Karnawał w sklepie, czyli czego nie może zabraknąć na sklepowych półkach

Karnawał w sklepie, czyli czego nie może zabraknąć na sklepowych półkach

Karnawał to okres imprez i spotkań towarzyskich, co wiąże się większym zainteresowaniem niektórymi kategoriami produktowymi wśród konsumentów. Polacy poszukują artykułów, które najlepiej sprawdzą się na imprezowych stołach. W jakie produkty detaliści powinni szczególnie zaopatrzyć swoje sklepy w tym czasie?

Na początek coś do picia

Najbardziej pożądanymi produktami w okresie karnawału oczywiście są napoje. Na półce z alkoholami należy wyeksponować w tym czasie przede wszystkim tzw. bąbelki, czyli wszelkiego rodzaju szampany, prosecco i wina musujące. Co istotne, Polacy coraz częściej poszukują bezalkoholowych wersji tych trunków, dlatego warto zadbać także o taki asortyment. Faktem jest, że w Polsce spada spożycie piwa, a jedynym segmentem, który odnotowuje wzrosty w ostatnich latach w tej kategorii, są właśnie piwa bezalkoholowe[1]. Coraz większą popularnością cieszą się także wina organiczne. W związku z rosnącą świadomością konsumentów, wina pochodzące z upraw z certyfikatami ekologicznymi posiadają duży potencjał rynkowy – coraz więcej dystrybutorów promuje je w swoim portfolio[2]. Detaliści powinni wziąć pod uwagę te zmiany przyzwyczajeń konsumenckich i odpowiednio wyposażyć swój sklep, szczególnie w okresie karnawału, kiedy częściej organizujemy domówki i imprezy.

W dobie epidemii Polacy robią zakupy stacjonarne szybciej i są bardziej zdecydowani, w związku z czym ścieżka zakupowa powinna być jak najbardziej ułatwiona i intuicyjna. Ważne, aby tam, gdzie konsument może wybrać alkohol, w zasięgu ręki miał także możliwość wyboru np. słonych przekąsek.

Coś na ząb

Aby stworzyć imprezowe menu, sięgamy przede wszystkim po produkty gotowe lub półprodukty niewymagające czasochłonnej obróbki. Na stołach nie może zabraknąć słonych przekąsek – chipsów, paluszków, orzeszków czy prażynek. Konsument poszukuje produktów smacznych, łatwych do podzielenia i wygodnych do spożycia na stojąco. Tego typu asortyment powinien być szczególnie mocno wyeksponowany na półce karnawałowej, by jak najlepiej wykorzystać czas wzmożonej aktywności konsumentów w sklepach i zwiększyć sprzedaż. Półprodukty, z których można w łatwy i szybki sposób przygotować smaczne dania na ciepło (np. ciasto francuskie, spody do pizzy), oraz produkty mrożone (np. frytki, gotowe nuggetsy z kurczaka) również cieszą się wzmożonym zainteresowaniem w tym okresie.

Do przekąsek, które często pojawiają się na imprezowych stołach, należą także różnego rodzaju wędliny, pakowane kiełbasy suche i kabanosy, które warto umieścić w sklepie w pobliżu półek ze słonymi przekąskami. Popularną opcją są też deski serów – najczęściej goszczą na nich sery pleśniowe (np. camembert czy brie) i żółte. Aby urozmaicić ofertę sklepu, można zaopatrzyć go w sery lokalne, kozie lub owcze. Świetną propozycją na domówkę są proste i błyskawiczne w przygotowaniu koreczki. Zrobić możemy je niemal ze wszystkiego, co znajdziemy w domu lub w pobliskim sklepie. Najbardziej popularne składniki to kawałki sera lub szynki, ogórki konserwowe lub korniszony, oliwki i wędzona papryka. 

Coraz więcej osób poszukuje na imprezach opcji wegetariańskich i wegańskich, dlatego na stole – a przede wszystkim na sklepowej półce i w lodówce w Twoim sklepie – nie powinno zabraknąć hummusu, falafela i past warzywnych. Organizując rozkład tego asortymentu w sklepie w okresie karnawałowym, produkty, które nie muszą być przechowywane w lodówce, dobrze w miarę możliwości umieścić w pobliżu stanowiska ze świeżymi warzywami. Warto też mieć w ofercie ciecierzycę i soczewicę (suche ziarna), które z pewnością przydadzą się do wyczarowania wielu innych wegańskich przysmaków.

Oczywiście na domówce nie może zabraknąć także czegoś słodkiego! Organizatorzy imprez poszukują rozwiązań wygodnych i łatwych do podziału, takich jak ciastka, ptasie mleczko czy czekoladki. Nie można jednak zapomnieć, że pełny stół na imprezie to nie wszystko. Liczy się jeszcze wystrój miejsca i dekoracje. Najczęściej wykorzystujemy w tym celu balony, serpentyny i tematyczne talerzyki jednorazowe. Warto umieścić także i te produkty w ofercie karnawałowej sklepu.

Oferta karnawałowa na eurocash.pl Market

W skompletowaniu półki karnawałowej w Twoim sklepie pomogą Ci oferty na eurocash.pl Market. Znajdziesz tam korzystne ceny najpopularniejszych w tym okresie produktów – pamiętaj, że konsumenci poszukują atrakcyjnych promocji, zwłaszcza w przypadku artykułów, których nie kupują na co dzień w dużych ilościach.

 


[1] https://www.bankier.pl/wiadomosc/Spozycie-piwa-najnizsze-od-dekady-a-udzial-w-konsumpcji-alkoholu-najnizszy-od-2003-roku-8194511.html

[2] https://ouichef.pl/artykuly/247493,wino-prognoza-trendow-na-2021-rok

Zakupy impulsowe w Twoim sklepie. Przyciągnij uwagę swoich klientów!
Zakupy impulsowe w Twoim sklepie. Przyciągnij uwagę swoich klientów!
01-09-2022

Konsument „kupuje oczami”, podejmując niekiedy spontaniczne decyzje zakupowe. Takie działanie określane jest mianem zakupu odruchowego, czyli takiego, który dokonywany jest pod wpływem chwili. Klient sięga po produkty impulsowe przy okazji nabywania dóbr pierwszej potrzeby. Warto więc przygotować at...

Czytaj więcej →
Kasy samoobsługowe a obsługa klienta – znaczenie technologii w codziennych zakupach
Kasy samoobsługowe a obsługa klienta – znaczenie technologii w codziennych zakupach
21-12-2022

Samoobsługa staje się trendem coraz chętniej rozwijanym w sprzedaży bezpośredniej. Liczba miejsc, w których można zapłacić za zakupy bez pomocy kasjera, rośnie. Wprowadzenie kas samoobsługowych do sklepów spożywczych może przynieść liczne korzyści. Czy warto wdrażać te nowoczesne rozwiązania do plac...

Czytaj więcej →
Wielkanoc w handlu. Jak wygląda? Jak się do niej przygotować?
Wielkanoc w handlu. Jak wygląda? Jak się do niej przygotować?
23-03-2021

Czy wiesz, że czas przed Wielkanocą to kluczowy okres sprzedażowy dla mniejszych i średnich sklepów? Sprzedaż w czasie tych świąt to około 4,2% obrotu rocznego[1]! Dobrze jest zatem odpowiednio przygotować się do przedświątecznych tygodni, by cieszyć się wysokim utargiem i zadowoleniem klientów. Jak...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl