Tegoroczny Kongres Rynku FMCG był dla Grupy Eurocash wyjątkowo udany. Grupa otrzymała na nim szereg nagród za swoją działalność, w tym przyznawaną po raz pierwszy nagrodę Retail Business Awards w kategorii: Anioł Biznesu za wsparcie polskich niezależnych przedsiębiorców. Oto uzasadnienie Jury dla nagrody: „To wyróżnienie dla firmy, która budując własną pozycję i siłę rynkową, robi to w oparciu o partnerskie relacje z partnerami biznesowymi, tak w obszarze sieci dystrybucji, jak i dostaw. To niezwykle istotne aby przedsiębiorcy rozumieli, że tylko poprzez wsparcie i tworzenie bardziej konkurencyjnych warunków dla franczyzobiorców i dostawców są w stanie osiągnąć prawdziwy sukces rynkowy”.
W ramach Retail Business Awards nagrodę w kategorii „Innowator gospodarczy” otrzymało Frisco.pl. Jury uznało Frisco.pl za firmę, która wprowadzając na rynek nowe rozwiązania, koncepty i standardy, przyczynia się do rozwoju innowacyjności polskiej gospodarki, a także tworzy bardziej przyjazną rzeczywistość dla konsumentów, dostawców i pracowników. W trakcie tegorocznego Kongresu wybrano również „Drogerie roku 2019”. Była to już 9. edycja tego konkursu. Do finału weszło łącznie 16 drogerii kosmetycznych. Wszystkie drogerie, które zgłosiły się do konkursu odwiedzili na zlecenie „Wiadomości Kosmetycznych” audytorzy firmy badawczej Modus. Weryfikacji poddano zarówno wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, obsługę i udogodnienia dla klientów. Miło nam poinformować, że zwycięzcą w kategorii „Drogeria średniego formatu” została placówka Kontigo znajdująca się w CH Wola Park w Warszawie.
W trakcie Kongresu FMCG wręczono także nagrody w konkursie „Market roku”. Każdego roku do walki o ten tytuł staje kilkaset sklepów, zgłaszanych zarówno przez centrale sieci handlowych, jak i właścicieli poszczególnych placówek. Wszystkie markety, które stanęły w konkursowe szranki odwiedzili, na zlecenie „Wiadomości Handlowych”, audytorzy wspomnianej już wyżej firmy badawczej Modus. Audytorzy brali pod uwagę m.in. takie czynniki, jak wygląd zewnętrzny placówek, ich czystość, wyposażenie, jakość obsługi i udogodnienia dla klientów. Ostateczną decyzję podjęło 38 niezależnych, doświadczonych ekspertów wchodzących w skład Jury.
I tak w „Markecie roku” w kategorii „Małe i średnie sklepy spożywcze (do 250 m kw.) nagrodę otrzymały Delikatesy Centrum w miejscowości Korzenna. W kategorii „Najlepszy e-sklep” nagrodę otrzymało Frisco.pl.
Zdjęcie umieszczone powyżej zostało udostępnione przez portal Wiadomoscihandlowe.pl.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
„Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne współpracujących z Grupą Eurocash. Od 15 maja mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu. Spośród nadesłanych zgłoszeń internauci i niezależne jury wybierze najciekawsze inicjatywy, które zostaną sfinansowane przez Eurocash. Na zwycięzców czekają nagrody o łącznej wartości 1 mln zł.
Innowacje, o które chodzi w konkursie, to nie tylko najnowsze technologie, ale również rozwiązania służące rozwojowi sklepu oraz ułatwieniu i usprawnieniu codziennych zakupów klientom.
- Przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy mają świetne rozeznanie w potrzebach swoich klientów. Zarówno tych związanych bezpośrednio z punktem handlowym, jak i jego najbliższym otoczeniem. Zależy nam na tym, żeby ten potencjał wiedzy wykorzystać i pomóc lokalnym przedsiębiorcom przekuć go w biznesowy sukces – mówi Jacek Owczarek, Członek Zarządu Eurocash – Ta wiedza to ogromna przewaga lokalnych, związanych ze swoją okolicą, właścicieli sklepów detalicznych nad zarządzanymi centralnie sieciami handlowymi. Właściciele niezależnych sklepów są częścią lokalnej społeczności i mogą doskonalić swoje punkty sprzedaży mając na uwadze konkretne potrzeby swoich klientów i lokalną specyfikę. Chcemy docenić i wesprzeć tych, którzy są gotowi podjąć taki trud. Tak właśnie szukamy prawdziwych Herosów Innowacyjności – dodaje Jacek Owczarek.
Trzy kategorie i znani ambasadorowie
W konkursie będą mogli wciąć udział przedsiębiorcy prowadzący sklepy w sieciach franczyzowych współpracach z Eurocash: abc, Delikatesy Centrum, EuroSklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Koliber oraz podmioty prowadzące abc na kołach, a także detaliści prowadzący niezależne małoformatowe sklepy, którzy w terminie od 1 marca 2018.r. do 14 lipca 2019 r. przynajmniej raz dokonali zakupów na kwotę 1.000 zł netto w jednej z jednostek biznesowych Eurocash S.A.
Innowacyjne pomysły można zgłaszać poprzez stronę www.herosiprzedsiebiorczosci.pl od 15 maja do 14 lipca w 3 kategoriach, a nad ich oceną czuwać będzie trójka ambasadorów konkursu, którzy zasiadać będą również w jury konkursu. Obok ambasadorów gremium składać się będzie z 6 ekspertów, po dwóch dedykowanych każdej z kategorii.
Uczestnicy akcji mają szansę uzyskać finansowanie innowacyjnych rozwiązań zwiększających atrakcyjność i dostępność swojego sklepu dla konsumentów.
- W ten sposób Eurocash chce w bezpośredni sposób wspomóc swoich najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców, którzy dzięki wdrożonym rozwiązaniom mogą ulepszyć swój biznes i jeszcze lepiej odpowiadać na realne potrzeby klientów – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash - Zachęcamy właścicieli, żeby zastanowili się, czego brakuje w ich sklepie lub w jego okolicy i jaka zmiana może pomóc im rozwijać biznes i odpowiedzieć na potrzeby klientów.
Uczestnicy, wypełniając wniosek konkursowy, będą szacować koszt swojego innowacyjnego projektu, który mieścić się powinien w jednym z trzech progów budżetowych: do 15 000 złotych, od 15 001 do 50 000 złotych i od 50 001 do 100 000 złotych. Poza wyceną wdrożenia innowacji bardzo istotne będzie jej uzasadnienie, z którego jasno powinno wynikać w jaki sposób skorzystają na niej klienci sklepu i w jaki sposób realizacja pomysłu przyczyni się do rozwoju biznesu zgłaszającego.
Budowa lokalnego zaangażowania
Głosowanie internetowe nad zakwalifikowanymi do konkursu inicjatywami potrwa od 1 sierpnia do 10 września.
- Udział w konkursie to także świetna okazja, żeby wzmocnić relacje przedsiębiorcy ze swoimi klientami. To czy konkretny innowacyjny pomysł otrzyma dofinansowanie zależeć będzie w dużej mierze od zaangażowania przedstawicieli lokalnych społeczności w internetowe głosowanie. Jako Eurocash zapewnimy uczestnikom konkursu wsparcie w promocji ich pomysłów, tak żeby zachęcić do głosowania jak największą liczbę osób – mówi Marta Gampf - Każdy kto weźmie udział w głosowaniu będzie mógł wziąć również udział w konkursie, w którym do wygrania będą atrakcyjne nagrody. Zyskać może więc nie tylko przedsiębiorca, ale również klient. Głosowaniu towarzyszyć będzie także kampania w mediach ogólnopolskich, zarówno w prasie jak i w internecie, w tym w mediach społecznościowych. Każdy z przedsiębiorców, których pomysły będą brały udział w głosowaniu, otrzyma także materiały promocyjne zachęcające konsumentów do głosowania, a także informujące o zasadach konkursu i nagrodach do wygrania – dodaje.
Po zakończeniu głosowania wszystkie projekty zostaną poddane ocenie jury, składającego się z niezależnych ekspertów, którzy ocenią projekty biorąc pod uwagę liczbę głosów oraz biznesowy potencjał pomysłu w każdej z 3 kategorii. Wyniki konkursu Herosi Innowacyjności ogłoszone zostaną 24 września, podczas Kongresu Akademii Umiejętności Eurocash. Eurocash zamierza nagrodzić jednego przedsiębiorcę grantem wysokości do 100 000, a trzech kolejnych kwotami do 50 000 złotych. Pozostałych 50 laureatów otrzyma dofinansowanie do 15 000 złotych każdy. Zwycięzcy będą mogli realizować swoje pomysły do 30 kwietnia 2020 roku.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Już jest nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą. To licząca ok. 11 000 mkw. powierzchnia podzielona na kilka stref temperaturowych i logistycznych. Obiekt pozwoli na znaczne zwiększenie wydajnośći pracy oraz zmaksymalizowanie poziomu kontroli nad całym procesem kompletacji zamówień. W przyszłości przełoży się to na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności Frisco.pl.
Frisco.pl, jako lider warszawskiego rynku, jest głównym motorem napędowym dla całego sektora e-grocery w Polsce. Wg szacunków spółki, kategoria e-grocery w Warszawie urosła wartościowo o 14% w 2018 roku, i tym samym osiągnęła udział 2,4% całej sprzedaży FMCG (rynek FMCG w Warszawie jest wart 10,75 mld zł).
– Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Obecnie baza aktywnych klientów Frisco.pl odpowiada już liczbie klientów 7 hipermarketów stacjonarnych. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, który pozwoli nam na przynajmniej czterokrotne zwiększenie skali działalności oraz równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych – mówi Grzegorz Bielecki, Prezes Frisco.pl.
Magazyn o łącznej powierzchni ok. 11 tys. mkw. podzielono na kilka stref temperaturowych i logistycznych, m.in.: strefę przyjęć, magazynowania, strefy buforowe i kompletacyjne, a także strefę wysyłkową, którą obsługuje specjalny robot. Jego zadaniem jest przeniesienie skrzynek ze skompletowanym zamówieniem na wózek transportowy, który finalnie trafi do samochodu dostawczego Frisco.pl. Robot w ciągu godziny jest w stanie spakować nawet 420 takich skrzynek. Wszystkie strefy logistyczne, o których mowa zostały połączone przenośnikami towaru. Będą one obsługiwać ok. 80 % transportu wewnątrzmagazynowego, co przełoży się na znaczny wzrost efektywności.
W magazynie stworzono również specjalne strefy dla produktów świeżych. Umożliwią one rozszerzenie asortymentu tej kategorii.
– Wysoka automatyzacja naszego obiektu niesie szereg korzyści. Przede wszystkim umożliwi szybkie skalowanie obsługi zamówień. Dotychczas, gdy w krótkim czasie zwiększyła się liczba zamówień, mieliśmy czasem problemy, żeby rekrutacja pracowników nadążała za rosnącym popytem. Dzięki automatyzacji, zyskamy na tym polu większą elastyczność, a to z kolei pozwoli nam pozyskiwać dodatkowe zamówienia od klientów, którym zależy na jak najkrótszym terminie dostawy. Dzięki automatyzacji będziemy w stanie znacząco przyspieszyć procesy logistyczne, wydajność zwiększy się kilkukrotnie, a nasze koszty obsługi zamówień spadną docelowo mniej więcej o połowę – mówi Bielecki.
Nowe centrum zmniejszy do minimum liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty, a także pozwoli konsumentom m.in. zamówić jedno większe opakowanie zbiorcze, zamiast kilku mniejszych.
- Uruchomienie nowego magazynu Frisco.pl to najlepszy dowód na to, że rynek e-grocery w Polsce rośnie w siłę. Frisco.pl wyznacza w tym segmencie trendy, co dla nas jako Grupy Eurocash ma bardzo duże znaczenie. Na co dzień wspieramy polskich niezależnych przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy detaliczne, i to właśnie dla nich chcemy zdobywać wiedzę i doświadczenia z obszaru e-grocery. Frisco.pl zapewnia nam taką możliwość – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.
***
Frisco.pl to działający od 12 lat największy supermarket internetowy w Polsce, będący nowoczesną i wygodną alternatywną dla dużych zakupów spożywczych w hipermarketach. Oferuje szeroki asortyment produktów oraz ceny na poziomie hipermarketów. Dzięki temu zapewnia możliwość zaoszczędzenia czasu oraz zrobienia w jednym miejscu kompleksowych zakupów z dostawą, bez wychodzenia z domu. Frisco.pl posiada własne zaplecze magazynowe z zaawansowanym systemem obsługi zamówień. Zakupy są dostarczane pod wskazany adres poniedziałku do niedzieli w określonej przez klienta godzinie.
***
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.
***
MCI Capital S.A. to jedna z najdynamiczniejszych grup Private Equity w naszym rejonie Europy. Fundusze powiązane z MCI Capital specjalizują się w procesach transformacji cyfrowej, inwestując w czyste modele internetowe (tzw. pure players), spółki przenoszące model biznesowy z tradycyjnej do cyfrowej gospodarki oraz spółki działające na rynku rozwoju infrastruktury internetowej. Inwestycje realizowane są w fazie early stage, growth stage i expansion/buyout stage oraz private debt w Polsce i regionieCEE, w Europie Zachodniej i Skandynawii. www.mci.pl
Od 20 maja we wszystkich krajach Unii Europejskich obowiązuje dyrektywa Track & Trace (T&T) dot. monitorowania i śledzenia ruchu wyrobów tytoniowych. Dyrektywa dotyczy zarówno producentów, dystrybutorów, jak i sklepów detalicznych, czyli wszystkich podmiotów zaangażowanych w sprzedaż papierosów. Proces wdrożenia T&T w Eurocash Serwis, największego dystrybutora wyrobów tytoniowych w Polsce, zakładał wdrożenie szeregu nowych rozwiązań w obszarze IT i logistyki. Jednak największym wyzwaniem było prawidłowe wdrożenie dyrektywy u niezależnych przedsiębiorców (właścicieli sklepów detalicznych), którzy bez uzyskania identyfikatorów EOID i FID, po 20 maja nie mogliby sprzedawać papierosów w swoich sklepach. Eurocash Serwis i jego klienci poradzili sobie z tym wyzwaniem.
Dyrektywa zakłada, że produkty tytoniowe, a w pierwszej kolejności papierosy i tytonie, mają podlegać pełnej kontroli opartej na śledzeniu wyrobów tytoniowych od momentu, gdy opuszczają lokalizację producenta aż do pierwszego punktu detalicznego. Celem dyrektywy jest ograniczenie szarej strefy sprzedaży papierosów w całej UE.
Dyrektywa dotyczy zarówno producentów wyrobów tytoniowych jak i dystrybutorów hurtowych, a także punktów detalicznych do których te produkty trafiają. Rolą producentów jest odpowiednie oznaczanie paczek kodami i raportowanie, które paczki sprzedali któremu dystrybutorowi. Kolejny podmiot - dystrybutor (a więc w tym wypadku również Eurocash Serwis) ma za zadanie zarejestrowanie centrali firmy i wszystkich punktów sprzedaży papierosów w systemie T&T. Oprócz tego obowiązkiem dystrybutora jest raportowanie, które papierosy zostały przyjęte od producenta, gdzie się one aktualnie znajdują oraz które produkty zostały sprzedane do danego punktu sprzedaży detalicznej. Dodatkowo, dystrybutorzy monitorują szczegółowo sam transport wyrobów tytoniowych. Każdy wyjazd samochodu z papierosami musi być raportowany. Konieczne jest również podawanie nr rejestracyjnych aut, którym dane papierosy jadą. Na końcu tego łańcucha znajduje się sklep detaliczny, który, by móc sprzedawać wyroby tytoniowe musi posiadać dwa różne identyfikatory: 1. EOID (jeden identyfikator przypisany do NIP) oraz 2. FID (identyfikator dla każdej prowadzonej przez właściciela sklepu placówki). Na poziomie sklepu nie ma już raportowania sprzedaży papierosów ani skanowania produktów.
– Dostarczamy towary do ponad 30 000 klientów prowadzących niezależne sklepy – mówi Dariusz Stolarczyk, Dyrektor Generalny Eurocash Serwis. Dla całej naszej jednostki biznesowej wprowadzenie rozwiązań umożliwiających wdrożenie dyrektywy track&trace było bardzo dużym wyzwaniem. Wiedzieliśmy, że musimy się do tego odpowiednio przygotować, żeby na końcu tego procesu móc szybko i skutecznie wesprzeć naszych klientów. Dla małych i średnich sklepów papierosy stanowią ok. 18 procent wartości ich sprzedaży, także w tym wypadku nie mogliśmy pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia. Po pierwszym dniu obowiązywania dyrektywy w Polsce, mogę śmiało powiedzieć, że zdecydowana większość klientów Eurocash Serwis jest gotowa na track&trace – dodaje Stolarczyk.
Właściciele sklepów detalicznych w Polsce, w których sprzedaje się papierosy, na zdobycie identyfikatorów EOID i FID mieli zaledwie 10 dni roboczych. Rejestracja odbywała się pomiędzy 10 a 20 maja tego roku. Przedsiębiorcy - klienci Eurocash Serwis - mogli zdobyć je w dwojaki sposób: sami składając odpowiedni wniosek w portalu IDIssuer zarządzanym przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych, lub wypełniając specjalne oświadczenie, które pozwalało Eurocash Serwis na uzyskanie dla ich sklepów wymaganych identyfikatorów. Dzięki temu rozwiązaniu, zdecydowana większość sklepów obsługiwanych przez Eurocash Serwis zdążyła przygotować się na zmiany, a konsumenci bez problemu mogą dokonywać zakupów.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Komentarz Grupy Eurocash dot. wyroku Sądu Unii Europejskiej, który stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej nakazującej zawieszenie wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej w Polsce:
„Uważamy, że dla wielu naszych klientów decyzja Sądu Unii Europejskiej w sprawie podatku od sprzedaży detalicznej jest pozytywną informacją. Wprowadzenie tego podatku ma za zadanie wspierać małe przedsiębiorstwa, co jest spójne z naszą misją. Od ponad 20 lat rozwijamy się, żeby wspierać niezależnych przedsiębiorców w walce z agresywnie konkurującymi sieciami dyskontów i hipermarketów. Te sieci od zawsze miały dostęp do know-how, zaplecza finansowego czy też wsparcia wielu globalnych producentów. My natomiast wraz z kilkoma naszymi konkurentami hurtowymi walczymy od lat o lepsze warunki zakupowe dla naszych klientów. Inwestujemy w innowacje, rozwijamy się, uzyskując efekt skali, zapewniamy przedsiębiorcom wsparcie marketingowe czy edukację. Decyzja Sądu UE oznacza, że niezależni przedsiębiorcy otrzymają teraz dodatkowe wsparcie, które ma na celu wyrównać różnice pomiędzy nimi a wielkimi sieciami detalicznymi.
My, jako Grupa Eurocash, oczywiście też będziemy musieli zapłacić nowy podatek – od realizowanej przez nas sprzedaży detalicznej. Szacujemy, że wysokość tego podatku w naszym przypadku może wynieść około 30 mln zł rocznie.”
Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.
W październiku Akademia Umiejętności Eurocash wraz ze Szkołą Główną Handlową uruchomią kolejną, trzecią edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. To pierwsze tego typu studia w Polsce dedykowane niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym sklepy detaliczne i wyjątkowy przykład współpracy publicznej uczelni i przedstawiciela sektora FMCG – Grupy Eurocash. Inicjatywa wpisuje się w misję Akademii Umiejętności Eurocash, która wspiera właścicieli niezależnych sklepów i ich pracowników w budowaniu konkurencyjnej pozycji na lokalnym rynku poprzez rozwijanie ich kompetencji i dzielenie się ekspercką wiedzą.
Sklepy prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców to ponad 40% całego rynku detalicznego w Polsce. Dalszy rozwój tego segmentu wymaga jednak ciągłego śledzenia trendów i zmian rynkowych przez właścicieli i ich sukcesorów, aby byli w stanie na bieżąco dostosowywać swoje sklepy do zmieniających się potrzeb klientów. Konsumenci oczekują świeżych produktów wysokiej jakości, dostępu do nowoczesnych usług i profesjonalnej obsługi. Grupa Eurocash wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców związanych z dostępem do eksperckiej wiedzy i najnowszych rozwiązań w handlu oraz daje im możliwość dokształcania i rozwijania swoich umiejętności i kwalifikacji.
– Prowadzenie sklepu detalicznego to nic innego jak zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem. W dodatku na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku, który w szybkim tempie zmienia się pod wpływem technologii, jak również wymaga dostosowania do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Niezależny przedsiębiorca, który prowadzi sklep, potrzebuje wiedzy i znajomości nowoczesnych narzędzi, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić sukces swojemu biznesowi. W odpowiedzi na potrzeby polskich przedsiębiorców i w związku z niezmiennie wysokim poziomem zainteresowania taką formą dokształcania, zdecydowaliśmy się uruchomić kolejną, trzecią już edycję studiów na SGH – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Program studiów, poza zagadnieniami związanymi z zarządzaniem, obejmuje moduły dotyczące analizy doświadczeń zakupowych klientów, trendów konsumenckich i psychologii klienta. Ważnym tematem 3. edycji studiów będzie również sukcesja – podczas specjalnego bloku zajęć uczestnicy będą mogli zapoznać się z najważniejszymi wyzwaniami związanymi z tym procesem i jego aspektami prawnymi czy finansowymi – dodaje Agata Wrzecionowska-Dzierba.
W dwóch pierwszych edycjach studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz w kursach „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” (alternatywa dla osób nieposiadających wyższego wykształcenia) udział wzięło ponad 140 osób – właścicieli, przyszłych sukcesorów i pracowników sklepów franczyzowych oraz partnerskich zrzeszonych w Grupie Eurocash. W roku akademickim 2019/2020 na studia w Szkole Głównej Handlowej przyjętych zostanie kolejnych 45 słuchaczy. Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.
Kandydaci mają czas na zgłoszenie swojego udziału do końca maja. Studia rozpoczną się 11 października i zakończą się w czerwcu 2020 roku obroną pracy dyplomowej. Praca dyplomowa zakłada napisanie biznes planu, który uczestnik będzie miał możliwość wcielić w życie we własnym biznesie, biorąc pod uwagę rekomendacje przekazane przez promotora i recenzenta. Absolwenci odbiorą swoje dyplomy we wrześniu 2020.
– Studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym prowadzone przez SGH we współpracy z Akademią Umiejętności są wyjątkowe na skalę ogólnopolską z dwóch powodów – podkreśla dr Marta Ziółkowska, kierownik studiów podyplomowych, specjalizująca się w tematyce franczyzy. – Po pierwsze, z dużą starannością dobierani są wykładowcy – kadra studiów to wybitni eksperci, specjaliści i rynkowi praktycy z różnych środowisk. W tym roku znaleźli się w tym gronie m.in. prof. dr hab. Anna Skowronek-Mielczarek, wicedyrektor Instytutu Zarządzania SGH; dr hab. Wioletta Mierzejewska z Katedry Zarządzania Strategicznego SGH; dr hab. Krzysztof Walczak z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; dr Joanna Żukowska z Instytutu Przedsiębiorstwa SGH; prof. dr hab. Rafał Kasprzak i prof. dr hab. Bogdan Mróz z Instytutu Zarządzania SGH czy prof. dr hab. Henryk Mruk z Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Po drugie, kierunek studiów został uruchomiony w ścisłej współpracy pomiędzy publiczną szkołą wyższą, a podmiotem prywatnym zrzeszającym największą liczbę sieci franczyzowych – Grupą Eurocash, w odpowiedzi na potrzeby współczesnej gospodarki. Taka współpraca publiczno-prywatna jest wyjątkowa dla świata polskiej nauki – dodaje dr Ziółkowska.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
***
Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash (sieci: abc, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum). W ramach 4 filarów Akademii przedsiębiorcy i ich pracownicy mogą korzystać z bogatej oferty kursów e-learningowych zgromadzonych na nowoczesnej platformie edukacyjnej, praktycznych warsztatów szkoleniowych prowadzonych w całej Polsce, corocznego Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu oraz studiów podyplomowych prowadzonych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową (SGH). Akademia Umiejętności zapewnia polskim przedsiębiorcom dostęp do aktualnej wiedzy, praktycznych wskazówek, nowoczesnych rozwiązań w handlu, które budują sukces sprzedażowy sklepów detalicznych. Najwyższą jakość oferty edukacyjnej Akademii potwierdza certyfikat ISO 29990:2010. Skorzystało z niej już do tej pory ponad 62 tys. osób.
Więcej informacji na temat oferty Akademii Umiejętności Eurocash uzyskać można u przedstawicieli sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash.
Hurt na ścieżce dalszego wzrostu mimo efektu kalendarzowego
W segmencie hurtowym Grupa Eurocash kontynuuje wzrost sprzedaży i dalszą poprawę rentowności.
– W hurcie w I kwartale tego roku osiągnęliśmy wzrost sprzedaży o 3,5% rok do roku, notując wzrosty niemal w każdym formacie. Największy, aż 9-proc. przyrost zanotowaliśmy w sprzedaży wyrobów tytoniowych oraz blisko 6% w formacie aktywnej dystrybucji do naszych franczyzobiorców. O ponad 3% zwiększyliśmy również sprzedaż w hurtowniach Cash&Carry. Biorąc pod uwagę, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w drugim kwartale, a nie w pierwszym, jak przed rokiem, spadek sprzedaży jedynie w dystrybucji alkoholi należy uznać za solidne wyniki – podkreślił Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
– Podjęte w poprzednich latach działania optymalizacyjne przekładają się na dalszy wzrost efektywności segmentu hurtowego i zaowocowały wzrostem EBITDA w I kwartale br. o blisko 15% rok do roku. W tym roku planujemy dalsze działania optymalizacyjne, m.in. integrację Eurocash Alkohole z Eurocash Dystrybucja oraz sprzedaż szerokiej gamy alkoholi także poprzez eurocash.pl – uruchomioną w ubiegłym roku innowacyjną platformę e-commerce, z której korzysta już blisko 10 tys. naszych klientów. Dzięki temu, z jednej strony jesteśmy w stanie ograniczyć wzrost kosztów mimo rosnących płac, a z drugiej strony zarówno my, jak i nasi klienci, czerpiemy korzyści z rosnącej siły zakupowej konsumentów – powiedział członek zarządu Grupy Eurocash.
Detal pod wpływem integracji i świąt
W segmencie detalicznym w I kwartale 2019 r. Grupa Eurocash zanotowała 37-proc. wzrost sprzedaży, do 1,33 mld zł, głównie dzięki konsolidacji sieci supermarketów Mila oraz 25 sklepów Lewiatan, przejętych w ubiegłym roku. Akwizycje te dołożyły do sprzedaży Grupy Eurocash w minionym kwartale około 342 mln zł.
– Sprzedaż like-for-like w sieci Delikatesy Centrum w I kwartale br. była pod wpływem wielu czynników, w tym wspomnianego przesunięcia świąt wielkanocnych na II kwartał, deflacji koszyka zakupowego wynoszącej ponad 0,8%, mniejszej liczby dni handlowych, a także trwającej integracji naszych biznesów detalicznych. W tych okolicznościach, zanotowany w I kwartale br. spadek sprzedaży like-for-like jedynie o 1,5% rok do roku jest obiecujący. Jeśli spojrzymy na wstępne szacunki narastająco za cztery miesiące, a więc z uwzględnieniem okreu świątecznego, zanotowaliśmy wzrost sprzedaży like-for-like aż o 4,0% rok do roku – wskazał Jacek Owczarek.
– Zgodnie z zapowiedziami, kontynuujemy integrację sieci Mila z Delikatesami Centrum, co będzie obciążać rentownosć Grupy również w tym roku. Jest to naturalne, gdyż łączenie trzech organizacji w jedną jest bardzo złożonym i kosztownym procesem, choć z zewnątrz kojarzony jest głównie z rebrandingiem sklepów. Co nas cieszy, zainicjowane przez nas zmiany przynoszą już pozytywne rezultaty, m.in. solidne dynamiki sprzedaży like-for-like, które są jeszcze wyższe w sklepach EKO przemodelowanych na Delikatesy Centrum. Nasz biznes detaliczny osiągnął już znaczącą skalę. Choć charakteryzuje się on obecnie dość wysoką zmiennością wyników, to jestem przekonany, że konsumenci będą coraz bardziej doceniać naszą ofertę – powiedział dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Projekty to inwestycje w przyszły wzrost
Grupa Eurocash przyspiesza ekspansję Projektów, tj. innowacyjnych formatów detalicznych, takich jak Duży Ben, abc na kołach oraz Kontigo. Grupa otwiera kolejne markety alkoholowe Duży Ben, których jest już 30, a także inwestuje w zwiększenie świadomości marek wszystkich konceptów. Wpływ tego segmentu na skonsolidowany wynik EBITDA w I kwartale tego roku wyniósł -12 mln zł.
– Jak każdy start-up, w początkowej fazie rozwoju, projekty te wiażą się z istotnymi nakładami, a zyski pojawiają się dopiero po wypracowaniu docelowych rozwiązań i osiągnięciu odpowiedniej skali. Przykładem naszych projektów, które zostały wdrożone z sukcesem i przynoszą dziś wymierne korzyści zarówno naszym klientom, jak i Grupie Eurocash, jest Faktoria Win, PayUp (sprzedany w ubiegłym roku z dużym zyskiem) czy tzw. Projekt Świeże, czyli codzienne dostawy wysokiej jakości owoców, warzyw, wędlin i mięs. Wierzymy również w pozostałe formaty, które rozwijają innowacyjne dla branży detalicznej rozwiązania, ale też przede wszystkim lepiej odpowiadają na potrzeby dzisiejszego konsumenta – powiedział Jacek Owczarek.
Istotna zmiana standardu prezentacji wyników od 2019 r.
Od 2019 r. nastąpiła istotna zmiana prezentacji wybranych danych finansowych, co jest konsekwencją zastosowania przez Grupę Eurocash nowego międzynarodowego standardu sprawozdawczości finansowej – MSSF 16. Zgodnie z tym standardem, przy wyliczaniu wskaźników zadłużenia Grupa jest zobowiązana uwzględniać zobowiązania z tytułu leasingów operacyjnych, których wartość na koniec I kwartału 2019 r. przekraczała 1,8 mld zł. W efekcie, łączne zadłużenie netto Grupy wg. MSSF 16 sięgnęło 2,55 mld zł.
Zgodnie z nowym standardem, zmienia się także sposób prezentacji wyniku EBITDA – uwzględnia on dodatkowo szacowaną amortyzację leasingowanych aktywów. Prezentowana w ten sposób EBITDA jest zatem znacznie bardziej porównywalna do wyników spółek detalicznych posiadających własne nieruchomości. Tak liczona skonsolidowana EBITDA za I kwartał 2019 r. wyniosła 121,4 mln zł, a wskaźnik długu netto do szacowanej 12-miesięcznej EBITDA wyniósł ok. 3,4x (wobec 1,8x przed zastosowaniem MSSF 16).
– Należy podkreślić, że zmiana wprowadzona przez MSSF 16 nie wpływa na naszą działalność operacyjną. Nie ma też wpływu na kowenanty bankowe określone w obowiązujących umowach, bowiem są one wciąż liczone wg. metodologii sprzed wdrożenia nowego standardu – zaznaczył Jacek Owczarek, dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.
Listki Polityki CSR to coroczny konkurs organizowany przez redakcję Polityki, firmę doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu dla firm, które w swojej działalności uwzględniają społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR). Firmy biorące udział w tegorocznym konkursie musiały wypełnić ankietę opracowaną zgodnie ze standardami ISO2600 podzieloną na 5 obszarów: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne.
W tegorocznej edycji „Listków CSR Polityki” finalnie udział wzięło 111 firm. Złote, srebrne i białe listki trafiły do 73 z nich. Grupa Eurocash została nagrodzona Białym Listkiem.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash, otrzymał nagrodę „Osobowość handlowa 30-lecia”, przyznaną przez European Conferences United, organizatora Poland & CEE Retail Summit i ogłoszoną przez Leszka Balcerowicza, Przewodniczącego fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju. Nagrodę wręczono w trakcie gali w przeddzień kongresu Poland & CEE Retail Summit, na której świętowano 30-lecie reform profesora Leszka Balcerowicza w Polsce.
– Ta nagroda to dla mnie wielki zaszczyt – mówi Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash. Choć została przyznana mi personalnie, to w moim odczuciu, jest to wyraz uznania dla całej Grupy Eurocash, przede wszystkim naszych pracowników, partnerów czy też wreszcie samych właścieli niezależnych sklepów. Myślę, że wspólnie zmieniliśmy obraz polskiego handlu w większym stopniu niż jakiekolwiek inne przedsiębiorstwo. Od początku lat 90-tych w Polsce istniało przekonanie – podzielane przez ekspertów i wkraczające na polski rynek sieci zagraniczne – że rodzimy handel szybko zostanie zdominowany przez wielkopowierzchniowe sklepy, na wzór krajów zachodnich. Ja jednak widziałem to zupełnie inaczej. Od początku dostrzegałem ogromny potencjał polskich przedsiębiorców, ich samozaparcie i chęć do działania. Wtedy też za cel postawiłem sobie i mojemu zespołowi stworzenie firmy, dzięki, której właściele niezależnych sklepów w Polsce będą mogli skutecznie konkurować z coraz agresywniej rosnącymi sieciami wielkopowierzchniowymi. Po 20-latach ciężkiej pracy, sklepy małopowierzchniowe to największy segment polskiego rynku żywności, co jest ewenementem w Europie. Co więcej, zwłaszcza w ostatnich latach, znowu pojawiają się głosy, że małe sklepy znikną w tym kraju. A my w tym czasie znowu idziemy pod prąd, jeszcze więcej inwestujemy i tworzymy dla nich co raz bardziej innowacyjne i zaawansowane rozwiązania. Dziś widzimy, że niezależni przedsiębiorcy prowadzą coraz nowocześniejsze sklepy, pozostając blisko swoich klientów i oferując im dokładnie to, czego potrzebują. Przedsiębiorcy i ich pracownicy otrzymują dostęp do edukacji, wiedzy, a przede wszystkim narzędzi i rozwiązań znacznie bardziej zaawansowanych niż te wykorzystywane przez centralnie zarządzane wielkie sieci. Kolejne lata przyniosą nam jeszcze więcej pracy, stopniową zmianę nawyków konsumenckich, ale też zdecydowany wzrost znaczenia nowoczesnych technologii. Nie przestaniemy w tym czasie realizować naszej misji. Wierzę, że niezależne sklepy, dzięki temu już dziś są znacznie lepiej przygotowane na przyszłość niż jakakolwiek inna scentralizowana sieć – dodaje Amaral.
W trakcie gali wręczono również 3 inne nagrody z okazji 30-lecia wolności gospodarczej w Polsce. Poza wyróżnieniem Luisa Amarala, przyznano również nagrody w kategorii „Firma handlowa 30-lecia”, „Firma produkcyjna 30-lecia” i „Omnichannel Innowator”.
Gratulacje Luisowi Amaralowi złożył sam profesor Leszek Balcerowicz.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Wczoraj Grupa Eurocash opublikowała skonsolidowany raport roczny za 2018 rok. Jego częścią jest sprawozdanie dotyczące działalnośći niefinansowej Spółki. W minionym roku firma zrealizowała kilkanaście inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu takich jak m.in.: „Akademia Umiejętności Eurocash”, konkurs „Lokalni Herosi”, czy wspólnie z Polską Izbą Handlu, ranking producentów dóbr szybkozbywalnych „Równi w Biznesie”. Firma ograniczyła swój negatywny wpływ na środowisko naturalne poprzez zmianę oświetlenia na technologię LED w centrach dystrybucyjnych i hurtowniach oraz rozbudowę floty aut hybrydowych. Obecnie Grupa ma największą firmową flotę hybrydową w Polsce.
– Społeczna odpowiedzialność jest wpisana w biznes Eurocash i wszystkich przedsiębiorców – właścicieli sklepów, z którymi współpracujemy – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash. Projekty społeczne wzmacniają konkurencyjność sklepów małopowierzchniowych, mają pośredni wpływ na rozwój lokalnego otoczenia naszych klientów, a także przyczyniają się do zmiany całego rynku detalicznego – dodaje.
Zielone inwestycje Grupy
Raport z działalności niefinanansowej podsumowuje działania Grupy Eurocash z czterech obszarów, stanowiących podstawę strategii CSR: wpływ na środowisko, jakość i bezpieczeństwo żywności, dobre środowisko pracy oraz przyszłość przedsiębiorczości i jej wpływ na społeczności lokalne.
W 2018 roku proekologiczne działania Grupy skupiały się przede wszystkim na zminimalizowaniu zużycia energii i emisji spalin CO2. Grupa Eurocash kontynuowała projekt wymiany oświetlenia w centrach dystrybucyjnych oraz hurtowniach Cash & Carry na nowoczesne oświetlenie wyposażone w żarówki LED. Na koniec 2018 roku nowe oświetlenie LED było już obecne w 15 z 16 centrów dystrybucyjnych oraz w ponad 72% hurtowni Cash & Carry (130 z 180 hal). By minimalizować emisję CO2, Grupa zdecydowała się rozbudować flotę aut hybrydowych oraz wdrożyła program ekodrivingu i bezpiecznej jazdy, który podniósł liczbę pokonywanych kilometrów na 1 litr paliwa aż o ponad 10%. W 2018 roku Eurocash posiadał 545 samochodów hybyrydowych w liczącej ponad 2 100 pojazdów flocie aut osobowych.
– W 2019 roku rozwój floty aut hybrydowych oraz optymalizacja transportu i logistyki w ramach Grupy będzie dla nas równie ważna jak w latach poprzednich. Będziemy kupować auta napędzane wyłącznie silnikami benzynowymi oraz hybrydowymi – mówi Katarzyna Kopaczewska.
Przedsiębiorczość przede wszystkim
Raport niefinansowy Grupy obejmuje szereg inicjatyw, których celem jest wsparcie i rozwój przedsiębiorczości. Największymi inicjatywami Grupy w tej kategorii były: konkurs grantowy „Lokalni Herosi”, który zaangażował ponad 400 właścicieli sklepów małopowierzchniowych z 250 miejscowości do zgłaszania projektów na rzecz poprawy życia lokalnych społeczności, Akademia Umiejętności Eurocash – w której w 2018 wyedukowano ponad 20 tys. właścicieli sklepów i pracowników, czy ranking „Równi w Biznesie”, w którym ocenie poddano strategie dystrybucyjne i cenowe największych producentów dóbr szybkozbywalnych w Polsce.
Powyższe projekty wpisują się w najważniejszy cel Grupy Eurocash, czyli wsparcie właścicieli sklepów detalicznych. Jednym z obszarów wsparcia, rzadko komunikowanym przez Grupę, są również opisane w raporcie tzw. umowy okołobiznesowe dla klientów. – Korzystając z efektu skali wynegocjowaliśmy dla naszych klientów szereg kontraktów, będących opcjonalnym uzupełnieniem oferty sieci franczyzowych Grupy. W ramach tej działalności klienci mogą skorzystać z preferencyjnych warunków na dostawę m.in. energii, usług telekomunikacyjnych, samochodów, oświetlenia czy polis ubezpieczeniowych. Warunki, które otrzymują są bardzo konkurencyjne, a ich uzyskanie nie byłoby możliwe w przypadku pojedynczych przedsiębiorców – dodaje Kopaczewska.
Eurocash pozostaje w gronie największych pracodawców w Polsce. W 2018 roku, zatrudnienie w Grupie wyniosło 21 404 vs. 17 479 w 2017 r. Znaczący wzrost liczby pracowników wynika z przejęcia przez Grupę sieci Mila.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Wystartowała aplikacja mobilna dla klientów sklepów
Sieć marketów alkoholowych Duży Ben uruchomiła program dla swoich klientów „Ekipa Dużego Bena”, który obejmie wszystkie sklepy tej sieci w Polsce. Zgłoszenia do programu są przyjmowane m.in. przez uruchomioną 1 marca br. nową aplikację mobilną Dużego Bena.
– Ekipa Dużego Bena rośnie w siłę. Mam tu na myśli zarówno rozwój koncpetu, jak i rosnącą liczbę nowych lokalizacji i klientów. Nasza wizja tego jak Polacy chcą kupować alkohol zakłada szeroką ofertę produktową w atrakcyjnych cenach i, co nas mocno wyróżnia, doradztwo, którego oczekują klienci – mówi Daniel Nowaczyk, brand manager Dużego Bena. W Polsce zazwyczaj nie sprzedaje się alkoholu tak jak chcieliby tego konsumeci. Niby jest dostępny o każdej porze dnia i nocy, ale nadal wiele do życzenia pozostawiają miejsca i warunki jego sprzedaży. Dyskonty mają mały wybór, w dodatku nie kupimy tam dobrze schłodzonego alkoholu. Część sklepów convenience sprzedaje natomiast alkohol zza lady, pracownicy są nieprzeszkoleni, a ceny wysokie. Sklepy specjalistyczne są zazwyczaj drogie, a zakupy w nich potrafią być dla klienta bardzo stresujące, ze względu na poczucie niekompetencji. Nasz pomysł ma ułatwić cały ten proces zakupowy klientom, i przede wszystkim dać przyjemność, bo czy nie o to tutaj chodzi? – dodaje Nowaczyk.
Sieć w październiku 2018 roku urchomiła dla klientów program „Ekipa Dużego Bena”. Program pozwala zbierać punkty za zakupy w sklepach, daje możliwość skorzystania z niższych cen i specjalnych ofert promocyjnych. Z programu można było korzystać przy użyciu specjalnej karty. Od 1 marca wystarczy już tylko zainstalowana aplikacja mobilna.
Aplikacja pozwala zarówno zapisać się do programu „Ekipa Dużego Bena”, jak i umożliwia korzystanie z niego na co dzień. W aplikacji możemy przeglądać nagrody za punkty, które otrzymujemy za zakupy, widzimy również aktualne promocje. Możemy też sprawnie znaleźć najbliższy sklep i nawigować się do niego. Najciekawszą funkcją z perspektywy klienta jest sprawdzanie dostępności produktowej online. Bez wychodzenia z domu możemy sprawdzić, czy w Dużym Benie dostępne jest nasze ulubione piwo czy wino, sprawdzić w których konkretnie sklepach i w jakiej ilości.
– Nowe technologie są dla nas podstawą, jako nowoczesnego marketu. Staramy się wyznaczać trendy w branży. Dla przykładu każdy nasz sklep jest wyposażony w system smart eye do stałego skanowania dostępności towarów na półkach oraz poprawności cen, czy planogramów. Wprowadzamy również innowacyjne ekrany POS, które w przystępny sposób informują klientów o promocjach. Dodatkowo do komunikacji wewnętrznej wykorzystujemy platformę Facebook Workplace, gdzie mamy bieżący kontakt ze sklepami i pracownikami. Musimy być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami rynkowymi i technologicznymi, bo większość naszej „ekipy”, czyli pracowników pracujących w sieci, ma 19-30 lat – dodaje Nowaczyk.
Aktualnie Duży Ben posiada 27 lokalizacji, głównie w Wielkopolsce (Poznań, Gniezno, Leszno, Piła) oraz w województwie lubuskim (Gorzów Wielkopolski). Od 2018 roku sklepy sieci dostępne są dla przedsiębiorców w systemie franczyzowym i agencyjnym.
***
O Dużym Benie
Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format nowoczesnego marketu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop pozwalającą na zrobienie w jednym miejscu zakupów na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, spotkania z przyjaciółmi, po urodziny czy duże imprezy rodzinne.
Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także napoje, przekąski i akcesoria. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta.
Koncept ten jest propozycją zarówno dla nowych, jak i obecnych Klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, specjalny program dla klientów oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.
Przystępując do sieci Duży Ben, przedsiębiorca zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.
Wniosek o otwarcie sklepu pod marką Duży Ben oraz więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci można znaleźć na stronie internetowej www.duzyben.pl/wspolpraca
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.
Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia 100% udziałów w spółce Partner prowadzącej 25 sklepów w ramach sieci franczyzowej Lewiatan.
Sprzedającym udziały w spółce Partner jest Asteria Holding, której jednym z udziałowców jest Wojciech Kruszewski, wieloletni prezes Lewiatan Holding.
– Tą transakcją pokazujemy, że jako Grupa Eurocash jesteśmy gotowi nie tylko wspierać konkurencyjność i rozwój sklepów małoformatowych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, lecz również dajemy naszym franczyzobiorcom możliwość wyjścia z inwestycji w sytuacji, gdy nie mają oni następców do przejęcia biznesu rodzinnego, lub gdy naturalni sukcesorzy mają inne plany biznesowe, jak w przypadku pana Wojciecha Kruszewskiego – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.
W 2018 r. sprzedaż sklepów spółki Partner wyniosła blisko 191 mln zł.
– Naszą misją niezmiennie jest podnoszenie konkurencyjności sklepów detalicznych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców w Polsce. Po przejęciu sklepów działających pod marką Lewiatan, będziemy mogli sprawdzić, jaki na nie wpływ mają rozwiązania wypracowane w innych naszych placówkach własnych i przede wszystkim jak przyjmują je konsumenci. Docelowo rozwiązania wypracowane w sklepach własnych będą przekazywane wszystkim naszym franczyzobiorcom sieci Lewiatan – wskazał Jacek Owczarek.
***
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.
Spróbuj wyszukać ponownie.