Press releases

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Od początku agresji Rosji na Ukrainę, we współpracy z Agencją Pracy Tymczasowej, Grupa Eurocash pomogła już blisko 400 rodzinom swoich pracowników z Ukrainy.

Wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce wspiera pracowników pochodzących z Ukrainy w bezpiecznym sprowadzeniu ich rodzin do naszego kraju. Spółka działa w tym zakresie we współpracy z Agencją Pracy Tymczasowej. Oferuje pomoc przy zakwaterowaniu, a także wsparcie w postaci produktów spożywczych. W sumie od wybuchu wojny udało się sprowadzić do Polski już 400 rodzin ukraińskich pracowników Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash zatrudnia w Polsce ponad 20 tys. osób. Blisko 2 tys. ma obywatelstwo ukraińskie.

Wcześniej Grupa Eurocash dołączyła do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy.

We współpracy z Caritas Polska Grupa przekazała już ponad 4 tys. paczek dla uchodźców, a w nich blisko 40 ton żywności i podstawowych artykułów higienicznych. Kolejne paczki są w przygotowaniu.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Grupa Eurocash sprowadza do kraju rodziny swoich pracowników z Ukrainy
Od początku agresji Rosji na Ukrainę, we współpracy z Agencją Pracy Tymczasowej, Grupa Eurocash pomogła już blisko 400 rodzinom swoich pracowników z Ukrainy. Wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce wspiera pracowników...

Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, podjęła decyzję o wycofaniu rosyjskich i białoruskich produktów ze swojej oferty. Decyzja ma związek z agresją Rosji na Ukrainę oraz wsparciem, jakiego w tym zakresie udziela agresorowi reżim białoruski.

Grupa Eurocash dołączyła do bojkotu produktów rosyjskich i białoruskich w poniedziałek 28 lutego. Wstrzymane zostały zarówno zakupy, jak i sprzedaż tych produktów we wszystkich kanałach Grupy. Rosyjskie i białoruskie produkty zniknęły z półek hurtowni Cash&Carry oraz z oferty eurocash.pl. W bojkocie uczestniczy także spółka Eurocash Franczyza, operator m.in. sieci Delikatesy Centrum.

Bojkot ogłosiły też marki należące do Grupy Eurocash: Frisco, Duży Ben i Kontigo.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Grupa Eurocash dołączyła do bojkotu rosyjskich i białoruskich produktów
Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, podjęła decyzję o wycofaniu rosyjskich i białoruskich produktów ze swojej oferty. Decyzja ma związek z agresją Rosji na Ukrainę oraz wsparciem, jakiego w tym...

Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, dołącza do firm działających na rzecz ofiar rosyjskiej agresji na Ukrainę. We współpracy z Caritas Polska spółka przekazała już ponad 3 tys. paczek dla uchodźców, a w nich blisko 30 ton żywności. W bezpośrednią pomoc na granicy zaangażowała się też należąca do Grupy sieć mobilnych sklepów abc na kołach.

W poniedziałek 28 lutego z centrów dystrybucyjnych Grupy Eurocash w kierunku Leżajska i Lublina ruszyły pierwsze paczki z pomocą dla uchodźców z ogarniętej wojną Ukrainy. Grupa Eurocash nawiązała współpracę w tym zakresie z organizacją Caritas Polska, która zajmie się dystrybucją produktów wśród potrzebujących. W weekend przygotowano pierwsze 3 tys. paczek z produktami dla dzieci i dorosłych. W sumie znalazło się w nich 30 ton żywności i środków higienicznych, w tym: woda, konserwy, pampersy, podpaski, mydło, chusteczki, dezodoranty.

Grupa udziela wsparcia także w ramach abc na kołach. Sieć jest w bezpośrednim kontakcie z organizacjami pomocowymi i wysyła w pełni zatowarowane auta do tych miejscowości na granicy, w których pomoc jest najbardziej potrzebna. Akcji dedykowano w 100 proc. pięć samochodów – jeden z nich stacjonuje w Chełmie, po dwa w Zamościu i Przemyślu. Agenci-wolontariusze będą przewozić je do wyznaczonych miejsc na granicy lub baz noclegowych z lokalnych hurtowni Cash&Carry. Pierwsza tona żywności trafiła do punktów w Dorohusku, Hrebennem, Zosinie i Medyce już w poniedziałek 28 lutego. Z częścią produktów udało się dotrzeć za punkt zbiórki, pod samo przejście graniczne.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

30 ton żywności w paczkach i auta abc na kołach na granicy. Grupa Eurocash z pierwszą „partią” wsparcia dla mieszkańców Ukrainy
Grupa Eurocash, wiodący hurtowy dystrybutor FMCG w Polsce, dołącza do firm działających na rzecz ofiar rosyjskiej...

Grupa Eurocash wprowadza na rynek nową markę karmy dla psów i kotów TULA. To nowa, mięsna marka karm, o składzie stworzonym z myślą o w pełni zbilansowanym żywieniu Twojego czworonożnego przyjaciela. Od 21 lutego oferta TULI będzie dostępna w hurtowniach Eurocash Cash&Carry, na platformie eurocash.pl oraz w wybranych sklepach współpracujących z Grupą.                                                                                                       

Oferta nowej marki obejmuje aż 15 produktów karmy suchej oraz mokrej dla psów i kotów. W bogatym portfolio znaleźć można propozycje m.in. z kurczakiem, jagnięciną, wołowiną, wieprzowiną czy łososiem. Co ważne, produkty zostały bardzo wysoko ocenione w badaniach konsumenckich. Większość produktów marki TULA uzyskała bardzo dobre wyniki w testach smaku: przykładowo karma sucha dla psów z wołowiną i warzywami osiągnęła wynik 89% w kategorii ,,Chęć spożycia karmy przez psa”, a w ocenie ogólnej i zamiarze jej zakupu zdobyła po 72%[1].

Mięsny skład, prosty design

Produkty TULA to nie tylko różnorodne warianty smakowe, ale i propozycja karmy w pełni zbilansowanej. TULA jest dostępna w wielu ciekawych wersjach smakowych, w postaci suchej i mokrej karmy. W karmach TULI (w wybranych rodzajach) znajdują się też warzywa, zioła, owoce, witaminy oraz mikroskładniki. W karmie w saszetkach znaleźć można np. inulinę – prebiotyk, który wspomaga układ pokarmowy zwierząt. Karma sucha zawiera natomiast witaminę D3 dla mocnych kości i zdrowych zębów oraz witaminę E, która wspiera układ odpornościowy psów i kotów.

Opakowania produktów nowej marki wyróżniają się na półce nowoczesnym designem i wyrazistymi, lecz naturalnymi odcieniami zieleni i brązu. Zdjęcia, na których widzimy relacje zwierząt z opiekunami, budzą pozytywne, ciepłe emocje. Osią projektu jest nowoczesny, czytelny logotyp i hasło „TULA – troskliwi z natury”, do którego nawiązuje szata graficzna marki.

Zależało nam na stworzeniu marki, która odpowie na potrzeby nawet najbardziej wymagających właścicieli zwierząt. Właśnie taka jest TULA: jakościowa, zdrowa, ale też pełna bliskości i pozytywnych emocji. Główny przekaz marki skupia się na relacji właściciela z jego zwierzęciem oraz na promowaniu długiego oraz zdrowego życia psów i kotów przy boku ich opiekunów. Jestem przekonana, że nasze produkty wprowadzą nowość i świeżość do kategorii pet food, a TULA szybko zostanie marką pierwszego wyboru dla wielu właścicieli zwierząt – mówi Anna Gorzelańczyk, Dyrektor Działu Marki Własnej Grupy Eurocash.

TULA powstała na bazie analizy potrzeb opiekunów psów i kotów oraz w konsultacji z właścicielami sklepów współpracujących z Eurocash. Populacja psów i kotów w naszym kraju wynosi już ponad 14 mln. Obecnie ok. 40% właścicieli karmi zwierzęta gotowymi karmami, przede wszystkim ze względu na wygodę i oszczędność czasu. Rynek karmy dla zwierząt w Polsce w ubiegłym roku wart był już niemal 3 mld zł i stale dynamicznie się rozwija. Tylko w okresie epidemii, porównując rok 2021 do 2019, wartość kategorii wzrosła o niemal 20%[2]. Wg szacunków GfK w ciągu najbliższych 4-5 lat asortyment karm dla zwierząt będzie w pierwszej 10-tce najchętniej kupowanych produktów w kategorii FMCG.

To kolejna marka własna Grupy, która podnosi atrakcyjność asortymentu oraz konkurencyjność lokalnych sklepów. Co więcej, zapewnia konsumentom w całej Polsce łatwiejszy dostęp do jakościowej karmy dla zwierząt: z dobrym składem i w przystępnej cenie.

Oferta TULA od 21 lutego będzie dostępna w hurtowniach Eurocash Cash&Carry, na platformie eurocash.pl oraz w wybranych sklepach korzystających z oferty Eurocash.

 

 

[1] Testy smakowitości zostały wykonane przez laboratorium akredytowane na grupie 40 respondentów.

[2] NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Wartość sprzedaży kategorii Pet Food w 2021 w rynku Total Poland i zmiana wartości wobec roku 2019

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Nowość na rynku karmy dla zwierząt. Grupa Eurocash prezentuje markę TULA
Grupa Eurocash wprowadza na rynek nową markę karmy dla psów i kotów TULA. To nowa, mięsna marka karm, o składzie stworzonym z myślą o w pełni zbilansowanym żywieniu Twojego...

Rada Nadzorcza Eurocash powołała do Zarządu Spółki dwóch menedżerów z wieloletnim doświadczeniem. Tomasz Polański, który związany jest z Grupą Eurocash od 1999 r., jako Członek Zarządu będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej. Z kolei Dariusz Stolarczyk, który dołączył do Grupy Eurocash w 2018 r., jako Członek Zarządu będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum, obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową. Z Zarządu Eurocash odchodzą natomiast Rui Amaral oraz Noel Collett.

– Jest mi niezmiernie miło móc powitać w Zarządzie Eurocash dwóch fachowców, którzy od lat operacyjnie zarządzają najprężniej rozwijającymi się jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash. Dziękuję Radzie Nadzorczej, że przychyliła się do mojej prośby powołania do Zarządu Tomasza Polańskiego i Dariusza Stolarczyka, dwóch osób wywodzących się z serca biznesu firmy, tym samym popierając moją inicjatywę zwiększenia nadzoru operacyjnego całej Grupy przez Zarząd – powiedział Paweł Surówka, Prezes Zarządu Eurocash.

– Tomasz Polański jak nikt inny zna wszystkie aspekty biznesu hurtowego Grupy Eurocash. Jako Dyrektor Zarządzający Eurocash Dystrybucja prowadził nie tylko najbardziej dochodową jednostkę Grupy Eurocash, ale przede wszystkim istotnie przyczynił się do jej dynamicznego wzrostu. Pod jego nadzorem Eurocash Dystrybucja znacząco zwiększyła swoją sprzedaż i wkład do wyniku netto, również poprzez sprawnie przeprowadzoną integrację z innymi hurtowymi jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash. Tomasz odpowiadał również za imponującą transformację sprzedaży hurtowej, poprzez platformę eurocash.pl, która jest dziś największą platformą e-commerce na polskim rynku hurtowym, z ponad 5 mld zł sprzedaży. Z kolei Dariusz Stolarczyk, jako Dyrektor Zarządzający Eurocash Serwis, nie tylko prowadził największą pod względem przychodów jednostkę grupy, ale również dynamicznie ją rozwijał poprzez zdobywanie kolejnych udziałów w rynku i zbudowanie nowoczesnej organizacji sprzedażowej opartej na całościowej relacji z klientami, sprzedaży elektronicznej i istotnie lepszej współpracy w ramach Grupy Eurocash. Wdrożył również liczne projekty, które znacząco poprawiły efektywność łańcucha dostaw – wskazał Paweł Surówka.

– Jestem przekonany, że obecny Zarząd Grupy Eurocash, zorganizowany w sposób funkcyjny i prowadzący wszystkie operacje i inicjatywy strategiczne spójnie i skoordynowanie, przyczyni się do podobnego rozwoju firmy, jakim Tomasz i Dariusz mogli się pochwalić w swoich dotychczasowych jednostkach. W nowym składzie Zarząd przystąpi do wypracowania nowej strategii dla Grupy Eurocash na rok 2025, której upublicznienie przewidujemy przed końcem drugiego kwartału – zapowiedział Prezes Zarządu.

Tomasz Polański posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży FMCG. Od 2009 r. zarządza jednostkami biznesowymi Grupy Eurocash – początkowo Eurocash Serwis, a od 2013 r. Eurocash Dystrybucja. Jako dyrektor generalny był odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii tej jednostki biznesowej, w tym realizację celów finansowych poprzez zarządzanie sprzedażą, marżą i kosztami. W Eurocash Dystrybucja brał także udział w procesie hurtowej digitalizacji sprzedaży poprzez platformę eurocash.pl, która jest największą platformą e-commerce na polskim rynku hurtowym. Jako Członek Zarządu Eurocash będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej (obejmujący m.in. takie formaty i koncepty jak Eurocash Dystrybucja, Eurocash Cash & Carry, Eurocash Serwis, Eurocash.pl czy Faktoria Win).

Dariusz Stolarczyk posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania, w tym pełniąc kluczowe funkcje zarządcze i nadzorcze w spółkach kapitałowych. W 2018 r. dołączył do Grupy Eurocash jako prezes zarządu spółki Eurocash Serwis i doprowadził do znaczącego zwiększenia jej sprzedaży, poprawy rentowności i zwiększenia udziałów rynkowych. Jako Członek Zarządu Eurocash będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności detalicznej prowadzonej w ramach Delikatesów Centrum obejmującej zarówno sklepy własne, jak i działalność franczyzową.

Dariusz Stolarczyk przejmie tym samym obowiązki Noela Colletta, który złożył rezygnację z pełnionej funkcji w zarządzie Eurocash, gdzie od początku 2020 r. odpowiadał właśnie za segment detaliczny.

Z Zarządu Eurocash odchodzi także Rui Amaral, związany ze Spółką od 2004 r., który obejmie stanowisko Doradcy Zarządu i nadal będzie zaangażowany w podejmowanie kluczowych decyzji mających wpływ na dalszą strategię rozwoju Grupy.

– Chciałbym serdecznie podziękować Ruiemu Amaral za wszystko, co uczynił dla Grupy Eurocash. Nie sposób opisać wkład Ruiego w jej rozwój, albowiem jako jeden z jej głównych architektów u boku Luisa Amarala jest on jednym z fundamentów, na którym opiera się cały jej sukces. Jestem bardzo wdzięczny, że Rui pozostanie związany z Grupą jako jej doradca i że będę mógł korzystać z jego porad w przyszłości – powiedział Paweł Surówka.

– Bardzo dziękuję również Noelowi Collett za jego czynny wkład w pracę Zarządu Eurocash. Naznaczony doświadczeniem pandemii, czas w którym Noel sprawował tę funkcję z pewnością nie należał do łatwych, w szczególności w odniesieniu do najbliższych, tym bardziej zrozumiała jest chęć Noela, by skupić się na rodzinie w jego rodzimej Anglii. Życzę mu wielu sukcesów w dalszej karierze, które jego profesjonalizm i niezmiernie wysoki poziom osobistej etyki z pewnością mu zapewnią – dodał Prezes Zarządu Eurocash.

Zapowiadane wcześniej przejście Luisa Amarala na stanowisko przewodniczącego Rady Nadzorczej planowane jest na dzień odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki w 2022 r. i wówczas Luis Amaral zamierza dołączyć do Rady Nadzorczej Spółki.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Zmiany w Zarządzie Eurocash
Rada Nadzorcza Eurocash powołała do Zarządu Spółki dwóch menedżerów z wieloletnim doświadczeniem. Tomasz Polański, który związany jest z Grupą Eurocash od 1999 r., jako Członek Zarządu będzie bezpośrednio nadzorował obszar działalności hurtowej. ...

Pod szyldem ABC – największej detalicznej sieci handlowej, organizowanej przez Grupę Eurocash – działa obecnie ponad 9 tys. lokalnych sklepów w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, co niezmiennie zapewnia jej pozycję lidera sieci franczyzowych. Od kwietnia 2021 r. już 700 sklepów przeszło zmianę identyfikacji wizualnej. Marka ma też intensywne plany rozwoju w tym roku.

Sukcesy 2021

Pomimo trwającej epidemii do sieci przyłączyły się aż 833 nowe sklepy. Dla ich właścicieli – niezależnych polskich przedsiębiorców – zrzeszenie się w ramach sieci to szansa na poprawę konkurencyjności prowadzonych przez nich sklepów. Jednocześnie sieć ABC konsekwentnie kontynuowała współpracę z dotychczasowymi franczyzobiorcami nad osiągnięciem jak najlepszych wyników sprzedażowych w niepewnych i zmiennych warunkach rynkowych. O sile marki i korzyściach współpracy w ramach sieci ABC świadczą także kolejne sklepy otwierane przez dotychczasowych partnerów.

W 2021 roku rozpoczął się także proces odnowienia wizerunku sklepów zrzeszonych w sieci. Od kwietnia ubiegłego roku wzięło w nim udział 700 sklepów lokalnych w całej Polsce. Nowe ABC to nowa identyfikacja wizualna, podkreślająca indywidualną nazwę sklepu oraz nowa komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna – to największa metamorfoza sieci od ponad 20 lat. Lepsze doświadczenia konsumenckie, komfortowe warunki zakupowe i atrakcyjne promocje przekładają się na wzmocnienie rozpoznawalności sieci, a co najważniejsze – na zwiększenie wartości koszyka zakupowego, co wpływa na wzrost sprzedaży w punkcie. Jak pokazują wyniki, obroty właścicieli sklepów, którzy zdecydowali się na rebranding, odnotowują dwucyfrowe wzrosty w stosunku do roku poprzedniego.

W zeszłym roku sieć ABC rozpoczęła także wdrażanie strategii transformacji cyfrowej współpracujących z nią sklepów. Innowacyjny system kasowy mojpos.pl pomaga usprawnić proces zarządzania punktem sprzedaży, zapewnia atrakcyjną politykę promocyjną oraz wspiera poprawę lojalności klientów, czego efektem jest wzrost sprzedaży i konkurencyjności sklepów. Obecnie z tego rozwiązania korzysta już 1500 sklepów sieci.

Oprócz wielu zrealizowanych projektów oraz bardzo dobrych wyników biznesowych, rok 2021 pozwolił nam również na spotkania i budowanie relacji z klientami, dostawcami i partnerami biznesowymi, co jest dla nas podstawową wartością w biznesie. Udało nam się także zorganizować wydarzenia hybrydowe, takie jak e-Kongres ABC dla franczyzobiorców, Konferencja ABC dla dostawców czy obecność sieci na Targach Franczyzy w Warszawie. W obecnych czasach szczególnie doceniamy każdą możliwość kontaktu – mówi Tomasz Michalewicz, Dyrektor ds. sieci ABC.

Plany 2022

Dalszy rozwój marki ABC to przede wszystkim kontynuacja procesu rebrandingu i ekspansji sieci. W ramach wsparcia technologicznego przedsiębiorców marka planuje wprowadzenie w najbliższych miesiącach aplikacji mobilnej zintegrowanej z kartą lojalnościową oraz przypisanymi do niej promocjami. Aplikacja pozwoli właścicielom personalizować ofertę swojego sklepu w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów, a tym samym jeszcze silniej budować relacje z klientami.

Obecna sytuacja na rynku, rosnąca inflacja i liczne zmiany prawne oraz podatkowe to największe wyzwania tego roku. Dlatego sieć ABC planuje kolejne kampanie marketingowe oraz oferty promocyjne, które będą wsparciem sprzedaży dla franczyzobiorców – dostępne we wszystkich 180 hurtowniach Eurocash Cash & Carry w całej Polsce. Nasi partnerzy mogą liczyć również na wsparcie merytoryczne z naszej strony. Szykujemy dla nich szkolenia, webinary i konsultacje z najlepszymi specjalistami. Pomimo licznych wyzwań jesteśmy przekonani, że to będzie kolejny dobry rok w branży – dodaje Tomasz Michalewicz.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

ABC to największa ogólnopolska sieć sklepów prowadzona przez Grupę Eurocash w ramach systemu partnerskiego, opartego na zasadach franczyzy. W ciągu ponad 20 lat sieć stała się znaną i lubianą marką sklepów wśród Polaków, zdobywając bardzo wysoką pozycję w tym segmencie sprzedaży. Obecnie do sieci należy ponad 9000 sklepów w całej Polsce. Co 8. sklep małego formatu należy do sieci sklepów ABC. Sieć ABC daje właścicielom sklepów możliwość korzystania z gotowego modelu prowadzenia sklepu. Oferujemy pełne wsparcie marketingowe, organizacyjne oraz preferencyjne warunki zakupowe w hurtowniach Eurocash Cash & Carry - 180 hurtowni w całej Polsce oraz na stronie www.eurocash.pl. Właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu. W myśl hasła „Z nami Ty jesteś marką”. Dzięki temu oferta jest idealnie dopasowana do lokalnych potrzeb konsumenta. Sklepy ABC są zawsze blisko - niemal 7 milionów klientów ma do nich maksymalnie kwadrans na piechotę od swojego domu! Bliskość, wygoda i oszczędność - nie tylko czasu.

www.noweabc.pl

www.linkedin.com/company/abcsklepy

 

           

ABC największą siecią franczyzową na rynku
Pod szyldem ABC – największej detalicznej sieci handlowej, organizowanej przez Grupę Eurocash – działa obecnie ponad 9 tys. lokalnych sklepów w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, co niezmiennie zapewnia jej pozycję lidera sieci franczyzowych. ...

4 grudnia w Warszawie miało miejsce uroczyste otwarcie 500. sklepu sieci ABC w nowym koncepcie. Grupa Eurocash rozpoczęła proces rebrandingu sieci ABC we wrześniu 2020 roku. Sklepy zyskały nowoczesny wizerunek i reprezentują najwyższe standardy, dopasowane do obecnych trendów rynkowych. W 2021 r. proces rebrandingu obejmie łącznie 700 sklepów.

Proces zmian obejmuje zarówno nowe placówki, jak i remodeling obecnych sklepów. Siłą marki ABC jest niezależny właściciel sklepu, dlatego w procesie rebrandingu wspólnie zostaje wypracowana indywidualna nazwa sklepu, która wskazuje na właściciela, miejsce prowadzenia działalności lub na charakterystykę sklepu, jak w przypadku tego zlokalizowanego w Warszawie, działającego pod nazwą „Pełna Lodówka”.  

Obok indywidualnej nazwy znajduje się nowe logo ABC, które podkreśla właścicielskość niezależnych sklepów lokalnych. W ramach współpracy w systemie partnerskim ABC wspieramy właścicieli sklepów, przygotowując i realizując indywidualny projekt wizualizacji zewnętrznej. Dodatkowo właściciel decyduje jak będzie wyglądało wnętrze jego sklepu i wybiera, z których z zaproponowanych przez nas rozwiązań będzie chciał skorzystać i w jakim zakresie. W rezultacie każdy sklep sieci jest inny i ma swój unikalny charakter – wyjaśnia Tomasz Michalewicz, Dyrektor Sieci ABC.

Nowoczesny wizerunek ABC to nowa, spójna komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna sklepu, która zastąpiła dotychczasową, stosowaną od ponad 20 lat. Otwarty w grudniu w Warszawie 500. sklep ABC, zyskał nowy szyld i logo, drzwi wejściowe z czytelną komunikacją oraz przejrzyste witryny sklepowe, na których zostały podkreślone indywidualne atuty sklepu. Z kolei nowa organizacja przestrzeni wewnątrz sklepu to m.in. nowa lada sprzedażowa, strefa cafe z dużym wyborem produktów na wynos, regał na pieczywo oraz zieleniak, czyli świeże owoce i warzywa. W regałach chłodniczych znaleźć można wędliny i sery na wagę, wyroby garmażeryjne oraz cukiernicze od lokalnych dostawców.

Wszystkie zmiany w nowym koncepcie ABC służą zwiększaniu wygody klienta, podkreślają siłę marki i wysuwają na pierwszy plan właścicieli lokalnych sklepów. Co istotne, mają również bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży. Nowa odsłona sklepów ABC jest jeszcze bardziej skupiona wokół idei promowania lokalnych dostawców i produktów.

ABC jest największą organizowaną przez Grupę Eurocash ogólnopolską siecią sklepów prowadzonych w ramach systemu partnerskiego, obejmującego ponad 9 000 placówek. W ramach współpracy właściciele sklepów posiadają pełną swobodę działania i organizowania swojego biznesu. W myśl hasła „Z nami Ty jesteś marką”. Dzięki temu oferta jest idealnie dopasowana do lokalnych potrzeb konsumenta.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

To już 500. sklep w nowej odsłonie – sieć ABC w procesie rebrandingu
4 grudnia w Warszawie miało miejsce uroczyste otwarcie 500. sklepu sieci ABC w nowym koncepcie. Grupa Eurocash rozpoczęła proces rebrandingu sieci ABC we wrześniu 2020 roku. Sklepy zyskały nowoczesny wizerunek i reprezentują...

Największa sieć marketów alkoholowych w Polsce – Duży Ben – umacnia pozycję lidera na krajowym rynku. Najnowszy sklep otworzył się właśnie w Warszawie i jest to już 23. placówka w województwie mazowieckim. Należąca do Grupy Eurocash marka ma już 200 marketów w 73 miastach Polski i dalsze ambitne plany rozwoju.

Najsilniej sieć rozwija się w Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi oraz Śląsku, a ostatnio przyspiesza z rozwojem także w Warszawie i Szczecinie. Dostępna jest także w mniejszych miejscowościach w wielu województwach. Co istotne, niezależne badania wskazują, że średnia sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych. W kategoriach wino czy whisky – różnica jest nawet kilkukrotna.

Misją Grupy Eurocash jest wspieranie właścicieli sklepów detalicznych, w tym tworzenie im nowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Właśnie po to, żebym im je zapewnić, rozwijamy innowacyjne koncepty specjalistyczne – takie jak Duży Ben. Cieszę się, że dziś z pełnym przekonaniem mogę mówić o sukcesie tej inwestycji. Po zaledwie kilku latach działalności, sieć jest największym graczem na rynku marketów alkoholowych w kraju i skutecznie buduje rynkowy standard sprzedaży w swojej kategorii produktowej. Tylko w ciągu ostatniego pół roku otworzyła 50 nowych placówek – dodaje Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Duży Ben to jedyny market alkoholowy działający w tak unikalnym formacie. Łączy najlepsze cechy sklepu convenience (dogodna lokalizacja, długie godziny otwarcia oraz wygoda zakupów) i sklepu specjalistycznego (szeroki wybór alkoholi różnych kategorii, 1500 produktów w stałym asortymencie oraz liczne promocje). Atutem takiej koncepcji jest szybkość zakupów oraz w pełni otwarta sprzedaż. Przeszkoleni sprzedawcy zawsze służą pomocą, a całość procesu zakupowego w założeniu sieci ma odbywać się w myśl: „Cała przyjemność po Twojej stronie”.

Sieć Duży Ben rozwija się niezwykle dynamicznie. Klienci doceniają naszą filozofię „przyjemności z zakupów” i z chęcią odwiedzają sklepy. W ich ofercie znaleźć można asortyment na różne okazje i z wielu kategorii. To zarówno popularne alkohole w najlepszych cenach, jak i bogaty wybór piw kraftowych, szeroka selekcja win czy różnorodne typy whisky. Zgodnie z trendami na półkach nie brakuje także produktów bezalkoholowych oraz wszelkiego rodzaju nowości w wielu kategoriach. Uzupełnieniem alkoholowych kategorii jest selekcja przekąsek, napojów oraz akcesoria – mówi Dawid Kula, dyrektor generalny sieci Duży Ben. – O sukcesie i dużej popularności konceptu najlepiej może świadczyć fakt, że do programu lojalnościowego Ekipa Dużego Bena przystępuje miesięcznie ok. 10 tys. osób. Od marca 2019 r. dołączyło ich w sumie 350 tys. Żeby dotrzeć do jeszcze szerszego grona klientów, w roku 2022 planowana jest bardzo dynamiczna ekspansja i wchodzenie do nowych regionów, w których sieć nie jest jeszcze obecna – dodaje.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Jest już 200. sklep Dużego Bena – marka w pół roku otworzyła ponad 50 nowych placówek
Największa sieć marketów alkoholowych w Polsce – Duży Ben – umacnia pozycję lidera na krajowym rynku. Najnowszy sklep otworzył się właśnie w Warszawie i jest to już 23. placówka w województwie...

Społeczna odpowiedzialność i działania pozabiznesowe właścicieli sklepów na rzecz lokalnej społeczności – to właśnie te aspekty są docenianie przez klientów nawet bardziej niż kwestie związane z asortymentem i jakością obsługi. Pokazała to jednoznacznie ankieta, która towarzyszyła internetowemu głosowaniu klientów na ich ulubione sklepy detaliczne w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”, organizowanego przez Grupę Eurocash. Społeczna odpowiedzialność biznesu  to istotny obszar działalności nie tylko korporacji i dużych firm, ale także niezależnych przedsiębiorców. To ważna wartość w budowaniu naszego kapitału społecznego.

Ogłoszone niedawno wyniki konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” Grupy Eurocash pokazały, że jego laureaci – właściciele niezależnych sklepów detalicznych – wykazują ponadprzeciętne poczucie odpowiedzialności za innych. Znają swoich klientów i ich potrzeby, ale także angażują się w lokalne akcje społeczne, wspierając potrzebujących. Ich działania doceniają też sami klienci sklepów, co potwierdzili w głosowaniu internetowym na ostatnim etapie konkursu.

Wspieranie lokalnej społeczności ważniejsze niż asortyment w sklepie

Klienci, wybierając w konkursie swoich faworytów, mogli też wskazać jedną z czterech najbardziej pożądanych cech u właścicieli sklepów, u których codzienne robią zakupy. Blisko 47 tys. głosów (spośród 74 tys. ogółem) oddano na „działania na rzecz klientów i lokalnej społeczności”. Na drugim miejscu – z 13,5 tys. głosów – znalazła się „jakość obsługi i atmosfera w sklepie”. Najmniej głosów otrzymały „udogodnienia w sklepie i dodatkowe usługi podnoszące komfort zakupów” – ok. 6 tys. głosów. Niewiele więcej, bo blisko 8 tys. głosów, oddano na „asortyment pasujący do potrzeb klientów”.

Wspaniałym przykładem społecznego zaangażowania były działania podejmowane przez wiele wiejskich i miejskich osiedlowych sklepów w czasie epidemii w 2020 r. Niektórzy właściciele nierzadko sami inicjowali dostawy zakupów do domu,  widząc, że ich klienci byli na kwarantannach albo po prostu woleli zostać w domu. Można było wysłać SMS-a albo zadzwonić, podając listę potrzebnych produktów, które wkrótce były u klientów pod drzwiami. Prawdziwa sąsiedzka pomoc! Innym, wspaniałym przykładem byli też pewni przedsiębiorcy, zrzeszeni w regionalnej spółce Lewiatana, którzy dostarczali środki ochrony do każdej jednostki policji działającej na terenie ich powiatów oraz wspierali lokalne Domy Pomocy Społecznej.

Te i podobne działania prowadzone w całej Polsce pokazały, że właściciele lokalnych sklepów mają ogromne serca i determinację do pomagania potrzebującym. Dbali oni zarówno o swoje bliskie otoczenie, jak też o tych, którzy na co dzień ratują zdrowie i życie innym. Współpracując z nimi na co dzień wiemy, że regularnie wspierają inicjatywy społeczne, aktywnie uczestniczą w życiu społeczności i pomagają potrzebującym. Cieszymy się, że możemy ich w naszym corocznym konkursie „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” docenić i jednocześnie im podziękować  – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash.

Kupuj i działaj lokalnie

Przedsiębiorcy mają rosnące poczucie odpowiedzialności za swoje otoczenie. Potwierdzają to także dane z opublikowanego w tym roku „Raportu wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 rok”. 22% ankietowanych przedsiębiorców, współpracujących z Grupą, zadeklarowało, że angażują się oni w lokalne akcje społeczne. Najczęściej wspierają oni chorych (17% wskazań) i dzieci (ok. 12%).

To m.in. dlatego w konkursie Grupa Eurocash nazywa swoich laureatów „Herosami”. Właściciele niezależnych sklepów doceniani są zarówno za swoją przedsiębiorczość i zaangażowanie w rozwój lokalnych gospodarek, ale także za swój wkład w dobrostan lokalnych społeczności. To dzięki nim miliony konsumentów mogą wygodnie i bezpiecznie robić zakupy blisko domu, a potrzebujący otrzymują wsparcie.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Przedsiębiorcy wspierają społeczności lokalne, w których działają
Społeczna odpowiedzialność i działania pozabiznesowe właścicieli sklepów na rzecz lokalnej społeczności – to właśnie te aspekty są docenianie przez klientów nawet bardziej niż kwestie związane z asortymentem i jakością obsługi. ...

Wieloletni prezes Eurocash Luis Amaral zamierza stanąć na czele rady nadzorczej Spółki. Stanowisko prezesa zarządu z początkiem 2022 r. obejmie Paweł Surówka.

Luis Amaral, wieloletni prezes i pośrednio największy akcjonariusz Eurocash, planuje stanąć na czele rady nadzorczej Spółki. Jego intencją jest skoncentrowanie się na opracowaniu dalszej strategii rozwoju Grupy Eurocash oraz przekazanie bieżącego zarządzania Spółką pozostałym członkom zarządu, w tym nowemu prezesowi. Funkcję tę od 1 stycznia 2022 r. będzie pełnić Paweł Surówka, doświadczony menedżer, w ostatnim czasie pełniący rolę doradcy zarządu Eurocash, a wcześniej związany z Grupą PZU, w której w latach 2017-2020 pełnił funkcję prezesa zarządu PZU.

Przejście Luisa Amarala do rady nadzorczej Eurocash odbędzie się dwuetapowo. Z początkiem 2022 r. zmieni stanowisko z prezesa zarządu na członka zarządu. Następnie zamierza zrezygnować z pełnienia funkcji w zarządzie Spółki, aby docelowo objąć funkcję przewodniczącego rady nadzorczej.

– To był dla mnie olbrzymi zaszczyt być prezesem Eurocash, pracując na rzecz rozwoju handlu niezależnego w Polsce i przede wszystkim wspierając naszych klientów, którzy są najtwardszymi i najlepszymi przedsiębiorcami, których miałem przyjemność poznać. Zamierzam wkrótce przejść do rady nadzorczej, skąd będę gwarantem misji wspierania niezależnych przedsiębiorców polskiego handlu, która zawsze będzie obsesją naszej firmy. Jestem przekonany, ze mój następca Paweł Surówka posiada kompetencje i doświadczenie, aby poprowadzić zarząd i całą Grupę Eurocash do realizacji jeszcze ambitniejszych wyzwań. Pracownikom firmy chciałbym powiedzieć, że zawsze będą częścią mojej rodziny i mam ich wszystkich w swoim sercu – powiedział Luis Amaral, dotychczasowy prezes Eurocash.

– Serdecznie dziękuję Luisowi Amaralowi oraz całej radzie nadzorczej za okazane zaufanie, powierzając mi rolę prezesa zarządu Eurocash. Jako jeden z największych polskich pracodawców, jedna z największych spółek pod względem obrotu oraz wiodąca platforma, na której opiera się niezależny handel w Polsce, Grupa Eurocash posiada ogromne możliwości i jeszcze większy potencjał. Jest to wielka odpowiedzialność wkraczać w rolę prezesa po osobie, która stworzyła tę spółkę od podstaw. Liczę jednak na to, że w gronie zarządu, przy czynnym wsparciu Luisa Amarala, rady nadzorczej oraz wszystkich pracowników zrealizujemy ogromny potencjał, który tkwi w Grupie Eurocash i będziemy kontynuować jej niebywałą historię sukcesu – powiedział Paweł Surówka, nowo powołany prezes Eurocash.

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Zmiany w zarządzie Eurocash
Wieloletni prezes Eurocash Luis Amaral zamierza stanąć na czele rady nadzorczej Spółki. Stanowisko prezesa zarządu z początkiem 2022 r. obejmie Paweł Surówka. Luis Amaral, wieloletni prezes i pośrednio największy akcjonariusz Eurocash, planuje stanąć na czele rady nadzorczej Spółki. ...

Raport wpływu Grupy Eurocash: przedsiębiorczość idzie w parze z edukacją

Dostęp do wiedzy i narzędzi edukacyjnych ma znaczący wpływ na to, czy przedsiębiorca będzie dalej rozwijał swój biznes – wynika z pierwszego raportu wpływu Grupy Eurocash. Przykładowo, odsetek detalistów, którzy w 2020 r. otworzyli nowe sklepy, jest znacznie wyższy wśród tych, którzy korzystali jednocześnie z oferty kursów, szkoleń i konferencji organizowanych w ramach Akademii Umiejętności Eurocash.

Sklepy niezależne odpowiadają w Polsce za ok. 40%1 rynku. To wyjątek na skalę Europy! Radzą sobie tak dobrze m.in. dzięki Grupie Eurocash, której procentowy udział we wpływie na rozwój przedsiębiorczości klientów Eurocash wynosi aż 41% – pokazał pierwszy raport wpływu firmy. Oznacza to, że w ponad 40% właściciele sklepów współpracujących z Grupą Eurocash rozwijają swoją przedsiębiorczość właśnie dzięki jej wsparciu (za pozostałe 60% odpowiadają inne czynniki zewnętrzne). 

Eurocash pozwala swoim klientom nie tylko zarabiać, ale także rozwijać cechy niezbędne dla prowadzenia biznesu: odwagę, wytrwałość, odpowiedzialność, innowacyjność i motywację do działania – wynika z raportu. W tym ostatnim obszarze szczególnie skutecznie działa Akademia Umiejętności. Tylko od marca 2021 r. z oferty jej kursów e-learningowych, webinarów i konferencji skorzystało ok. 40 tys. osób.

Nasz pierwszy raport wpływu wyraźnie pokazał, że dzięki współpracy z Grupą Eurocash właściciele sklepów chcą się rozwijać. Zachęcamy ich do tego i dajemy narzędzia, które pomagają im zwiększać konkurencyjność i budować innowacyjne, odpowiedzialne biznesy. Mowa m.in. o platformach eurocash.pl i eurocash.pl Market, skali zakupowej, dzięki której możemy negocjować z dostawcami korzystne oferty dla przedsiębiorców, a także formatach edukacyjnych, dzięki którym nasi klienci mogą poszerzać kompetencje własne i zespołu. Właśnie na tym ostatnim zadaniu skupia się Akademia Umiejętności Eurocash – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash.

Czy warto się dokształcać? Liczby mówią same za siebie

„Raport wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 rok” sporządzono w oparciu o badanie przedsiębiorców współpracujących z Grupą w 2020 roku. Grupa postanowiła wyodrębnić spośród innych czynników wpływ, jaki ma na swoich klientów w pięciu obszarach–cechach świadczących o ich przedsiębiorczości. Okazało się, że najmocniej wpływa na: innowacyjność (66 proc.), odpowiedzialność (44 proc.) i motywację do rozwoju (40 proc.) właścicieli sklepów detalicznych. W nieco mniejszym stopniu Eurocash oddziałuje także na ich odwagę biznesową (30 proc.) i wytrwałość w działaniu (26 proc.).

Co ciekawe, okazało się, że najważniejszy, a nawet kluczowy wpływ na obszar motywacji do rozwoju ma dostęp przedsiębiorców do edukacji. Dowodzą tego dane dotyczące Akademii Umiejętności Eurocash, z oferty której korzystał w 2020 r. co 10. badany przedsiębiorca.  58% uczestników szkoleń AUE deklaruje, że wykorzystuje zdobytą wiedzę w codziennej pracy i rozwiązywaniu bieżących problemów, a 50% sięga po nią także w kwestiach dotyczących rozwoju biznesu.

Najlepiej pokazują to przykłady:

  • w 2020 r. nowy sklep otworzyło 3% wszystkich przedsiębiorców związanych z Grupą i 13% uczestników szkoleń Akademii;
  • o nowej placówce w 2021 r. myślało w czasie badania (luty 2021 r.) 5% wszystkich właścicieli sklepów i 18% tych, którzy skorzystali z oferty AUE;
  • 26% użytkowników Akademii zrealizowało w 2020 r. znaczącą inwestycję, która podniosła ich konkurencyjność – w stosunku do 13% ogółu przedsiębiorców.

Edukacja we franczyzie

Z narzędzi oferowanych przez Akademię Umiejętności korzystają przede wszystkim przedsiębiorcy zrzeszeni we franczyzach. Z raportu wpływu Grupy Eurocash wynika, że to właśnie oni wyróżniają się na tle innych detalistów innowacyjnością i aktywnością społeczną. Są też mniej podatni na kryzysy.

Dla małych i średnich przedsiębiorców franczyza oznacza nie tylko przewagę konkurencyjną, ale też możliwość stałego rozwoju. Prawie ? osób prowadzących sklepy pod naszymi markami potwierdza, że Grupa udostępnia im narzędzia niezbędne dla rozwoju biznesu. Oferowane przez nas rozwiązania, w tym również edukacyjne, budują umiejętności kluczowe dla prowadzenia sklepu, pracy w sklepie i czynią franczyzę naprawdę skutecznym modelem współpracy – mówi Agata Dzierba, Menadżer Akademii Umiejętności Eurocash.

1 https://www.forbes.pl/biznes/jacek-owczarek-z-grupy-eurocash-o-walce-polskiego-handlu-z-zagranicznymi-sieciami/5vjcfj1

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Raport wpływu Grupy Eurocash: przedsiębiorczość idzie w parze z edukacją
Raport wpływu Grupy Eurocash: przedsiębiorczość idzie w parze z edukacją Dostęp do wiedzy i narzędzi edukacyjnych ma znaczący wpływ na to, czy przedsiębiorca będzie dalej rozwijał swój...

W tym roku na Boże Narodzenie Polacy chcą wydać średnio 950 zł – o połowę mniej niż przed epidemią1. Będą więc szukać okazji i dobrych cen na typowo świąteczne produkty. Czy znajdą je w swoim lokalnym sklepie? Na to pytanie odpowiada najnowszy i ostatni przed tegorocznymi świętami ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób czołowi producenci traktują polskie sklepy niezależne.

W trzecim kwartale 2021 r. Grupa Eurocash po raz kolejny sprawdziła, jak wygląda strategia dystrybucyjna i cenowa największych producentów FMCG w Polsce. Z najnowszej edycji rankingu Równi w Biznesie wyłania się obraz rynku u progu sezonu świątecznego, który w handlu zaczyna się już w listopadzie – wraz z polowaniem konsumentów na prezenty i zapasy spożywcze.

W sezonie świątecznym co roku obserwuje się zwiększoną rotację niektórych kategorii produktowych. W sklepach spożywczych najbardziej poszukiwane produkty to m.in. ryby i wędliny, których najlepszą ofertę znajdziemy właśnie w lokalnych sklepach. To tu przyjdzie po mięsne zapasy większość Polaków, tu także zaopatrzymy się w dobrej jakości owoce, warzywa i inne produkty świeże na święta i Sylwestra. Wygodnie byłoby tu zrobić także resztę okolicznościowych zakupów. O tym jednak ostatecznie zadecyduje cena, którą w dużej mierze narzuca właścicielowi sklepu sam producent – tłumaczy Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych z Grupy Eurocash.

Dobre wyniki producentów nabiału

W lokalnych sklepach detalicznych coraz częściej taniej kupimy już m.in. produkty nabiałowe, takie jak śmietana i masło do świątecznych ciast i sosów. Pod tym względem szczególnie wyróżnia się Sobik, producent znanej i lubianej Osełki Górskiej, który dodatkowo nie różnicuje oferty dla sklepów niezależnych, dyskontów i supermarketów.

Wysoko warzywa konserwowe i przyprawy

Wśród kategorii, których dostawcy dobrze traktują sklepy niezależne, warto też wymienić m.in. warzywa konserwowe – niezbędne do przygotowania wielu tradycyjnych potraw, w tym popularnej w całym kraju sałatki jarzynowej. Dobre warunki współpracy oferują przedsiębiorcom także wybrani producenci ryżu (np. Gemini Grupe) i przypraw (Dr. Oetker). To ważne w sezonie świątecznym, w którym Polacy chętniej zaopatrują się m.in. w ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, goździki czy cynamon.

Duzi gracze wciąż na lepszej pozycji

Większość producentów wciąż jednak faworyzuje dyskonty i supermarkety. Lepszą ofertę dla centralnie zarządzanych sieci mają m.in. producenci soków, alkoholi, a w szczególności: pralin, których też przecież nie powinno zabraknąć na świątecznym stole i pod choinką. To ważne kategorie zarówno z perspektywy lokalnego przedsiębiorcy, jak i konsumenta, który w tego typu produkty lubi zaopatrywać się spontanicznie – idąc do kogoś w gości lub kupując upominki na ostatnią chwilę. Sklepy niezależne są nierówno traktowane także przez producentów majonezów.

Niestety, widzimy, że najwięksi dostawcy: Roust, Heineken, Stock, Carlsberg, Coca Cola, Maspex, PepsiCo, Danone i inni nie tylko oferują dyskontom i supermarketom lepsze warunki współpracy, ale też mają dla nich produkty dedykowane – takie, których konsument nie może kupić nigdzie indziej. Na liście producentów, którzy czerpią duży zysk z produktów na wyłączność dla dyskontów i supermarketów, wciąż figurują te same marki. Podium otwiera Barilla, producent makaronów z aż 44 proc. udziałem produktów dedykowanych w sprzedaży. Kolejny kwartał z rzędu znalazły się też na nim herbaty USP Zdrowie i środki do prania koncernu Unilever – wymienia Dominik Kasperek. – Naszym celem i jednocześnie marzeniem, nie tylko na święta, jest to, aby ci producenci dawali polskim, niezależnym przedsiębiorcom takie same szanse w biznesie co centralnie sterowanym sieciom – dodaje Kasperek.

Rozwój na rynku niezależnym

Są też tacy producenci, którzy rozwijają się właśnie na rynku niezależnym – i to pomimo tego, że pod względem warunków współpracy lepiej traktują dyskonty i supermarkety. To OSM Łowicz, Lactalis i Krüger. Wszyscy trzej wymienieni producenci mogą pochwalić się ponad 20 proc. dynamiką wzrostu na rynku niezależnym. Jednocześnie nie mają mocno zróżnicowanej oferty dla MŚP i sieci centralnie sterowanych – udział dedykowanych produktów w ich sprzedaży nie przekracza 6 proc.

Niezależne sklepy to ważny element polskiej gospodarki. W Polsce mają niemal połowę udziału w rynku handlu detalicznego, co stanowi ewenement na skalę Europy. Traktując ich właścicieli sprawiedliwie, producenci przyczyniają się do rozwoju regionów i polskiego sektora MŚP, a także wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy lubią i cenią sobie zakupy w lokalnych sklepach. To ważny temat – szczególnie przed świętami, ale nie tylko – podkreśla Dominik Kasperek.

1 https://www.bankier.pl/wiadomosc/Oszczedne-Boze-Narodzenie-Co-piatego-Polaka-nie-bedzie-stac-na-wszystkie-wydatki-8223746.html

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Spółka współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których aż 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce, których Eurocash wspiera w obszarze dystrybucji, marketingu, nowych technologii i edukacji. Misją Grupy - od 26 lat jej istnienia na rynku - jest umacnianie i promowanie polskiej przedsiębiorczości oraz handlu niezależnego. 

Grupa to również organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce.

           

Tanie zakupy na święta w lokalnym sklepie? Znamy wyniki najnowszej edycji rankingu Równi w Biznesie
W tym roku na Boże Narodzenie Polacy chcą wydać średnio 950 zł – o połowę mniej niż przed epidemią1. Będą więc szukać okazji i dobrych cen na typowo świąteczne produkty. Czy znajdą je w swoim lokalnym...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.