– Pierwsze miesiące 2022 roku przyniosły kontynuację pozytywnych trendów, które obserwowaliśmy w drugiej połowie ubiegłego roku, czyli powrót konsumentów do lokalnych sklepów niezależnych wraz z powrotem do normalności przedpandemicznej. Jak pokazują dane Nielsena, wartość sprzedaży w tzw. małym formacie, do którego zaliczane są sklepy o powierzchni do 400 m2, w pierwszym kwartale tego roku wzrosła o 5,4% rok do roku. Sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła natomiast o 12,3%, co świadczy o jej rosnącym udziale rynkowym. Przekłada się to również na poprawę pozostałych parametrów biznesowych, w tym wskaźników rentowności. W pierwszym kwartale 2022 roku Grupa Eurocash wypracowała wyraźnie wyższy zysk EBITDA, zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym, gdzie pierwsze owoce przynoszą trudne decyzje podjęte w minionym roku, dotyczące zamknięcia części sklepów własnych, i gdzie widzimy potencjał do dalszej poprawy – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
– Liczymy na kontynuację wzrostów w kolejnych kwartałach, mimo wyzwań, z jakimi musi się zmierzyć nasza branża i cała gospodarka. Czynnikiem sprzyjającym sprzedaży w drugim kwartale był fakt, że święta wielkanocne w tym roku wypadły w drugiej połowie kwietnia, podczas gdy w 2021 roku na początku miesiąca, w związku z czym większość naszych klientów robiła wówczas większe zakupy jeszcze pod koniec pierwszego kwartału. Dobrym prognostykiem dla całej branży jest również dobra, słoneczna pogoda, która sprzyja m.in. sprzedaży napojów – dodał Paweł Surówka.
Hurt: sprzedaż LFL w Cash & Carry o 14% w górę
Sprzedaż zewnętrzna towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie hurtowym w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 4,67 mld zł i była o 11,5% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. EBITDA segmentu hurtowego wzrosła w omawianym okresie o 26,5% r/r, do 149 mln zł.
– W pierwszym kwartale tego roku zanotowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży w każdym formacie dystrybucji hurtowej. Bardzo dobrze radzą sobie zarówno współpracujący z Grupą Eurocash franczyzobiorcy zrzeszeni w sieciach Euro Sklep, Groszek, Lewiatan i Gama, jak i przedsiębiorcy prowadzący najmniejsze sklepy zrzeszone w sieci ABC, którzy są głównymi klientami Eurocash Cash & Carry, a którzy przed rokiem najmocniej odczuli skutki pandemii. Potwierdzeniem silnego odbicia jest dynamika sprzedaży porównywalnej (LFL) w Cash & Carry, która ewoluowała od spadku o 12% w pierwszym kwartale ubiegłego roku, do wzrostu o 14% w pierwszym kwartale bieżącego roku – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Na koniec marca 2022 r. łączna liczba sklepów partnerskich i franczyzowych zrzeszonych w sieciach Lewiatan, Euro Sklep, Groszek i Gama (PSD), będących klientami Eurocash Dystrybucja, wynosiła 5.617 placówek, natomiast organizowana przez Eurocash sieć ABC liczyła 8.720 sklepów.
Detal: znacząca poprawa rentowności
Sprzedaż towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 1,66 mld zł, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2021 r. O 44,8% r/r, do 52 mln zł, zwiększył się natomiast zysk EBITDA tego segmentu. Rentowność EBITDA wzrosła tym samym do 3,1% z 2,4% przed rokiem.
– Wzrost sprzedaży segmentu detalicznego to w dużej mierze efekt sfinalizowania przejęcia sieci Arhelan w listopadzie ubiegłego roku. Powiększyła ona przychody Grupy Eurocash w pierwszym kwartale tego roku o 141 mln zł. Ubytek sprzedaży wynikający z zamknięcia 50 sklepów własnych Delikatesy Centrum został natomiast skompensowany rosnącą sprzedażą LFL. Miało to także pozytywny wpływ na rentowność segmentu. Sklepy własne pod względem efektywności, w szczególności pod względem wartości sprzedaży na jeden metr kwadratowy sklepu, wciąż ustępują jednak placówkom prowadzonym przez naszych franczyzobiorców oraz w ramach joint venture, co z kolei świadczy o potencjale do dalszej poprawy wyników w tym segmencie – skomentował Jacek Owczarek.
Na koniec pierwszego kwartału 2022 r. budowana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów liczyła 1554 sklepy, w tym 1514 funkcjonujących pod marką Delikatesy Centrum (944 z nich to sklepy franczyzowe, a 570 to sklepy własne lub prowadzone w ramach joint venture). Segment detaliczny Grupy Eurocash obejmuje ponadto 410 saloników prasowych Inmedio (wg stanu na 31 marca 2022 r.).
Projekty: Frisco oraz Duży Ben kontynuują ekspansję
Sprzedaż segmentu Projekty w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 168 mln zł, co oznacza wzrost o 42% r/r. Największy udział w tym wzroście miał e-supermarket Frisco (objęty pełną konsolidacją od czerwca 2020 r.), którego dynamika wzrostu sprzedaży przekracza 43%, a wartość sprzedaży w omawianym okresie sięgnęła 97,5 mln zł. Z oferty Frisco mogą obecnie korzystać mieszkańcy aglomeracji warszawskiej, Wrocławia, Poznania, Krakowa, Myślenic, Trójmiasta, Katowic oraz Sosnowca.
Grupa Eurocash kontynuuje także rozwój sieci marketów alkoholowych Duży Ben, która na koniec marca 2022 r. liczyła już 226 sklepów (wobec 204 na koniec 2021 r. i 129 na koniec 2020 r.). Sprzedaż tej sieci w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 53,4 mln zł, przy wzroście sprzedaży LFL o 9% r/r.
W związku z realizowanymi inwestycjami w innowacyjne formaty detaliczne oraz ponoszonymi kosztami ekspansji Frisco i sieci Duży Ben, EBITDA segmentu Projekty pozostawała ujemna: w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła -18 mln zł wobec -11 mln zł w analogicznym okresie 2021 r.
***
Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Eurocash
mln zł
1Q 2022
1Q 2021
Zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży
6 527,9
5 812,1
12,3%
Zysk brutto na sprzedaży
908,8
743,1
22,3%
Marża brutto na sprzedaży
13,92%
12,79%
1,14 pp
EBITDA
151,0
115,9
30,3%
Marża EBITDA
2,31%
1,99%
0,32 pp
Zysk/(strata) netto
(50,3)
(70,9)
-
Rentowność netto
-0,77%
-1,22%
-
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Końcówka zeszłego roku przyniosła podwyżki cen w wielu obszarach, także w kategorii FMCG. Pomimo dużych zmian na rynku warunki współpracy, jakie producenci oferują sklepom, pozostają nierówne. Którzy dostawcy faworyzują dyskonty, a którzy stawiają na rozwój na rynku niezależnym? Na to i inne pytania odpowiada ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób producenci traktują polskie sklepy lokalne.
W czwartym kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Wielu dostawców wciąż oferuje preferencyjne warunki współpracy centralnie zarządzanym sieciom, choć zdarzają się i tacy, którzy stawiają przede wszystkim na rozwój na rynku niezależnym.
– Wyniki rankingu z 2021 roku pokazują, że coraz więcej producentów dostrzega potencjał lokalnych sklepów oraz możliwość rozwoju na rynku niezależnym. Wciąż jednak obserwujemy duże nierówności w niektórych kategoriach produktowych, przede wszystkim wśród największych dostawców. Już od pięciu lat przekonujemy współpracujących z nami producentów, że wyrównane ceny i atrakcyjny asortyment we wszystkich sklepach to same korzyści dla konsumentów, którzy chcą robić zakupy blisko domu i wygodnie. Dzięki rankingowi Równi w Biznesie wszyscy dostawcy mogą ocenić swoją strategię dystrybucyjną w kontekście równego traktowania klientów – mówi Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych w Grupie Eurocash.
W produktach na wyłączność bez zmiany na lepsze
Najnowsze wyniki rankingu pokazały, że wśród producentów nadal jest sporo firm oferujących asortyment dedykowany supermarketom i dyskontom, czyli taki, którego konsument nie znajdzie nigdzie indziej. W tym niechlubnym gronie znalazł się po raz kolejny producent makaronów Barilla z aż 47 proc. udziałem produktów na wyłączność w sprzedaży. W kategorii herbat wyróżnia się w tym obszarze USP Zdrowie, a w kategorii musztard – firma McCormick.
Warto zauważyć, że udział produktów dedykowanych w sprzedaży niektórych wymienionych producentów (Barilla, Musztardy McCormick, Graal) nie tylko nie zmalał, ale wręcz zwiększył się w stosunku do wyników z poprzednich kwartałów. Tylko 15 proc. wszystkich analizowanych w ramach rankingu producentów nie czerpało w ogóle dochodów ze sprzedaży produktów na wyłączność.
Te same kategorie w wyższych cenach
Wśród producentów faworyzujących centralnie zarządzane sieci w obszarze cen w ofercie również figurują te same marki co w poprzednich kwartałach. Wyższe ceny w sklepach lokalnych dotyczą przede wszystkim produktów z kategorii pralin, makaronów, musztard i środków do prania.
– Niestety, wciąż utrzymuje się tendencja, że najwięksi producenci zagraniczni oferują dyskontom i supermarketom lepsze warunki współpracy. Do takich marek niezmiennie należą Coca-Cola, Lindt, Unilever czy Storck. Także niektórzy polscy dostawcy znaleźli się wysoko w tym zestawieniu, m.in. producent pralin czekoladowych Vobro czy produktów kuchni świata De Care – dodaje Dominik Kasperek.
Lepsze warunki współpracy od polskich producentów
Od reguły są oczywiście wyjątki. Niezmiennie w lokalnych sklepach detalicznych kupimy taniej m.in. produkty nabiałowe: przede wszystkim śmietanę oraz serki słodkie i homogenizowane. Tańsze śmietany oferuje sklepom niezależnym aż dwóch producentów: Jogo i Spółdzielnia Mleczarska Gostyń, która ponadto nie różnicuje oferty dla sklepów niezależnych i dyskontów. Taniej w sklepach lokalnych kupimy również serki homogenizowane firmy Jana.
Dobre warunki współpracy oferują niezależnym przedsiębiorcom także wybrani dostawcy zagraniczni, m.in. ryżu (niezmiennie litewski producent Gemini Grupe) i dżemów (hiszpańska Grupa Angel Camacho, do której należy polska firma Stovit). Wśród kategorii, których producenci dobrze traktują sklepy lokalne, warto też wspomnieć o warzywach konserwowych i konserwach mięsnych.
– Celem naszej działalności od lat jest to, aby nawet najwięksi producenci produktów FMCG oferowali niezależnym przedsiębiorcom takie same warunki współpracy co centralnie sterowanym sieciom. Dzięki równemu traktowaniu sklepów lokalnych, dostawcy przyczyniają się do rozwoju polskiego rynku handlu detalicznego i rozwoju regionów. Zawyżone ceny czy nieatrakcyjna oferta asortymentowa nie tylko zniechęca konsumentów do zakupów, ale uderza w interesy wszystkich uczestników rynku – mówi Dominik Kasperek.
Pełne wyniki rankingu za 2021 rok można znaleźć tutaj.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
– Rok 2021 okazał się niezwykle wymagający dla niezależnych detalistów, którzy są głównymi klientami Grupy Eurocash. Konsumenci, wytrąceni z codziennej rutyny przez lockdowny i pracę zdalną oraz zaniepokojeni fizycznymi i finansowymi konsekwencjami pandemii, odpowiednio dostosowali swoje zachowania zakupowe, preferując rzadsze i większe zakupy. W związku z tym obserwowaliśmy ogólne przesunięcie konsumentów z rynku niezależnego do dyskontów. Odczuliśmy to wyraźnie w sklepach własnych, gdzie wpływ pandemii nałożył się na trwającą i dłuższą niż oczekiwano integrację sklepów Mila z siecią Delikatesy Centrum. Wymagało to podjęcia trudnych decyzji, takich jak zamknięcie 50 sklepów najbardziej dotkniętych pandemią, aby skoncentrować wysiłki na rozwoju pozostałej sieci. Dlatego z ulgą obserwujemy, że decyzje te przynoszą pierwsze owoce – powiedział Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.
– Co najważniejsze, obserwujemy, że częściowe przejście konsumentów ze sklepów niezależnych do dyskontów, widoczne w czasie pandemii, miało jedynie charakter tymczasowy i odwróciło się na korzyść rynku niezależnego wraz z powrotem do normalności pre-covidowej. W miarę jak zmniejszały się lockdowny, rosły wskaźniki szczepień, a ludzie powoli uczyli się żyć z wirusem, obserwowaliśmy powrót do zakupów w lokalnych sklepach niezależnych, co zaowocowało ogólnie lepszym drugim półroczem i zdecydowanie lepszym czwartym kwartałem 2021 r. Szczególnie dobrze radzili sobie nasi partnerzy franczyzowi oraz Frisco - największy supermarket internetowy w Polsce, który po raz kolejny okazał się idealnym modelem dla świata po pandemii. Odwrócenie niekorzystnego dla Grupy Eurocash trendu z pierwszego półrocza 2021 r. widać szczególnie w wynikach pierwszego kwartału br. Rok 2022 rozpoczął się dla Grupy Eurocash bardzo dobrze – sprzedaż grupy rośnie powyżej 10% rok do roku, co przekłada się na polepszenie wszystkich wskaźników biznesowych, które w dodatku sytuują się na znacznie wyższym poziomie niż w porównywalnym okresie przed pandemią – dodał Paweł Surówka.
Hurt: stabilny wzrost pomimo słabego otoczenia rynkowego w pierwszej połowie roku
Sprzedaż zewnętrzna towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie hurtowym w 2021 r. sięgnęła 19,25 mld zł i była o 2% wyższa niż rok wcześniej. Spadek sprzedaży w hurtowaniach Cash&Carry został zrekompensowany przez formaty Eurocash Dystrybucja (sprzedaż z dowozem do klienta) oraz Eurocash Serwis (sprzedaż papierosów i produktów impulsowych). EBITDA segmentu hurtowego w 2021 r. przekroczyła 668 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r/r.
– Niesprzyjające otoczenie rynkowe w pierwszej połowie ubiegłego roku odczuły główne najmniejsze sklepy, w tym zrzeszone w sieci ABC, które są głównymi klientami Cash&Carry. Koniec roku przyniósł jednak mocne odbicie także w tym formacie. W rezultacie, dynamika sprzedaży like-for-like w Cash&Carry ewoluowała od spadku o ponad 12% w pierwszym kwartale do wzrostu o ponad 5% w czwartym kwartale – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
W samym czwartym kwartale 2021 r. łączna sprzedaż zewnętrzna towarów w segmencie hurtowym wzrosła o 6% r/r i sięgnęła 4,95 mld zł, natomiast EBITDA tego segmentu wzrosła w tym okresie o ponad 12% r/r, do 191 mln zł.
Na koniec 2021 r. organizowana przez Eurocash sieć ABC liczyła 9.149 sklepów (wobec 9.317 rok wcześniej). Liczba sklepów partnerskich i franczyzowych zrzeszonych w sieciach Lewiatan, Euro Sklep, Groszek i Gama (PSD), będących klientami Eurocash Dystrybucja, wynosiła natomiast łącznie 5.570 placówek, co oznacza przyrost o 319 sklepów r/r.
Detal: mocny wzrost EBITDA w czwartym kwartale
Sprzedaż towarów zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w 2021 r. wyniosła 6,38 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 5% r/r, natomiast w samym czwartym kwartale ubiegłego roku przekroczyła 1,76 mld zł i była aż o 14% wyższa niż rok wcześniej.
– Zgodnie z zapowiedziami, w czwartym kwartale zamknęliśmy 50 sklepów własnych, które najsłabiej radziły sobie na rynku i w których podjęte wcześniej działania naprawcze nie rokowały trwałą poprawą rezultatów. Sklepy te obniżyły ubiegłoroczny wynik EBITDA segmentu detalicznego o 15 mln zł, a odpis związany z procesem ich zamykania – o ponad 64 mln zł. Były to zdarzenia jednorazowe, które nie będą miały negatywnego wpływu na nasze wyniki w przyszłości. Już w czwartym kwartale widoczne były pozytywne efekty dokonanych zmian oraz poprawa wyników w pozostałych Delikatesach Centrum – własnych i franczyzowych. W rezultacie, znormalizowana EBITDA segmentu detalicznego w ostatnim kwartale 2021 r. wzrosła o 28% r/r do 125 mln zł. Uwzględniając dodatkowo wyniki sieci Arhelan, którą zaczęliśmy konsolidować w czwartym kwartale, łączna EBITDA segmentu sięgnęła blisko 130 mln zł – poinformował Jacek Owczarek.
W całym 2021 r. znormalizowana EBITDA segmentu detalicznego wyniosła 284 mln zł wobec 318 mln zł rok wcześniej.
Na koniec 2021 r. budowana przez Grupę Eurocash sieć małych supermarketów liczyła 1.608 sklepów, w tym 1.569 funkcjonujących pod marką Delikatesy Centrum (966 z nich to sklepy franczyzowe, a 603 to sklepy własne lub prowadzone w ramach joint venture).
Segment detaliczny Grupy Eurocash obejmuje ponadto 417 saloników prasowych Inmedio (wg stanu na 31 grudnia 2021 r.). Ich sprzedaż w minionym roku przekroczyła 486 mln zł i była o 9% wyższa niż rok wcześniej.
Projekty: ekspansja Frisco oraz Dużego Bena
Sprzedaż segmentu Projekty w 2021 r. sięgnęła 533 mln zł i była o 77% wyższa niż w 2020 r., natomiast w samym czwartym kwartale ubiegłego roku wyniosła 163 mln zł, co oznacza wzrost o 39% r/r. Zanotowane wzrosty wynikają głównie z dalszej ekspansji e-supermarketu Frisco (objętego pełną konsolidacją od czerwca 2020 r.). Po Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, w czwartym kwartale minionego roku Frisco udostępniło swoją ofertę e-zakupów mieszkańcom Trójmiasta, Katowic, Myślenic oraz Sosnowca. Sprzedaż LFL na rynku warszawskim – pierwszym i największym z rynków działalności Frisco – wzrosła w minionym roku o 16% r/r.
Grupa Eurocash dynamicznie rozwija również sieć marketów alkoholowych Duży Ben, która na koniec 2021 r. liczyła już 204 sklepy wobec 129 rok wcześniej. Sprzedaż tej sieci w ubiegłym roku przekroczyła 250 mln zł, przy wzroście sprzedaży LFL o 11% r/r.
W związku z realizowanymi inwestycjami w innowacyjne formaty detaliczne oraz ponoszonymi kosztami wspomnianej ekspansji Frisco i sieci Duży Ben, EBITDA segmentu Projekty pozostawała ujemna: w 2021 r. wyniosła -44 mln zł wobec -33 mln zł w 2020 r.
Cyfrowa transformacja nabiera rozpędu
– Za Grupą Eurocash kolejny niezwykle trudny rok i z niecierpliwością wyczekujemy wzrostów w nadchodzących kwartałach. Co najważniejsze, pomimo wielu nowych wyzwań, Zarząd kontynuował realizację strategicznych projektów, w tym związanych z transformacją cyfrową. W rezultacie, liczba klientów korzystających z platformy eurocash.pl w 2021 r. wzrosla do ponad 32 tysięcy, a zrealizowana za jej pośrednictwem sprzedaż sięgnęła 5,6 mld zł, co odpowiada niemal 30% całkowitej sprzedaży segmentu hurtowego. Kluczowe projekty, takie jak eurocash.pl oraz Innowacyjna Platforma Handlu, będą dalej rozwijane i jestem przekonany, że okażą się fundamentalne dla osiągnięcia długoterminowego sukcesu Grupy Eurocash – podsumował prezes Paweł Surówka.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Największa sieć handlu mobilnego w Europie, abc na kołach, intensywnie się rozwija i poszukuje nowych agentów. Poza umową z gwarantowanym wynagrodzeniem i systemem prowizyjnym, oferuje też atrakcyjny bonus na rozpoczęcie współpracy.
Należąca do Grupy Eurocash sieć abc na kołach właśnie wchodzi do kolejnego województwa i powiększa bazę mobilnych sklepów do 130. Ma też ambitne plany dalszego rozwoju. W związku z tym ruszyła intensywna kampania rekrutacyjna, a sieć wzmocniła ofertę „na start” dla nowych agentów. Teraz podejmując współpracę z abc na kołach, można dostać aż 6 tys. zł netto na start.
– Sieć abc na kołach powstała w 2015 r., kiedy niemal 5 mln Polaków zamieszkujących wsie i małe miejscowości nie miało w pobliżu żadnego sklepu stacjonarnego. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw ich potrzebom, wysyłając do nich mobilny, w pełni zatowarowany sklep z ofertą kilkuset produktów i zapleczem w postaci hurtowni Eurocash Cash&Carry. Koncept świetnie się sprawdził. Dziś działamy już w 8 województwach i jesteśmy największą siecią handlu mobilnego w Europie. Szybko się rozwijamy, m.in. dlatego, że mamy dobrze rozbudowany system wspierania agentów, którzy nie muszą dokładać do biznesu – mówi Błażej Białczyk, Dyrektor Generalny abc na kołach.
Sposób na (mobilny) biznes
Aktualnie doświadczony agent abc na kołach może zarobić nawet 6500 zł miesięcznie. Podstawą współpracy jest umowa agencyjna z gwarantowanym wynagrodzeniem w wysokości 4000 zł i atrakcyjnym systemem prowizyjnym. Dodatkowo od niedawna, w związku z intensywnym rozwojem, abc na kołach oferuje nowym agentom atrakcyjny bonus za rozpoczęcie współpracy w wysokości aż 6 tys. zł.
Przed rozpoczęciem pracy każdy z przedsiębiorców otrzymuje w pełni wyposażony i ubezpieczony samochód, a także laptop i telefon, dzięki czemu jest odpowiednio przygotowany do pracy w terenie. Agentom przysługuje też dofinansowanie do paliwa. Co więcej, sieć oferuje szkolenia wstępne oraz wsparcie ekspertów z dziedzin handlu, marketingu i księgowości na każdym etapie współpracy.
– Wiemy, że potrzeby są różne w zależności od regionu, miejscowości, konsumenta. Dlatego stawiamy na elastyczność. Nasi agenci mogą uzupełnić ofertę o produkty lokalne, sezonowe, a także przyjmować zamówienia na dowolny towar z oferty Eurocash Cash&Carry. W części samochodów sieci można już płacić kartą, a wkrótce będzie w nich też dostępna usługa cashback. Do końca roku wszystkie auta zostaną wyposażone w terminalne płatnicze – tłumaczy Błażej Białczyk.
Jak zostać częścią sieci?
W związku z planowaną ekspansją w kolejnych województwach, sieć stale poszukuje nowych agentów. Żeby wziąć udział w rekrutacji, wystarczy wypełnić formularz na stronie: https://www.abcnakolach.pl/ i poczekać na telefon.
– Dzięki świetnym wynikom sprzedaży w zeszłym roku, 2022 rok rozpoczęliśmy pełni pozytywnej energii i zapału do pracy. Obserwujemy otoczenie, na bieżąco analizujemy rynek i wyciągamy wnioski. Potencjał naszego biznesu jest ogromny i również w tym roku dołożymy wszelkich starań, aby jak najlepiej go wykorzystać. Chcemy dalej się rozwijać i powiększać sieć współpracujących z nami przedsiębiorców. Zapraszamy wszystkich chętnych do współpracy – dodaje Błażej Białczyk.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Już pierwszego dnia po remodelingu 100. sklep Delikatesy Centrum w nowej odsłonie odnotował wyższą sprzedaż, która – jak pokazuje doświadczenie z innych placówek sieci – utrzyma się w kolejnych miesiącach. Do końca tego roku sieć należąca do Grupy Eurocash planuje modernizację 300 sklepów.
Grupa Eurocash wspólnie z franczyzobiorcami prowadzącymi sklepy rozpoczęła remodeling Delikatesów Centrum w połowie 2021 r. Efekty remodelingu wskazują na realizację zakładanych celów projektu: wzrost sprzedaży pochodzący z większej liczby transakcji, wzrost udziału i penetracji produktów świeżych oraz poprawę jakości doświadczenia konsumentów w sklepie. Modernizowane sklepy osiągają średnio 15 proc. dynamikę sprzedaży rok do roku.
Sklep w Koźminku w województwie wielkopolskim, który został otwarty w czwartek 10 marca, tego samego dnia odnotował sprzedaż wyższą o blisko 60 proc.
Widoczne zmiany w układzie sklepów
Zmieniła się zarówno fasada, jak i układ wnętrza, które wygląda teraz nowocześniej i lepiej podkreśla jakość produktów świeżych w Delikatesach Centrum. Z perspektywy wizerunku marki ważną modyfikacją jest przeniesienie strefy warzyw i owoców na front sklepu – ich świeżość to wyróżnik sieci. Z tej samej przyczyny regały na pieczywo, które jest codziennie dostarczane z lokalnych piekarni, zyskały nowy wygląd. Co więcej, we wszystkich remodelowanych placówkach zastosowano nowe energooszczędne oświetlenie, a w niektórych remontowana jest także strefa lady serwisowej. Supermarket w Koźminku został także powiększony.
– Naszym celem jest tworzenie wygodnych sklepów, w pełni odpowiadających na potrzeby codziennych zakupów. Zależy nam na tym, aby konsumenci w każdym miejscu w Polsce mieli dostęp do szerokiego wyboru warzyw i owoców, wysokiej jakości lokalnego mięsa i wędlin oraz pieczywa z okolicznych piekarni. To właśnie produkty świeże, lokalne tworzą charakter Delikatesów Centrum – mówi Michał Groniewski, Dyrektor ds. Marki Własnej i Rozwoju Sklepów w sieci Delikatesy Centrum.
W tle także rebranding sieci
Od 2020 r. trwa również stopniowy rebranding Delikatesów Centrum, który obejmuje zmianę logotypu i odświeżenie wizerunku sieci. Nowa identyfikacja wizualna Delikatesów Centrum ma na celu przede wszystkim poprawę widoczności sklepów oraz lepsze odzwierciedlenie konceptu lokalnego supermarketu z wysokiej jakości produktami świeżymi.
Pod nowym szyldem działa już w Polsce blisko 400 supermarketów, a każda nowa placówka Delikatesów Centrum jest otwierana w nowej specyfikacji. Modernizacja placówek to kolejny krok Grupy Eurocash w unowocześnianiu sieci franczyzowych i podnoszeniu jakości doświadczeń zakupowych klientów.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Delikatesy Centrum to sieć kompaktowych, w większości franczyzowych supermarketów lokowanych blisko miejsc zamieszkania konsumentów. Sklepy zapewniają szeroki wybór asortymentu ze szczególnym naciskiem na produkty świeże – szeroki wybór wysokiej jakości warzyw i owoców dostarczanych codziennie, ladę serwisową znajdującą się w każdym sklepie, pieczywo dostarczane z najlepszych lokalnych piekarni. Szczególne znaczenie ma dopasowanie każdego supermarketu Delikatesy Centrum do potrzeb lokalnej społeczności w tym wybór produktów pochodzących od lokalnych wytwórców.
Największa sieć handlu mobilnego w Europie1, abc na kołach, szykuje się do ekspansji w kolejnym województwie – podlaskim. Otworzy tam 20 sklepów.
Sklepy abc na kołach można spotkać w siedmiu województwach (tj. lubelskim, mazowieckim, świętokrzyskim, małopolskim, łódzkim, podkarpackim i śląskim), ale sieć rozpoczęła już ekspansję w kolejnym – w województwie podlaskim. W planach jest otwarcie 20 nowych sklepów, m.in. w okolicach Białegostoku, Łomży i Suwałk. To oznacza, że 2-3 razy w tygodniu w trasę w całej Polsce będzie ruszać już 130 mobilnych sklepów. Każdy samochód abc na kołach oferuje ponad 500 produktów, jednak w całej ofercie dostępnych jest ich ok. 5 tysięcy.
– Misją abc na kołach jest pomaganie klientom z odległych miejscowości w zaspokajaniu codziennych, podstawowych potrzeb zakupowych w wygodny i godny zaufania sposób. W rejonach rzadko zaludnionych, w których brakuje placówek handlowych, wyprawa po zakupy może stanowić duże wyzwanie. Koncept powstał w 2015 r., kiedy – jak wynika z danych Grupy Eurocash – niemal 5 mln Polaków miało utrudniony dostęp do sklepu stacjonarnego. Dziś jesteśmy największą siecią mobilnego handlu w Europie – mówi Błażej Białczyk, Dyrektor Generalny abc na kołach.
Agenci sieci podjeżdżają samochodami pod każdy dom, gdy tylko zauważą torbę abc na kołach wywieszoną w widocznym miejscu – w ten sposób klienci mogą zrobić zakupy szybko i bezpiecznie, niemal nie wychodząc z domu.
Bezpiecznie, wygodnie, bezgotówkowo
Asortyment sklepów mobilnych pod względem różnorodności i dostępności towaru dorównuje placówkom stacjonarnym. W mobilnym sklepie jest kilkaset produktów, ale klienci mogą zamówić dowolny towar z całej oferty hurtowni Eurocash Cash&Carry. Sprzedawcy abc na kołach zaopatrują się także w produkty u dostawców regionalnych: m.in. w wyroby garmażeryjne, wędliny i ciasta. Pieczywo dostarczane jest do samochodów codziennie rano z pobliskich piekarni.
– Największą sprzedaż notują produkty świeże, takie jak nabiał i jajka, warzywa i owoce, wędliny oraz pieczywo z lokalnych piekarni. To, co nas zaskoczyło, to bardzo duża sprzedaż wyrobów gotowych i garmażeryjnych oraz ciast. Okazuje się, że zapotrzebowanie na takie produkty jedynie w mieście to stereotyp. Mamy w ofercie również artykuły sezonowe, takie jak lody czy przetwory, mrożonki oraz inne artykuły pierwszej potrzeby – zaznacza Błażej Białczyk.
Z myślą o wygodzie kupujących, sieć planuje wyposażyć 100% swojej floty w terminale płatnicze do końca tego roku, w najbliższych tygodniach zostanie również uruchomiona usługa cash back.
Więcej niż sklep
Poprzez swoją działalność, abc na kołach ma realny wpływ na rozwój regionów i poprawę jakości życia ich mieszkańców. Sieć mocno angażuje się również w działania społeczne.
Od pierwszych dni wojny w Ukrainie abc na kołach wysyła auta z towarami dla potrzebujących do wyznaczonych miejsc na granicy, w których pomoc jest w danym momencie najbardziej potrzebna. Akcji dedykowano 3 samochody. Na granicę trafiło już 15 ton żywności i produktów pierwszej potrzeby, a liczba ta z dnia na dzień rośnie.
[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/eurocash-ma-juz-100-mobilnych-sklepow-abc-na-kolach-w-planach-dalszy-rozwoj-konceptu/1
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, podejmuje szereg inicjatyw wspierających ofiary rosyjskiej agresji na Ukrainę. Działania obejmują przekazanie produktów żywnościowych oraz pierwszej potrzeby, a także wsparcie pracowników Grupy w sprowadzeniu rodzin z Ukrainy do Polski. Grupa dołączyła również do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Również sieci współpracujące z Grupą aktywnie włączają się w działania pomocowe. Poniżej znajduje się na bieżąco aktualizowana lista działań Grupy Eurocash oraz sieci z nią zrzeszonych.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Związana z Grupą Eurocash sieć Delikatesy Centrum włącza się w pomoc uchodźcom. Każde zakupy z użyciem Delikarty dokonane w dniach 3-9 marca 2022 r. wesprą Fundację Grupy Eurocash wspomagającą osoby z Ukrainy.
Akcja dotyczy zarówno sklepów franczyzowych, jak i sklepów własnych Grupy Eurocash prowadzonych pod szyldem Delikatesy Centrum. Grupa szacuje, że łącznie w jej wyniku zostanie przekazane wsparcie w wysokości nawet 250 000 zł.
To nie koniec wsparcia udzielanego przez sieć. W województwie podkarpackim wybrane sklepy Delikatesów Centrum są otwarte w niedzielę, zapewniając stały dostęp do najpotrzebniejszych produktów nie tylko uchodźcom, ale także polskim służbom porządkowym i wolontariuszom działającym na granicy. Kilka strategicznie umiejscowionych przygranicznych placówek sieci zostało też wyposażonych w paczki żywnościowe dla uchodźców. We wszystkich sklepach w strefach przykasowych zostały ustawione kosze w ramach zbiórki niezbędnych produktów, w którą angażują się zarówno klienci, jak i pracownicy. Zebrane dary na bieżąco przekazywane są do lokalnych punktów odbioru.
W pomoc uciekinierom z Ukrainy angażują się także sami franczyzobiorcy. W ramach oddolnych inicjatyw oraz wolontariatu pomagają na granicy, m.in. przekazując niezbędne produkty oraz organizując osobom przekraczającym granicę transport do miejsc zakwaterowania.
Grupa Eurocash z pomocą Ukrainie
Grupa Eurocash, właściciel marki Delikatesy Centrum, także aktywnie działa na rzecz Ukrainy. Dołączyła m.in. do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy.
Poza tym wiodący polski hurtowy dystrybutor FMCG przekazał już ponad 4 tys. paczek dla uchodźców, a w nich blisko 40 ton żywności i podstawowych artykułów higienicznych. Akcja nadal trwa i jest organizowana we współpracy z Caritas Polska. Natomiast w porozumieniu z Agencją Pracy Tymczasowej, Grupa Eurocash wspiera swoich ukraińskich pracowników z bezpiecznych sprowadzeniu rodzin do Polski. Oferuje pomoc przy zakwaterowaniu, a także wsparcie w postaci produktów spożywczych. Do tej pory udało się pomóc w ten sposób blisko 400 rodzinom.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Od początku agresji Rosji na Ukrainę, we współpracy z Agencją Pracy Tymczasowej, Grupa Eurocash pomogła już blisko 400 rodzinom swoich pracowników z Ukrainy.
Wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce wspiera pracowników pochodzących z Ukrainy w bezpiecznym sprowadzeniu ich rodzin do naszego kraju. Spółka działa w tym zakresie we współpracy z Agencją Pracy Tymczasowej. Oferuje pomoc przy zakwaterowaniu, a także wsparcie w postaci produktów spożywczych. W sumie od wybuchu wojny udało się sprowadzić do Polski już 400 rodzin ukraińskich pracowników Grupy Eurocash.
Grupa Eurocash zatrudnia w Polsce ponad 20 tys. osób. Blisko 2 tys. ma obywatelstwo ukraińskie.
Wcześniej Grupa Eurocash dołączyła do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy.
We współpracy z Caritas Polska Grupa przekazała już ponad 4 tys. paczek dla uchodźców, a w nich blisko 40 ton żywności i podstawowych artykułów higienicznych. Kolejne paczki są w przygotowaniu.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, podjęła decyzję o wycofaniu rosyjskich i białoruskich produktów ze swojej oferty. Decyzja ma związek z agresją Rosji na Ukrainę oraz wsparciem, jakiego w tym zakresie udziela agresorowi reżim białoruski.
Grupa Eurocash dołączyła do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich w poniedziałek 28 lutego. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy. Rosyjskie i białoruskie produkty zniknęły z półek hurtowni Cash&Carry oraz z oferty eurocash.pl. W bojkocie uczestniczy także spółka Eurocash Franczyza, operator m.in. sieci Delikatesy Centrum.
Bojkot ogłosiły też marki należące do Grupy Eurocash: Frisco, Duży Ben i Kontigo.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, dołącza do firm działających na rzecz ofiar rosyjskiej agresji na Ukrainę. We współpracy z Caritas Polska spółka przekazała już ponad 3 tys. paczek dla uchodźców, a w nich blisko 30 ton żywności. W bezpośrednią pomoc na granicy zaangażowała się też należąca do Grupy sieć mobilnych sklepów abc na kołach.
W poniedziałek 28 lutego z centrów dystrybucyjnych Grupy Eurocash w kierunku Leżajska i Lublina ruszyły pierwsze paczki z pomocą dla uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy. Grupa Eurocash nawiązała współpracę w tym zakresie z organizacją Caritas Polska, która zajmie się dystrybucją produktów wśród potrzebujących. W weekend przygotowano pierwsze 3 tys. paczek z produktami dla dzieci i dorosłych. W sumie znalazło się w nich 30 ton żywności i środków higienicznych, w tym: woda, konserwy, pampersy, podpaski, mydło, chusteczki, dezodoranty.
Grupa udziela wsparcia także w ramach abc na kołach. Sieć jest w bezpośrednim kontakcie z organizacjami pomocowymi i wysyła w pełni zatowarowane auta do tych miejscowości na granicy, w których pomoc jest najbardziej potrzebna. Akcji dedykowano w 100 proc. pięć samochodów – jeden z nich stacjonuje w Chełmie, po dwa w Zamościu i Przemyślu. Agenci-wolontariusze będą przewozić je do wyznaczonych miejsc na granicy lub baz noclegowych z lokalnych hurtowni Cash&Carry. Pierwsza tona żywności trafiła do punktów w Dorohusku, Hrebennem, Zosinie i Medyce już w poniedziałek 28 lutego. Z częścią produktów udało się dotrzeć za punkt zbiórki, pod samo przejście graniczne.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Grupa Eurocash wprowadza na rynek nową markę karmy dla psów i kotów TULA. To nowa, mięsna marka karm, o składzie stworzonym z myślą o w pełni zbilansowanym żywieniu Twojego czworonożnego przyjaciela. Od 21 lutego oferta TULI będzie dostępna w hurtowniach Eurocash Cash&Carry, na platformie eurocash.pl oraz w wybranych sklepach współpracujących z Grupą.
Oferta nowej marki obejmuje aż 15 produktów karmy suchej oraz mokrej dla psów i kotów. W bogatym portfolio znaleźć można propozycje m.in. z kurczakiem, jagnięciną, wołowiną, wieprzowiną czy łososiem. Co ważne, produkty zostały bardzo wysoko ocenione w badaniach konsumenckich. Większość produktów marki TULA uzyskała bardzo dobre wyniki w testach smaku: przykładowo karma sucha dla psów z wołowiną i warzywami osiągnęła wynik 89% w kategorii ,,Chęć spożycia karmy przez psa”, a w ocenie ogólnej i zamiarze jej zakupu zdobyła po 72%[1].
Mięsny skład, prosty design
Produkty TULA to nie tylko różnorodne warianty smakowe, ale i propozycja karmy w pełni zbilansowanej. TULA jest dostępna w wielu ciekawych wersjach smakowych, w postaci suchej i mokrej karmy. W karmach TULI (w wybranych rodzajach) znajdują się też warzywa, zioła, owoce, witaminy oraz mikroskładniki. W karmie w saszetkach znaleźć można np. inulinę – prebiotyk, który wspomaga układ pokarmowy zwierząt. Karma sucha zawiera natomiast witaminę D3 dla mocnych kości i zdrowych zębów oraz witaminę E, która wspiera układ odpornościowy psów i kotów.
Opakowania produktów nowej marki wyróżniają się na półce nowoczesnym designem i wyrazistymi, lecz naturalnymi odcieniami zieleni i brązu. Zdjęcia, na których widzimy relacje zwierząt z opiekunami, budzą pozytywne, ciepłe emocje. Osią projektu jest nowoczesny, czytelny logotyp i hasło „TULA – troskliwi z natury”, do którego nawiązuje szata graficzna marki.
– Zależało nam na stworzeniu marki, która odpowie na potrzeby nawet najbardziej wymagających właścicieli zwierząt. Właśnie taka jest TULA: jakościowa, zdrowa, ale też pełna bliskości i pozytywnych emocji. Główny przekaz marki skupia się na relacji właściciela z jego zwierzęciem oraz na promowaniu długiego oraz zdrowego życia psów i kotów przy boku ich opiekunów. Jestem przekonana, że nasze produkty wprowadzą nowość i świeżość do kategorii pet food, a TULA szybko zostanie marką pierwszego wyboru dla wielu właścicieli zwierząt – mówi Anna Gorzelańczyk, Dyrektor Działu Marki Własnej Grupy Eurocash.
TULA powstała na bazie analizy potrzeb opiekunów psów i kotów oraz w konsultacji z właścicielami sklepów współpracujących z Eurocash. Populacja psów i kotów w naszym kraju wynosi już ponad 14 mln. Obecnie ok. 40% właścicieli karmi zwierzęta gotowymi karmami, przede wszystkim ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Rynek karmy dla zwierząt w Polsce w ubiegłym roku wart był już niemal 3 mld zł i stale dynamicznie się rozwija. Tylko w okresie epidemii, porównując rok 2021 do 2019, wartość kategorii wzrosła o niemal 20%[2]. Wg szacunków GfK w ciągu najbliższych 4-5 lat asortyment karm dla zwierząt będzie w pierwszej 10-tce najchętniej kupowanych produktów w kategorii FMCG.
To kolejna marka własna Grupy, która podnosi atrakcyjność asortymentu oraz konkurencyjność lokalnych sklepów. Co więcej, zapewnia konsumentom w całej Polsce łatwiejszy dostęp do jakościowej karmy dla zwierząt: z dobrym składem i w przystępnej cenie.
Oferta TULA od 21 lutego będzie dostępna w hurtowniach Eurocash Cash&Carry, na platformie eurocash.pl oraz w wybranych sklepach korzystających z oferty Eurocash.
[1] Testy smakowitości zostały wykonane przez laboratorium akredytowane na grupie 40 respondentów.
[2] NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Wartość sprzedaży kategorii Pet Food w 2021 w rynku Total Poland i zmiana wartości wobec roku 2019
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego.
Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.
Spróbuj wyszukać ponownie.