Klienci ponad 400 sklepów małoformatowych, które biorą udział w konkursie grantowym Grupy Eurocash „Lokalni Herosi”, wydali już ponad 7 mln złotych na zakupy, by wesprzeć swoje wspólnoty w pozyskaniu środków na realizację społecznych inicjatyw. Codziennie kilkadziesiąt osób w każdym ze sklepów, walczących o granty, robi zakupy i rejestruje paragony, żeby zagłosować nimi na wybrane projekty.
Poparcie jakiejś inicjatywy można wyrażać nie tylko poprzez paragony, ale również poprzez klikanie na stronie internetowej konkursu. Takich głosów oddano już prawie 1,7 mln. Główną rolę w głosowaniu odgrywają jednak paragony. Dotychczas zarejestrowano ich prawie 250 tys. Każdy paragon w zależności od wartości zakupów daje 5 lub 10 głosów na wybraną inicjatywę. W głosowaniu biorą udział klienci sklepów Lewiatan, Groszek, Delikatesy Centrum, abc, Euro Sklep, Gama, abc na kołach i sklepów niezrzeszonych współpracujących z Eurocash. Nie są to wszystkie sklepy tych sieci, tylko te, które wspierają projekty zgłoszone do konkursu „Lokalni Herosi”. Pełna lista 403 sklepów z 250 miejscowości zaangażowanych w akcję dostępna jest na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl.
- Akcja „Lokalni Herosi” pokazuje, jak silna jest więź mieszkańców z lokalnymi sklepami. Klienci widzą, że właścicielowi sklepu zależy na poprawie warunków w ich otoczeniu, więc popierają go swoimi zakupami – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash. – Co ciekawe, takie wsparcie dostają nie tylko właściciele sklepów stacjonarnych. Na swoje inicjatywy głosują też klienci mobilnych sklepów abc na kołach, które wydaje się, że mają najtrudniejsze warunki do budowania więzi z klientami. Jednak silna identyfikacja osoby prowadzącej sklep z miejscem i lokalną wspólnotą pomaga niezależnie od pomysłu na handel detaliczny – dodaje.
Każdego dnia do zweryfikowania w ramach konkursu klienci przesyłają około 12 tys. paragonów. W miarę zbliżania się terminu zakończenia głosowania widać, że liczby te stale rosną. – Zaangażowanie klientów i przedsiębiorców jest kilkukrotnie większe niż się spodziewaliśmy. Widzimy, że w mediach społecznościowych powstają grupy, żeby przyciągać sympatyków i przypominać im o głosowaniu. Właściciele sklepów na własną rękę promują swój udział w akcji, zachęcając klientów do głosowania na wspierane przez nich inicjatywy. Nie tylko potwierdzają dzięki temu swoje zaangażowanie w życie lokalnej społeczności, ale też przyciągają klientów do swoich sklepów. To premia za bycie lokalnym herosem – mówi Marta Gampf.
Inicjatywy, biorące udział w głosowaniu, służą rozwojowi społeczności lokalnych w sporcie, kulturze, przestrzeni publicznej, pomocy charytatywnej lub ekologii. Grupa Eurocash przyzna maksimum 100 grantów w wysokości do 10 tys. zł, do 50 tys. zł i do 100 tys. zł. W sumie 1,5 mln zł. Konkurs jest organizowany z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Głosowanie na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl potrwa do 14 października br. Wyniki będą znane do 9 listopada tego roku.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Podobne artykuły