Co to jest system POS dla sklepu? Czy może on pomóc zwiększyć Twoją sprzedaż?

Co to jest system POS dla sklepu? Czy może on pomóc zwiększyć Twoją sprzedaż?

Systemy POS (point of sale) to zaawansowane narzędzia, pozwalające przedsiębiorstwom na zarządzanie sprzedażą, magazynem, finansami a nawet relacjami z klientami. W handlu niezależnym takie oprogramowanie może okazać się nieocenionym wsparciem dla właściciela sklepu. Nie tylko pomoże mu w koordynowaniu wszystkich aspektów działalności placówki, ale także pozwoli na analizę danych i podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Co jeszcze powinieneś wiedzieć o możliwościach, jakie daje oprogramowanie POS?

System POS – co to jest? Czy pomaga zwiększyć sprzedaż w sklepie?

Zarządzanie sklepem, szczególnie, kiedy jest się niezależnym przedsiębiorcą, to nie lada wyzwanie – codzienna praca łączy w sobie elementy zarządzania procesami, finansami, personelem, a także relacjami z klientami. By wszystkie te zadania były realizowane skutecznie, potrzebny jest w placówce system, który pozwoli na zebranie w jednym miejscu wszystkich informacji, dotyczących życia sklepu, rejestrowanie wszelkich transakcji czy dostaw, a także generowanie raportów, na podstawie których właściciel będzie mógł zdecydować, czy sklep przynosi zyski, jest odpowiednio zaopatrzony i działa sprawnie. Wszystkie te funkcje skupiają w sobie nowoczesne oprogramowania POS, których nazwa pochodzi od angielskiego point of sale, czyli punktu sprzedaży. Najprościej zatem ujmując – system POS to system obsługi sprzedaży[1],[2],[3].

Podstawową funkcją takiego oprogramowania jest oczywiście umożliwienie przeprowadzenia transakcji kupna-sprzedaży w placówkach handlowych czy usługowych. Nowoczesne systemy POS pozwalają jednak na znacznie więcej – nie tylko zbierają dane o zakupach klientów, ale także uwzględniają przy tym stan zapasów i łączą się z centralną bazą informacji, jeżeli placówka działa w ramach sieci lub zespołu sklepów. Warto także zauważyć, że na system POS, oprócz oprogramowania, składa się cały zespół sprzętów, umożliwiających działanie platformy – a więc kasa fiskalna (często w formie dotykowego ekranu z szeregiem funkcji), skaner kodów kreskowych, terminal kart płatniczych oraz drukarka paragonów[4].

System POS – przykład wykorzystania

Jak w praktyce działa system POS? Najlepiej wyjaśnić to na prostym przykładzie. Powiedzmy, że pan Jan, prowadzący sklep w swojej rodzinnej miejscowości dysponuje takim oprogramowaniem. Jak wygląda typowa transakcja w placówce pana Jana? Kiedy klient podchodzi do lady ze swoimi zakupami, system pozwala na zeskanowanie kodów kreskowych produktów i automatycznie zlicza należność za zakupy. Pozwala także na opłacenie ich za pomocą karty płatniczej lub gotówką. Po zakończonej transakcji, system może automatycznie odjąć kupione produkty od stanu zapasów. Pan Jan może w dowolnym momencie sprawdzić, jak idzie mu sprzedaż w danym miesiącu czy tygodniu i czy jest ona zyskowna. Ma także możliwość sprawdzenia, w jakich dniach pełnili zmianę dani pracownicy (lub będą pełnić). Jeżeli sklep prowadzi program lojalnościowy, Pan Jan może także sprawdzić, jak układają się preferencje zakupowe jego uczestników i na tej podstawie zdecydować, czy wdrożyć promocję na poszczególne produkty. Słowem, dzięki wszystkim informacjom zebranym w jednym miejscu, Pan Jan może podejmować szybkie i trafne decyzje biznesowe.

Korzystaj z siły Grupy Eurocash!

W Grupie Eurocash nieustannie opracowujemy nowe rozwiązania i usprawnienia, które pozwalają przedsiębiorcom na wygodne i intuicyjne zarządzanie sklepem, dostosowując się jednocześnie do potrzeb swoich lokalnych klientów.

Oferowana przez Grupę Eurocash Innowacyjna Platforma Handlu, oparta właśnie o dedykowany system POS, to zintegrowany zestaw narzędzi do zarządzania sklepem, który łączy właścicieli placówek z ich klientami, a także producentami (zobacz VIDEO). IPH pozwala m.in. na łatwą obsługę transakcji sprzedaży, samodzielne organizowanie promocji oferowanych bezpośrednio przez dostawców, zarządzanie asortymentem i dokumentacją oraz analizę danych. Z Platformy korzysta obecnie ponad 1 500 sklepów, m.in. sieci ABC, Groszek i Euro Sklep.

Szczególnie przydatnym rozwiązaniem dla niezależnych właścicieli sklepów jest właśnie możliwość samodzielnego wdrożenia ofert promocyjnych. Bowiem to lokalni przedsiębiorcy znają najlepiej swoich klientów i najtrafniej decydują o tym, które z ofert dostawców oraz sieci wybrać. Warto dodać, że integracja systemu oferowanego przez IPH z mobilnymi aplikacjami konsumenckimi sieci pozwala na podniesienie skuteczności działań marketingowych sklepu.

Wdrażając rozwiązanie IPH w swoim sklepie przedsiębiorca może wybrać proponowany nowoczesny i kompaktowy – a przez to idealnie przystosowany nawet do niewielkich placówek – system kasowy (widoczny na zdjęciu poniżej) albo pozostać przy swoim dotychczasowym  urządzeniu i zainstalować jedynie oprogramowanie obsługujące IPH. Więcej informacji przeczytasz tutaj.

 


[1] Agnes Ten Stubbs, What Is a Point of Sale (POS) System?, https://www.softwareadvice.com/resources/what-is-a-point-of-sale-system/. Dostęp 17.05.2021.

[2] Adam Hayes, Point of Sale (POS), https://www.investopedia.com/terms/p/point-of-sale.asp. Dostęp 17.05.2021.

[3] Kira Deutch, What Is a POS System and How Does it Work?, https://squareup.com/us/en/townsquare/what-pos-system. Dostęp 17.05.2021

[4] Ibidem.

 

#HerosiCodzienności - Kto tworzy handel niezależny?
#HerosiCodzienności - Kto tworzy handel niezależny?
18-05-2020

Handel niezależny to nasze doskonale znane i cenione sklepy sąsiedzkie. Miejsca, które odwiedzamy każdego dnia w poszukiwaniu ulubionych i kupowanych od zawsze produktów. Ale kto tak naprawdę stoi za handlem niezależnym, kim są osoby odpowiedzialne za to, że na półkach w naszym sklepie zawsze znajdz...

Czytaj więcej →
Profesjonalna obsługa klienta - co liczy się w niej najbardziej?
Profesjonalna obsługa klienta - co liczy się w niej najbardziej?
17-03-2019

O sukcesie lub porażce sklepu decyduje wiele czynników. Na pierwszym miejscu zazwyczaj wskazuje się jakość produktów, cenę oraz dostępność w ofercie sklepu. Równie istotni są jednak profesjonalni pracownicy odpowiadający za bezpośredni kontakt z klientem. Zależności te widać szczególnie w przypadku...

Czytaj więcej →
Tarcza antykryzysowa - co powinniśmy wiedzieć o świadczeniach postojowych?
Tarcza antykryzysowa - co powinniśmy wiedzieć o świadczeniach postojowych?
15-04-2020

Epidemia COVID-19 trwa. Wciąż odnotowujemy nowe przypadki zachorowań, obowiązują ograniczenia w handlu i działalności usługowej, zamknięte są przedszkola i szkoły,  nadal nie możemy też swobodnie się poruszać. W tej sytuacji warto skupić się na pomocy, którą państwo zaoferowało przedsiębiorcom w ...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl