Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności
Zasady higieny w sklepie – jak skutecznie chronić się przed koronawirusem?

Zasady higieny w sklepie – jak skutecznie chronić się przed koronawirusem?

Zagrożenie zarażeniem COVID-19 nakłada na nas dodatkowe obostrzenia odnośnie do zasad higieny w sklepie. Przede wszystkim powinniśmy ograniczać wyjścia na zewnątrz, w tym również po zakupy. W szczególności dotyczy to osób starszych. Jednak jak już przyjdzie nam udać się po zapatrzenie naszych lodówek, warto wiedzieć, jakich środków ostrożności powinniśmy przestrzegać.

Zasady higieny w sklepie

#1 Unikaj zatłoczonych miejsc – zachowaj odstęp

Staraj się nie przebywać w zatłoczonych miejscach na terenie sklepu lub na parkingu przed sklepem. Zachowaj odstęp minimum 1,5 metra, szczególne w kolejce do kas. W tym celu respektuj oznaczenia – naklejki, taśmy, podporządkuj się również, jeśli pracownik sklepu zwraca ci uwagę i prosi o szanowanie zasad bezpieczeństwa. W przypadku sklepów małopowierzchniowych, w środku nie powinno przebywać więcej niż 1-2 osoby.

#2 Korzystaj z jednorazowych foliowych rękawiczek

Zakładaj jednorazowe rękawiczki, jeśli są umieszczone przy wejściu do sklepu przy wózkach i koszykach i/lub przy stoiskach z pieczywem, owocami i warzywami. Znajdują się one tam w trosce o bezpieczeństwo klientów.

#3 Zakrywaj nos i usta podczas kichania

Pamiętaj, żeby podczas kichania odwrócić się od osób przebywających w twoim otoczeniu, ale również od produktów, szczególnie tych niezapakowanych. Kichając lub kaszląc, zasłoń usta, tak aby nie rozprzestrzeniać drobnoustrojów, ale nie dłonią, którą dotykamy twarzy, gdyż jest to najszybsza droga przedostania się wirusa do nosa, oczu i ust. Kichać i kaszleć należy zasłaniając usta wewnętrzną stroną łokcia, by uniknąć przenoszenia drobnoustrojów na dłoniach i w by ten sposób chronić osoby w naszym otoczeniu. 

#4 Korzystaj z płynów dezynfekujących

Korzystaj z płynów odkażających, które są rozmieszczone w sklepie – przy stoiskach z pieczywem, owocami i warzywami lub przed wejściem do obiektu.

#5 Płać kartą, nie gotówką

Unikaj płacenia gotówką – na banknotach łatwo przenieś groźne drobnoustroje, w tym wirusy. Staraj się korzystać z płatności elektronicznej, w tym celu używaj karty, aplikacji w telefonie czy smartwatcha.

#6 Myj ręce

Umyj dokładnie ręce po powrocie ze sklepu, powtórz tę czynność po wypakowaniu wszystkich zakupionych produktów i rozlokowaniu ich w lodówce i szafkach.

Myjąc ręce, pamiętaj o użyciu ciepłej wody i odpowiedniej ilości mydła. Nie zapomnij
o zagłębieniach między palcami, kciukach i nadgarstkach. Prawidłowe umycie dłoni powinno nam zająć nie mniej niż 30 sekund.

Warto zajrzeć także do oficjalnych źródeł, gdzie znajdują się rzetelne i aktualne informacje na temat koronawirusa i środków ochrony:

oraz na stronach:

Czytaj też: Bezpieczeństwo i higiena żywności – wytyczne, które pomogą w codziennej pracy sklepu 

Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes
Franczyza – gotowa recepta na dobry biznes
09-12-2018

Przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum zgodnie twierdzą, że po przystąpieniu do sieci franczyzowej ich przychody wzrosły. Czy można uznać, że model biznesowy w formie franczyzy sprawdzi się w przypadku każdego handlowca? Na pewno można rozważyć ten sposób prowadzenia biznes...

Czytaj więcej →
Ile kosztuje nas czas spędzony na zakupach w hipermarkecie a ile w sklepie osiedlowym?
Ile kosztuje nas czas spędzony na zakupach w hipermarkecie a ile w sklepie osiedlowym?
29-01-2019

Od momentu, w którym w Polsce, na wzór zachodniej Europy zaczęły powstawać zlokalizowane na obrzeżach miast wielkopowierzchniowe sklepy, w powszechnej świadomości utarł się pogląd, że zakupy robione w takiej hiper placówce handlowej są tanie. Często bowiem można w tych sklepach „upolować” promocję n...

Czytaj więcej →
Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
Emocje w biznesie? Tak, szczególnie w relacjach z klientem
07-06-2019

Przez lata panowała opinia, że w biznesie nie ma miejsca na emocje. Od profesjonalistów oczekuje się, że zachowają spokój w każdej sytuacji i nie okażą emocji. Jednak czy takie działanie ma sens? Emocje są przecież nieodłącznym elementem naszej osobowości. Dlatego zamiast je eliminować, nauczmy się...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl