Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności
Nowe technologie w sklepie lokalnym - jak prowadzić go wygodnie i sprawnie?

Nowe technologie w sklepie lokalnym - jak prowadzić go wygodnie i sprawnie?

Nowe technologie – aplikacje, narzędzia do zarządzania sklepem, kasoterminale, elektroniczne etykiety to tylko niektóre przykłady rozwiązań, które zmieniają oblicze handlu. Czy potrzebne są również w lokalnych sklepach? W jaki sposób mogą pomóc w prowadzeniu własnego biznesu?

Po co nam nowe technologie?

Specjaliści przekonują, że wdrożenie nowych technologii jest opłacalne nawet w przypadku sklepu osiedlowego. Odpowiednio zastosowane narzędzia są w stanie nie tylko usprawnić prowadzenie sklepu, ale przynieść większe zyski. Na dowód swojej tezy przytaczają szereg argumentów:

  • Wielofunkcyjność – rozwiązania cyfrowe mogą łączyć funkcje kilku urządzeń,np. kasoterminale – terminal płatniczy, drukarka fiskalna i system sprzedażowy. Stanowisko wyposażone w kasoterminal nie potrzebuje już innego sprzętu, jest całkowicie kompletne.
  • Dostęp online – dzięki temu możliwy jest podgląd danych w czasie rzeczywistym, wystarczy zalogować się do platformy ze swojego smartfona.
  • Sprawniejsze prowadzenie biznesu – możliwość zdalnego zarządzania sklepem, z poziomu laptopa, tabletu lub smartfona można zmieniać, ceny, dodawać produkty do bazy, informacja o aktualizacji zostaje automatycznie przekazana do urządzenia fiskalnego.
  • Efektywne kosztowo – oferują więcej funkcjonalności przy mniejszych nakładach finansowych, systemy płatności bezgotówkowej są zintegrowane i pozostałymi urządzeniami, a operatorzy proponują na tyle elastyczne umowy, że nawet małym przedsiębiorcą nie opłaca się już nie mieć terminala do płatności bezgotówkowej.
  • Większa konkurencyjność – nowoczesne rozwiązania dostarczają narzędzia, które wcześniej osiągalne były jedynie dla kadry zarządzającej dużych sieci spożywczych, obecnie niezależny przedsiębiorca ma dostęp do analiz rynkowych, rozwiązań marketingowych i platform marketplace’owych, co znacznie poprawia jego atrakcyjność rynkową.[1]

Nowe technologie, które możesz wykorzystać

Na rynku pojawiają coraz to nowsze rozwiązania cyfrowe, które rewolucjonizują handel już dziś. Oto kilka przykładów zastosowania nowych technologii:

  • Elektroniczna etykieta – mały wyświetlacz zamiast tradycyjnej metki z ceną i kodem kreskowym. Sprzedawca nie musi już tracić czasu na ręczną zmianę cen i liczenie, ile produktów pozostało jeszcze na półce; elektroniczna etykieta robi to za niego, rozwiązanie to nie tylko pozwala zaoszczędzić czas, ale również zwiększa wiarygodność sklepu w ochach klienta, ponieważ chroni przed błędnym oznaczeniem cen lub ich brakiem.
  • Inteligentne koszyki – smart carty wyglądem przypominają tradycyjne wózki sklepowe są odpowiednikiem koszyków z e-sklepów. Każdy koszyk wyposażony jest w dotykowy wyświetlacz, wagę i czytnik kodu kreskowego, zintegrowany z aplikacją mobilną. Dla zachowania bezpieczeństwa i kontroli dodatkowo zamontowana jest kamera. Dzięki zastosowanym innowacjom klient już w trakcie przemieszczania się po sklepie będzie wiedzieć, ile wyda na towar znajdujący się w koszyku. Ma też możliwość wyboru sposobu płatności – przy kasie lub samodzielnie za pomocą aplikacji. To kolejny pomysł na odciążenie kolejek, oszczędność czasu i maksymalizację przepustowości sklepu.
  • Kioski samoobsługowe – za pomocą ekranu dotykowego pełniącego jednocześnie rolę punktu informacyjnego i wirtualnego sprzedawcy klient może sprawdzić dostępność oraz ceny produktu, samodzielnie złożyć zamówienie i je bezgotówkowo opłacić. Kioski przyczyniają się do zmniejszenia kolejek, przyjęcia większej liczby zamówień i odciążenia sprzedawców.[2]
  • Inteligentna półka – specjalna półka wraz z wagą pozwala analizować sposób ekspozycji towarów oraz zapełnienie półek czy informuje o terminie przydatności produktów do spożycia. Aplikacja zbiera dane bezpośrednio z półki, rozpoznaje poszczególne produkty i ich udział w kategorii towarów. System przekazuje danew czasie rzeczywistym, jest nieocenionym źródłem danych dla segmentu analitycznego. Umożliwia to optymalizację kosztów obsługi, jednocześnie tworzona jest ocena satysfakcji klienta, co w perspektywie daje powtarzalność zakupu.[3]
  • Już teraz przedsiębiorcy prowadzący niezależne sklepy mogą korzystać z platformy marketplace eurocash.pl. Platforma łączy bezpośrednio producentów towarów i produktów z klientami grupy Eurocash. Poza aktualną ofertą hurtową niezależni detaliści mają też dostęp do produktów lokalnych, ekologicznych i importowanych. Dzięki temu przedsiębiorcy stają się bardziej konkurencyjni.

Nowe technologie wspierają handel tradycyjny. Przyspieszają go i uatrakcyjniają. Przyczyniają się do optymalizacji pracy i redukcji kosztów. Przyciągają również klientów i mogą zwiększyć ich lojalizację. Zwiększają także pozytywne doświadczenia klienta, który w dużej mierze dzięki wsparciu technologicznemu jest w stanie sam złożyć zamówienie, sprawdzić dostępność towaru i cenę, a nawet zapłacić za towar pomijając kolejkę do kasy.


Big data w sklepie, czyli jak  poznać klienta „z profilu”?
Big data w sklepie, czyli jak poznać klienta „z profilu”?
21-11-2019

1.Big data w handlu Wydawałoby się, że skomplikowane zagadnienia współczesnej informatyki i sprzedaż towarów w sklepie nie mają ze sobą wiele wspólnego. A jednak obie dziedziny coś łączy, a mianowicie – pojęcie big data. 2.Co oznacza termin big data? Oznacza ono, w największym skrócie, ogro...

Czytaj więcej →
Franczyza – bezpieczny model biznesowy
Franczyza – bezpieczny model biznesowy
30-03-2021

Prowadzenie własnego biznesu jest zawsze obarczone pewnym ryzykiem. Właściciele małych i średnich firm, chcąc odnieść sukces, muszą w swoich planach uwzględniać szereg przeciwności. Niektórych, jak trwająca epidemia COVID-19, nie sposób przewidzieć. Można jednak wybrać sprawdzony model biznesowy, kt...

Czytaj więcej →
Kto i jak może otrzymać mikropożyczkę w ramach Tarczy antykryzysowej?
Kto i jak może otrzymać mikropożyczkę w ramach Tarczy antykryzysowej?
24-04-2020

Mikropożyczka na koszty prowadzenia działalności w kwocie do 5000 zł to kolejne rozwiązanie, które wprowadzono w ramach tzw. tarczy antykryzysowej, a następnie zmodyfikowano w jej aktualizacji, zwanej tarczą antykryzysową 2.0. Przypomnijmy, że tekst ustawy, zwanej tarczą antykryzysową, możesz zna...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl