Rada Nadzorcza Eurocash powołała do Zarządu Spółki dwóch menedżerów z wieloletnim doświadczeniem. Tomasz Polański, który związany jest z Grupą Eurocash od 1999 r., jako Członek Zarządu będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej. Z kolei Dariusz Stolarczyk, który dołączył do Grupy Eurocash w 2018 r., jako Członek Zarządu będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum, obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową. Z Zarządu Eurocash odchodzą natomiast Rui Amaral oraz Noel Collett.
– Jest mi niezmiernie miło móc powitać w Zarządzie Eurocash dwóch fachowców, którzy od lat operacyjnie zarządzają najprężniej rozwijającymi się jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash. Dziękuję Radzie Nadzorczej, że przychyliła się do mojej prośby powołania do Zarządu Tomasza Polańskiego i Dariusza Stolarczyka, dwóch osób wywodzących się z serca biznesu firmy, tym samym popierając moją inicjatywę zwiększenia nadzoru operacyjnego całej Grupy przez Zarząd – powiedział Paweł Surówka, Prezes Zarządu Eurocash.
– Tomasz Polański jak nikt inny zna wszystkie aspekty biznesu hurtowego Grupy Eurocash. Jako Dyrektor Zarządzający Eurocash Dystrybucja prowadził nie tylko najbardziej dochodową jednostkę Grupy Eurocash, ale przede wszystkim istotnie przyczynił się do jej dynamicznego wzrostu. Pod jego nadzorem Eurocash Dystrybucja znacząco zwiększyła swoją sprzedaż i wkład do wyniku netto, również poprzez sprawnie przeprowadzoną integrację z innymi hurtowymi jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash. Tomasz odpowiadał również za imponującą transformację sprzedaży hurtowej, poprzez platformę eurocash.pl, która jest dziś największą platformą e-commerce na polskim rynku hurtowym, z ponad 5 mld zł sprzedaży. Z kolei Dariusz Stolarczyk, jako Dyrektor Zarządzający Eurocash Serwis, nie tylko prowadził największą pod względem przychodów jednostkę grupy, ale również dynamicznie ją rozwijał poprzez zdobywanie kolejnych udziałów w rynku i zbudowanie nowoczesnej organizacji sprzedażowej opartej na całościowej relacji z klientami, sprzedaży elektronicznej i istotnie lepszej współpracy w ramach Grupy Eurocash. Wdrożył również liczne projekty, które znacząco poprawiły efektywność łańcucha dostaw – wskazał Paweł Surówka.
– Jestem przekonany, że obecny Zarząd Grupy Eurocash, zorganizowany w sposób funkcyjny i prowadzący wszystkie operacje i inicjatywy strategiczne spójnie i skoordynowanie, przyczyni się do podobnego rozwoju firmy, jakim Tomasz i Dariusz mogli się pochwalić w swoich dotychczasowych jednostkach. W nowym składzie Zarząd przystąpi do wypracowania nowej strategii dla Grupy Eurocash na rok 2025, której upublicznienie przewidujemy przed końcem drugiego kwartału – zapowiedział Prezes Zarządu.
Tomasz Polański posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży FMCG. Od 2009 r. zarządza jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash – początkowo Eurocash Serwis, a od 2013 r. Eurocash Dystrybucja. Jako dyrektor generalny był odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii tej jednostki biznesowej, w tym realizację celów finansowych poprzez zarządzanie sprzedażą, marżą i kosztami. W Eurocash Dystrybucja brał także udział w procesie hurtowej digitalizacji sprzedaży poprzez platformę eurocash.pl, która jest największą platformą e-commerce na polskim rynku hurtowym. Jako Członek Zarządu Eurocash będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej (obejmujący m.in. takie formaty i koncepty jak Eurocash Dystrybucja, Eurocash Cash & Carry, Eurocash Serwis, Eurocash.pl czy Faktoria Win).
Dariusz Stolarczyk posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania, w tym pełniąc kluczowe funkcje zarządcze i nadzorcze w spółkach kapitałowych. W 2018 r. dołączył do Grupy Eurocash jako prezes zarządu spółki Eurocash Serwis i doprowadził do znaczącego zwiększenia jej sprzedaży, poprawy rentowności i zwiększenia udziałów rynkowych. Jako Członek Zarządu Eurocash będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową.
Dariusz Stolarczyk przejmie tym samym obowiązki Noela Colletta, który złożył rezygnację z pełnionej funkcji w zarządzie Eurocash, gdzie od początku 2020 r. odpowiadał właśnie za segment detaliczny.
Z Zarządu Eurocash odchodzi także Rui Amaral, związany ze Spółką od 2004 r., który obejmie stanowisko Doradcy Zarządu i nadal będzie zaangażowany w podejmowanie kluczowych decyzji mających wpływ na dalszą strategię rozwoju Grupy.
– Chciałbym serdecznie podziękować Ruiemu Amaral za wszystko, co uczynił dla Grupy Eurocash. Nie sposób opisać wkład Ruiego w jej rozwój, albowiem jako jeden z jej głównych architektów u boku Luisa Amarala jest on jednym z fundamentów, na którym opiera się cały jej sukces. Jestem bardzo wdzięczny, że Rui pozostanie związany z Grupą jako jej doradca i że będę mógł korzystać z jego porad w przyszłości – powiedział Paweł Surówka.
– Bardzo dziękuję również Noelowi Collett za jego czynny wkład w pracę Zarządu Eurocash. Naznaczony doświadczeniem pandemii, czas w którym Noel sprawował tę funkcję z pewnością nie należał do łatwych, w szczególności w odniesieniu do najbliższych, tym bardziej zrozumiała jest chęć Noela, by skupić się na rodzinie w jego rodzimej Anglii. Życzę mu wielu sukcesów w dalszej karierze, które jego profesjonalizm i niezmiernie wysoki poziom osobistej etyki z pewnością mu zapewnią – dodał Prezes Zarządu Eurocash.
Zapowiadane wcześniej przejście Luisa Amarala na stanowisko przewodniczącego Rady Nadzorczej planowane jest na dzień odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki w 2022 r. i wówczas Luis Amaral zamierza dołączyć do Rady Nadzorczej Spółki.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Pod szyldem ABC – największej detalicznej sieci handlowej, organizowanej przez Grupę Eurocash – działa obecnie ponad 9 tys. lokalnych sklepów w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, co niezmiennie zapewnia jej pozycję lidera sieci franczyzowych. Od kwietnia 2021 r. już 700 sklepów przeszło zmianę identyfikacji wizualnej. Marka ma też intensywne plany rozwoju w tym roku.
Sukcesy 2021
Pomimo trwającej epidemii do sieci przyłączyły się aż 833 nowe sklepy. Dla ich właścicieli – niezależnych polskich przedsiębiorców – zrzeszenie się w ramach sieci to szansa na poprawę konkurencyjności prowadzonych przez nich sklepów. Jednocześnie sieć ABC konsekwentnie kontynuowała współpracę z dotychczasowymi franczyzobiorcami nad osiągnięciem jak najlepszych wyników sprzedażowych w niepewnych i zmiennych warunkach rynkowych. O sile marki i korzyściach współpracy w ramach sieci ABC świadczą także kolejne sklepy otwierane przez dotychczasowych partnerów.
W 2021 roku rozpoczął się także proces odnowienia wizerunku sklepów zrzeszonych w sieci. Od kwietnia ubiegłego roku wzięło w nim udział 700 sklepów lokalnych w całej Polsce. Nowe ABC to nowa identyfikacja wizualna, podkreślająca indywidualną nazwę sklepu oraz nowa komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna – to największa metamorfoza sieci od ponad 20 lat. Lepsze doświadczenia konsumenckie, komfortowe warunki zakupowe i atrakcyjne promocje przekładają się na wzmocnienie rozpoznawalności sieci, a co najważniejsze – na zwiększenie wartości koszyka zakupowego, co wpływa na wzrost sprzedaży w punkcie. Jak pokazują wyniki, obroty właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się na rebranding, odnotowują dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku poprzedniego.
W zeszłym roku sieć ABC rozpoczęła także wdrażanie strategii transformacji cyfrowej współpracujących z nią sklepów. Innowacyjny system kasowy mojpos.pl pomaga usprawnić proces zarządzania punktem sprzedaży, zapewnia atrakcyjną politykę promocyjną oraz wspiera poprawę lojalności klientów, czego efektem jest wzrost sprzedaży i konkurencyjności sklepów. Obecnie z tego rozwiązania korzysta już 1500 sklepów sieci.
– Oprócz wielu zrealizowanych projektów oraz bardzo dobrych wyników biznesowych, rok 2021 pozwolił nam również na spotkania i budowanie relacji z klientami, dostawcami i partnerami biznesowymi, co jest dla nas podstawową wartością w biznesie. Udało nam się także zorganizować wydarzenia hybrydowe, takie jak e-Kongres ABC dla franczyzobiorców, Konferencja ABC dla dostawców czy obecność sieci na Targach Franczyzy w Warszawie. W obecnych czasach szczególnie doceniamy każdą możliwość kontaktu – mówi Tomasz Michalewicz, Dyrektor ds. sieci ABC.
Plany 2022
Dalszy rozwój marki ABC to przede wszystkim kontynuacja procesu rebrandingu i ekspansji sieci. W ramach wsparcia technologicznego przedsiębiorców marka planuje wprowadzenie w najbliższych miesiącach aplikacji mobilnej zintegrowanej z kartą lojalnościową oraz przypisanymi do niej promocjami. Aplikacja pozwoli właścicielom personalizować ofertę swojego sklepu w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, a tym samym jeszcze silniej budować relacje z klientami.
– Obecna sytuacja na rynku, rosnąca inflacja i liczne zmiany prawne oraz podatkowe to największe wyzwania tego roku. Dlatego sieć ABC planuje kolejne kampanie marketingowe oraz oferty promocyjne, które będą wsparciem sprzedaży dla franczyzobiorców – dostępne we wszystkich 180 hurtowniach Eurocash Cash & Carry w całej Polsce. Nasi partnerzy mogą liczyć również na wsparcie merytoryczne z naszej strony. Szykujemy dla nich szkolenia, webinary i konsultacje z najlepszymi specjalistami. Pomimo licznych wyzwań jesteśmy przekonani, że to będzie kolejny dobry rok w branży – dodaje Tomasz Michalewicz.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
ABC to największa ogólnopolska sieć sklepów prowadzona przez Grupę Eurocash w ramach systemu partnerskiego, opartego na zasadach franczyzy. W ciągu ponad 20 lat sieć stała się znaną i lubianą marką sklepów wśród Polaków, zdobywając bardzo wysoką pozycję w tym segmencie sprzedaży. Obecnie do sieci należy ponad 9000 sklepów w całej Polsce. Co 8. sklep małego formatu należy do sieci sklepów ABC. Sieć ABC daje właścicielom sklepów możliwość korzystania z gotowego modelu prowadzenia sklepu. Oferujemy pełne wsparcie marketingowe, organizacyjne oraz preferencyjne warunki zakupowe w hurtowniach Eurocash Cash & Carry - 180 hurtowni w całej Polsce oraz na stronie www.eurocash.pl. Właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu. W myśl hasła „Z nami Ty jesteś marką”. Dzięki temu oferta jest idealnie dopasowana do lokalnych potrzeb konsumenta. Sklepy ABC są zawsze blisko - niemal 7 milionów klientów ma do nich maksymalnie kwadrans na piechotę od swojego domu! Bliskość, wygoda i oszczędność - nie tylko czasu.
www.noweabc.pl
www.linkedin.com/company/abcsklepy
4 grudnia w Warszawie miało miejsce uroczyste otwarcie 500. sklepu sieci ABC w nowym koncepcie. Grupa Eurocash rozpoczęła proces rebrandingu sieci ABC we wrześniu 2020 roku. Sklepy zyskały nowoczesny wizerunek i reprezentują najwyższe standardy, dopasowane do obecnych trendów rynkowych. W 2021 r. proces rebrandingu obejmie łącznie 700 sklepów.
Proces zmian obejmuje zarówno nowe placówki, jak i remodeling obecnych sklepów. Siłą marki ABC jest niezależny właściciel sklepu, dlatego w procesie rebrandingu wspólnie zostaje wypracowana indywidualna nazwa sklepu, która wskazuje na właściciela, miejsce prowadzenia działalności lub na charakterystykę sklepu, jak w przypadku tego zlokalizowanego w Warszawie, działającego pod nazwą „Pełna Lodówka”.
– Obok indywidualnej nazwy znajduje się nowe logo ABC, które podkreśla właścicielskość niezależnych sklepów lokalnych. W ramach współpracy w systemie partnerskim ABC wspieramy właścicieli sklepów, przygotowując i realizując indywidualny projekt wizualizacji zewnętrznej. Dodatkowo właściciel decyduje jak będzie wyglądało wnętrze jego sklepu i wybiera, z których z zaproponowanych przez nas rozwiązań będzie chciał skorzystać i w jakim zakresie. W rezultacie każdy sklep sieci jest inny i ma swój unikalny charakter – wyjaśnia Tomasz Michalewicz, Dyrektor Sieci ABC.
Nowoczesny wizerunek ABC to nowa, spójna komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna sklepu, która zastąpiła dotychczasową, stosowaną od ponad 20 lat. Otwarty w grudniu w Warszawie 500. sklep ABC, zyskał nowy szyld i logo, drzwi wejściowe z czytelną komunikacją oraz przejrzyste witryny sklepowe, na których zostały podkreślone indywidualne atuty sklepu. Z kolei nowa organizacja przestrzeni wewnątrz sklepu to m.in. nowa lada sprzedażowa, strefa cafe z dużym wyborem produktów na wynos, regał na pieczywo oraz zieleniak, czyli świeże owoce i warzywa. W regałach chłodniczych znaleźć można wędliny i sery na wagę, wyroby garmażeryjne oraz cukiernicze od lokalnych dostawców.
Wszystkie zmiany w nowym koncepcie ABC służą zwiększaniu wygody klienta, podkreślają siłę marki i wysuwają na pierwszy plan właścicieli lokalnych sklepów. Co istotne, mają również bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży. Nowa odsłona sklepów ABC jest jeszcze bardziej skupiona wokół idei promowania lokalnych dostawców i produktów.
ABC jest największą organizowaną przez Grupę Eurocash ogólnopolską siecią sklepów prowadzonych w ramach systemu partnerskiego, obejmującego ponad 9 000 placówek. W ramach współpracy właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu. W myśl hasła „Z nami Ty jesteś marką”. Dzięki temu oferta jest idealnie dopasowana do lokalnych potrzeb konsumenta.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Największa sieć marketów alkoholowych w Polsce – Duży Ben – umacnia pozycję lidera na krajowym rynku. Najnowszy sklep otworzył się właśnie w Warszawie i jest to już 23. placówka w województwie mazowieckim. Należąca do Grupy Eurocash marka ma już 200 marketów w 73 miastach Polski i dalsze ambitne plany rozwoju.
Najsilniej sieć rozwija się w Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi oraz Śląsku, a ostatnio przyspiesza z rozwojem także w Warszawie i Szczecinie. Dostępna jest także w mniejszych miejscowościach w wielu województwach. Co istotne, niezależne badania wskazują, że średnia sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych. W kategoriach wino czy whisky – różnica jest nawet kilkukrotna.
– Misją Grupy Eurocash jest wspieranie właścicieli sklepów detalicznych, w tym tworzenie im nowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Właśnie po to, żebym im je zapewnić, rozwijamy innowacyjne koncepty specjalistyczne – takie jak Duży Ben. Cieszę się, że dziś z pełnym przekonaniem mogę mówić o sukcesie tej inwestycji. Po zaledwie kilku latach działalności, sieć jest największym graczem na rynku marketów alkoholowych w kraju i skutecznie buduje rynkowy standard sprzedaży w swojej kategorii produktowej. Tylko w ciągu ostatniego pół roku otworzyła 50 nowych placówek – dodaje Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash.
Duży Ben to jedyny market alkoholowy działający w tak unikalnym formacie. Łączy najlepsze cechy sklepu convenience (dogodna lokalizacja, długie godziny otwarcia oraz wygoda zakupów) i sklepu specjalistycznego (szeroki wybór alkoholi różnych kategorii, 1500 produktów w stałym asortymencie oraz liczne promocje). Atutem takiej koncepcji jest szybkość zakupów oraz w pełni otwarta sprzedaż. Przeszkoleni sprzedawcy zawsze służą pomocą, a całość procesu zakupowego w założeniu sieci ma odbywać się w myśl: „Cała przyjemność po Twojej stronie”.
– Sieć Duży Ben rozwija się niezwykle dynamicznie. Klienci doceniają naszą filozofię „przyjemności z zakupów” i z chęcią odwiedzają sklepy. W ich ofercie znaleźć można asortyment na różne okazje i z wielu kategorii. To zarówno popularne alkohole w najlepszych cenach, jak i bogaty wybór piw kraftowych, szeroka selekcja win czy różnorodne typy whisky. Zgodnie z trendami na półkach nie brakuje także produktów bezalkoholowych oraz wszelkiego rodzaju nowości w wielu kategoriach. Uzupełnieniem alkoholowych kategorii jest selekcja przekąsek, napojów oraz akcesoria – mówi Dawid Kula, dyrektor generalny sieci Duży Ben. – O sukcesie i dużej popularności konceptu najlepiej może świadczyć fakt, że do programu lojalnościowego Ekipa Dużego Bena przystępuje miesięcznie ok. 10 tys. osób. Od marca 2019 r. dołączyło ich w sumie 350 tys. Żeby dotrzeć do jeszcze szerszego grona klientów, w roku 2022 planowana jest bardzo dynamiczna ekspansja i wchodzenie do nowych regionów, w których sieć nie jest jeszcze obecna – dodaje.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Społeczna odpowiedzialność i działania pozabiznesowe właścicieli sklepów na rzecz lokalnej społeczności – to właśnie te aspekty są docenianie przez klientów nawet bardziej niż kwestie związane z asortymentem i jakością obsługi. Pokazała to jednoznacznie ankieta, która towarzyszyła internetowemu głosowaniu klientów na ich ulubione sklepy detaliczne w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”, organizowanego przez Grupę Eurocash. Społeczna odpowiedzialność biznesu to istotny obszar działalności nie tylko korporacji i dużych firm, ale także niezależnych przedsiębiorców. To ważna wartość w budowaniu naszego kapitału społecznego.
Ogłoszone niedawno wyniki konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” Grupy Eurocash pokazały, że jego laureaci – właściciele niezależnych sklepów detalicznych – wykazują ponadprzeciętne poczucie odpowiedzialności za innych. Znają swoich klientów i ich potrzeby, ale także angażują się w lokalne akcje społeczne, wspierając potrzebujących. Ich działania doceniają też sami klienci sklepów, co potwierdzili w głosowaniu internetowym na ostatnim etapie konkursu.
Wspieranie lokalnej społeczności ważniejsze niż asortyment w sklepie
Klienci, wybierając w konkursie swoich faworytów, mogli też wskazać jedną z czterech najbardziej pożądanych cech u właścicieli sklepów, u których codzienne robią zakupy. Blisko 47 tys. głosów (spośród 74 tys. ogółem) oddano na „działania na rzecz klientów i lokalnej społeczności”. Na drugim miejscu – z 13,5 tys. głosów – znalazła się „jakość obsługi i atmosfera w sklepie”. Najmniej głosów otrzymały „udogodnienia w sklepie i dodatkowe usługi podnoszące komfort zakupów” – ok. 6 tys. głosów. Niewiele więcej, bo blisko 8 tys. głosów, oddano na „asortyment pasujący do potrzeb klientów”.
Wspaniałym przykładem społecznego zaangażowania były działania podejmowane przez wiele wiejskich i miejskich osiedlowych sklepów w czasie epidemii w 2020 r. Niektórzy właściciele nierzadko sami inicjowali dostawy zakupów do domu, widząc, że ich klienci byli na kwarantannach albo po prostu woleli zostać w domu. Można było wysłać SMS-a albo zadzwonić, podając listę potrzebnych produktów, które wkrótce były u klientów pod drzwiami. Prawdziwa sąsiedzka pomoc! Innym, wspaniałym przykładem byli też pewni przedsiębiorcy, zrzeszeni w regionalnej spółce Lewiatana, którzy dostarczali środki ochrony do każdej jednostki policji działającej na terenie ich powiatów oraz wspierali lokalne Domy Pomocy Społecznej.
– Te i podobne działania prowadzone w całej Polsce pokazały, że właściciele lokalnych sklepów mają ogromne serca i determinację do pomagania potrzebującym. Dbali oni zarówno o swoje bliskie otoczenie, jak też o tych, którzy na co dzień ratują zdrowie i życie innym. Współpracując z nimi na co dzień wiemy, że regularnie wspierają inicjatywy społeczne, aktywnie uczestniczą w życiu społeczności i pomagają potrzebującym. Cieszymy się, że możemy ich w naszym corocznym konkursie „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” docenić i jednocześnie im podziękować – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash.
Kupuj i działaj lokalnie
Przedsiębiorcy mają rosnące poczucie odpowiedzialności za swoje otoczenie. Potwierdzają to także dane z opublikowanego w tym roku „Raportu wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 rok”. 22% ankietowanych przedsiębiorców, współpracujących z Grupą, zadeklarowało, że angażują się oni w lokalne akcje społeczne. Najczęściej wspierają oni chorych (17% wskazań) i dzieci (ok. 12%).
To m.in. dlatego w konkursie Grupa Eurocash nazywa swoich laureatów „Herosami”. Właściciele niezależnych sklepów doceniani są zarówno za swoją przedsiębiorczość i zaangażowanie w rozwój lokalnych gospodarek, ale także za swój wkład w dobrostan lokalnych społeczności. To dzięki nim miliony konsumentów mogą wygodnie i bezpiecznie robić zakupy blisko domu, a potrzebujący otrzymują wsparcie.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Wieloletni prezes Eurocash Luis Amaral zamierza stanąć na czele rady nadzorczej Spółki. Stanowisko prezesa zarządu z początkiem 2022 r. obejmie Paweł Surówka.
Luis Amaral, wieloletni prezes i pośrednio największy akcjonariusz Eurocash, planuje stanąć na czele rady nadzorczej Spółki. Jego intencją jest skoncentrowanie się na opracowaniu dalszej strategii rozwoju Grupy Eurocash oraz przekazanie bieżącego zarządzania Spółką pozostałym członkom zarządu, w tym nowemu prezesowi. Funkcję tę od 1 stycznia 2022 r. będzie pełnić Paweł Surówka, doświadczony menedżer, w ostatnim czasie pełniący rolę doradcy zarządu Eurocash, a wcześniej związany z Grupą PZU, w której w latach 2017-2020 pełnił funkcję prezesa zarządu PZU.
Przejście Luisa Amarala do rady nadzorczej Eurocash odbędzie się dwuetapowo. Z początkiem 2022 r. zmieni stanowisko z prezesa zarządu na członka zarządu. Następnie zamierza zrezygnować z pełnienia funkcji w zarządzie Spółki, aby docelowo objąć funkcję przewodniczącego rady nadzorczej.
– To był dla mnie olbrzymi zaszczyt być prezesem Eurocash, pracując na rzecz rozwoju handlu niezależnego w Polsce i przede wszystkim wspierając naszych klientów, którzy są najtwardszymi i najlepszymi przedsiębiorcami, których miałem przyjemność poznać. Zamierzam wkrótce przejść do rady nadzorczej, skąd będę gwarantem misji wspierania niezależnych przedsiębiorców polskiego handlu, która zawsze będzie obsesją naszej firmy. Jestem przekonany, ze mój następca Paweł Surówka posiada kompetencje i doświadczenie, aby poprowadzić zarząd i całą Grupę Eurocash do realizacji jeszcze ambitniejszych wyzwań. Pracownikom firmy chciałbym powiedzieć, że zawsze będą częścią mojej rodziny i mam ich wszystkich w swoim sercu – powiedział Luis Amaral, dotychczasowy prezes Eurocash.
– Serdecznie dziękuję Luisowi Amaralowi oraz całej radzie nadzorczej za okazane zaufanie, powierzając mi rolę prezesa zarządu Eurocash. Jako jeden z największych polskich pracodawców, jedna z największych spółek pod względem obrotu oraz wiodąca platforma, na której opiera się niezależny handel w Polsce, Grupa Eurocash posiada ogromne możliwości i jeszcze większy potencjał. Jest to wielka odpowiedzialność wkraczać w rolę prezesa po osobie, która stworzyła tę spółkę od podstaw. Liczę jednak na to, że w gronie zarządu, przy czynnym wsparciu Luisa Amarala, rady nadzorczej oraz wszystkich pracowników zrealizujemy ogromny potencjał, który tkwi w Grupie Eurocash i będziemy kontynuować jej niebywałą historię sukcesu – powiedział Paweł Surówka, nowo powołany prezes Eurocash.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Raport wpływu Grupy Eurocash: przedsiębiorczość idzie w parze z edukacją
Dostęp do wiedzy i narzędzi edukacyjnych ma znaczący wpływ na to, czy przedsiębiorca będzie dalej rozwijał swój biznes – wynika z pierwszego raportu wpływu Grupy Eurocash. Przykładowo, odsetek detalistów, którzy w 2020 r. otworzyli nowe sklepy, jest znacznie wyższy wśród tych, którzy korzystali jednocześnie z oferty kursów, szkoleń i konferencji organizowanych w ramach Akademii Umiejętności Eurocash.
Sklepy niezależne odpowiadają w Polsce za ok. 40%1 rynku. To wyjątek na skalę Europy! Radzą sobie tak dobrze m.in. dzięki Grupie Eurocash, której procentowy udział we wpływie na rozwój przedsiębiorczości klientów Eurocash wynosi aż 41% – pokazał pierwszy raport wpływu firmy. Oznacza to, że w ponad 40% właściciele sklepów współpracujących z Grupą Eurocash rozwijają swoją przedsiębiorczość właśnie dzięki jej wsparciu (za pozostałe 60% odpowiadają inne czynniki zewnętrzne).
Eurocash pozwala swoim klientom nie tylko zarabiać, ale także rozwijać cechy niezbędne dla prowadzenia biznesu: odwagę, wytrwałość, odpowiedzialność, innowacyjność i motywację do działania – wynika z raportu. W tym ostatnim obszarze szczególnie skutecznie działa Akademia Umiejętności. Tylko od marca 2021 r. z oferty jej kursów e-learningowych, webinarów i konferencji skorzystało ok. 40 tys. osób.
– Nasz pierwszy raport wpływu wyraźnie pokazał, że dzięki współpracy z Grupą Eurocash właściciele sklepów chcą się rozwijać. Zachęcamy ich do tego i dajemy narzędzia, które pomagają im zwiększać konkurencyjność i budować innowacyjne, odpowiedzialne biznesy. Mowa m.in. o platformach eurocash.pl i eurocash.pl Market, skali zakupowej, dzięki której możemy negocjować z dostawcami korzystne oferty dla przedsiębiorców, a także formatach edukacyjnych, dzięki którym nasi klienci mogą poszerzać kompetencje własne i zespołu. Właśnie na tym ostatnim zadaniu skupia się Akademia Umiejętności Eurocash – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash.
Czy warto się dokształcać? Liczby mówią same za siebie
„Raport wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 rok” sporządzono w oparciu o badanie przedsiębiorców współpracujących z Grupą w 2020 roku. Grupa postanowiła wyodrębnić spośród innych czynników wpływ, jaki ma na swoich klientów w pięciu obszarach–cechach świadczących o ich przedsiębiorczości. Okazało się, że najmocniej wpływa na: innowacyjność (66 proc.), odpowiedzialność (44 proc.) i motywację do rozwoju (40 proc.) właścicieli sklepów detalicznych. W nieco mniejszym stopniu Eurocash oddziałuje także na ich odwagę biznesową (30 proc.) i wytrwałość w działaniu (26 proc.).
Co ciekawe, okazało się, że najważniejszy, a nawet kluczowy wpływ na obszar motywacji do rozwoju ma dostęp przedsiębiorców do edukacji. Dowodzą tego dane dotyczące Akademii Umiejętności Eurocash, z oferty której korzystał w 2020 r. co 10. badany przedsiębiorca. 58% uczestników szkoleń AUE deklaruje, że wykorzystuje zdobytą wiedzę w codziennej pracy i rozwiązywaniu bieżących problemów, a 50% sięga po nią także w kwestiach dotyczących rozwoju biznesu.
Najlepiej pokazują to przykłady:
Edukacja we franczyzie
Z narzędzi oferowanych przez Akademię Umiejętności korzystają przede wszystkim przedsiębiorcy zrzeszeni we franczyzach. Z raportu wpływu Grupy Eurocash wynika, że to właśnie oni wyróżniają się na tle innych detalistów innowacyjnością i aktywnością społeczną. Są też mniej podatni na kryzysy.
– Dla małych i średnich przedsiębiorców franczyza oznacza nie tylko przewagę konkurencyjną, ale też możliwość stałego rozwoju. Prawie ? osób prowadzących sklepy pod naszymi markami potwierdza, że Grupa udostępnia im narzędzia niezbędne dla rozwoju biznesu. Oferowane przez nas rozwiązania, w tym również edukacyjne, budują umiejętności kluczowe dla prowadzenia sklepu, pracy w sklepie i czynią franczyzę naprawdę skutecznym modelem współpracy – mówi Agata Dzierba, Menadżer Akademii Umiejętności Eurocash.
1 https://www.forbes.pl/biznes/jacek-owczarek-z-grupy-eurocash-o-walce-polskiego-handlu-z-zagranicznymi-sieciami/5vjcfj1
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
W tym roku na Boże Narodzenie Polacy chcą wydać średnio 950 zł – o połowę mniej niż przed epidemią1. Będą więc szukać okazji i dobrych cen na typowo świąteczne produkty. Czy znajdą je w swoim lokalnym sklepie? Na to pytanie odpowiada najnowszy i ostatni przed tegorocznymi świętami ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób czołowi producenci traktują polskie sklepy niezależne.
W trzecim kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Z najnowszej edycji rankingu Równi w Biznesie wyłania się obraz rynku u progu sezonu świątecznego, który w handlu zaczyna się już w listopadzie – wraz z polowaniem konsumentów na prezenty i zapasy spożywcze.
– W sezonie świątecznym co roku obserwuje się zwiększoną rotację niektórych kategorii produktowych. W sklepach spożywczych najbardziej poszukiwane produkty to m.in. ryby i wędliny, których najlepszą ofertę znajdziemy właśnie w lokalnych sklepach. To tu przyjdzie po mięsne zapasy większość Polaków, tu także zaopatrzymy się w dobrej jakości owoce, warzywa i inne produkty świeże na święta i Sylwestra. Wygodnie byłoby tu zrobić także resztę okolicznościowych zakupów. O tym jednak ostatecznie zadecyduje cena, którą w dużej mierze narzuca właścicielowi sklepu sam producent – tłumaczy Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych z Grupy Eurocash.
Dobre wyniki producentów nabiału
W lokalnych sklepach detalicznych coraz częściej taniej kupimy już m.in. produkty nabiałowe, takie jak śmietana i masło do świątecznych ciast i sosów. Pod tym względem szczególnie wyróżnia się Sobik, producent znanej i lubianej Osełki Górskiej, który dodatkowo nie różnicuje oferty dla sklepów niezależnych, dyskontów i supermarketów.
Wysoko warzywa konserwowe i przyprawy
Wśród kategorii, których dostawcy dobrze traktują sklepy niezależne, warto też wymienić m.in. warzywa konserwowe – niezbędne do przygotowania wielu tradycyjnych potraw, w tym popularnej w całym kraju sałatki jarzynowej. Dobre warunki współpracy oferują przedsiębiorcom także wybrani producenci ryżu (np. Gemini Grupe) i przypraw (Dr. Oetker). To ważne w sezonie świątecznym, w którym Polacy chętniej zaopatrują się m.in. w ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, goździki czy cynamon.
Duzi gracze wciąż na lepszej pozycji
Większość producentów wciąż jednak faworyzuje dyskonty i supermarkety. Lepszą ofertę dla centralnie zarządzanych sieci mają m.in. producenci soków, alkoholi, a w szczególności: pralin, których też przecież nie powinno zabraknąć na świątecznym stole i pod choinką. To ważne kategorie zarówno z perspektywy lokalnego przedsiębiorcy, jak i konsumenta, który w tego typu produkty lubi zaopatrywać się spontanicznie – idąc do kogoś w gości lub kupując upominki na ostatnią chwilę. Sklepy niezależne są nierówno traktowane także przez producentów majonezów.
–Niestety, widzimy, że najwięksi dostawcy: Roust, Heineken, Stock, Carlsberg, Coca Cola, Maspex, PepsiCo, Danone i inni nie tylko oferują dyskontom i supermarketom lepsze warunki współpracy, ale też mają dla nich produkty dedykowane – takie, których konsument nie może kupić nigdzie indziej. Na liście producentów, którzy czerpią duży zysk z produktów na wyłączność dla dyskontów i supermarketów, wciąż figurują te same marki. Podium otwiera Barilla, producent makaronów z aż 44 proc. udziałem produktów dedykowanych w sprzedaży. Kolejny kwartał z rzędu znalazły się też na nim herbaty USP Zdrowie i środki do prania koncernu Unilever – wymienia Dominik Kasperek. – Naszym celem i jednocześnie marzeniem, nie tylko na święta, jest to, aby ci producenci dawali polskim, niezależnym przedsiębiorcom takie same szanse w biznesie co centralnie sterowanym sieciom – dodaje Kasperek.
Rozwój na rynku niezależnym
Są też tacy producenci, którzy rozwijają się właśnie na rynku niezależnym – i to pomimo tego, że pod względem warunków współpracy lepiej traktują dyskonty i supermarkety. To OSM Łowicz, Lactalis i Krüger. Wszyscy trzej wymienieni producenci mogą pochwalić się ponad 20 proc. dynamiką wzrostu na rynku niezależnym. Jednocześnie nie mają mocno zróżnicowanej oferty dla MŚP i sieci centralnie sterowanych – udział dedykowanych produktów w ich sprzedaży nie przekracza 6 proc.
– Niezależne sklepy to ważny element polskiej gospodarki. W Polsce mają niemal połowę udziału w rynku handlu detalicznego, co stanowi ewenement na skalę Europy. Traktując ich właścicieli sprawiedliwie, producenci przyczyniają się do rozwoju regionów i polskiego sektora MŚP, a także wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy lubią i cenią sobie zakupy w lokalnych sklepach. To ważny temat – szczególnie przed świętami, ale nie tylko – podkreśla Dominik Kasperek.
1 https://www.bankier.pl/wiadomosc/Oszczedne-Boze-Narodzenie-Co-piatego-Polaka-nie-bedzie-stac-na-wszystkie-wydatki-8223746.html
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKIK) poinformował dzisiaj o nałożeniu ponad 76 mln zł kary na Eurocash – hurtowego dystrybutora żywności do blisko 80 tysięcy niezależnych polskich sklepów. Powodem takiej decyzji jest wg UOKIK wykorzystywanie przez Eurocash przewagi kontraktowej wobec dostawców – w tym wobec największych światowych koncernów spożywczych. Wśród rzekomo poszkodowanych wg UOKIK dostawców, znajdują się zlokalizowane w Polsce firmy będące częścią takich gigantów jak koncern Nestle (największy producent żywności na świecie), amerykański Kraft Heinz, francuski Danone czy też niemiecka Unternehmensgruppe Theo Müller.
Grupa Eurocash nie zgadza się z decyzją Prezesa UOKiK, w tym ze stwierdzeniem, że spółka ma przewagę kontraktową nad zagranicznymi koncernami. Gdyby tak było, nie byłoby sytuacji, w której ceny oferowane dyskontom przez producentów są znacząco niższe niż ceny producentów w kanale zaopatrzenia niezależnych polskich sklepów.
– Nałożenie kary na Eurocash najprawdopodobniej wzmocni dyskryminujące praktyki dostawców wobec segmentu polskich sklepów niezależnych co jeszcze bardziej pogorszy ich konkurencyjność względem sieci dyskontowych. Nie leży to ani w interesie polskiego konsumenta ani polskiej gospodarki – mówi Jacek Owczarek, członek Zarządu Eurocash S.A.
– Ustalenie przez UOKIK, że Eurocash ma przewagę kontraktową nad częścią największego koncernu spożywczego na świecie, dobrze obrazuje problem możliwej nieprawidłowej interpretacji definicji przewagi kontraktowej. UOKIK nie powinien chronić globalnych korporacji przed hurtownikiem, którego główna działalność koncentruje się na organizacji dostaw i poprawie konkurencyjności blisko 80 tysięcy polskich sklepów – dodaje Jacek Owczarek.
Eurocash nie zgadza się z tą decyzją w całości i zamierza skorzystać z prawa odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów od niniejszej decyzji. Ostateczna wysokość kary oraz termin zapłaty zostaną ustalone po zakończeniu postępowania odwoławczego i wydaniu prawomocnego wyroku w ww. sprawie.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Grupa Eurocash wprowadza na rynek nową markę nabiałową Kanka. Prosty skład, atrakcyjna cena i nowoczesne, dobrze widoczne na półce opakowania pomogą przedsiębiorcom współpracującym z Eurocash wyróżnić się na rynku i pozyskać jeszcze więcej lojalnych klientów. Bo proste jest pyszne!
Nowa marka własna Grupy Eurocash została zbudowana od podstaw we współpracy z właścicielami sklepów, którzy codziennie spotykają się i rozmawiają z konsumentami w swoich sklepach. Produkty Kanka wytwarzane głównie w lokalnych polskich mleczarniach, wyróżnia przede wszystkim skład, który nie zawiera mleka w proszku i w większości jest bardzo prosty, bez substancji konserwujących.
Pod marką Kanka dostępne jest już mleko (niebawem także w wersji bez laktozy), masło, jogurt naturalny i kefir (bez dodatku mleka w proszku), serek wiejski, śmietana 12% i 18%, sery w plastrach, twarogi, a także serki kanapkowe bez dodatku skrobi i białek mleka (dostępne w trzech smakach: naturalny, ze szczypiorkiem, z papryką i pomidorami).
Jakość dostępna tylko w sklepach zaopatrujących się w Eurocash
Kanka zastępuje Mleczną Zagrodę w ofercie Grupy Eurocash. Ma od niej znacznie szerszy wybór produktów i w większości przypadków – lepsze, uproszczone receptury. Wszystko po to, by wesprzeć niezależnych przedsiębiorców, którzy – jak pokazuje opracowywany przez Eurocash ranking Równi w Biznesie – wciąż nie są traktowani przez producentów na równi z graczami wielkoformatowymi. Niemal dwie trzecie największych producentów i dostawców FMCG w Polsce czerpie zysk z produktów wytwarzanych wyłącznie dla dyskontów lub supermarketów. U 50 na 160 produkty na wyłączność generują od 5% do nawet ponad 40% sprzedaży1.
– Nabiał jest kategorią o kluczowym znaczeniu dla budowania konkurencyjności na rynku sklepów spożywczych. Nierzadko to on decyduje o tym, gdzie konsument robi codzienne zakupy. Z pomocą Kanki niezależny przedsiębiorca może zawalczyć o lojalność swoich klientów i zwiększyć częstotliwość ich wizyt w swoim sklepie. Marka wyróżnia się na półce, ma smaczne produkty, a do tego jest przystępna cenowo. To oznacza, że właściciele sklepów, kiedy poszerzą swój asortyment o produkty Kanki, będą mieć u siebie produkt, który nie tylko odpowiada na potrzeby dzisiejszego konsumenta, ale jest też niedostępny w centralnie zarządzanych sklepach, np. dyskontach. W dodatku jego wdrożenie na rynek wspiera intensywna kampania reklamowa – mówi Dominik Kasperek, Dyrektor Działu Zakupów Centralnych Grupy Eurocash.
Prosty skład – prosty design
Opakowania produktów nowej marki są – tak jak jest skład – proste i minimalistyczne, a jednocześnie mocno wyróżniające się na półce nowoczesnym designem i wyrazistymi kolorami. Zostały bardzo dobrze ocenione w badaniach konsumenckich. W projekcie wykorzystany został charakterystyczny kształt białej kanki – naczynia, którego tradycyjnie używa się do transportu i przechowywania mleka prosto od krowy. To właśnie do niego nawiązuje nazwa marki, która stawia na naturalność i smak.
1 Wyniki rankingu Równi w Biznesie za drugi kwartał 2021 r.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Grupa Eurocash wydała e-podręcznik „Szanujemy, nie marnujemy!”. Publikacja, skierowana do właścicieli i pracowników sklepów detalicznych, skupia się na tematyce niemarnowania żywności i kompleksowo wspiera w tym zakresie odpowiedzialnych przedsiębiorców. Podręcznik powstał z myślą o klientach Grupy, jednak zgodnie ze swoją misją rozwijania przedsiębiorczości i wspierania rynku niezależnego, Eurocash udostępnił go szeroko. Może z niego skorzystać każdy właściciel sklepu spożywczego.
Na ponad 100 stronach podręcznika zawarto najświeższe informacje o problemie, uzupełnione o porady, komentarze 11 ekspertów, a także linki do stron, badań, artykułów i ciekawych podcastów. Nie zabrakło także praktycznej interpretacji wymogów, jakie na sprzedawców żywności nakłada ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności oraz wzorów umów i raportów potrzebnych do ich spełnienia. Dla klientów Grupy Eurocash to ważny wątek, bo od września 2021 r. zapisy ustawy dotyczą również sklepów powyżej 250 mkw. (wcześniej powyżej 400 mkw.).
– Przygotowaliśmy ten e-book z pełną świadomością tego, że temat marnowania żywności jest niezwykle obszernym i trudnym zagadnieniem. Problem ma swój wymiar społeczny, bo jest ważny zarówno dla planety, jak i dla coraz bardziej świadomych konsumentów (już 59% Polaków deklaruje, że lepiej ocenia firmy działające w sposób odpowiedzialny i przeciwdziałające marnowaniu żywności). Mamy tu też aspekt prawny marnowania żywności – bo w handlu kwestia ta podlega regulacji ustawowej; a także praktyczny – bo odpowiedzialny przedsiębiorca musi podjąć bardzo konkretne działania w swoim biznesie, by zredukować ilość wyrzucanego jedzenia. Dlatego też, stworzyliśmy wyczerpujący zbiór porad i wskazówek, które – głęboko w to wierzę – ułatwią przedsiębiorcom sprawne działanie w tym obszarze, a przy tym wyjście naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej świadomych klientów – mówi Pedro Martinho, członek zarządu Grupy Eurocash.
Publikacja dzieli się na cztery części. Pierwsza zawiera najważniejsze informacje dotyczące marnowania żywności, skali tego zjawiska w Polsce i na świecie, a także skutków dla biznesu i oczekiwaniach konsumenta. W tej części podręcznika omawiane są także wytyczne ustawy i prawne obowiązki przedsiębiorcy (w tym te dot. opłaty za marnowanie żywności).
Druga część jest skierowana do przedsiębiorcy i pracowników, a trzecia – do konsumenta. Z tych rozdziałów można się dowiedzieć, jak ograniczyć marnowanie żywności w sklepie (m.in. odpowiednio zamawiając i zarządzając towarem, edukując pracowników, współpracując z organizacjami rządowymi itd.) oraz w domu. Część czwarta to dodatki: wzory, formularze, przykłady oraz kalkulator opłat.
Podręcznik powstał w ramach kampanii społecznej Grupy Eurocash, która ma na celu wspieranie sklepów niezależnych w walce z marnowaniem żywności. Biorą w niej udział m.in. sieci: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama i Delikatesy Centrum; wspierają ją też marki abc na kołach i Frisco. Partnerami edukacyjnymi kampanii są Akademia Umiejętności Eurocash i FDEE, a partnerem społecznym – Caritas. Poza e-bookiem, w ramach działań powstały także liczne artykuły na blogu Grupy, webinary oraz nagrania z konferencji, która odbyła się 16 października (Światowy Dzień Żywności). Materiały uzupełniają wiadomości z podręcznika i są dostępne na platformie Akademii Umiejętności Eurocash. Cała kampania „Szanujemy, nie marnujemy!” jest częścią realizacji „Strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Eurocash 2020+”.
Cały podręcznik jest dostępny tutaj.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Blisko 2,7 tys. uczniów szkół branżowych i techników z całej Polski wzięło udział w Wirtualnym Festiwalu Umiejętności Zawodowych, który 8 listopada zorganizowała Akademia Umiejętności Eurocash. Podczas ostatniej, trzeciej już edycji wydarzenia uczestnicy mieli okazję poznać specyfikę pracy na stanowiskach: technik logistyk i magazynier-logistyk.
Warsztaty prowadzili pracownicy Grupy Eurocash z działu logistyki oraz trenerzy AUE z 20-letnim doświadczeniem. Dzięki takiemu doborowi prelegentów uczestnicy dostali informacje „z pierwszej ręki” o tym, jak wygląda ścieżka kariery w logistyce – branży, która w dobie e-commerce bardzo szybko się rozwija i w której stale brakuje rąk do pracy. Już co czwarte ogłoszenie o pracę dotyczy zatrudnienia właśnie w branży logistycznej – podało we wrześniu Trenkwalder Polska. Uczestnicy podczas warsztatu mieli też okazję dowiedzieć się, jak działa logistyka w Grupie Eurocash, która jest największym polskim hurtowym dystrybutorem FMCG w Polsce.
– Za nami kolejny udany Festiwal Umiejętności Zawodowych! Branża logistyczna, którą wzięliśmy na warsztat podczas ostatniej edycji, wciąż poszukuje nowych pracowników. Młodzi ludzie już na starcie mogą znaleźć w niej atrakcyjne warunki pracy i stabilne zatrudnienie. Jestem przekonana, że dzięki naszym warsztatom uczniowie będą mogli znaleźć właściwą dla siebie ścieżkę rozwoju szybciej i z mniejszym stresem. Wierzę też, że przynajmniej część z nich postawi na karierę właśnie w logistyce – mówi Agata Dzierba, Menadżer Akademii Umiejętności.
Formuła online Festiwalu sprawia, że mogą w nim bez problemu wziąć udział osoby z całej Polski. Na edycję organizowaną 8 listopada zarejestrowali się m.in. uczniowie ze szkół warszawskich, krakowskich, łódzkich, szczecińskich, a także z placówek zlokalizowanych w mniejszych ośrodkach: jak Braniewo, Chełmce, Darłowo, Wschowa czy Śrem.
– Po raz pierwszy miałam okazję wspólnie z uczniami wziąć udział w Festiwalu Umiejętności. Zarówno nam, nauczycielom, jak i uczniom dużo dała możliwość skonfrontowania z praktykami tego, jak teoria, którą zajmujemy się w szkole, przekłada się na ich codzienną pracę. Dzięki takim inicjatywom uczniowie widzą, że warto nad sobą pracować i inwestować w rozwój kompetencji zawodowych – podsumowuje Karina Józefiak, nauczycielka z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Śremie i jedna z osób, które uczestniczyły w listopadowych warsztatach. W sumie w wydarzeniu wzięli udział uczniowie i nauczyciele z blisko 80 różnych miejscowości. Udział w Festiwalu był bezpłatny.
– Festiwal to ważny punkt na mapie wydarzeń, które organizujemy. Łączy w sobie różne cele realizowane przez Akademię Umiejętności: budowanie kompetencji zawodowych, wspieranie młodzieży, docieranie z edukacją branżową zarówno do dużych miast, jak i mniejszych ośrodków. Szczególnie ważne dla nas jako Grupy Eurocash jest wspieranie uczniów szkół branżowych i techników, w których upatrujemy ogromny potencjał i których chcemy zachęcać do wspólnego budowania kapitału handlu niezależnego w Polsce – dodaje Agata Dzierba.
Festiwal Umiejętności Zawodowych jest realizowany w ramach Projektu na rzecz promocji zawodów sprzedawcy i magazyniera-logistyka w szkołach branżowych oraz technika handlowca i technika logistyka w szkołach technicznych, objętego patronatem Ośrodka Rozwoju Edukacji. Podczas poprzednich edycji Festiwalu omówiono m.in. zawody sprzedawcy i technika handlowca (pierwsza edycja) oraz technika logistyka i logistyka-magazyniera (druga edycja).
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce program edukacyjno-szkoleniowy wspierający niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W ciągu 11 lat istnienia, z oferty Akademii skorzystało ponad 130 tys. osób. Wśród narzędzi dostarczanych przez AUE znajdują się: platforma edukacyjna z dostępem do 50 kursów e-learningowych, ścieżek wdrożeniowych dla nowych pracowników, webinarów oraz AUE TV; warsztaty w sklepach; konferencje edukacyjne oraz studia podyplomowe dla przedsiębiorców prowadzone we współpracy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie.
Spróbuj wyszukać ponownie.