwszej połowie tego roku 149 sklepów EKO funkcjonowało pod szyldem Delikatesy Centrum, a trzy pod szyldem Lewiatan.

Zmianie szyldu towarzyszy remodeling i renowacja sklepów, co wiąże się z ich czasowym zamknięciem na czas remontu, a także wyprzedażą produktów i późniejszymi działaniami promocyjnymi. W krótkim terminie odbija się to na rentowności segmentu. Dzięki renowacji lokalni klienci mają jednak możliwość robienia zakupów w znacznie dogodniejszych warunkach i przede wszystkim mają dostęp do znacznie korzystniejszej oferty. Już dziś widzimy, że sklepy po zmianie szyldu odnotowują lepsze wyniki sprzedaży od tych, które jeszcze nie przeszły renowacji –powiedział dyrektor finansowy Eurocash.

Ujemny wpływ na bieżącą rentowność Grupy Eurocash ma ponadto segment Projekty. Obejmuje on inwestycje w rozwój innowacyjnych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben (sklepy z alkoholem), abc na kołach (mobilne sklepy spożywcze) oraz Kontigo (sklepy kosmetyczne), a także rozwój dystrybucji wysokiej jakości produktów świeżych.

Pomimo że Projekty obciążają wynik EBITDA, my patrzymy na tę pozycję nie jak na koszt, tylko jak na inwestycję. Nie ma znaczenia, że z księgowego punktu widzenia są one widoczne w rachunku wyników zamiast w rachunku przepływów pieniężnych z działalności inwestycyjnej. Projekty wzmacniają konkurencyjność niezależnych polskich przedsiębiorców. Nasi klienci często nie są w stanie sfinansować samodzielnie takich inwestycji, więc uważamy, że naszą rolą jest przejąć tę odpowiedzialność. Po czasie, projekty zaczynają przynosić korzyści nie tylko właścicielom niezależnych sklepów, ale też i nam. W drugim kwartale projekt dostaw artykułów świeżych był bliski osiągnięcia progu rentowności. Znacznie wcześniej od naszych pierwotnych oczekiwań – podkreślił Jacek Owczarek.

Po okresie testów, Grupa Eurocash zdecydowała o udostępnieniu niezależnym przedsiębiorcom konceptów Duży Ben oraz Kontigo. Sieci te będą rozwijane w modelu franczyzowym i agencyjnym.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Grupa Eurocash prezentuje wyniki finansowe za I półrocze 2018
Segment hurtu na ścieżce wzrostu i poprawy efektywności. Detal pod znakiem akwizycji i integracji przejętych sklepów oraz inwestycji w nowe projekty Przychody Grupy Eurocash w pierwszym półroczu...

Lato sprzyja spacerom, szczególnie z maluchami. Przechadzka na świeżym powietrzu niesie szereg korzyści dla naszych pociech. Dotlenia i stymuluje wzrost organizmu, wzmacnia odporność oraz dostarcza naturalnej witaminy D, niezbędnej do prawidłowego rozwoju zębów i kości. Przebywając na zewnątrz, dziecko uczy się nowości oraz poznaje otaczający świat. Co warto ze sobą zabrać na wspólną wyprawę?

Prawidłowe nawodnienie organizmu dziecka to podstawa. Odpowiednia ilość płynów jest szczególnie ważna dla najmłodszych, ponieważ szybciej od dorosłych tracą wodę podczas aktywności fizycznej. Regularne uzupełnianie płynów może zapobiec wielu zdrowotnym konsekwencjom, takim jak np. udar cieplny, szczególnie groźny dla maluchów poniżej 1 roku życia.

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce, można ją kupić praktycznie w każdym sklepie spożywczym. Niestety, poszukując naszej ulubionej marki, nie zawsze zapłacimy za nią tyle samo w każdym odwiedzonym przez nas miejscu. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę napojów od ulubionego producenta.

Na jakiej podstawie można taką tezę postawić? Otóż Grupa Eurocash we współpracy z Polską Izbą Handlu, największym reprezentantem handlu detalicznego i usług w naszym kraju, opracowała kolejną edycję Rankingu „Równi w Biznesie”. Ocenia w nim, czy strategie stosowane przez producentów polskich wód butelkowanych nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

W rankingu zestawiono ze sobą wyniki wartości sprzedaży dziesięciu największych producentów. Każdemu z nich przyznawano punkty w wyróżnionych obszarach (cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty). Poszczególnym obszarom przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku. Jako końcową liczbę punktów producent otrzymał średnią ważoną wyników wszystkich wymienionych wskaźników.

Im więcej punktów, tym bardziej zrównoważoną strategię prowadzi dana firma. I tak, pierwsze miejsce w tegorocznej edycji rankingu zdobył Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki, dostępnej we wszystkich typach sklepów za mniej więcej tę samą cenę. Na podium znalazły się również Jurajska i Muszynianka. Producenci, którzy faworyzują handel wielkopowierzchniowy i dyskonty, uzyskali w rankingu najmniejszą liczbę punktów. W tej grupie znaleźli się tacy rynkowi giganci jak Danone (wody Żywiec Zdrój, Dobrowianka, Vitalinea, Evian) oraz Nestle (m.in. Nałęczowianka, Mazowszanka, Perrier, Vittel).

Kompletując spacerową wyprawkę, oprócz niezbędnych akcesoriów (np. pieluszek, nawilżanych chusteczek dla niemowląt, lekkich ubranek na zmianę, mleka w butelce czy kremów z filtrem UV), pamiętajmy o wodzie. Warto sięgnąć po tę, której producenci prowadzą zrównoważone strategie i nie faworyzują sklepów wielkopowierzchniowych czy dyskontów.

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Woda: podstawa ekwipunku na spacerze z dzieckiem
Lato sprzyja spacerom, szczególnie z maluchami. Przechadzka na świeżym powietrzu niesie szereg korzyści dla naszych pociech. Dotlenia i stymuluje wzrost organizmu, wzmacnia odporność oraz dostarcza naturalnej witaminy D, niezbędnej do prawidłowego rozwoju...

Aż 417 inicjatyw zostało przyjętych do II etapu rywalizacji o 1,5 milion zł grantów w konkursie „Lokalni herosi - 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”. Najwięcej projektów zgłoszono w Małopolsce, Mazowszu i na Dolnym Śląsku. Duże zainteresowanie udziałem w projekcie Eurocash potwierdza, że właściciele sklepów małoformatowych są mocno zaangażowani w życie społeczności lokalnych.

Konkurs ma pomóc detalistom w utrzymywaniu dobrych relacji z lokalnymi wspólnotami. Przeprowadzone wcześniej na zlecenie Eurocash badania wykazały, że oprócz dobrej oferty to właśnie dobre relacje są konieczne do rozwoju sklepów małoformatowych. Wiemy, że prowadzenie sklepu to nie tylko biznes. Dlatego m.in. poprzez Akademię Umiejętności Eurocash, czy platformę eHurt do zdalnego zarządzania zamówieniami i finansami sklepów oraz program lojalnościowy Delikarta chcemy dać przedsiębiorcom wiedzę, czas i narzędzia niezbędne do wzmacniania relacji z lokalnymi wspólnotami.

Z nadesłanych inicjatyw wynika, że relacje te najczęściej są budowane poprzez sport, rozwój przestrzeni wspólnej i zaangażowanie w życie kulturalne. Nie brakuje jednak i takich przedsiębiorców, którzy chcą pomóc społecznościom np. poprzez wsparcie osób niepełnosprawnych lub inicjatywy ekologiczne.

O tym, kto ostatecznie dostanie grant, zadecyduje głosowanie Internautów, które odbędzie się poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl między 15 sierpnia a 14 października br.

Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Jacek Owczarek o zakończeniu I etapu „Lokalnych herosów”
Aż 417 inicjatyw zostało przyjętych do II etapu rywalizacji o 1,5 milion zł grantów w konkursie „Lokalni herosi - 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”. Najwięcej projektów zgłoszono w Małopolsce, Mazowszu i na...

W Polsce coraz więcej mleka trafia do konsumentów przez zorganizowany rynek, co oznacza, że gospodarstwa rolne coraz mniej mleka sprzedają bezpośrednio lub zużywają na własne potrzeby. Główną rolę na tym rynku odgrywają mleczarnie oraz sklepy detaliczne, przez które produkty trafiają do konsumentów. Dziś ok. 70% mleka w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów wielkoformatowych, głównie wielkich sieci dyskontów i supermarketów. Dlatego analitycy Grupy Eurocash i Polskiej Izby Handlu postanowili przyjrzeć się strategiom dystrybucyjnym i cenowym największych producentów mleka w Polsce.

Analitycy zestawili wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawali punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdy z tych obszarów ma swoją konkretną wagę w końcowym wyniku producenta. Im więcej punktów zdobył producent tym bardziej zrównoważona jest jego strategia dystrybucyjna i cenowa wobec różnych rodzajów sklepów. Oznacza to, że taki producent nikogo nie dyskryminuje poprzez zróżnicowanie oferty asortymentowej i cen.

Wyniki rankingu producentów mleka ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:

  1. OSM RADOMSKO 92
  2. OSM KRASNYSTAW 86
  3. MLEKPOL 84
  4. ZOTT 74
  5. OSM WART-MILK 58
  6. MLEKOVITA 56
  7. OSM ŁOWICZ 46
  8. POLMLEK 37
  9. OSM PIĄTNICA 36
  10. MÜLLER DAIRY 28

Pierwsze dwa miejsca zajmują mleczarnie, których produkty rzadko można kupić w dyskontach, a jeżeli tam są, to ceny ich asortymentu nie różnią się znacząco od cen w sklepach małopowierzchniowych. OSM Radomsko (mleka „Ale!”, „Dobre!”, „Hej!”) i OSM Krasnystaw („Twoje Zdrowie”) przede wszystkim koncentrują się na sprzedaży w swoich macierzystych regionach i utrzymywaniu dobrej oferty we wszystkich rodzajach sklepów, w tym w niezależnym handlu detalicznym. Promocji sprzedaży w dyskontach nie organizuje właściwie cała pierwsza piątka rankingu. Mlekpol, największy producent mleka w Polsce („Łaciate”, „Białe”, „Zambrowskie”, „Mazurski Smak”), stosuje porównywalne ceny na całym ryku, choć zdarza mu się też mieć promocje niektórych produktów w dyskontach.

Jeszcze niewielki, ale szybko rosnący udział w polskim rynku mają mleka smakowe. Spośród ujętych w rankingu dwóch producentów, wyspecjalizowanych w takim asortymencie, zdecydowanym liderem sprzedaży jest Müller Dairy („Müllermilch”), który jednak nie stosuje zrównoważonej strategii sprzedaży i zamyka zestawienie. Lepiej wypadł Zott („Monte Drink”, „Serduszko”), który w rankingu zajął 4. miejsce.

Miejsca 5-10 zajmują producenci, którzy są intensywnie promowani w dyskontach. Często ich asortyment jest tam eksponowany jako produkty pierwszego wyboru albo ich zakup w większej ilości jest premiowany niższą ceną. Dotyczy to czołowych graczy na rynku – Mlekovita i OSM Piątnica, średnich – OSM Łowicz i Polmlek oraz producenta mleka smakowego Müller Dairy.

- Prognozy Euromonitora przewidują, że sprzedaż mleka w Polsce w ciągu najbliższych 5 lat będzie rosnąć i to mimo spadku liczby ludności. Uważamy, że znaczący udział w tym wzroście może mieć niezależny handel detaliczny. Warunkiem koniecznym jest jego sprawiedliwe traktowanie przez wszystkich producentów – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.

W porównaniu do ubiegłorocznego rankingu swoje wyniki najbardziej poprawiła Mlekovita („Mlekovita”, „Polskie”, „Twój Kubek”, „Wypasione”, „Wydojone”), awansując z miejsca dziewiątego na szóste. Największy spadek w rankingu zanotował Polmlek („Uchate”, „Łagodne”), który był trzeci, a teraz jest siódmy.

- W sklepach małoformatowych podobnie jak w dyskontach i hipermarketach można organizować promocje sprzedaży i kampanie edukacyjne, które wpływają na zwyczaje żywieniowe Polaków. Ważne, żeby  wszyscy najwięksi producenci nie ignorowali możliwości i potrzeb niezależnych detalistów i ich klientów – mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Ranking „Równi w Biznesie” został przygotowany przez analityków Grupy Eurocash w oparciu o posiadane dane agencji badawczej Nielsen za okres od sierpnia 2017 do lipca 2018 r. Jest on wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, największego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Rynek mlekiem podzielony
W Polsce coraz więcej mleka trafia do konsumentów przez zorganizowany rynek, co oznacza, że gospodarstwa rolne coraz mniej mleka sprzedają bezpośrednio lub zużywają na własne potrzeby. Główną rolę na tym rynku odgrywają mleczarnie oraz sklepy detaliczne, przez które produkty trafiają do konsumentów. ...

W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych w całej Polsce napojów gazowanych. Chociaż konsumenci najczęściej sięgają po napoje z amerykańskich koncernów Coca-Cola i Pepsico, to jednak nie ci dwaj producenci dbają najbardziej o równe traktowanie klientów tych sklepów. Takie wnioski można wyciągnąć z najnowszego rankingu „Równi w Biznesie”, w którym  Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu oceniają dziesięć największych pod względem wartości sprzedaży firm, oferujących w Polsce napoje gazowane.

W tym roku producentem, któremu najbardziej zależy na zapewnieniu dostępności i jednakowych cenach napojów gazowanych w różnych typach sklepów jest Jurajska z Postępu koło Myszkowa. Korzystają z tego zwolennicy takich marek tej firmy jak: Jurajska, Krzyś, Siup! i Sprytny Zbyś. Na drugim miejscu znalazła się czeska Kofola, która oferuje w naszym kraju napoje Hoop, Jupi i Mr. Max. Na najniższym stopniu podium stanęła firma Zbyszko z Radomia, znana z marek Zbyszko 3 Cytryny, Roko, Polo Cockta i Maxer. W czołówce są jeszcze dwaj inni polscy producenci: Victoria Cymes z Wałcza i Ustronianka z Ustronia. Najsłabsze oceny uzyskali zagraniczni giganci: wspomniana Coca-Cola Company, Pepsico oraz ostatnia w zestawieniu japońska Suntory z markami Orangina i Schweppes.

- Sklepy małoformatowe mają obecnie bardzo duży wpływ na wzrosty sprzedaży napojów gazowanych w puszkach i butelkach o pojemności do jednego litra oraz na efekty promocji nowości smakowych. W ciągu ostatnich lat w każdym takim sklepie wzrosła średnia liczba różnych wariantów napojów gazowanych. Jednak możliwości handlowe tych sklepów nie są w pełni wykorzystywane przez wszystkich producentów, na czym tracą niezależni przedsiębiorcy, sami producenci i konsumenci – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Wyniki rankingu producentów napojów gazowanych ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:

  1. JURAJSKA 88
  2. KOFOLA 64
  3. ZBYSZKO 62
  4. VICTORIA CYMES 60
  5. USTRONIANKA 56
  6. AMBRA 56
  7. COLIAN 54
  8. COCA COLA COMPANY 44
  9. PEPSICO 36
  10. SUNTORY 33

Im więcej punktów tym bardziej zrównoważona strategia.

W porównaniu do zeszłego roku najbardziej widoczna jest konsekwentna polityka dystrybucyjna i cenowa zagranicznych koncernów, które stosują różne strategie dla sklepów małopowierzchniowych, dyskontów i supermarketów. Od dwóch lat zajmują one końcowe miejsca w rankingu równości strategii, co jednocześnie nie przeszkadza Coca-Cola Company i Pepsico w kontrolowaniu 2/3 polskiego rynku napojów gazowanych. Spadki na liście o dwa miejsca odnotowały Ambra, która w tej kategorii oferuje głównie napój bezalkoholowy dla dzieci Piccolo oraz firmy Victoria Cymes i Colian. Ta ostatnia znana z marki napojów Hellena.  Największe awanse na liście odnotowali polscy producenci: Jurajska (o 5 pozycji) i Ustronianka (o 2 pozycje).

- Charakterystyczne jest, że na rynku zdominowanym przez Coca-Colę i Pesico mniejsi gracze próbują z nimi wygrywać poprzez równe traktowanie wszystkich kanałów sprzedaży. Utrzymują w ryzach ceny i nie kombinują z wielkością opakowań. Dzięki ciepłej pogodzie jest bardzo prawdopodobne, że w tym roku, podobnie jak w 2017, wzrośnie liczba transakcji zakupu napojów gazowanych w sklepach małoformatowych. Na pewno skorzystają na tym wszyscy producenci – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Ranking został przygotowany przez analityków Grupy Eurocash w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen za okres od czerwca 2017 do maja 2018 r. Zestawiono ze sobą wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdemu obszarowi przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku: cena 20%, dystrybucja 25%, udział rynkowy 20%, kontrybucja do wzrostu 25% oraz dedykowane produkty 10%. Końcowa liczba punktów, jaką otrzymuje producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich tych wskaźników.

Ranking „Równi w Biznesie” jest wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, największego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Napoje nierówno gazowane
W małoformatowych sklepach sprzedaje się ponad połowę kupowanych w całej Polsce napojów gazowanych. Chociaż konsumenci najczęściej sięgają po napoje z amerykańskich koncernów Coca-Cola i Pepsico, to jednak nie ci dwaj producenci dbają najbardziej o równe traktowanie...

75 uczestników, 166 godzin zajęć w ramach 10 zjazdów: tak w liczbach wyglądała pierwsza edycja studiów „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. Grupa Eurocash razem ze Szkołą Główną Handlową kontynuuje inicjatywę, uruchamiając kolejną edycję studiów w roku akademickim 2018/2019.

To pierwsze w Polsce studia podyplomowe dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem detalicznym dedykowane przedsiębiorcom zrzeszonym w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash. W październiku rusza kolejna edycja.

Studia te są pierwszą inicjatywą w Polsce, dzięki której wyższa uczelnia i firma z sektora FMCG wypracowały program skierowany do właścicieli niezależnych sklepów. Sukces pierwszej edycji motywuje nas do dalszych działań – kolejne studia ruszą w roku akademickim 2018/2019. Wezmą w nich udział wyłącznie franczyzobiorcy Grupy Eurocash: 41 osób – powiedziała Agata Wrzecionowska-Dzierba. Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.

Akademia Umiejętności przygotowała program studiów wspólnie ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, kierując się potrzebami i oczekiwaniami naszych Klientów. Stąd też na studiach połowę wykładowców stanowią doceniani w branży praktycy, których doświadczenie doskonale łączy się z wiedzą kadry naukowej – skomentowała Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. Wśród wykładowców są m.in.: prof. dr hab. Elżbieta Mączyńska (Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, SGH), prof. dr hab. Anna Skowronek-Mielczarek (SGH), prof. dr hab. Henryk Mruk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), prof. SGH Agnieszka Sopińska, prof. dr hab. Bogdan Mróz (SGH), prof. SGH Barbara Bojewska, prof. dr hab. Jan Klimek (SGH), dr Jacek Lipiec (SGH), Jacek Santorski (psycholog społeczny i psycholog biznesu, dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa) oraz Marek Zuber (ekonomista, analityk rynkowy). 

Prowadzenie sklepu to tak naprawdę zarządzanie przedsiębiorstwem, a do tego potrzebna jest wiedza, otwartość na rynek oraz umiejętność wykorzystywania odpowiednich narzędzi umożliwiających osiągniecie wyników biznesowych. Dlatego też skupiamy się na edukacji w obszarze szeroko pojętego zarządzania, prawa handlowego, nowych trendów w zachowaniach konsumentów oraz sukcesji w biznesie – powiedziała Agata Wrzecionowska-Dzierba. – W drugiej edycji, w odpowiedzi na zgłaszane potrzeby franczyzobiorców Grupy Eurocash, będziemy kłaść większy nacisk na zajęcia dotyczące tematyki konsumenta, zarządzaniu personelem oraz wspomnianej sukcesji w biznesie – podsumowała Agata Wrzecionowska-Dzierba.

Program studiów nie zakłada pisania pracy dyplomowej, a opracowanie biznes planu, który słuchacz może wcielić w życie. Na początku czerwca br. pierwsza grupa studentów zaprezentowała swoje projekty: większość dotyczyła modernizacji lub powiększenia istniejącego sklepu. Promotorami byli dr Marta Ziółkowska oraz prof. Bogdan Mróz. Wszystkie biznes plany recenzował Marek Zuber. Oficjalne zakończenie pierwszej edycji studiów podyplomowych i Akademii Zarządzania Przedsiębiorstwem oraz uroczyste wręczenie świadectw odbędzie się 21 września br. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

 

***

Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie.

Tylko w okresie od września 2016 r. do sierpnia 2017 r. roku w konferencji i warsztatach w ramach Akademii wzięło udział łącznie 13 500 właścicieli i pracowników sklepów, a 14 000 osób skorzystało z platformy edukacyjnej.

Więcej informacji na www.akademiaeurocash.com.pl

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają blisko 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Akademia Umiejętności Eurocash uruchamia kolejną edycję studiów podyplomowych na SGH dla partnerów i franczyzobiorców Grupy Eurocash
75 uczestników, 166 godzin zajęć w ramach...

Do końca lipca br. dzieci pracowników Grupy Eurocash oraz personelu zatrudnianego przez jej franczyzobiorców i partnerów mogą aplikować do kolejnej edycji Programu Stypendialnego „Spełniaj marzenia!”. Jak co roku, Fundacja Grupy Eurocash przyzna do 150 stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów.

Celem inicjatywy jest wsparcie szczególnie uzdolnionych dzieci w zdobywaniu wiedzy i rozwoju talentów, niezależnie od tego, z jaką dziedziną się one wiążą. Fundacja promuje młodzież zdolną, a zarazem pracowitą i wrażliwą na potrzeby innych.

Wśród stypendystów Grupy Eurocash znajdują się uczniowie i studenci, którzy nie tylko mogą pochwalić się wysoką średnią ocen, ale także zdobytymi laurami za osiągnięcia sportowe, artystyczne czy naukowe. – skomentowała Katarzyna Kopaczewska, Prezes Fundacji Grupy Eurocash. – Jednocześnie te zdolne osoby cechuje empatia, o czym świadczy fakt, że znajdują czas na aktywność społeczną i pomoc innym. Właśnie takim zdolnym i wrażliwym na potrzeby innych ludziom szczególnie kibicujemy na drodze ich rozwoju – dodała Katarzyna Kopaczewska.

W ciągu pięciu lat istnienia Programu Stypendialnego Fundacja Grupy Eurocash sfinansowała niemal 600 całorocznych stypendiów dla uzdolnionych dzieci pracowników, franczyzobiorców i partnerów Grupy Eurocash. Jest ono przyznawane na jeden rok szkolny lub akademicki, jednak osoby objęte wsparciem Fundacji mogą ubiegać się o nie ponownie w kolejnych latach. Kilkoro stypendystów zakwalifikowało się do Programu i uzyskało wsparcie nawet pięciokrotnie. Stypendia będą wypłacane co miesiąc na konto stypendysty przez cały rok szkolny i akademicki 2018/2019.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Nabór do 6. edycji Programu Stypendialnego Grupy Eurocash
Do końca lipca br. dzieci pracowników Grupy Eurocash oraz personelu zatrudnianego przez jej franczyzobiorców i partnerów mogą aplikować do kolejnej edycji Programu Stypendialnego „Spełniaj marzenia!”. Jak co roku, Fundacja Grupy...

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. Nie wszędzie znajdziemy też pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, ocenia, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

Najwięcej punktów w tegorocznej edycji rankingu „Równi w biznesie” zdobył Nałęczów Zdrój, co wynika z faktu, iż to właśnie jego produkt – woda Cisowianka – jest dostępna we wszystkich typach sklepów za mniej więcej tę samą cenę. Na podium znalazły się także Jurajska i Muszynianka.

– Wysoka pozycja Muszynianki cieszy współpracujących z nami Przedsiębiorców, którzy zdają sobie sprawę, że jest to jedyny producent w rankingu mający ograniczenia wydobywcze. Woda mineralna pochodzi z odwiertów w Muszynie, znajdujących się na terenie Popradzkiego Parku Krajobrazowego. Pomimo rosnącego popytu, producent nie jest w stanie rozlewać do butelek więcej wody niż pozwalają na to warunki naturalne. Nie przeszkadza mu to jednak w utrzymywaniu zrównoważonej polityki dystrybucyjnej i cenowej. Oferuje sklepom osiedlowym warunki zakupu nie gorsze niż dyskontom – podkreśla Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

W pierwszej piątce producentów najrówniej traktujących wszystkie kanały sprzedaży znalazła się też Coca-Cola Company z jej najpopularniejszą wodą Kropla Beskidu i Maspex, z lubianą szczególnie przez dzieci wodą Kubuś Waterrr. Producenci, którzy faworyzują handel wielkopowierzchniowy i dyskonty, uzyskali w rankingu najmniejszą liczbę punktów. W tej grupie znaleźli się tacy rynkowi giganci jak Danone (wody Żywiec Zdrój, Dobrowianka, Vitalinea, Evian) oraz Nestle (m.in. Nałęczowianka, Mazowszanka, Perrier, Vittel).

Ranking został przygotowany przez Grupę Eurocash w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen za okres od czerwca 2017 do maja 2018 r. Zestawiono ze sobą wyniki dziesięciu największych producentów (według wartości sprzedaży). Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Każdemu obszarowi przypisano odpowiednią wagę w finalnym wyniku: cena 20%, dystrybucja 25%, udział rynkowy 20%, kontrybucja do wzrostu 25% oraz dedykowane produkty 10%. Końcowa liczba punktów, jaką otrzymuje producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich tych wskaźników.

Wyniki rankingu producentów wody ze względu na ich strategie stosowane wobec sklepów małoformatowych:

  1. NAŁĘCZÓW ZDRÓJ 86 punktów
  2. JURAJSKA 81punktów
  3. MUSZYNIANKA 75 punktów
  4. COCA COLA COMPANY 69 punktów
  5. MASPEX 66 punktów
  6. USTRONIANKA 52 punkty
  7. DANONE 44 punkty
  8. SAN BENEDETTO 37 punktów
  9. NESTLE 26 punktów
  10. INEX 17 punktów

Im więcej punktów, tym bardziej zrównoważona strategia.

W porównaniu do podobnego rankingu z zeszłego roku na podium nie znalazł się Maspex, który jednocześnie odnotował największy spadek na liście. Natomiast Nałęczów Zdrój i Muszynianka zamieniły się miejscami. Na drugie miejsce z piątego weszła Jurajska. Jeszcze większy awans odnotowała Ustronianka, która w tym roku jest 6., a w zeszłym roku była 10.

– Woda butelkowana jest w Polsce traktowana jako najzdrowszy z napojów. Z roku na rok jej spożycie rośnie w szybkim tempie. Niemal połowę sprzedawanej u nas wody w opakowaniach o pojemności poniżej 1,5 litra konsumenci kupują w sklepach małoformatowych. Na pewno te wyniki byłyby jeszcze lepsze, gdyby wszyscy kluczowi producenci zadbali, by ich oferta była równie dostępna i atrakcyjna cenowo we wszystkich typach sklepów – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Ranking „Równi w biznesie” jest wspólną inicjatywą Grupy Eurocash, lidera w hurtowej dystrybucji produktów FMCG w Polsce i Polskiej Izby Handlu, największego w naszym kraju reprezentanta handlu detalicznego i usług.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Woda dzieli sklepy
Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna dosłownie w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu zapłacimy za wodę tego samego producenta identyczną cenę. ...

Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć nowego typu sklepów z alkoholem, powiększyła się o dwie nowe placówki, w Gnieźnie oraz Poznaniu. Są to pierwsze sklepy konceptu Dużego Bena, który po fazie wewnętrznych testów został oddany w ręce przedsiębiorców. Nowe sklepy funkcjonują w modelu franczyzowym i agencyjnym. Kolejne otwarcia jeszcze w te wakacje.

Od momentu udostępnienia konceptu Dużego Bena franczyzobiorcom, które zapowiedzieliśmy w pierwszym kwartale tego roku, otrzymaliśmy wiele zapytań o możliwość współpracy od Przedsiębiorców z całej Polski. Zarówno tych, którzy prowadzą już sklepy z alkoholem, jak i tych, którzy nie mają własnego lokalu, ale chcieliby dołączyć do sieci Duży Ben – wskazuje Dawid Kula, dyrektor generalny sieci Duży Ben. – Ostatnie miesiące to okres intensywnych rozmów z potencjalnymi Partnerami, których efektem jest uruchomienie nowych placówek w dwóch modelach biznesowych: franczyzowym i agencyjnym. Zakładamy, że jeszcze w te wakacje otworzymy kolejne tego typu sklepy. Stawiamy przy tym na efektywność i jak najszybsze osiągnięcie progu rentowności przez nowe placówki. W pierwszym etapie skupiamy się zatem na rozwoju sieci w Wielkopolsce, by w kolejnym kroku wyjść z naszym konceptem do dalszych regionów – dodaje.

Nowe sklepy z logo Duży Ben pojawiły się przy ul. Witkowskiej 11 w Gnieźnie oraz przy ul. Górna Wilda 74 w Poznaniu.

Placówka gnieźnieńska funkcjonuje w modelu franczyzowym. Jak podkreśla właściciel, współpraca z dużym dystrybutorem, pozwala skupić się na sprzedaży i jakościowej obsłudze klienta, bez martwienia się o nowe rozwiązania marketingowe oraz dopasowany asortyment sklepu.

Sklep w Poznaniu jest z kolei pierwszym w modelu agencyjnym. To propozycja Grupy Eurocash dla tych Przedsiębiorców, którzy nie dysponują wystarczającym kapitałem, aby uruchomić własną placówkę. W systemie agencyjnym to organizator sieci jest właścicielem sklepu, jego wyposażenia oraz towaru. Agent wnosi natomiast swoje zaangażowanie i pracę. Jego rolą jest bieżące prowadzenie sklepu, w tym m.in. zatrudnianie pracowników.

 

O Dużym Benie

Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format nowoczesnego sklepu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop pozwalającą na zrobienie w jednym miejscu zakupów na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, spotkania z przyjaciółmi, po urodziny czy duże imprezy rodzinne. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także napoje, przekąski i akcesoria. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta.

Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/franczyza

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Kolejne sklepy sieci Duży Ben w Wielkopolsce – pierwsze w modelu franczyzowym i agencyjnym
Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć nowego typu sklepów z alkoholem, powiększyła się o dwie nowe placówki, w Gnieźnie oraz Poznaniu. Są to pierwsze...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.