Nowe technologie w sklepie lokalnym. Co warto wprowadzić w swojej placówce? Cz. 2.

Nowe technologie w sklepie lokalnym. Co warto wprowadzić w swojej placówce? Cz. 2.

Rzeczywistość sektora handlowego zmienia się dynamicznie, a postęp technologiczny wyznacza dalsze kierunki jego rozwoju. Wprowadzanie nowych rozwiązań w sklepie lokalnym jest dobrym kierunkiem, by z sukcesem móc utrzymać konkurencyjność na rynku. Po jakie narzędzia sięgnąć i jak wykorzystać pojawiające się na rynku szanse, by nasza placówka handlowa działała prężnie i cieszyła się popularnością wśród konsumentów?

Innowacyjna Platforma Handlu – narzędzie nowoczesnego handlu

Grupa Eurocash stale pracuje nad kolejnymi narzędziami wspierającymi przedsiębiorców w codziennym prowadzeniu ich biznesów oraz wzmacnianiem ich konkurencyjności na rynku. Jednym z takich narzędzi jest Innowacyjna Platforma Handlu, o której wspominaliśmy w poprzednim artykule.

Platforma powstała w 2020 roku, a obecnie korzysta z niej już ponad 2600 placówek w całej Polsce. IPH to zintegrowany system zarządzania sklepem, który cyfrowo łączy właścicieli z klientami, centralą sieci franczyzowej i producentami. Obecnie na IPH składają się trzy elementy:

  • system zapleczowy – ułatwia zdalne zarządzanie promocjami w sklepie, towarami i dokumentacją, a także umożliwia drukowanie cenówek czy plakatów;
  • aplikacja mobilna dla konsumentów, która pozwala im tworzyć listy zakupowe, śledzić aktualne promocje oraz kontaktować się przez czat z właścicielem danej placówki;
  • innowacyjna kasa fiskalna POS, która skraca czas pracy, minimalizuje liczbę błędów pracownika przy kasie i ułatwia obsługę klientów sklepu.

Narzędzie znacznie ułatwia przedsiębiorcom m.in. szybkie i sprawne reagowanie na zmiany prawne dotyczące sektora handlu czy wygodne wprowadzanie ofert promocyjnych, które zwiększają obroty sklepów – wszystko dzięki automatyzacji procesów. Ci przedsiębiorcy, którzy już korzystają z udogodnień oferowanych przez Grupę Eurocash, wyliczają korzyści z ich wdrożenia.

–  Uważam, że system kasowy POS jest bardzo ważną i potrzebną rzeczą. Dzięki temu możemy konkurować z wieloma największymi dyskontami na rynku. Promocje zwiększają ruch na sklepie, przyciągają więcej ludzi. Ważne jest systematyczne pokazywanie plakatów. W ogólnym rozrachunku widzę same korzyści, ludzie dopytują, kiedy będą następne promocje. Stawka VAT została wprowadzona automatycznie, więc nie musieliśmy się tym zajmować. Ciężko było mi się kiedyś przestawić, zmienić swoje myślenie i uwierzyć w te działania, ale zrobiłem to i ani trochę tego nie żałuję! – mówi Dariusz Sowa, właściciel sklepu ABC.

–  Jestem zadowolony z użytkowania systemu kasowego POS, bardzo ułatwił pracę i funkcjonowanie mojego sklepu. Serwis oraz obsługa są czytelne i klarowne. Korzystam ze wszystkich promocji, a klienci chętnie kupują towary promocyjne. Rozmiar kasy jest odpowiedni. Zmieniony VAT zaoszczędził mój czas. Waga nie pozwala na żadne pomyłki, co więcej znacznie zwiększa szybkość sprzedaży – wyjaśnia Grzegorz Marczak, właściciel sklepu ABC.

Innowacyjna Platforma Handlu – zwiększanie lojalności konsumentów

Platforma to także system, który pozwala na budowanie lojalności konsumentów poprzez wdrożenie programu lojalnościowego oraz aplikacji mobilnej. Platforma IPH dostarczy Ci cennych informacji o Twoich klientach, dzięki czemu będziesz miał możliwość tworzenia spersonalizowanych promocji pod ich indywidualne oczekiwania. Pozwoli Ci to zbudować sieć konsumentów, którzy wrócą zachęceni atrakcyjnymi okazjami. Pamiętaj, że kupujący chętniej robią zakupy w sklepach, które oferują im realne korzyści. Cyfryzacja usług pozwoli Ci lepiej zadbać o konsumenta i błyskawicznie reagować na jego potrzeby, a jednocześnie ułatwi Twoją pracę i pozwoli oszczędzić czas[1].

Nowoczesne technologie i cyfryzacja stanowią przyszłość handlu. Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań – sprzętu, usług, oprogramowania – w sklepie to konieczność, jeśli chcesz utrzymać konkurencyjność na rynku. Wymagania konsumentów rosną, oczekują oni szybkich, efektywnych i intuicyjnych zakupów. Korzystanie z Innowacyjnej Platformy Handlu pozwoli sprostać tym oczekiwaniom. To nowoczesne narzędzie poprawi funkcjonowanie Twojego sklepu, ułatwiając pracę i zwiększając wydajność pracowników. Dodatkowo innowacyjny system poprawi doświadczenia zakupowe Twoich klientów i pozwoli Ci ich lepiej poznać. Dzięki temu lepiej dopasujesz ofertę oraz promocje pod indywidualne preferencję konsumenta, zwiększając tym samym jego lojalność.

 


Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz.2
Karnawał w Twoim sklepie. Jakie produkty i promocje przygotować na ten wyjątkowy czas? Cz.2
12-01-2023

Karnawał to okres najhuczniejszych zabaw w roku i licznych spotkań towarzyskich. W tym czasie obserwowany jest wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi, które świetnie sprawdzają się na imprezowych stołach. Zadbaj o odpowiedni asortyment w swoim sklepie i zachęć klientów atrakcyjny...

Czytaj więcej →
Polacy chętniej kupują gotowe dania, bo ograniczyli wizyty w restauracjach. Zadbaj o swoich klientów!
Polacy chętniej kupują gotowe dania, bo ograniczyli wizyty w restauracjach. Zadbaj o swoich klientów!
25-04-2023

Wysoka inflacja i pogarszająca się sytuacja ekonomiczna Polaków sprawia, że coraz rzadziej chodzimy do restauracji czy kawiarni. Tymczasem nieoczekiwanym beneficjentem tej zmiany stały się sklepy spożywcze. Doskonałą odpowiedzią na czasy kryzysu okazują się gotowe dania do kupienia w sklepach i stre...

Czytaj więcej →
Czworonożny klient Twojego sklepu, czyli ekspozycja asortymentu dla zwierząt
Czworonożny klient Twojego sklepu, czyli ekspozycja asortymentu dla zwierząt
15-07-2022

Artykuły dla zwierząt, a w szczególności karma dla psów i kotów, to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku FMCG. Konsumenci częściej odwiedzają sklepy spożywcze niż zoologiczne, dlatego w sklepach lokalnych warto zapewnić im dostęp do wartościowych produktów kategorii „pet food” w dob...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl