Na początku tego roku ogólna liczba sklepów działających w sektorze spożywczym wynosiła aż 198 501[1], z uwzględnieniem placówek niewyspecjalizowanych. Wielu właścicieli znajduje się w takim momencie rozwoju biznesu, w którym pojawia się pytanie o przekazanie firmy i jej dalsze losy. Pomocą w przepr...
W dobie popularności mediów społecznościowych praktycznie każdy biznes, niezależnie od wielkości, zaznacza swoją obecność w Internecie. Prosta wizytówka, opinia i umiejscowienie w Google Maps, witryna internetowa czy profil na Facebooku – dziś to już standard i absolutne minimum...
Dzień Dziecka – podczas gdy najmłodsi nie mogą doczekać się tego święta, rodzice i dziadkowie intensywnie poszukują wyjątkowych prezentów dla swoich pociech. 1 czerwca to data szczególna także w kalendarzu działań marketingowych właściciela sklepu. Podpowiadamy, jak uatrakcyjnić z&nbs...
CSR w Twoim sklepie – to nic trudnego! Cz. 2 Działalność lokalnych sklepów ma wpływ na środowisko. Skoro już znasz niektóre wytyczne CSR, które możesz uwzględnić w swoim biznesie (pisaliśmy o nich tutaj), przyjrzyjmy się tematowi głębiej. Sprawdźmy, jakie kroki możesz podjąć, aby p...
Gdy co 5. osoba deklaruje oszczędności na zakupach spożywczych[1], coraz trudniej przyciągnąć klienta do sklepu, a jeszcze trudniej utrzymać go na dłużej. Warto jednak próbować! W czasach kryzysu stały klient jest na wagę złota, a lojalność konsumencka nabiera nowego znaczenia. Jak wł...
Wysoka inflacja i pogarszająca się sytuacja ekonomiczna Polaków sprawia, że coraz rzadziej chodzimy do restauracji czy kawiarni. Tymczasem nieoczekiwanym beneficjentem tej zmiany stały się sklepy spożywcze. Doskonałą odpowiedzią na czasy kryzysu okazują się gotowe dania do kupienia w sklepach i stre...
Zbliża się majówka, a wraz z nią rozpoczęcie sezonu grillowego. Klienci będą szukać w sklepach ulubionych produktów na grilla, a część z nich zechce wrzucić na ruszt coś lżejszego niż kiełbasa czy karkówka. Polacy coraz większą wagę przywiązują do kwestii zdrowotnych, warto...
Jedną z ważniejszych grup docelowych w sklepie są dzieci – rynek produktów dla dzieci w Polsce wart jest ponad 14 mld zł[1]. Potrzeby tych najmłodszych zaspokajają rodzice, a te nieco starsze same spełniają swoje konsumenckie zachcianki. Warto pamiętać o tej grupie, planując ofertę w swoim sklepie,...
Każdy biznes funkcjonuje w określonym środowisku, z którym jest powiązany siecią zależności ekonomicznych i społecznych. Nawet działalność osiedlowego sklepu spożywczego wpływa na otoczenie, począwszy od zatrudnionych w nim pracowników, przez lokalną społeczność, po gospodarkę w szerszym wymiarze. W...
Witryna to nie tylko wizytówka Twojego sklepu, ale też ważne narzędzie marketingowo-sprzedażowe. Aż 80% klientów zagląda do sklepu skuszonych widokiem wystawy, a co trzeciej osobie zdarza się zrobić zakupy pod wpływem atrakcyjnie zaaranżowanej witryny[1]. W tej sytuacji warto zadbać o pierwsze wraże...
Coraz częściej sklepy zapewniają konsumentom dodatkowe usługi, szanując ich czas i wygodę. Twoi klienci na pewno docenią możliwość załatwienia kilku spraw przy okazji robienia zakupów. Przykładowo, dzięki terminalowi płatniczemu mogą opłacić rachunki, odebrać paczkę albo pobrać potrzebną gotówk...
Epidemia COVID-19, wojna w Ukrainie oraz presja inflacyjna mają ogromny wpływ na dotychczasowo znany rynek pracy. Zmieniają się także potrzeby pracowników i ich oczekiwania wobec pracodawców. Ci nie zostają w tyle i uatrakcyjniają oferty zatrudnienia na różne sposoby, aby usprawn...
Za oknami coraz cieplej – a to oznacza, że już za chwilę Polacy będą spędzać czas na swoich ulubionych wiosennych aktywnościach. Rozpoczynamy sezon na grille, pikniki, prace w ogrodzie i rowerowe wycieczki. Jeśli jesteś właścicielem sklepu pamiętaj, aby zadbać o podstawowy asortyment w kategorii dom...
W Polsce pracuje legalnie ponad milion cudzoziemców, z czego 70% stanowią Ukraińcy. W 2022 roku liczba zatrudnionych u nas obcokrajowców wzrosła aż o 20%[i] – nie dziwne więc, że nawet w lokalnych sklepach często słychać zza lady obcy akcent. Podczas gdy niemal co trzecia fi...
Początek roku to zwykle czas, gdy wchodzą w życie nowe przepisy obowiązujące przedsiębiorców. Ich znajomość jest podstawą w prowadzeniu własnej działalności. Każda zmiana w prawie ma wpływ na całą firmę – zwłaszcza zapisy dotyczące wynagrodzeń, urlopów czy też składek na rzecz ZUS. Po...
Siłą sklepów lokalnych jest… lokalność! To, że konsumenci mają do naszego sklepu blisko, przy kasie spotykają znajomego sprzedawcę i doradcę w jednej osobie, a na półkach widzą świeże markowe i lokalne produkty to ogromna zaleta twojego biznesu. Ale różnicę zrobisz za sprawą prof...
Zapobieganie marnowaniu żywności to jeden z kluczowych obszarów dotyczących prowadzenia sklepu w sposób odpowiedzialny. Tego wymaga od nas prawo, a także społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). Marnowana na całym świecie żywność odpowiada za 8 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla.[1] To także st...
Święto zakochanych już na stałe wpisało się w kalendarz większości Polaków. Jego rosnąca popularność co roku przekłada się na wzrost sprzedaży w sklepach stacjonarnych w tym dniu. To sprawia, że Walentynki stają się coraz bardziej dochodowym świętem dla branży handlowej. Jak przygotować placówkę, ab...
Każdy przedsiębiorca powinien śledzić trendy w swojej branży, by lepiej dostosować ofertę do dynamicznie zmieniających się oczekiwań klientów. Dotyczy to również lokalnych sklepów spożywczych! Trendy mają wpływ na zachowania konsumenckie, a więc też na zawartość koszyka zakupowego. Obecn...
Cyfrowa rzeczywistość stanowi ważną część życia współczesnego konsumenta, w której spędza coraz więcej czasu. Sztuczna inteligencja, zakupy na żywo oraz metaświat to pojęcia opisujące nowoczesne technologie, które coraz śmielej wkraczają do rzeczywistości zakupowej. Ogromny wpływ na ich rozwój mają...
1 stycznia 2023 roku weszły w życie zmiany w ustawie dotyczącej ochrony konsumentów. Dyrektywa Omnibus wprowadziła szereg rozwiązań prawnych, które mają przyczynić się do łatwiejszego egzekwowania praw nabywców oraz zwiększenia transparentności działań przedsiębiorców[1]. Nowe przepisy wpłyną na fun...
Karnawał to okres najhuczniejszych zabaw w roku i licznych spotkań towarzyskich. W tym czasie obserwowany jest wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi, które świetnie sprawdzają się na imprezowych stołach. Zadbaj o odpowiedni asortyment w swoim sklepie i zachęć klientów atrakcyjny...
Świętowanie Nowego Roku rozpoczyna długo wyczekiwany okres karnawałowy. Przed nami czas zabawy i licznych spotkań towarzyskich, a tym samym wzrost zainteresowania niektórymi kategoriami produktowymi wśród klientów. Właściciele sklepów powinni zawczasu zadbać o odpowiedni asortyment w swoich placówka...
Dynamiczny wzrost cen to temat, który nie schodzi z pierwszych stron gazet. Inflacja jest najwyższa od dziesięcioleci, a na spowolnienie jej tempa trzeba będzie jeszcze poczekać. Podwyżka dotyka szczególnie produktów FMCG – tego trendu nie zatrzymała nawet obniżka VAT na żywność. Jak persp...
Styczeń to dobry moment, aby podsumować miniony rok i zastanowić się, co może przynieść ten nadchodzący. Z jakimi wyzwaniami przyszło zmierzyć się przedsiębiorcom? Jak zmieniły się zachowania konsumenckie? Jakie produkty zyskały na popularności? Zobacz nasze podsumowanie 2022 r. w handlu. W 2022...
Samoobsługa staje się trendem coraz chętniej rozwijanym w sprzedaży bezpośredniej. Liczba miejsc, w których można zapłacić za zakupy bez pomocy kasjera, rośnie. Wprowadzenie kas samoobsługowych do sklepów spożywczych może przynieść liczne korzyści. Czy warto wdrażać te nowoczesne rozwiązania do plac...
Każdy przedsiębiorca prowadzący własny sklep wie, jak ważne jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów. By utrzymać pożądany przychód, trzeba stale dostosowywać asortyment do potrzeb konsumentów, a te zmieniają się nieraz jak w kalejdoskopie. Co więc warto wprowadzić do sprzedaży, by podążać z...
Branża handlu zastanawia się, jak będą wyglądały tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. Rosnąca inflacja, a wraz z nią wzrost cen energii, produktów spożywczych i usług coraz mocniej wpływają bowiem na decyzje zakupowe Polaków. Czynniki te decydują o starannym planowaniu domowych budżetów i poszukiwan...
Z najnowszych danych GUS wynika, że ceny dóbr i usług konsumpcyjnych były w listopadzie średnio o 17,4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Inflacja wciąż jest na wysokim poziomie, a ceny rosną w coraz szybszym tempie[1]. Wzrost cen energii będzie głównym czynnikiem w...
Prowadzenie sklepu to dobry sposób na biznes, choć utrzymanie się w tej branży może być wyzwaniem. Przedsiębiorcy muszą sobie radzić z licznymi trudnościami tj. rosnącą inflacją, dużą konkurencją na rynku czy koniecznością podążania za dynamicznie zmieniającymi się trendami i nawykami...
Jak co roku w listopadzie handel przygotowuje się do Bożego Narodzenia, ale zanim jeszcze ubierzemy choinkę, sklepy czeka wielkie święto zakupów, czyli Black Friday. Jest to dzień atrakcyjnych zniżek dla klientów, który ma miejsce raz w roku, w ostatni piątek listopada. Choć Black Friday w Polsce ko...
Zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności właściciele sklepów zobligowani są do nieodpłatnego przekazywania niesprzedanej żywności organizacjom pozarządowym w ciągu całego roku. W jaki sposób w powinna przebiegać taka współpraca? Wyjaśniamy. Tekst powstał na podstawie materiałów z k...
We wrześniu 2019 r. weszła w życie Ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, która nakłada na właścicieli sklepów szereg obowiązków i wytycznych w celu ograniczenia marnotrawstwa jedzenia w Polsce. Jednym z nich jest nawiązanie współpracy z organizacją pożytku publicznego w zakresie oddawania n...
Fanów piłki nożnej już niedługo czekają największe sportowe emocje. Za kilka tygodni – 20 listopada rozpocznie się najważniejsza piłkarska impreza, czyli Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022, znane również jako Mundial. Przygotuj sklep na tę okazję i dopasuj ofertę do oczekiwań kibiców. Piłka n...
Akademia Umiejętności Eurocash to kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy, stworzony z myślą o właścicielach sklepów współpracujących z Grupą Eurocash. Dostarcza praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania biznesem, wspierając przedsiębiorców w rozwoju prowadzonych przez nich sklepów. Bogata oferta A...
Prowadzenie własnego biznesu to niełatwe zadanie. Przynosi wiele satysfakcji i szansę na ogromny rozwój, jest jednak zawsze obarczone pewnym ryzykiem, szczególnie w trudnych czasach. Chcąc odnieść sukces, warto postawić na sprawdzony model biznesowy, który zminimalizuje ryzyko przedsięwzięcia i przy...
Nasza planeta zmaga się z coraz większymi problemami. Chociaż czasu nie da się cofnąć, wszyscy możemy jednak wspólnie dążyć do znacznej poprawy stanu środowiska naturalnego i zatrzymania negatywnych zmian. Ty również! Jako właściciel sklepu możesz na przykład wprowadzić w swojej placówce rozwiązania...
Znajomość obowiązujących przepisów prawnych to podstawa, kiedy prowadzi się własną działalność. Każdy przedsiębiorca powinien znać swoje prawa i obowiązki, aby zarządzać swoim biznesem w sposób odpowiedzialny, a także umieć zweryfikować wprowadzane przez rząd zmiany i rozumieć ich wpływ na przedsięb...
Jako właściciel sklepu masz obowiązek zapewnić swoim pracownikom bezpieczne warunki pracy, a klientom swobodne, komfortowe przemieszczanie się po placówce podczas zakupów. Według obowiązujących przepisów, za jakikolwiek wypadek na terenie placówki w pierwszej kolejności odpowiedzialna jest osoba pro...
Kategoria piw bezalkoholowych jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem na rynku piwa w Polsce.[1] Na znaczeniu coraz bardziej zyskują także wina 0% oraz alkohole mocne w wersji bez procentów. Szacuje się, że do 2024 r. konsumpcja bezalkoholowa i niskoalkoholowa na świecie wzro...
Rosnąca inflacja i dynamiczny wzrost cen są obciążeniem nie tylko dla budżetów konsumentów, ale są również coraz są silniej odczuwane przez przedsiębiorców. Jak radzić sobie w trudnych czasach i co zrobić by utrzymać rentowność biznesu? Wzrost cen w porównaniu do ubiegłego roku zanotowano we wszy...
Współcześni konsumenci coraz więcej uwagi przykładają do tego, co jedzą i dokładniej czytają etykiety. Wielu Twoich klientów zmaga się też z nietolerancjami pokarmowymi lub schorzeniami, które wymagają specjalnej diety. Spora część konsumentów świadomie rezygnuje także z niektórych produktów, np. mi...
Konsument „kupuje oczami”, podejmując niekiedy spontaniczne decyzje zakupowe. Takie działanie określane jest mianem zakupu odruchowego, czyli takiego, który dokonywany jest pod wpływem chwili. Klient sięga po produkty impulsowe przy okazji nabywania dóbr pierwszej potrzeby. Warto więc przygotować at...
W ostatnich latach ochrona środowiska stała się priorytetem dla wielu branż i segmentów rynku. Coraz więcej mówi się o odpowiedzialnym prowadzeniu biznesu, czego skutkiem są m.in. inwestycje w zieloną infrastrukturę. Jakie ekologiczne działania Ty jako przedsiębiorca, możesz podjąć, by prowadzić skl...
W dzisiejszych czasach coraz mocniej ceni się firmy zaangażowane społecznie. Nierzadko kosztem własnego zysku, decydują się one włączać w akcje pomocowe. Świadome działanie w obszarze charytatywnym i społecznym może przynieść realne korzyści firmom, a potrzebującym niezbędne wsparcie. Jako właścicie...
Inflacja to słowo, które w mediach zostało w ostatnim czasie odmienione przez wszystkie przypadki. Nie bez powodu. Jak podaje GUS, w lipcu 2022 r. osiągnęła ona poziom 15,5% - najwięcej od 1997 roku[1]. Ceny zaczęły mocno rosnąć jeszcze pod koniec ubiegłego roku, a spowodowane przez rosyjską agresję...
Konsumenci chcą kupować szybko i wygodnie, dlatego też w ostatnich latach obserwowany jest dynamiczny rozwój sektora convenience. Trend ten opiera się na wprowadzaniu do sklepu rozwiązań ułatwiających klientom wykonywanie zakupów i dostarczanie im pozytywnych doświadczeń z tym związanych. Z wygodą n...
Nieraz już opisywaliśmy w artykułach trendy konsumenckie Polaków, którzy coraz większą wagę przykładają do tego, co znajdzie się na ich talerzach: czytają składy produktów, wybierają te lokalne i ekologiczne, cenią sobie wysoką jakość. Trend ten coraz bardziej popularny jest także w branży kosmetycz...
Zakupy w dziale z mięsem i nabiałem zajmują nam zwykle najwięcej czasu. Szukamy najlepszych produktów, często konkretnych rodzajów. W tym artykule przedstawiamy kilka sposobów na to, aby uatrakcyjnić ekspozycję produktów świeżych w sklepie i zachęcić klientów do zakupu. Właściwy sprzęt to p...
Artykuły dla zwierząt, a w szczególności karma dla psów i kotów, to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku FMCG. Konsumenci częściej odwiedzają sklepy spożywcze niż zoologiczne, dlatego w sklepach lokalnych warto zapewnić im dostęp do wartościowych produktów kategorii „pet food” w dob...
Konsumenci coraz bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe, przywiązując szczególną uwagę do wysokiej jakości, miejsca pochodzenia czy wpływu produktów na środowisko. Aby ułatwić decyzję klientom, producenci na etykietach swoich produktów umieszczają liczne oznaczenia. Jakie certyfikaty są najba...
Czym kierują się klienci w Twoim sklepie podczas wyboru produktów żywnościowych? Od razu odpowiadamy, że wcale nie jest to wyłącznie cena! Poznaj cztery aspekty, na które zwracają uwagę Polacy podczas zakupów, i dowiedz się, jak odpowiedzieć na ich potrzeby w swoim sklepie. Przyjazność środ...
Oczekiwania konsumentów wobec biznesu stale ewoluują. Rosnąca świadomość w tematach społecznych i środowiskowych sprawia, że oczekują oni od firm odpowiedzialnej postawy. Z najnowszego raportu Kantar wynika, że dla 75 proc. Polaków kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są kluczowe podczas podej...
W styczniu 2022 r. weszła w życie nowelizacja przepisów dotyczących podatków i składek na ubezpieczenie zdrowotne. Okazało się jednak, że wprowadzone zmiany posiadają wiele mankamentów. Szczególnie krytykowana była tzw. ulga dla klasy średniej, której stosowanie nastręczało wielu trudności. Minister...
Stoisko ze świeżymi warzywami i owocami to ważna część sklepu spożywczego – szczególnie w okresie letnim. Konsumenci poszukują dobrej jakości asortymentu od lokalnych dostawców. Odpowiednia ekspozycja tych produktów to gwarancja wysokiej sprzedaży. Dowiedz się, jak przygotować swój sklep do rozpoczy...
Badania pokazują, że nawet połowa Polaków jest aktywnie zaangażowana w różnego rodzaju akcje lojalnościowe, najczęściej związane z posiadaniem karty stałego klienta w sklepie[1]. Takie rozwiązania sprawdzają się nie tylko w supermarketach czy dyskontach, ale także w sklepach lokalnych. Dowiedz się,...
Chociaż społeczna odpowiedzialność biznesu to termin kojarzący się na razie głównie ze światem wielkich korporacji, jej założenia może – a nawet powinien – realizować każdy uczestnik rynku, niezależnie od skali działalności. Co więcej, lokalne sklepy to miejsca, w których sposób szczególny widać, ja...
W 2021 r. odnotowano ponad 24% więcej przypadków kradzieży w sklepach niż rok wcześniej[1]. Sklepy detaliczne w Polsce tracą na nich niemal 1,7 miliarda euro rocznie, a ponad połowa wszystkich zarejestrowanych przestępstw dotyczy sektora spożywczego[2]. Złodzieje najchętniej sięgali po artykuły o ni...
Sklepy lokalne to ważne punkty na mapie każdego osiedla, miejscowości czy wsi. Konsumenci doceniają je z uwagi na ich bliskość oraz sąsiedzką, przyjazną atmosferę. Warto, by oprócz unikalnego podejścia do klienta, Twój sklep przyciągał go także dodatkowymi aspektami, takimi jak: wyjątkowy asortyment...
Obecnie około 15% ludzi na świecie żyje z różnego rodzaju niepełnosprawnościami[1]. Oznacza to, że część Twoich klientów może mieć dodatkowe potrzeby w zakresie codziennych zakupów, np. te związane z poruszaniem się po sklepie. Warto na te potrzeby odpowiadać, a można to zrobić w kilku prostych krok...
Nasiona chia, spirulina, jagody goji… Superfoods to w ostatnich latach bardzo popularny termin. „Superżywność” jest popularna nie tylko wśród entuzjastów zrównoważonego stylu życia, ale i konsumentów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze świadomym żywieniem. Jej sporą wadą może być jednak wyso...
Nadchodzą ciepłe miesiące, a wraz z nimi – sezon na grilla. Zadbaj o to, aby w sklepie czekało na Twoich klientów wszystko, co potrzebne do spotkań na tarasie czy w ogrodzie. Czego nie może zabraknąć w Twoim sklepie w majówkę? Podpowiadamy! Grillowa klasyka – mięso Na polskich grillach niezmie...
Rzeczywistość sektora handlowego zmienia się dynamicznie, a postęp technologiczny wyznacza dalsze kierunki jego rozwoju. Wprowadzanie nowych rozwiązań w sklepie lokalnym jest dobrym kierunkiem, by z sukcesem móc utrzymać konkurencyjność na rynku. Po jakie narzędzia sięgnąć i jak wykorzystać pojawiaj...
Ponad 60 proc. konsumentów planuje zrobić świąteczne zakupy na dwa tygodnie lub tydzień przed Wielkanocą. Oznacza to, że nadszedł czas, by zaopatrzyć swój sklep w asortyment niezbędny do przygotowania rodzinnego śniadania świątecznego. Nie jesteś pewny, jakie produkty powinny znaleźć się na sklepowy...
Postępująca cyfryzacja i rozwój nowych technologii wpływają na zmianę zachowań i oczekiwań konsumentów. Aplikacje, narzędzia do zarządzania sklepem, kasy samoobsługowe czy elektroniczne etykiety to tylko niektóre przykłady rozwiązań, które zmieniają oblicze handlu. Jakie technologie możesz wykorzyst...
O znacznym wzroście cen żywności w Polsce mówiło się już od kilku miesięcy. Teraz, w obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę, będzie jeszcze drożej. Składać się na to będzie kilka czynników. Z poniższego artykułu dowiesz się, co dokładnie i w jaki sposób będzie kształtować wartość paragonów w najbliżs...
Święta Wielkanocne to czas, kiedy w Polsce marnuje się o 30% więcej żywności niż w pozostałych okresach roku[1]. Wszyscy powinniśmy starać się ograniczać wyrzucanie jedzenia w swoich domach, jednak jako właściciel sklepu jesteś też prawnie zobowiązany do przeciwdziałania marnotrawstwu żywności. W zw...
W pomoc Ukrainie włączają się już wszyscy: przedsiębiorcy, właściciele sklepów w mniejszych i większych miejscowościach, pracownicy, dostawcy... Wsparcie okazywać można na różne sposoby – każdy pomaga tak, jak umie najlepiej. Jeśli Ty także chciałbyś dołożyć swoją cegiełkę, stworzyliśmy listę działa...
Liczba zwierząt domowych w Polsce znacznie zwiększyła się w czasie epidemii. Polacy poczuli, że obecność pupila w domu przynosi dużo radości dla całej rodziny. Wraz ze zmianami w naszym stylu życia i podejściu do zwierząt, mocno rozwija się rynek karm dla psów i kotów. Konsumenci przywiązują coraz w...
Zmiany dla przedsiębiorców rozliczających się kartą podatkową lub ryczałtem ewidencjonowanym Zmiany przepisów w ramach Polskiego Ładu dotyczą również przedsiębiorców opodatkowanych kartą podatkową i rozliczających się na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Od 1 stycznia 2022 roku z...
Zmiany dla przedsiębiorców rozliczających się na zasadach ogólnych (według skali podatkowej) i na podstawie podatku liniowego Wraz z początkiem roku, w krajowym prawie podatkowym obowiązywać zaczął Polski Ład. Ustawa obejmuje zmiany również dla firm rozliczających się z fiskusem na zasadach ogóln...
Zmiany dla przedsiębiorców rozliczających się na podstawie podatku CIT Wraz z wejściem w życie przepisów Polskiego Ładu zmieniły się zasady rozliczania podatku CIT (podatek od osób prawnych). Począwszy od stycznia tego roku tzw. minimalny CIT zapłacą wszystkie podmioty, które rozliczają się na po...
Styl życia i nawyki konsumenckie Polaków na przestrzeni ubiegłego roku uległy zmianom, na które branża handlowa musi odpowiedzieć. Relacja konsument-przedsiębiorca wymaga ciągłej obserwacji oraz reakcji na nowe potrzeby i oczekiwania klienta. Warto uważnie śledzić wszystkie zmiany i być świadomym no...
Polski Ład to szereg zmian dotyczących podatków, które Ty - jako Przedsiębiorca prowadzący własny biznes - będziesz musiał uwzględnić podczas rozliczania się z fiskusem. Ustawa zakłada niższe obciążenie finansowe dla małych firm – przede wszystkim tych, które osiągają dochód nieprzekraczający 6.500...
1 lutego 2022 r. weszła w życie tarcza antyinflacyjna 2.0, której założeniem było obniżenie podatku VAT na wybrane towary. Początkowo obowiązywać miała ona jedynie przez sześć miesięcy, jednak 24 października br. prezydent podpisał ustawę przedłużającą jej działanie. Oznacza to utrzymanie niższej st...
Karnawał to okres imprez i spotkań towarzyskich, co wiąże się większym zainteresowaniem niektórymi kategoriami produktowymi wśród konsumentów. Polacy poszukują artykułów, które najlepiej sprawdzą się na imprezowych stołach. W jakie produkty detaliści powinni szczególnie zaopatrzyć swoje sklepy w tym...
Pojawienie się w Polsce nowego, bardzo zakaźnego wariantu koronawirusa (określanego jako omikron) spowodowało, że liczba zarażonych podwaja się z tygodnia na tydzień[1]. Nie ma wątpliwości, że obecnie mamy do czynienia z kolejną – piątą już – falą epidemii, której szczyt jest jeszcze przed nami. Co...
Z dniem 1 lutego 2022 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Ma ona na celu uszczelnienie przepisów dotyczących zakazu handlu w niedziele, aby m.in. uniemożliwić prowadzenie sprzedaży w siódmym dniu tygodnia tym placówkom, które świ...
Świadomość współczesnych konsumentów w zakresie promocji i okazji dojrzewa! Pozwala na to m.in. stały dostęp do internetu, w którym łatwo można porównać ceny w różnych sklepach oraz dokładniej poznać skład i pochodzenie produktów. Sprytny konsument, ang. smart shopper, idzie na zakupy dobrze przygot...
Jeszcze kilka lat temu to usługi kurierskie były liderem na rynku dostaw. Maszyny przesyłkowe zrewolucjonizowały jednak operacje logistyczne, dając zarówno klientom, jak i sprzedawcom komfortową i atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnego przekazywania paczek. Chociaż koncept zautomatyzowanych skrytek...
Czy wiesz, że do polskich śmietników każdego dnia trafia aż 13 500 kg jedzenia[1]? Wszyscy powinniśmy podejmować we własnych domach działania, by nie marnować produktów spożywczych, jednak na właścicielach sklepów spoczywają dodatkowe obowiązki wynikające z Ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywno...
Światowy rynek mleczarski szacowany jest na ponad 700 miliardów dolarów, a jego wartość stale rośnie. Przetwory mleczne są istotnym składnikiem diety Polaków, dostarczającym substancji pozytywnie wpływających na funkcjonowanie organizmu. W obliczu epidemii COVID-19 klienci stali się bardziej wrażliw...
Okres przedświąteczny, który w handlu rozpoczyna się już w listopadzie, to dla naszej branży jeden z najważniejszych momentów w roku. Wczesne wprowadzenie asortymentu świątecznego, a więc m.in. słodyczy, składników do tradycyjnych dań wigilijnych i wypieków, ale też artykułów upominkowych i ozdób, b...
Obecnie zmagamy się z czwartą falą epidemii koronawirusa – rząd wprowadza nowe obostrzenia, jednak w mocy nadal pozostaje także m.in. obowiązek zakrywania ust i nosa w lokalach oraz dezynfekcji rąk. W sklepach dotyczy to zarówno klientów, jak i pracowników. To podstawa, do której stosować muszą się...
W tym roku grudzień w handlu jest tym bardziej intensywny – nie tylko ze względu na branżowy kalendarz, ale także dodatkowe obostrzenia związane z epidemią. W związku z rosnącą liczbą zakażeń Covid-19, od 1 grudnia w życie wszedł tzw. pakiet alertowy. Obowiązuje on do 17 grudnia, ale niewykluczone,...
Ostatnie tygodnie roku to intensywny okres dla branży handlowej. Na tegoroczne zakupy świąteczne Polacy planują przeznaczyć więcej niż w ubiegłym roku, ale mniej niż przed okresem epidemii. Oto kilka porad, jak efektywnie wykorzystać okres przedświąteczny i sprostać oczekiwaniom klientów. Ile wyd...
Słowo „komunikacja” pochodzi od łacińskiego „communicare”[1] i oznacza czynić wspólnym, połączyć. To proces, który polega na przekazywaniu informacji za pośrednictwem różnych narzędzi i kanałów, aby osiągnąć określony cel lub spowodować określone skutki. Tyle, jeśli chodzi o definicję. W praktyce sk...
Dyskonty od kilku lat umacniają swoją pozycję na polskim rynku. Jak podaje Nielsen, przy relatywnie małej liczbie sklepów mają już ponad 39,9% udziału w sprzedaży żywności[1]. Chociaż pod wieloma względami ustępują sklepom niezależnym, są obszary, w których dają one dobry przykład innym uczestnikom...
Opracowaliśmy niedawno „Raport wpływu Grupy Eurocash na rozwój przedsiębiorczości jej Klientów za 2020 rok” i chcemy podzielić się z Wami jego wynikami. Prezentujemy w nim, w jaki sposób poprzez nasze działania wspieramy rozwój biznesów współpracujących z nami przedsiębiorców, których jest już blisk...
Jako przedsiębiorca zatrudniasz lub obsługujesz na co dzień przedstawicieli aż czterech pokoleń, które – chociaż mówią tym samym językiem – dorastały w zupełnie różnych warunkach społecznych, historycznych i kulturowych. Każde z nich inaczej reaguje na otaczającą rzeczywistość i inaczej podejmuje de...
Jesienią, wraz z pogodą, zmieniają się smaki konsumentów. Rzadziej sięgają po lody i wody smakowe, za to częściej po czekoladę, korzenne przyprawy i… dania instant. W tym materiale dowiesz się, na jakie produkty warto postawić, uzupełniając jesienny asortyment i jak je eksponować w chłodniejsze mies...
Codziennie miliony ludzi korzystają z wyszukiwarek internetowych, by znaleźć odpowiedzi na palące ich pytania. A co jeżeli jednym z nich jest znalezienie najbliższego sklepu detalicznego? Wielu użytkowników właśnie w ten szuka lokalnych firm, placówek handlowych i restauracji. Jeśli prowadzisz dział...
Zapraszamy na ostatni tekst z cyklu „Szanujemy, nie marnujemy!”. Znajdziesz w nim szczegółowe informacje na temat nowych obowiązków przedsiębiorcy w kontekście Ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Ile zapłacisz za żywność zmarnowaną w sklepie? Jaką karę dostaniesz za brak opłaty? W jaki s...
Zapraszamy na kolejny tekst w ramach cyklu „Szanujemy, nie marnujemy!”, z którego dowiesz się, jakie są obowiązki przedsiębiorców w kontekście ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. W poniższym materiale przeczytasz o obowiązku prowadzenia kampanii edukacyjno-informacyjnych oraz raportowania...
Słysząc termin „innowacyjność”, najczęściej wyobrażamy sobie zaawansowane projekty technologiczne. Tymczasem innowacyjność to nie tylko maszyny przyszłości. To tak naprawdę praktyczność i nowe rozwiązania dla starych problemów. Właśnie takim podejściem bardzo często wykazują się właściciele lokalnyc...
Marnowanie żywności jest globalnym problemem, w ograniczenie którego angażują się zarówno organizacje międzynarodowe, jak i rządy poszczególnych państw. Od 2019 roku również w Polsce obowiązuje ustawa mająca na celu ograniczanie marnotrawienia żywności. Jest to ustawa o przeciwdziałaniu marnowaniu ż...
Znaczenia jakości obsługi w handlu nie da się przecenić. Z badania „State of Marketing 2019”[1] wynika, że dla aż 8 na 10 klientów jest ona tak samo ważna, jak produkt czy usługa, za którą płacą. Co zatem wpływa na doświadczenie klienta w sklepie i jak je poprawić? Oto cztery sprawdzone i szybkie sp...
Choć do sektora MŚP zalicza się aż 99 proc. polskich firm[1], w świecie zdominowanym przez globalne marki trudno dostrzec codzienny trud niezależnych przedsiębiorców. Zdaniem prof. dr. hab. Henryka Mruka, Jurora w konkursie „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” Grupy Eurocash, to właśnie na mniejszyc...
Już co 5. Polak zwraca uwagę na certyfikaty przy wypełnianiu koszyka w sklepie spożywczym – wynika z badania Polskiego Monitora Opinii[1] z 2019 r. Dlatego też uwzględnianie w swojej ofercie żywności specyficznej, np. bezglutenowej czy bezlaktozowej, a także produktów ekologicznych i fair trade staj...
Czy wiesz, że w polskich śmietnikach ląduje rocznie 5 mln ton jedzenia[1]? To oznacza, że codziennie na stratę trafia 13 500 kg niewykorzystanej żywności. Te liczby alarmują, a dotyczą jedynie naszego kraju. Globalnie skala problemu jest jeszcze większa. Państwa i organizacje międzynarodowe podejmuj...
Prowadzenie lokalnego biznesu bardzo często wiąże się z odpowiedzialną postawą. W jaki sposób? Przede wszystkim, poprzez bycie blisko klientów, branie aktywnego udziału w życiu miejscowej społeczności czy też odprowadzanie podatków w miejscu prowadzenia działalności – a więc zasilanie regionalnego b...
Dbanie o środowisko to już nie biznesowy atut, a standard – coraz bardziej szczegółowo regulowany krajowymi ustawami i międzynarodowymi dyrektywami. Działania na rzecz ekologii nie są już jedynie domeną wybranych organizacji pozarządowych. To obowiązek dotyczący zarówno osób prywatnych, jak i przeds...
Nowy rok szkolny to szczególny czas dla uczniów – pora na zaplanowanie nadchodzących miesięcy i wyposażenie się w odpowiednie akcesoria. Dla sprzedawców to z kolei świetna okazja do odświeżenia oferty swojej placówki i zorganizowania atrakcyjnych promocji. Warto pamiętać, że nie musimy prowadzić skl...
Lato to nie lada wyzwanie dla branży handlowej. Dlaczego? Przede wszystkim ciepłe dni przynoszą znaczące zmiany w nawykach zakupowych klientów i wpływają na zawartość ich koszyka. Rośnie udział produktów świeżych, w tym tzw. „ultraświeżych”. To z kolei może wiązać się ze zwiększonym marnowaniem żywn...
Czy Twój sklep na pewno dostosowany jest do upodobań klientów? Chociaż te zmieniają się niezwykle dynamicznie, pewne przyzwyczajenia, ujęte w marketingowych podręcznikach, są wciąż aktualne. Sprawdź, czy układ półek i produktów, a także promocje w Twojej placówce są zgodne z podstawowymi branżowymi...
Marki własne obecne są na naszym rynku od wielu lat i ich udział w koszykach zakupowych Polaków stale rośnie. Obecnie segment marek własnych wart jest ponad 25 mld złotych, a podczas epidemii notował szczególne wzrosty. Dla konsumentów główną wartością sklepowych linii produktowych jest wysoka jakoś...
Świadomość żywieniowa Polaków wzrasta, a wraz z nią rośnie zapotrzebowanie na produkty spożywcze o wysokiej wartości odżywczej. Już 40 proc. rodaków kupuje zdrową żywność przynajmniej raz w tygodniu[1], a z badania przeprowadzonego przez Kantar wynika, że dla 16 proc. konsumentów jedzenie jest sposo...
Wiele osób kojarzy odpowiedzialny biznes z projektami i kampaniami, które wspierają konkretne inicjatywy czy grupy społeczne. To oczywiście słuszne rozumienie pojęcia CSR. Ale czy współcześnie możemy mówić o społecznej odpowiedzialności biznesu jedynie jako wycinku funkcjonowania firmy – w dodatku...
Z początkiem roku 2021 wszedł w życie tzw. podatek cukrowy, czyli opłata od napojów zawierających cukier lub substancje aktywne, takie jak kofeina lub tauryna. Jego wprowadzenie miało na celu ograniczenie wśród Polaków konsumpcji napojów słodzonych i promocję prozdrowotnych wyborów konsumenckich. Po...
Świeże dostawy owoców i warzyw, szeroki wybór na dziale z nabiałem, dobre pieczywo oraz bogata oferta lokalnych mięs i wędlin to jest to, czego najczęściej poszukujemy w sklepie koło domu. Przedsiębiorca, który spełnia te warunki, może mieć pewność, że spełni potrzeby klienta, a co za tym idzie – zy...
Zakładanie i prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie – przyzna to każdy przedsiębiorca. Wymaga bardzo wielu różnych umiejętności, a do tego odpowiedniego zestawu cech charakteru, bez których trudno osiągnąć sukces rynkowy (choć, by zacząć, wystarczy tak naprawdę jedna!). Jakie to cechy? I ...
Wraz ze wzrostem popularności promowania poszczególnych marek z pomocą sławnych osób, w reklamach wręcz „zaroiło się” od znanych twarzy. Współpraca z aktorami, muzykami czy sportowcami stała się dla producentów popularnym sposobem na wyróżnienie swojej oferty na tle konkurencji. Sławne osoby pomagaj...
Już od przyszłego miesiąca w naszym kraju oraz w innych krajach członkowskich Unii Europejskiej wejdzie w życie zakaz wprowadzania do obrotu jednorazowych wyrobów z plastiku. Zmniejszenie jego zużycia jest jednym z najważniejszych celów Unii Europejskiej. UE zaczęła walkę z plastikiem w 2018 roku. W...
21 czerwca już po raz kolejny będziemy celebrować polską przedsiębiorczość. To święto wszystkich właścicieli firm, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Ogromna większość z działających w Polsce przedsiębiorstw (99,8%) to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa[1]. Co czwarta polska firma dzia...
Pomimo, że – m.in. w efekcie epidemii – kategoria tzw. „e-grocery” dynamicznie się rozwija, handel stacjonarny wciąż stanowi podstawę codziennych zakupów spożywczych Polaków. Nawet dla najmłodszych konsumentów to, co dają zakupy w lokalnym sklepie – osobisty kontakt ze sprzedawcą, bliskość i wygoda...
Czy znasz młodego człowieka, którego głowa aż pęka od pomysłów na biznes? Może to Twoja córka lub syn koleżanki? Albo kuzyn, który właśnie studiuje i szuka sposobu na równoległe rozwinięcie swojego biznesu? Niezależnie od tego, kto właśnie przyszedł Ci do głowy, koniecznie powiedz mu o konkursie Her...
Systemy POS (point of sale) to zaawansowane narzędzia, pozwalające przedsiębiorstwom na zarządzanie sprzedażą, magazynem, finansami a nawet relacjami z klientami. W handlu niezależnym takie oprogramowanie może okazać się nieocenionym wsparciem dla właściciela sklepu. Nie tylko pomoże mu w koordynowa...
Co powinien wiedzieć odpowiedzialny przedsiębiorca? Zapobieganie marnowaniu żywności to jedno z ważniejszych założeń idei zrównoważonego rozwoju. Polacy marnują aż 4,8 mln ton jedzenia rocznie. Aby odwrócić ten trend, konieczne jest wspólne działanie zarówno konsumentów, którzy odpowiadają za 60%...
Niezależne sklepy stanowią istotny element polskiego rynku handlu detalicznego. Są także ważnym „uczestnikiem” życia pobliskich mieszkańców, szczególnie w małych miejscowościach. Ich rola jest znacząca zarówno w obszarze ekonomicznym, jak i społecznym. Odpowiedzialna postawa właścicieli przedsiębior...
Od lat prowadzisz własny biznes, odnosisz sukcesy, a Twoi klienci Cię doceniają? Aktywnie angażujesz się w życie swojej lokalnej społeczności? A może znasz właściciela pobliskiego sklepu, którego postawa godna jest podziwu i naśladowania? Chętnie dowiemy się więcej. Grupa Eurocash po raz kolejny org...
Znakomita większość Polaków preferuje produkty pochodzenia polskiego[1] i szczególnym zaufaniem darzy żywność od lokalnych rolników, dostępną w osiedlowych sklepach [2]. Postrzegamy ją jako świeższą, zdrowszą i wyższej jakości. Dodatkowym atutem dla wielu osób jest także mniejszy ślad węglowy (z rac...
Dla dużej części Polaków majówka rozpoczyna sezon grillowy i czas spotkań z rodziną i przyjaciółmi. W tym roku – po raz drugi – długi weekend planujemy uwzględniając kwestie epidemiczne. Wielu z nas zamierza spędzić te dni we własnych ogródkach, na prywatnych działkach, a nawet… balkonach. Nie oznac...
CIT (Corporate Income Tax) to nic innego jak podatek dochodowy od osób prawnych, czyli odpowiednik popularnego PIT-u. Do jego rozliczenia zobowiązane są m.in. osoby prawne i spółki kapitałowe (np. sp. z o.o. czy akcyjne). Standardowo wskazane podmioty po zamknięciu roku podatkowego muszą w przeciągu...
Na światowym i krajowym rynku wciąż widoczna jest niepewność związana z rozprzestrzenianiem się COVID-19, jednak coraz więcej firm i branż uczy się funkcjonować w nowej rzeczywistości. Jaki dla polskiego rynku będzie 2021 rok? Czy czeka nas dalszy spadek gospodarki, czy jednak ożywienie? Na co powin...
Do prowadzenia sklepu w XXI wieku nie wystarczy ciężka praca. O pozycji na rynku przesądzają m.in. konkurencyjne ceny, rozpoznawalność marki, kompetencje z zakresu sprzedaży i obsługi klienta czy logistyka dostaw. Co zrobić, żeby zwiększyć swoje szanse na sukces? Eksperci Grupy Eurocash wiedzą, że p...
Potrzeby konsumentów nieustannie ewoluują. Kiedyś zakupy sprowadzały się do osobistej wizyty w sklepie i ewentualnego zabrania ze sobą gazetki promocyjnej na kolejny tydzień. Dzisiaj ulotka dostępna jest online, najczęściej w aplikacji mobilnej sklepu, oferującej programy lojalnościowe i możliwość s...
Prowadzenie własnego biznesu jest zawsze obarczone pewnym ryzykiem. Właściciele małych i średnich firm, chcąc odnieść sukces, muszą w swoich planach uwzględniać szereg przeciwności. Niektórych, jak trwająca epidemia COVID-19, nie sposób przewidzieć. Można jednak wybrać sprawdzony model biznesowy, kt...
Czy wiesz, że czas przed Wielkanocą to kluczowy okres sprzedażowy dla mniejszych i średnich sklepów? Sprzedaż w czasie tych świąt to około 4,2% obrotu rocznego[1]! Dobrze jest zatem odpowiednio przygotować się do przedświątecznych tygodni, by cieszyć się wysokim utargiem i zadowoleniem klientów. Jak...
Poniżej znajdziesz dalszy ciąg artykułu o tzw. „Tarczy 8.0”. Dowiedz się, czy przysługuje Ci pomoc od Państwa, w jakim zakresie oraz jakie są wymogi formalne. Część 1. Znajdziesz tutaj. 2. Tarcza 8.0. Jednorazowe dodatkowe świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarcz...
Obostrzenia związane z epidemią COVID-19, polegające na ograniczeniu funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, a w niektórych branżach nawet na zupełnym zakazie ich działania, doprowadziły do tego, że wielu przedsiębiorców, by przetrwać i utrzymać swoje firmy, zmuszonych jest korzystać z pomocy publiczn...
Aktualnie stosunki między franczyzodawcą a franczyzobiorcą reguluje kodeks cywilny oraz właściwe umowy. Do narzędzi samoregulacji dołącza właśnie Kodeks Dobrych Praktyk, który powstał na drodze dialogu wszystkich zainteresowanych stron. Kodeks ma za zadanie promować najlepsze standardy działania mo...
Wizyty organów kontroli to dla Ciebie i Twoich pracowników stresujący moment? Nie musi tak być! Sprawdź, jakie są ogólne reguły, obowiązki i prawa przedsiębiorców przed oraz w trakcie inspekcji. Przeczytaj, jakie uprawnienia mają instytucje, które kontrolują przedsiębiorców. Dobre przygotowanie do t...
Instalacja fotowoltaiczna umożliwia produkcję własnej energii elektrycznej z darmowego źródła, jakim jest energia słoneczna. Rozwiązanie to pozwala obniżyć koszty energii, a także zapewnia niezależność od wahań cen na rynku lub możliwych przerw w dostawie prądu. Dzięki fotowoltaice Twój sklep będzie...
Ile konsumentów, tyle potrzeb – szczególnie kiedy mowa o odżywianiu. Mnogość terminów, które określają różne sposoby żywienia potrafi być nieco przytłaczająca. Co polecić klientowi, kiedy mówi, że jest na specjalnej diecie, np. bezglutenowej albo wegańskiej? O jakie produkty warto uzupełnić ofertę p...
Od wielu lat obserwujemy ciągłą ewolucję trendów konsumenckich i zwyczajów zakupowych. Obecnie jednak te zmiany przyspieszyły. Epidemia w sposób gwałtowny, ale i trwały ukształtowała nowe potrzeby konsumentów i zmieniła sposób, w jaki dokonują oni zakupów. Jakie najważniejsze trendy widać na rynku s...
Współczesny klient jest wymagający i dobrze poinformowany. Dostęp do technologii i Internetu sprawia, że w jednej chwili jest on w stanie porównać ceny produktu w różnych sklepach, poznać opinie na jego temat, a także – sprawdzić sposób produkcji i pochodzenie. Czy produkt jest zgodny z zasadami zró...
Walentynki to jedno z najbardziej dochodowych świąt w Polsce. Obchodzi je aż 8 na 10 Polaków! O czym warto pamiętać, żeby pomimo epidemii i związanych z nią ograniczeń celnie odpowiedzieć na potrzeby zakochanych klientów i nakręcić walentynkową sprzedaż? W Polsce Walentynki zyskały popularność do...
Prowadzenie sklepu w czasach dużej konkurencji nie jest zadaniem łatwym. Sama atrakcyjna oferta już nie wystarcza: dziś sukces bywa mierzony raczej lojalnością i zaufaniem klientów. Na ten trend odpowiada technologia – narzędzia, które pomagają w zdobyciu i utrzymaniu klientów, a jednocześnie rozwij...
Dobra obsługa to podstawa tworzenia budowania bazy lojalnych klientów, która w naturalny sposób przekłada się na stabilną, wysoką sprzedaż. Czasem jednak umiejętności sprzedających wystawiane są na próbę w momencie, kiedy w sklepie pojawia się tak zwany „trudny” klient. To jak zareaguje personel, mo...
Badania pokazują, że koszyk wypełniony produktami impulsowymi jest wart o nawet 40% więcej. Właśnie dlatego ich wybór i poprawna ekspozycja w sklepie jest tak ważna. Sprawdź co na jej temat mówią najnowsze badania i sprzedawaj więcej każdego dnia. Wiele osób wchodzi do lokalu „tylko po jedną rzec...
Wraz z początkiem roku 2021, w życie weszły zmiany dotyczące stawek i sposobów naliczania podatków. Zmiany te w największym stopniu dotyczą przedsiębiorstw handlowych – także tych małych i średnich. Które ze zmian są korzystne, a które będą stanowić dodatkowe trudności? Jak wpłynie to na prowadzenie...
Ponad połowa Polaków potwierdza, że zdarza im się wyrzucić jedzenie. Pozbywamy się przede wszystkim gotowych, niespożytych posiłków – do tego niechlubnego faktu przyznaje się ok.70% z marnujących jedzenie, a do wyrzucania samych produktów spożywczych nieco ponad 37%. Do kosza najczęściej trafiają:...
Epidemia zmieniła funkcjonowanie całego społeczeństwa na wielu poziomach. Polacy, podobnie jak inne nacje, od czasu wybuchu epidemii COVID-19 inaczej pracują, inaczej spędzają wolny czas i inaczej kupują. Zagrożenia związane z koronawirusem oraz wprowadzone obostrzenia sprawiły, że konsumenci b...
Zmiany zachowań konsumpcyjnych, wywołane epidemią koronawirusa, to nie tylko przewidywania ekspertów z branży handlowej, ale widoczne fakty. Wybory klientów podyktowane są przede wszystkim bezpieczeństwem. Na rynku pojawiają się produkty, których wyróżnikiem jest zdrowie i bezpieczeństwo. Poznaj now...
Grupa Eurocash wystartowała właśnie z kolejną odsłoną kampanii społecznej „Herosi Codzienności”. Akcja ma pokazać rolę i znaczenie lokalnych sklepów „tuż za rogiem” i zachęcić Polaków do robienia w nich codziennych zakupów. Co wyróżnia osiedlowe sklepy, zarówno te działające w ramach sieci jak i ...
Dzisiejsi klienci są bardzo wymagający, oczekują najwyższej jakości produktów. Świadome marki i przedsiębiorstwa wiedzą, że muszą stanąć na wysokości zadania, by klient był zadowolony, by wszystkie jego doświadczenia z marką były pozytywne. I tu pojawia się sformułowanie Customer Experience, które...
Dobra, czyli skuteczna reklama to szansa na przyciągnięcie nowych klientów. Właściwie zastosowana reklama to również narzędzie, które pozwala jeszcze bardziej przywiązać do siebie stałych klientów. Kiedy zatem sięgnąć po ulotki, a kiedy po gazetki? Co to jest SEO i czy może być przydatne p...
Nieuchronnie zbliżają się święta Bożego Narodzenia. A wraz z nimi gorączka świątecznych zakupów. Jak w tym wyjątkowym roku zadbać o klientów i jak efektywnie wprowadzać promocje świąteczne? Oto sprawdzone sposoby na udane kampanie świąteczne. Świąteczna atmosfera, to podstawa Niezależnie od te...
Jesienią wzrosła liczba dziennie odnotowywanych przypadków zachorowań na koronawirusa. Po letnich obluzowaniach ponownie wprowadzane są obostrzenia. Część konsumentów stara się ograniczać swoje wyjścia z domu do minimum, w tym do wyjścia po zakupy, najlepiej blisko domu. Jednak wzrost znaczenia skle...
Motywacja to podstawa w pracy, bez niej trudno wyobrazić sobie sumienne wykonywanie obowiązków. Przedsiębiorcy od zawsze zastanawiają się, w jaki sposób wzmocnić postawy pracowników, by podnieść jakość i efektywność pracy swojej załogi. Oto kilka wskazówek, jak wzbudzić i podtrzymać motywację do pra...
Epidemia i tygodnie przymusowej izolacji zmieniły nasze podejście do tego, co jest ważne w naszym życiu. Oczywiście można się spierać o to, czy zmiany wprowadzone pod wpływem epidemii COVID-19 są krótko, czy długofalowe. Jednak, jak pokazują wyniki badania EY Polska, ponad 1/3 badanych boryka się ze...
Jesień to ponowny wzrost zachorowań na koronawirusa. W związku z nasileniem epidemii rząd wprowadził kolejne obostrzenia. Jednak sytuacja jest dynamiczna i uzależniona od zmieniającej się liczby zachorowań. W jakim jesteśmy aktualnie położeniu i jakie zasady będą nas wkrótce obowiązywać? Przedstawia...
Rośnie spożycie produktów roślinnych. Wg danych z raportu „Rozwój Kultury Kulinarnej w Polsce 2010-2020” przygotowanego na zlecenie Pyszne.pl weganizm i wegetarianizm to jedne z najsilniejszych trendów wypływających na zwyczaje żywieniowe u Polaków w ostatniej dekadzie....
Grupa Eurocash stara się na bieżąco monitorować rynek i stale dostarczać przedsiębiorcom wszelkich niezbędnych informacji, aby jak najefektywniej mogli prowadzić swoje niezależne biznesy. Epidemia COVID-19 wprowadziła spore zamieszanie i zmieniła oblicze rynku. Zmianie uległy nie tylko zwyczaje i pr...
Wybuch epidemii koronawirusa wywołał lawinę zmian w różnych aspektach funkcjonowania społeczno-ekonomicznego. Począwszy od najbardziej oczywistego zagrożenie dla życia i zdrowia, poprzez zastopowanie gospodarek i zmianę zachowań społecznych i konsumenckich. Epidemia zatrzymała ro...
Polscy konsumenci coraz chętniej spoglądają w stronę handlu niezależnego. Ostatnie miesiące szalejącej epidemii koronawirusa i związane z nią obostrzenia jeszcze dobitniej pokazały, że Polacy wolą robić zakupy w sklepach po sąsiedzku. Czym zatem sklepy osiedlowe kuszą swoich klientów? Mniej wizyt...
Nowe technologie – aplikacje, narzędzia do zarządzania sklepem, kasoterminale, elektroniczne etykiety to tylko niektóre przykłady rozwiązań, które zmieniają oblicze handlu. Czy potrzebne są również w lokalnych sklepach? W jaki sposób mogą pomóc w prowadzeniu własnego biznesu? Po co nam nowe techn...
Epidemia dosadnie pokazała, że nie wszystko jesteśmy w stanie kontrolować. Wyhamowanie gospodarki sprawiło, że wiele firm mierzy się z trudnościami finansowymi, organizacyjnymi czy personalnymi. Wszyscy pracujemy inaczej, reżim sanitarny i obostrzenia odczuwalne są w każdej branży. Część firm przeor...
Informacja w handlu stanowi coraz cięższą wagę. Klienci oczekują pełnej informacjio produkcie – składzie, pochodzeniu, informacji o formach płatności, możliwościach dostawy, wszystko po to, by podjąć właściwą decyzję zakupową. Jak zatem odnaleźć się w gąszczu informacji i sprawnie zarządzać całym...
Obecnie mierzymy się z drugą, jesienną falą epidemii koronawirusa. Odnotowywane są wzrosty zachorowań, dlatego tak ważne jest bezwzględne przestrzeganie regulacji prawnych związanych z zapobieganiem rozprzestrzeniania się COVID-19. W sklepach obowiązkowe jest m.in. zasłanianie ust i&nbs...
W dzisiejszych czasach relacja konsument-przedsiębiorca wymaga wyjątkowo wnikliwej obserwacji, troski, a także przemyślanej reakcji na potrzeby i oczekiwania klienta. Epidemia koronawirusa dodatkowo wyostrzyła istniejące już wymogi konsumenckie, jak i wykreowała nowe. Jak nie tylko za nimi nadąży...
Sklep z własnym ogrodem na dachu? Owoce i warzywa zebrane o poranku, które pachną świeżością, prosto ze sklepowej uprawy? To już nie marzenie, ale rzeczywistość w wielu miastach Urban garden, czyli miejski ogród, staje się coraz większą atrakcją dla wszystkich umęczonych widokiem wszechobecnego b...
Dodanie przymiotnika „ekologiczny” do nazw produktów żywnościowych sprawia, że klienci chętniej po nie sięgają. Na tej samej zasadzie działają skróty eko, bio czy organic. Ekologia bowiem, tak jak i natura, budzą pozytywne skojarzenia. Wszyscy wierzymy, że te właśnie towary powstały w wyniku dbałośc...
Życie w zgodzie ze środowiskiem i bycie ekologicznym staje się dla konsumentów coraz istotniejsze. Zmieniają się nawyki dotyczące segregacji śmieci i ilości zużywania plastiku. Niektórzy klienci świadomie rezygnują z tzw. reklamówek na rzecz toreb materiałowych. Jednak które torby są rzeczywiście ek...
Niemal każdy rynek wymaga wprowadzania nowych rozwiązań, usług oraz produktów. W każdym roku, w każdym sezonie na rynek wprowadzane są nowe pozycje, które mają zwrócić uwagę konsumentów. Na sklepowych półkach stawiane są produkty o innej kolorystyce, nowych smakach, innych rozmiarach czy mające inną...
Lockdown i ogłoszenie epidemii COVID-19 wstrzymały polską gospodarkę. Wielu przedsiębiorców straciło z dnia na dzień źródło dochodów. Czasowym rozwiązaniem wspierającym firmy i pozwalającym na utrzymanie pracowników miały być subwencje finansowe przyznawane w ramach tzw. tarczy antykryzysowej i PFR....
Skuteczna sprzedaż to nic innego, jak efekt dobrej komunikacji. Zatem jak skutecznie dotrzeć do klienta? W jaki sposób przedstawić mu ofertę sklepu? Gdzie promować swój asortyment? Jak zachęcić do kupna naszych produktów? Gazetki promocyjne Jednym z najbardziej popularnych sposobów przedstawi...
Marki własne – co sprawia, że coraz więcej konsumentów po nie sięga? Czy ich jakość dorównuje znanym markom? Czy to jedynie tańsze zamienniki? Czy mniej znane znaczy gorsze, a może wręcz odwrotnie? Co to są marki własne? Marki własne – (ang. Private label) to produkty lub usługi, które zostały...
Jak wyglądała sprzedaż na początku wakacji? Czy i w jaki sposób epidemia koronawirusa wpłynęła na to, co kupujemy i w jakich ilościach? Czy tegoroczne wakacyjne zaopatrzenie lodówek, zarówno tych domowych, jak i turystycznych uległo zmianie w porównaniu do zeszłego roku? Złagodzenie obostrzeń i z...
Choć z pozoru może się wydawać, że rynek handlowy w Polsce jest zrównoważony, wciąż wielu producentów produktów tzw. szybko zbywalnych nie traktuje wszystkich kanałów sprzedaży jednakowo. To właśnie sprawia, że oferta dostępnych w sprzedaży produktów różni się w zależności od wielkości sklepu, w któ...
Krajowa kwarantanna zintensyfikowała zakupy żywności w internecie. Etap odmrażania gospodarki potwierdza trend rosnącej popularności blisko domu. Ponadto więcej gotujemy w domu i bardziej dbamy o siebie. Czy to trwałe i jedyne zmiany postaw i zachowań, czy może chwilowa anomalia spowodowana epidemią...
Czym jest sukces w biznesie? Wydaje się, że to bardziej efekt naszych działań i odpowiedni zestaw cech niż naturalne dziedzictwo. Mówi się, że niektórzy z nas mają smykałkę do biznesu. Jak wynika z badań, niezależnie czy jest się przedstawicielem pokolenia Baby Boomersów, X, Y, czy najmłodszej grupy...
Pod koniec ubiegłego roku prezydent RP podpisał ustawę zawieszającą do 1 lipca 2020 roku pobór tzw. podatku handlowego. Nowa danina nie będzie jednak pobierana aż do końca roku. Nowe stanowisko resortu finansów związane jest z ogłoszoną epidemią COVID-19. Minister finansów zapowiedział, że do końca...
Znaczenie innowacji w biznesie Innowacja w biznesie rozumiana jest jako nowa wartość, zmiana lub całkowicie nowa jakość mająca zastosowanie w działalności gospodarczej. Często ściśle wiążąca się z wykorzystaniem nowych technologii. Ekonomiści podkreślają, że wdrażanie innowacji poprawia konkur...
Blisko 80 różnych instytucji może dziś kontrolować działania przedsiębiorców. Wgląd w to, jak działają placówki handlowe, ma blisko 10 różnych instytucji państwowych, w tym Urząd Skarbowy, Sanepid, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwowa Inspekcja Pracy czy Izba Handlowa. Od 1 lipca, na mocy nowel...
Dostępność i bliskość – to lubimy najbardziej Bliskość i szybkość obsługi to elementy, które z pewnością wyróżniają sklepy niezależne. Sąsiedzkość, bycie po drodze i długie godziny otwarcia sprawiają, że klienci tak często i chętnie je odwiedzają. Wiedzą, że niezależnie od pory dnia, zawsze mogą...
Czym jest handel niezależny? W jednym zdaniu można stwierdzić, że jest odpowiedzią na stale rosnące potrzeby i wymagania klientów. Konsumenci zmieniają się, oczekują więcej – wysokiej jakości produktów, spersonalizowanej obsługi i to wszystko przy zachowaniu wygody zakupów. Jak w tych wyśrubowanych...
Sytuacja epidemiologiczna wymusza na pracodawcach konieczność wprowadzania szeregu zmian w codziennym funkcjonowaniu firmy. Wprowadzenie wszystkich wymaganych rozporządzeń i zaleceń to podstawa, jednak w sklepach, gdzie przebywa na co dzień wiele osób, takich zmian należy wdrożyć więc...
Czy mogę wnioskować jednocześnie o świadczenie postojowe dla samozatrudnionych i o zwolnienie ze składek na ZUS? Tak, jeśli przedsiębiorca spełnia warunki przyznania obu tych form wsparcia. Szczególy znajedziesz w poniższych artykułach: Co powinieneś wiedzieć o świadczeniach postojowych?...
Część wniosków o wsparcie z instytucji państwowych wymaga podania informacji o otrzymanej już pomocy publicznej rekompensującej konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19. Czym jest pomoc publiczna z powodu COVID-19 w rozumieniu przepisów i co do niej zaliczamy? Kwestię tę reguluje art. 15zzzh z ...
Sklepy lokalne są istotną częścią handlu detalicznego i na stałe wpisały się w polski ekosystem gospodarczy. Niezależna przedsiębiorczość nabiera coraz większego znaczenia. Wnosi ogromny wkład w polską gospodarkę. Sklepy osiedlowe to nie tylko miejsca pracy, płacone podatki do budżetów gmin, ale tak...
Handel niezależny to nasze doskonale znane i cenione sklepy sąsiedzkie. Miejsca, które odwiedzamy każdego dnia w poszukiwaniu ulubionych i kupowanych od zawsze produktów. Ale kto tak naprawdę stoi za handlem niezależnym, kim są osoby odpowiedzialne za to, że na półkach w naszym sklepie zawsze znajdz...
Tarcza antykryzysowa – uregulowana w ustawie z 31 marca 2020 r. zawiera rozwiązania mające pomóc zarówno pracodawcom, jak i tym przedsiębiorcom, którzy nie zatrudniają pracowników. Zobacz kolejne wersje Tarczy antykryzysowej: wersja 1.0: dziennikustaw.gov.pl/D2020000056801.pdf), wersja 2....
Higiena i czystość w sklepie muszą być zachowywane zawsze, niezależnie od okoliczności. Niemniej w czasie epidemii warto podwoić wysiłki wkładane w dezynfekcję obiektu, przedmiotów oraz urządzeń, które są dotykane przez wiele osób oraz miejsc przechowywania i ekspozycji towaru. Codzienna dezynfekcja...
Przewodnik po Tarczy antykryzysowej – dofinansowanie części wynagrodzeń i należnych składek Tarcza antykryzysowa, czyli rządowy program pomocy przedsiębiorcom w trakcie epidemii COVID-19, obejmuje wiele form wsparcia. Na naszym blogu publikujemy artykuły na temat tych różnych rozwiązań: dof...
Doniesienia o epidemii koronawirusa wywołują coraz większe obawy pracodawców i pracowników. Poniżej prezentujemy informacje o tym, co pracodawcy mogą zrobić, aby zadbać o bezpieczeństwo swoich pracowników oraz funkcjonowanie sklepu, a czego – zgodnie z prawem - nie wolno robić. Pracodawcy mogą, a...
Koronawirus przenosi się głównie drogą kropelkową z człowieka na człowieka. Zgodnie z obecnym stanem wiedzy oraz stanowiskiem zarówno WHO, jak i GIS (Główny Inspektorat Sanitarny), jego żywotność na przedmiotach jest niska, zaś żywność – bezpieczna. Niemniej jednak należy wprowadzić procedury bezpie...
Panująca epidemia COVID-19 wpływa na życie całego społeczeństwa. Szczególna odpowiedzialność spada w tych dniach na tych przedsiębiorców, którzy jednocześnie są pracodawcami. Główną bolączką jest oczywiście zapewnienie środków na wypłatę wynagrodzeń i utrzymanie stanu zatrudnienia. W tym zakresie...
Mikropożyczka na koszty prowadzenia działalności w kwocie do 5000 zł to kolejne rozwiązanie, które wprowadzono w ramach tzw. tarczy antykryzysowej, a następnie zmodyfikowano w jej aktualizacji, zwanej tarczą antykryzysową 2.0. Przypomnijmy, że tekst ustawy, zwanej tarczą antykryzysową, możesz zna...
Już jest! Zapowiadano ją już od momentu wejścia w życie Tarczy antykryzysowej. Niecierpliwie wyczekiwana Tarcza antykryzysowa 2.0 została uchwalona przez parlament, podpisana prezydenta i weszła w życie. Co to jest Tarcza antykryzysowa 2.0? Tarczą 2.0 nazywamy Ustawę z dnia 16 kwietnia 2020 r....
Cały świat zmaga się z pandemią koronawirusa. Rządy państw europejskich zalecają kwarantannę domową. Podobnie jest w Polsce. Odwoływane są koncerty, wydarzenia masowe, zamykane są kina, teatry, muzea, szkoły i niektóre sklepy, z wyjątkiem tych spożywczych. Ta wyjątkowa sytuacja powszechnej kwarantan...
Jak już informowaliśmy, Tarcza antykryzysowa 2.0 została uchwalona przez parlament, podpisana przez prezydenta i weszła w życie. Pełny tekst tej ustawy można znaleźć tutaj: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2020/695 Tarcza 2.0 nie tylko wprowadza nowe sposoby, które mają wspomóc także większe przed...
Dotychczas opisaliśmy formy pomocy, których przyznawaniem zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. We wcześniejszych naszych artykułach znajdziesz informacje na temat zwolnienia ze składek ZUS oraz informacje o świadczeniu postojowym dla przedsiębiorców i osób zatrudnionych na umowach cywilnopra...
Epidemia COVID-19 trwa. Wciąż odnotowujemy nowe przypadki zachorowań, obowiązują ograniczenia w handlu i działalności usługowej, zamknięte są przedszkola i szkoły, nadal nie możemy też swobodnie się poruszać. W tej sytuacji warto skupić się na pomocy, którą państwo zaoferowało przedsiębiorcom w ...
Święta Wielkanocne to czas pachnących babek, mazurków, kolorowych pisanek, pysznych sałatek, tradycyjnie podanych wędlin i mięs. Okres przedświąteczny to również czas wzmożonych zakupów. Jednak tegoroczna Wielkanoc, ze względu na panującą pandemię koronawirusa i związane z nią ograniczenia, będzie p...
Zwolnienie ze składek na ZUS Lada chwila (10 i 15 kwietnia) mija termin zapłaty składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za marzec. Ten artykuł poświęcimy tematowi zwolnienia ze składek na ZUS (art. 31. Tarczy antykryzysowej). Czy ta pomoc jest dla Ciebie? Kto może skorzystać ze zwolnien...
Nikt nie ma chyba wątpliwości, że aktualna sytuacja w kraju i na świecie jest szczególna i wpływa na życie właściwie każdego człowieka. Szczególnie obciążeni są w tej chwili przedsiębiorcy, którzy ponoszą odpowiedzialność nie tylko za zdrowie i byt własnych rodzin, lecz również za swoich pracowników...
W rankingu najbardziej innowacyjnych państw – Global Innovation Index 2019[1] Polska zajmuje 39 miejsce na 127 analizowanych krajów. Stosunkowo odległa pozycja to głównie skutek niedofinansowanej edukacji tym zakresie oraz niskie wydatki na badania i rozwój. Grupa Eurocash wierzy, że biznes i fi...
ABCna kołach to sieć wygodnych, ogólnospożywczych sklepów mobilnych, które regularnie odwiedzają Klientów w najmniejszych miejscowościach, gdzie przeważnie brakuje sklepów stacjonarnych. To również innowacyjny koncept biznesowy dedykowany każdemu, kto chce zarabiać prowadząc biznes mający pozytywny...
Grupa Eurocash aktywnie działa na polskim rynku już od 25 lat. Od ćwierć wieku Grupa Eurocash jest nie tylko liderem w branży hurtowej dystrybucji produktów spożywczych, wspiera również przedsiębiorców w handlu detalicznym i, co najważniejsze, odgrywa realny wpływ na gospodarkę i społeczeństwo....
Zagrożenie zarażeniem COVID-19 nakłada na nas dodatkowe obostrzenia odnośnie do zasad higieny w sklepie. Przede wszystkim powinniśmy ograniczać wyjścia na zewnątrz, w tym również po zakupy. W szczególności dotyczy to osób starszych. Jednak jak już przyjdzie nam udać się po zapatrzenie naszych lodówe...
Epidemia koronawirusa najbardziej dotyka osoby starsze. Przestraszeni tym co się dzieje, nierzadko osamotnieni, mogą obawiać się wyjść z domu, żeby nie zachorować. Grupa Eurocash uruchomiła więc inicjatywę „Zakupy dla Seniora 60+”, aby pomóc osobom starszym w realizacji bieżących zakupów. W tej c...
Właśnie wystartował konkurs „Generacja P – Herosi na starcie”. To nowa, wyjątkowa inicjatywa Grupy Eurocash, przygotowana z okazji 25. urodzin firmy. Jej celem jest wsparcie młodych ludzi w wieku od 16 do 26 lat w realizacji pierwszych projektów biznesowych. Konkurs skierowany jest do początkujących...
CIT (Corporate Income Tax) to nic innego jak dochodowy podatek od osób prawnych. Do jego składania zobowiązane są m.in. spółki kapitałowe (np. sp. z o.o. czy akcyjne). Jak tylko spółka zamknie rok podatkowy, zobowiązana jest w przeciągu pierwszych trzech miesięcy (do 31 marca) złożyć odpowiedni form...
Według badań CBOS z października zeszłego roku[1] właściciel małego i średniego sklepu, a także sprzedawca, cieszy się większym prestiżem niż policjant, ksiądz i dziennikarz. Mimo że właścicieli sklepów i sprzedawców wciąż jeszcze sporo dzieli od czołówki hierarchii społecznego szacunku, czyli straż...
Rozliczanie PIT to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Początek nowego roku to moment, w którym należy złożyć zeznanie rocznego za rok, który się właśnie skończył. Składane w 2020 r. rozliczenie podatkowe nie będzie się znacząco różniło od tego składanego w roku poprzednim. Czym są PITy i kto je wy...
Prowadzenie firmy to trwająca nieustannie kampania na wielu frontach. Z jednej strony firma to źródło dochodu, ale na drodze do wysokich zysków może stanąć wiele przeszkód. Będąc właścicielem, nawet niedużego przedsiębiorstwa, trzeba zadbać o płynność finansową, stałe przychody, wyposażenie, towar c...
Rynek, widziany okiem konsumenta to setki tysięcy zakupowych ofert. Ich atrakcyjność zależy od wielu czynników, choćby od mody, potrzeb, cen i przyzwyczajeń. Jednocześnie, jak podkreślają specjaliści od marketingu, wierność danej marce czy przywiązanie do określonych produktów, nie należą do wartośc...
Inmedio znaczy po środku. Jednak nie chodzi tu o położenie geograficzne, ale miejsce, w którym warto się zatrzymać. Krótki przystanek, gdzie klient znajdzie wszystko, co sprawi mu przyjemność i pozwoli oszczędzić czas. Tutaj bowiem odbierze przesyłkę kurierską, kupi upominki dla najbliższych, zrobi...
Koniec roku zbliża się wielkimi krokami. Dla każdego przedsiębiorcy to także czas dodatkowej pracy związanej z przygotowaniem inwentaryzacji fachowo zwanej spisem z natury składników majątkowych firmy. Inwentaryzacja w sklepie spożywczym to także spore wyzwanie organizacyjne, które spędza sen z powi...
Jak zarządzać czasem pracy? To podstawowe pytanie, bo dzięki tej umiejętności szybciej zrealizujemy nasze zlecenia, a jednocześnie zaoszczędzimy czas. Co najczęściej rozprasza nas w pracy? Czasami wydaje się nam, że praca nas przerasta, staramy się robić wszystko jednocześnie, chcąc zaoszczędz...
Skąd możemy pozyskać dofinansowanie na założenie własnej firmy lub franczyzy? Gdzie możemy aplikować o dofinansowanie dla firmy, którą już prowadzimy, a chcemy rozszerzyć zakres jej działania? Skąd wziąć dofinansowanie na rozpoczęcie działalności? Dotacje dla firm z Unii Europejskiej to finans...
Prowadzenie ewidencji czasu pracy należy do obowiązków pracodawcy, a w 2019 roku zmieniono i rozszerzono przepisy dotyczące prowadzenia kart pracy. Dość istotna zmiana to także wydłużenie okresu, przez który pracodawcy zobowiązani są przechowywać dokumentację dotyczącą ewidencji czasu pracy. Obow...
1.Big data w handlu Wydawałoby się, że skomplikowane zagadnienia współczesnej informatyki i sprzedaż towarów w sklepie nie mają ze sobą wiele wspólnego. A jednak obie dziedziny coś łączy, a mianowicie – pojęcie big data. 2.Co oznacza termin big data? Oznacza ono, w największym skrócie, ogro...
https://grupaeurocash.pl/blog/zadowolony-konsument-5-najwazniejszych-trendow-w-2020-rokuOd czasu wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę wielu ekonomistów zadaje sobie pytanie, który typ sklepów okaże się zwycięski w rywalizacji o względy klientów w tej wciąż nowej sytuacji na polskim rynku. Czy nied...
Od połowy czerwca do 31 lipca br., dzieci pracowników Grupy Eurocash, a oraz dzieci personelu zatrudnionego w sklepach franczyzowych Grupy Eurocash, mogły zgłaszać swój udział w nowej edycji Programu „Spełniaj Marzenia”. W tym roku napłynęło 560 zgłoszeń! To już siódma edycja Programu Stypendial...
Odprowadzanie składek na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest obowiązkiem każdej osoby prowadzącej działalność gospodarczą. Dotyczą one ubezpieczenia zdrowotnego oraz społecznego (emerytury i renty). Dodatkowo, jeśli płacimy pełną składkę ZUS, realizujemy przy tym także wpłatę na Fundusz Pracy...
24 września 2019 r. w Atlas Arenie w Łodzi, odbył się IV Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu, organizowany przez Akademię Umiejętności Eurocash. Kongres zgromadził 5 tys. właścicieli i pracowników sklepów spożywczych zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. To najbard...
Od lat prowadzisz swój biznes i pewnie nie raz zadawałeś sobie pytanie: co jeszcze mogę zrobić, aby pozyskać nowych klientów? Twój sklep znajduje się blisko ich domu, szkoły, miejsca pracy. Zazwyczaj posiada asortyment, który zaspokaja ich podstawowe potrzeby. Współczesny konsument jest bardziej...
Podatek VAT, liczony od towarów i usług, należy do podatków pośrednich. Nie płaci się go bowiem osobno w urzędzie skarbowym, ale w trakcie kupna danego towaru czy usługi. Jest wliczony w cenę. Finalnie natomiast zasila budżet państwa. Faktura VAT jest podstawowym dokumentem potwierdzającym transakcj...
Obowiązek posiadania kasy fiskalnej nie jest niczym nowym. Przybywa natomiast grup przedsiębiorców, którzy mają ustawowy obowiązek jej posiadania. Rolą kasy fiskalnej jest rejestrowanie sprzedaży towarów oraz usług tak, aby uszczelnić system i zwiększyć wpływy do budżetu państwa. W tym roku wprowadz...
Zmieniają się nasze upodobania kulinarne. Poszukujemy nowych aromatów, chętnie eksperymentując z nowymi smakami. Na popularności zyskują egzotyczne kuchnie i programy kulinarne. Ten sam proces obserwujemy na rynku sprzedaży alkoholi. Zauważalne jest odchodzenie od alkoholi wysokoprocentowych, a wię...
Czy wiesz, że zapewniając higienę i bezpieczeństwo produktów w swoim sklepie powodujesz, że Twoi klienci chętniej robią w nim zakupy? Dbając o bezpieczeństwo żywności zapewniasz, że spożyte przez klienta produkty nie spowodują uszczerbku na jego zdrowiu. Dowiedz się, jak skutecznie zachowywać bezpie...
Zbliża się termin planowanych przez rząd zmian dotyczących obowiązku przyjmowania płatności bezgotówkowych przez przedsiębiorców oraz przez organy administracji publicznej. W praktyce oznacza to, że prawie każdy przedsiębiorca i urząd będzie musiał zaopatrzyć się w obowiązkowe terminale płatnicze lu...
O własnym biznesie, przynajmniej czasami, myśli chyba każdy. Powody mogą być różne – od zmęczenia pracą, brak poczucia wpływu na własny rozwój czy brak szans na upragniony awans Czasem zainspirować nas może atrakcyjny, pusty lokal niedaleko domu, który pobudza wyobraźnię i staje się źródłem ciekawy...
Czy wiesz, że dla 67% Twoich klientów obsługa klienta jest bardzo ważna, a 81% z nich woli robić zakupy w dobrze zorganizowanych, wyróżniających się miłą atmosferą sklepach (Nielsen, 2018)? To właśnie obsługa klienta jest jednym z tych elementów, który w największym stopniu może odróżnić Twój sklep...
Akademia Umiejętności Eurocash serdecznie zaprasza Przedsiębiorców zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash do udziału w IV Kongresie Przedsiębiorców Polskiego Handlu. Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu jest jednym z najbardziej inspirujących wydarzeń edukacyjnych...
„Za 20 lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj” Mark Twain Wielu rodziców prawdziwie boli brak finansowych możliwości pielęgnowania talentów i rozwija...
Urządzenia mobilne zmieniają naszą rzeczywistość. Wpływając na różne aspekty naszego życia. Z poziomu telefonu czy tabletu robimy zakupy, umawiamy wizyty u lekarza, kupujemy bilety do kina, zamawiamy jedzenie i zakupy z dostawą do domu. Coraz częściej usługi i handel online przenikają się z tradycyj...
25 czerwca br. rząd przyjął projekt ustawy, zgodnie z którą od 1 sierpnia 2019 roku pracujące osoby przed 26. rokiem życia nie zapłacą podatku dochodowego od osób fizycznych z uzyskanych przychodów. Zwolnienie z podatku będzie obowiązywało do progu rocznych zarobków w kwocie 85 528 zł w roku podatko...
Przez wiele lat zewsząd słychać było głosy o rzekomym końcu małych sklepów. Sklepy te przetrwały jednak swoje najtrudniejsze lata, a od dwóch, trzech lat widać wyraźnie wręcz odwrócenie trendu. Klienci powracają do mniejszych, bliższych ich miejscu zamieszkania placówek. Przekonali się, że sklepy ta...
Po sukcesach poprzednich edycji plebiscytu „Herosi Przedsiębiorczości” i „Lokalni Herosi”, Grupa Eurocash po raz kolejny zaprasza do udziału w programie wspierającym aktywnych przedsiębiorców, właścicieli lokalnych sklepów, w rozwoju ich biznesu. Hasło tegorocznej akcji to „Herosi Innowacyjności”. I...
Przez lata panowała opinia, że w biznesie nie ma miejsca na emocje. Od profesjonalistów oczekuje się, że zachowają spokój w każdej sytuacji i nie okażą emocji. Jednak czy takie działanie ma sens? Emocje są przecież nieodłącznym elementem naszej osobowości. Dlatego zamiast je eliminować, nauczmy się...
Koncepty (sklepy) specjalistyczne, czyli sieci sprzedaży detalicznej, które są perfekcyjne w wybranej, ściśle określonej dziedzinie, podbijają serca konsumentów. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że umożliwiają profesjonalną i wygodną realizacją potrzeb swoich klientów. „ABC na kołach”, czyli...
Od 20 maja tego roku każda paczka papierosów musi mieć unikatowy kod. Chodzi o to, żeby można było ją skanować i tym samym prześledzić każdy etap drogi, jaką pokonuje od fabryki do sklepowej półki. Ten system kontroli, określany nazwą Track&Trace wprowadza unijna dyrektywa z 24 listopada 2015 roku....
Marki własne zrewolucjonizowały ofertę sieci handlowych. Od blisko dekady obserwujemy ich dynamiczny wzrost w ofercie produktowej. Niezależnie od szerokości geograficznej właściciele sieci handlowych wprowadzają do oferty produkty, które powstają na ich indywidualne zamówienie. W zależności od przyj...
Na początku 2018 r., podsumowując wyniki grupy za poprzedni rok powiedział Pan, że straciliście czujność, czy Eurocash już ją odzyskał? Co się stało? Luis Amaral, Prezes Zarządu, Grupa Eurocash: Zdecydowanie tak, ale w pierwszej kolejności wróćmy do 2014 roku. W tym czasie podjęliśmy strategiczną...
Minimalizowanie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to jedno z najważniejszych wyzwań stojących obecnie przed właścicielami sklepów spożywczych. Optymalnie działające przedsiębiorstwa handlowe są w stanie lepiej konkurować na lokalnym rynku. Podpowiadamy, jak w prosty i skuteczny sposób og...
Model handlu detalicznego przechodzi kolejną ewolucję. Z roku na rok coraz więcej osób robi zakupy w sieciach sklepów typu convinience. Determinuje to zmiany asortymentowe i technologiczne, które w ostatnim czasie zauważyć możemy np. w sieci salonów Inmedio. Ich szybki rozwój zaowocował możliwością...
1 stycznia 2019 r. weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK). Jest ona elementem trzeciego filaru emerytalnego. Pracowniczy Plan Kapitałowy to program dodatkowego i dobrowolnego oszczędzania na emeryturę. Istotą programu jest systematyczne gromadzenie oszczędności, które będą...
W 2019 roku pojawiło się wiele zmian w przepisach podatkowych wpływających na koszty prowadzenia działalności. Jedną z takich odczuwalnych zmian jest rozliczania kosztów samochodów osobowych w firmie. Ustawodawca zmienił sposób rozliczania kosztów użytkowania samochodów osobowych będących środkiem t...
Pokolenie Z wkracza na rynek konsumencki zmieniając oblicze handlu. Czy oferta rynku nadąża za potrzebami generacji Z? Czy lokalne sklepy są chętnie odwiedzane przez post-millenialsów? Pokolenie Z – cechy szczególne Pokolenie Z nazywane również pokoleniem post-millenialsów, internetowym, pokol...
Mały osiedlowy sklep, czy wielkopowierzchniowy market? Kiedyś nie było wątpliwości, że zakupy typu „wszystko pod jednym dachem”, to wygoda i spora oszczędność czasu. Teraz jednak klienci chętniej odwiedzają małe, osiedlowe sklepy. Przyciągają ich świeże, dobrej jakości produkty i zaprzyjaźnieni z ni...
Każdy z nas ma lepszy i gorszy dzień. Wszystkim nam zdarzają się też sytuacje, które podnoszą nam ciśnienie szybciej niż poranna kawa. Szczególnie o nie łatwo pracując w obsłudze klienta. Praktycznie każdego dnia może zdarzyć się sytuacja, w której niezadowolony klient narzeka, że zabrakło jego ulub...
Czy rozwijanie kompetencji pracowników w branży handlowej jest niezbędne? Czy szkolenie kadry przynosi zysk również pracodawcy? Na jakiego rodzaju szkolenia warto kierować pracowników? Jaki sposób rozwoju kompetencji wybrać? Główne obawy i bariery wobec szkolenia pracowników „W nas...
Od 1 stycznia br. pensja małżonka może być wliczona w koszty funkcjonowania firmy. To dobra wiadomość dla wszystkich osób prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa. Przepis ten obejmuje także zatrudnione dzieci przedsiębiorcy oraz małżonków i dzieci wspólników spółki cywilnej. Zatrudnienie mał...
Choć trudno w to uwierzyć, dziś o wyborze sklepu w znacznej mierze decyduje jakość obsługi klienta. Badania przeprowadzone przez IPSOS Polska wskazują, że konsumenci cenią fachowość, która staje się dziś przy wyborze sklepu do którego pójdziemy ważniejsza, niż cena oferowanych w nim produktów. Ankie...
Sklepy się zmieniają. Model handlu dopasowuje się do stylu życia konsumentów, a możliwości pracy w nim z pewnością dalece bardziej odpowiadają na potrzeby młodych, wchodzących na rynek pracy osób, niż jeszcze kilka lat temu. Obserwując potrzeby trzech pokoleń Grupa Eurocash wdraża rozwiązania spełni...
Współczesne zaklęcie w handlu nie brzmi „czary mary”, ale „merchandising”. Co oznacza ten termin i dlaczego powinien znać go każdy skuteczny przedsiębiorca? Słowo pochodzi z języka łacińskiego, w którym „mercari” oznacza handlowanie. W wolnym tłumaczeniu merchandising to sztuka zarządzania asortyme...
O sukcesie lub porażce sklepu decyduje wiele czynników. Na pierwszym miejscu zazwyczaj wskazuje się jakość produktów, cenę oraz dostępność w ofercie sklepu. Równie istotni są jednak profesjonalni pracownicy odpowiadający za bezpośredni kontakt z klientem. Zależności te widać szczególnie w przypadku...
Prowadzenie placówki handlowej, szczególnie spożywczej, to spore wyzwanie. Po pierwsze większość towarów w takim sklepie to produkty świeże, które łatwo ulegają przedawnieniu, a po drugie fundamentalne znaczenie dla powodzenia biznesowego danej placówki ma ich odpowiedni dobór i ekspozycja na półkac...
Jak wynika z raportu PwC, do 2025 roku w Polsce będzie brakowało ponad 1,5 mln pracowników. Oznacza to, że każdego roku przedsiębiorcy będą poszukiwać pracowników w liczbie odpowiadającej ilości mieszkańców Gdyni, czy Bydgoszczy. Brakować będzie głównie osób w branży budowlanej, handlu i IT. Co szós...
Od 25 listopada 2018 roku obowiązuje nowa ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Wielu właścicieli firm doszło do wniosku, że od tej pory mogą spać spokojnie, bo ich biznes jest bezpieczny. Czy jest tak w rzeczywistości? Ryzyka prowadzenia działalności w formie wpisu do...
Od momentu, w którym w Polsce, na wzór zachodniej Europy zaczęły powstawać zlokalizowane na obrzeżach miast wielkopowierzchniowe sklepy, w powszechnej świadomości utarł się pogląd, że zakupy robione w takiej hiper placówce handlowej są tanie. Często bowiem można w tych sklepach „upolować” promocję n...
Od tego roku obowiązują nowe wzory informacji podatkowych dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym formularza PIT 11. Ważny dokument Deklaracja PIT 11 jest podstawą do rocznego rozliczenia z urzędem skarbowym. Na podstawie wykazanych w nim przychodów, dochodów, kosztów ich uz...
Styczeń to standardowo czas podsumowań i rozliczeń podatkowych z Urzędem Skarbowym. Do 31 stycznia 2019 r. należy złożyć w fiskusie PIT-4R, czyli informacje o zaliczkach pobranych i odprowadzanych na rzecz Urzędu przez pracodawcę na podatek dochodowy od osób fizycznych. W tym samym terminie jeste...
Kodeks Pracy jest jednym z najczęściej aktualizowanych aktów prawnych w Polsce. Tylko w roku 2018 zmiany w nim dokonywane były aż sześć razy. Od ponad dwóch lat toczą się prace koordynowane przez Komisję Kodyfikacyjną Prawa Pracy związane ze stworzeniem zupełnie nowych przepisów w tej kwestii. I...
Polska Izba Handlu i Grupa Eurocash od kilku lat przekonują największych producentów dóbr szybko zbywalnych w Polsce, że opłaca się im po partnersku traktować sklepy mało powierzchniowe. Ich zdaniem obecne dysproporcje cenowe i asortymentowe między ofertą niektórych producentów dla hipermarketów i d...
Uruchomienie i prowadzenie własnego sklepu jest dla wielu osób odważnym krokiem wejścia w świat samodzielnego biznesu. Podjęcie takiej decyzji obarczone jest z pewnością dużym ryzykiem – przecież nie każdy sklep ma szanse na powodzenie – ale z drugiej strony bez ryzyka nie ma co liczyć na późniejsze...
Podejmując decyzję o prowadzeniu własnej firmy zazwyczaj mamy pomysł na to, czym będziemy się zajmować. Nasz pomysł na firmę wynika z pasji lub wiedzy, którą możemy wykorzystać w celach biznesowych. Zdarza się jednak i tak, że myślimy o rozpoczęciu pracy na swoim, nie mając idei w co warto zainwesto...
Każdy kapitan statku wie, jak trudno jest samotnie wędrować po oceanach. Na morzu dobra, zgrana załoga bez trudu przeprowadzi statek przez mielizny i oprze się burzom. Podobnie jest w świecie biznesu. Za sukcesem lub porażką firmy stoją ludzie. Dobry menedżer to ten, który zna swój zespół, jego atut...
Polska dołączyła do krajów europejskich, w których funkcjonuje częściowy lub ograniczony zakaz handlu w niedzielę. Od marca br. placówki handlowe mogą być otwarte tylko w pierwszą i ostatnią niedzielę miesiąca. Zgodnie z planami ustawodawcy, w ciągu najbliższych dwóch lat liczba niedziel objętych za...
Przedsiębiorcy prowadzący sklepy pod szyldem Delikatesów Centrum zgodnie twierdzą, że po przystąpieniu do sieci franczyzowej ich przychody wzrosły. Czy można uznać, że model biznesowy w formie franczyzy sprawdzi się w przypadku każdego handlowca? Na pewno można rozważyć ten sposób prowadzenia biznes...
Określenie ceny za produkt czy usługę to jeden z trudniejszych, a jednocześnie najbardziej znaczących elementów strategii marketingowej firmy i jej sukcesu na każdym rynku. Sposób w jaki wycenisz swoje produkty lub usługi (pricing) znacząco wpływa na ich pozycjonowanie i postrzeganie przez klientów....
Jeśli jesteś pracodawcą i myślisz o zatrudnianiu obcokrajowców – ten poradnik jest dla Ciebie. Jeśli odczuwasz braki kadrowe, również polecamy nasz poradnik. Może zatrudnianie pracowników z zagranicy rozwiąże Twoje problemy? Zapotrzebowanie na pracowników obcokrajowców w polskich firmach rośnie. Dan...
W ostatnich latach na całym świecie wraz z rozwojem mediów społecznościowych i znaczenia tzw. influencerów, na popularności zyskuje zdrowy tryb życia, oparty na świadomym przygotowywaniu posiłków z jakościowych produktów, regularnym uprawianiu sportu i szacunku dla środowiska naturalnego. Polacy nie...
Rząd szacuje, że 200 tysięcy małych firm zapłaci od początku 2019 roku niski ZUS uzależniony od przychodów. Wciąż będzie też obowiązywała ulga na start, zapisana w Konstytucji biznesu, która weszła w życie w kwietniu 2018 roku. Obie nowelizacje mają wspomagać rozwój jednoosobowych firm i małych b...
Historia ostatnich 100 lat polskiego handlu pokazuje jak trudną i burzliwą drogę przeszedł nasz kraj, jak bardzo się zmieniał i jak wraz z nim zmieniali się jego mieszkańcy. To nie tylko kalendarium ogromnych przemian w konsumpcji ale też historia przedsiębiorczości, która była w stanie trwać niezal...