Od początku powstania konceptu Faktoria Win Polacy sięgnęli po kilkanaście milionów butelek wina ze specjalnie zaprojektowanych regałów. Można je znaleźć już w 4500 sklepach w całej Polsce. Najnowszy pojawił się na warszawskiej Pradze.
Faktoria Win to rozwijany przez Grupę Eurocash projekt, który w ciągu 4 lat zrewolucjonizował sprzedaż win stołowych w małych i średnich sklepach, znacząco przyczyniając się do wzrostu sprzedaży tej kategorii w placówkach małoformatowych. W ramach współpracy z właścicielami niezależnych sklepów, Faktoria Win zapewnia specjalny regał na wino, tematycznie podzielony na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują wino: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Każda obejmuje wyselekcjonowane wina różniące się od siebie smakiem, kolorem, aromatem i ceną. Asortyment Faktorii Win obejmuje obecnie około 500 pozycji.
W całej Polsce jest już 4500 sklepów z winnym regałem Faktorii Win. Pierwszy pojawił się w listopadzie 2013 r., a najnowszy stanął w ostatnich dniach w sklepie Społem mieszczącym się w nowym centrum handlowym Rondo Wiatraczna na warszawskiej Pradze.
Od początku powstania konceptu Faktoria Win Polacy sięgnęli po blisko 15 mln milionów butelek ze specjalnie zaprojektowanych regałów, a tylko w 2017 r. wartość sprzedaży sięgnęła 100 mln zł.
– Faktoria Win to koncept, który ułatwia Polakom zakup wina w ich pobliskim sklepie. To też odpowiedź na rosnące zainteresowanie winem wśród konsumentów – rocznie w Polsce wypija się już niemal 4 litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około 3 litry na osobę, oraz szacuje się, że rosnący w stabilnym tempie winny trend będzie się utrzymywać przez następne lata. Tworząc ten koncept, opieraliśmy się na analizie rynku, śledzeniu trendów sprzedażowych i upodobaniach konsumentów. Dzięki temu Faktoria Win doskonale trafia w gusta polskich klientów i jest w stanie zaproponować najlepszą ofertę win w połączeniu z atrakcyjną ceną – mówi Michał Groniewski, dyrektor Faktorii Win z Grupy Eurocash.
Faktoria Win to nie tylko specjalne regały z bogatym wyborem win stołowych. Klienci mogą również skorzystać z przepisów i porad, a także z serii kursów wiedzy o winie, jakie są publikowane w bezpłatnym Magazynie Faktorii Win. Jego poszczególne numery dostępne są także w wersji elektronicznej na stronie internetowej faktoriawin.pl. Projekt Faktorii Win został nagrodzony w prestiżowych konkursach marketingowych, m.in. Effie i Innovation AD.
Od ubiegłego roku Grupa Eurocash rozwija podobny do Faktorii Win koncept – Piwne Terytoria. To pierwsze w Polsce kompleksowe rozwiązanie do sprzedaży piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych. Obydwa koncepty są dostępne dla sklepów zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz partnerskich Grupy Eurocash. Do współpracy Grupa zaprasza także przedsiębiorców niezrzeszonych. Jest otwarta na współpracę z najlepszymi sklepami, które chcą oferować swoim klientom szeroki wybór gatunków piwa i wina.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
W trosce o los zwierząt hodowlanych Grupa Eurocash, największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama, deklaruje chęć wycofania z własnej oferty jaj z chowu klatkowego do roku 2025.
Jednocześnie deklarujemy gotowość do przekazania komunikacji edukacyjnej skierowanej do właścicieli sklepów działających w ramach wymienionych powyżej sieci partnerskich i franczyzowych. Jako Grupa deklarujemy chęć współpracy w producentami jajek spoza chowu klatkowego na zasadach, które pozwolą naszym klientom zapewnić ofertę pozwalającą niezależnym polskim przedsiębiorcom na konkurowanie z sieciami dyskontów oraz hipermarketów.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają blisko 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Komentarz do wyników Grupy Eurocash
– W 2017 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży w każdym segmencie działalności. Największa dynamika dotyczy segmentu detalicznego, gdzie motorem wzrostu są akwizycje zrealizowane na przełomie 2016 i 2017 roku, a w szczególności przejęcie sieci supermarketów EKO. Koszty integracji tych placówek z Delikatesami Centrum w krótkim terminie wpływają natomiast na rentowność Grupy – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurcoash.
W 2017 roku 55 sklepów EKO przeszło rebranding na Delikatesy Centrum. Sieć Delikatesy Centrum powiększyła się ponadto o 30 placówek, co łącznie dało liczbę 1171 sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum na koniec 2017 roku.
– W 2017 roku, zgodnie z zapowiedziami, prowadziliśmy restrukturyzację sieci Cash&Carry, w ramach której zamknęliśmy 10 hurtowni i obecnie sieć liczy 180 placówek. Około 72% sprzedaży realizowanej wcześniej w zamkniętych lokalizacjach zostało przejęte przez nasze pozostałe hurtownie, co nawet przewyższyło nasze oczekiwania, podczas gdy koszty restrukturyzacji były zgodne z założeniami. Szacujemy, że podjęte działania optymalizacyjne przyniosą ponad 10 mln zł oszczędności. Słabsze wyniki w 2017 roku zanotował także Eurocash Serwis z uwagi na niższą marżę na produktach impulsowych oraz dodatkowe koszty związane z reorganizacją logistyki. Rentowność całej Grupy była ponadto pod presją rosnących kosztów pracowniczych – wskazał Jacek Owczarek.
W ubiegłym roku Grupa Eurocash kontynuowała rozwój nowych formatów detalicznych (takich jak Duży Ben, abc na kołach i Kontigo) oraz rozwój dystrybucji artykułów świeżych. Inwestycje te w skali całego roku pochłonęły około 48 mln zł EBITDA wobec 40 mln zł rok wcześniej, co jest zgodne z założeniami. Po sukcesie takich projektów jak Faktoria Win oraz PayUp, Grupa Eurocash jest gotowa w ramach franczyzy udostępnić niezależnym przedsiębiorcom w Polsce koncept nowoczesnego sklepu z alkoholem Duży Ben, który pomoże im konkurować z sieciami dyskontów. Grupa zawiesiła natomiast rozwój sklepów typu convenience 1minute, z uwagi na brak odpowiedniej oferty produktów dla tego typu placówek.
Strategia Grupy Eurocash do 2023 roku
Zgodnie ze zaktualizowaną strategią na 2023 rok, zamiarem Grupy Eurocash jest stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów, w oparciu o sklepy własne oraz franczyzowe.
– Bazę tej sieci stanowić będą funkcjonujące już sklepy Delikatesy Centrum oraz sklepy EKO, a także sklepy Mila, do przejęcia ktorych potrzebujemy jeszcze zgody UOKiK. Łącznie jest to blisko 1600 placówek. Widzimy potencjał do otwarcia około 900 nowych sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat, w tym dużą część wspólnie z przedsiębiorcami, którzy będą chcieli przyłączyć się do tej idei. W ten sposób stworzymy rozpoznawalną w całej Polsce sieć około 2400 supermarketów proximity – zapowiedział Luis Amaral, prezes Grupy Eurcoash.
Źródłem ekspansji będzie rozwój sieci w modelu franczyzowym, wspierany kolejnymi przejęciami lokalnych sieci oraz budową sklepów od podstaw (wspólnie z partnerami z sektora nieruchomości). W ten sposób nie tylko przedsiębiorcy z południowo-wschodniej Polski będą mieli dostęp do rozpoznawalnej marki detalicznej. Pozycjonowanie marketingowe takiej sieci w mediach ogólnopolskich będzie ponadto znacznie bardziej efektywne kosztowo niż obecnie. Dodatkowo, właściciele sklepów w największych miejscowościach będą mogli skorzystać z projektowanego dla nich sklepu internetowego, bazującego na doświadczeniach m.in. Frisco.pl.
W ramach działalności hurtowej, Grupa Eurocash skupi się natomiast na integracji poszczególnych jednostek biznesowych, współdzieleniu najlepszych rozwiązań wypracowanych przez każdy z formatów oraz realizacji synergii grupowych.
– Grupa Eurocash w ostatnich latach mocno inwestowała w konkurencyjność swoich klientów – polskich niezależnych przedsiębiorców. Każdy z biznesów hurtowych zachowywał przy tym pewną elastyczność, aby jak najlepiej dostosować ofertę do potrzeb i oczekiwań klientów. Nie korzystał jednak w pełni z synergii, jakie daje skala Grupy. Dlatego też zdecydowaliśmy się na głębszą integrację biznesów hurtowych, a planowane oszczędności będą wynikać m.in. ze wspólnych przetargów na zakupy niehandlowe i usługi, a także z wdrożenia bardziej oszczędnego podejścia np. do zużycia paliwa czy energii elektrycznej. Do tego dojdzie ścislejsza wymiana know how pomiędzy jednostkami biznesowymi – wyjaśnił Jacek Owczarek.
Ponadto, intencją Grupy Eurocash jest rozszerzenie projektu dostaw artykułów świeżych, wdrażanego dotychczas jedynie w sieci Delikatesy Centrum. Docelowo objęte tym projektem zostaną również sklepy zrzeszone w ramach pozostałych sieci wspieranych przez Grupę Eurocash.
– W ten sposób stworzymy pierwszą, ogólnopolską sieć dystrybucji wysokiej jakości artykułów świeżych, która będzie jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych niezależnych sklepów małoformatowych, co pozwoli im skutecznie konkurować o klienta z dyskontami. Aby zapewnić odpowiednią jakość i świeżość produktów, potrzebna jest jednak odpowiednia skala. Szacujemy, że projekt dostaw produktów świeżych osiągnie próg rentowności w 2019 roku – powiedział Jacek Owczarek.
Intencją Grupy Eurocash jest podnoszenie konkurencyjności sklepów detalicznych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców w Polsce. Doświadczenia wypracowane w sklepach własnych docelowo będą przekazywane franczyzobiorcom. Oprócz dostępu do platformy dostaw produktów świeżych, w przyszłości niezależni przedsiębiorcy otrzymają również dostęp do zaawansowanej platformy CRM, pozwalającej im dopasowywać promocje do lokalnych konsumentów.
– Głównym źródłem finansowania ekspansji segmentu detalicznego będzie zdrowy, zreorganizowany biznes hurtowy, generujący silne przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej. Dzięki niskiemu wskaźnikowi zadłużenia, mamy również znaczne możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego – podsumował członek zarządu Grupy Eurocash.
Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Eurocash:
mln zł20172016Zmiana r/rPrzychody ze sprzedaży23 27121 220+10%Zysk brutto na sprzedaży24412112+16%Marża brutto na sprzedaży10,5%10,0%+0,5 p.p.EBITDA*361440-18%Marża EBITDA*1,6%2,1%-0,5 p.p.Zysk / strata netto*85190-55%Rentowność netto*0,4%0,9%-0,5 p.p.
*bez uwzględnienia jednorazowego obciążenia dot. potencjalnych zobowiązań z tytułu VAT ujętego w wynikach za I półrocze 2017 r.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Niezależni przedsiębiorcy w Polsce otrzymują nowe możliwości konkurowania z dyskontami. Duży Ben, stworzona przez Grupę Eurocash sieć sklepów z alkoholem nowego typu, otwiera się na franczyzę.
– Zadaniem Grupy Eurocash, jako partnera niezależnego handlu w Polsce, jest tworzenie właścicielom małych i średnich sklepów detalicznych dodatkowych możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami. Dlatego inwestujemy w innowacyjne formaty detaliczne, takie właśnie jak Duży Ben. Przetestowaliśmy ten koncept i sprawdziliśmy najlepsze rozwiązania. Niezależne badania wskazują, że sprzedaż w placówkach Duży Ben jest średnio prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa. Jesteśmy gotowi oddać nasz koncept w ręce franczyzobiorców – powiedział Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.
Pierwszy Duży Ben został otwarty w maju 2016 r. przy ul. Hetmańskiej w Poznaniu. Obecnie sieć liczy 12 sklepów własnych w Wielkopolsce. Dzięki franczyzie placówki z charakterystycznym logo pojawią się w miastach w całej Polsce. Oferta współpracy skierowana jest do przedsiębiorców prowadzących zarówno sklepy alkoholowe, jak i ogólnospożywcze z licencją na sprzedaż alkoholi. Każdy kto rozważa specjalizację w tej kategorii, ale też osoby, które nie mają jeszcze własnego lokalu, będzie mógł dołączyć do sieci Duży Ben.
Na co konkretnie mogą liczyć przyszli franczyzobiorcy? – Jako Duży Ben zapewniamy wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, system kasowy, a także pierwsze zatowarowanie na preferencyjnych warunkach. Co ważne zapewniamy też wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, program lojalnościowy oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu. Nasi klienci mogą również liczyć na wsparcie operacyjne opiekuna sklepu. Przystępując do sieci Duży Ben, klient zyskuje wsparcie i siłę zakupową Grupy Eurocash, posiadającej 20 lat doświadczenia w rozwijaniu sieci franczyzowych – wskazał Piotr Kupczyk, menadżer ds. ekspansji sieci Duży Ben. – Nasze sklepy to nowoczesne i przyjazne placówki, w których chętnie robią zakupy również kobiety. Zapytaliśmy nasze klientki o opinię – wskazały między innymi, że czują się bezpiecznie w sklepie i jego okolicy, zwróciły ponadto uwagę na duże, przeszklone witryny, dobre doświetlenie oraz miłych i kompetentnych doradców – podsumował Piotr Kupczyk.
O Dużym Benie
Duży Ben to stworzony od podstaw przez Grupę Eurocash format nowoczesnego sklepu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop. Oznacza to, że w Dużym Benie można zrobić zakupy na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, przez spotkanie ze znajomymi, po urodziny czy nawet wesele, a wszystkie składowe, jak alkohol, napoje, przekąski i akcesoria dostępne są w jednym miejscu. Koncept wyróżnia się również innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak Winomat, czyli specjalny automat winny, który pozwala na spróbowanie wina przed zakupem, czy piwny tap pozwalający na zakup piwa ,,prosto z beczki” nalanego do butelki. Takie rozwiązania do tej pory były dostępne tylko w formatach gastronomicznych. Sklepy Duży Ben są przejrzyste, bezpieczne i otwarte na konsumenta – ważnym udogodnieniem jest samoobsługa: klient ma bezpośredni dostęp do oferowanych produktów. Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także wszystkie składniki potrzebne do przygotowania drinków, przekąski czy szkło do każdego rodzaju alkoholu.
Obok konceptu Duży Ben, Grupa Eurocash inwestuje również w rozwój takich formatów detalicznych jak abc na kołach czy Kontigo, które docelowo, po zakończeniu testów, będą również rozwijane w modelu franczyzowym. Grupa ponadto oferuje swoim klientom gotowe innowacyjne rozwiązania, takie jak Faktoria Win, Piwne Terytoria czy Whisky On The Rocks, pozwalające rozwinąć sprzedaż w kluczowych dla niezależnych przedsiębiorców w Polsce kategoriach produktów.
***
Więcej informacji o ofercie franczyzowej sieci Duży Ben można znaleźć na stronie internetowej http://www.duzyben.pl/franczyza
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Piwne Terytoria – pierwsze w Polsce kompleksowe rozwiązanie do sprzedaży piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych – są już obecne w 500 lokalizacjach. Do końca roku ich liczba wzrośnie jeszcze o około 200 placówek.
Piwne Terytoria to rozwijany przez Grupę Eurocash projekt, który zrewolucjonizował sprzedaż piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych. Pierwsze Piwne Terytoria zostały otwarte w styczniu tego roku, a w połowie listopada oficjalnie zagościły w 500. polskim sklepie – w Delikatesach Centrum przy ul. Bursaki 29a w Krośnie.
– Z końcem czerwca zakończyliśmy testy projektu, które objęły obszar województwa mazowieckiego. Od lipca koncept ten oferujemy klientom z całej Polski. Dziś Piwne Terytoria można znaleźć już w każdym województwie (najwięcej w mazowieckim, śląskim i podkarpackim), zarówno w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash, jak i w sklepach niezrzeszonych. Szacujemy, że 2017 rok zamkniemy z około 700 lokalizacjami – powiedziała Magdalena Chwieduk z Eurocash, kierownik projektu.
Piwa rzemieślnicze to najszybciej rosnący segment rynku piw w Polsce. Ich sprzedaż w sklepach spożywczych napotykała jednak na trudności wynikające m.in. z dużej liczby niewielkich dostawców oraz mnogości piwnych stylów, dlatego też piwa rzemieślnicze oferowane były głównie w sklepach specjalistycznych lub wielkopowierzchniowych. Eurocash jako pierwszy w Polsce zaoferował rozwiązanie wprowadzające tę kategorię do handlu niezależnego. – Na stałe współpracujemy z 11 polskimi browarami rzemieślniczymi. Wierzymy w długofalową współpracę i wspólny rozwój kategorii piw rzemieślniczych. Dzięki Piwnym Terytoriom niektóre browary po raz pierwszy zyskały możliwość zaprezentowania swoich piw konsumentom w skali całego kraju – wskazała Magdalena Chwieduk.
Piwa z asortymentu Piwnych Terytoriów można kupić nie tylko w sklepach stacjonarnych. Eurocash pracuje również nad rozwojem oferty piw regionalnych i rzemieślniczych dostępnych dla klientów sklepu internetowego Frisco.pl.
Piwne Terytoria to kolejny po Faktorii Win tego typu projekt Eurocash, który wspiera sklepy spożywcze w konkurencji z dyskontami i sklepami wielkopowierzchniowymi. W ciągu 4 lat Faktoria Win zrewolucjonizowała sprzedaż win stołowych w małych i średnich sklepach, istotnie przyczyniając się do znaczącego wzrostu sprzedaży tej kategorii w sklepach małoformatowych.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował postępowanie dotyczące przejęcia sieci supermarketów Mila do drugiej fazy.
Postanowienie UOKiK jest zgodne z przewidywaniami Grupy Eurocash i standardowe w analogicznych sprawach. Postanowienie zakłada m.in. przeprowadzenie analiz lokalnych rynków detalicznej sprzedaży FMCG w kilkunastu miejscowościach, w których działają zarówno sklepy Mila, jak i sklepy powiązane z Grupą Eurocash (Delikatesy Centrum lub/i Eko). Skierowanie postępowania do drugiej fazy daje UOKIK dodatkowy czas na przeprowadzenie badania rynkowego, koniecznego do wydania decyzji.
Umowa związana z przejęciem przez Grupę Eurocash 100% udziałów w spółkach kontrolujących Mila S.A. – właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce – została zawarta w połowie września br.
Transakcja wpisuje się w strategię budowy przez Grupę Eurocash ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju. Strategicznym celem Grupy Eurocash pozostaje niezmiennie poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Omówienie wyników Grupy Eurocash
Wyniki Grupy Eurocash w III kwartale br. były pod wpływem trzech najistotniejszych czynników. Po pierwsze, sprzedaż rośnie dzięki dokonanym akwizycjom oraz inwestycjom w nowe projekty. Z drugiej strony, inwestycje te obciążają przejściowo wyniki Grupy. Dodatkowy negatywny wpływ na wyniki III kwartału miała ponadto gorsza rentowność zanotowana w formacie Cash&Carry oraz w segmencie dystrybucji papierosów i produktów impulsowych.
Inwestycje w segment sprzedaży detalicznej spowodowały, że Detal to obecnie najdynamiczniej rosnący segment działalności Grupy Eurocash. Sprzedaż tego segmentu w ciągu trzech kwartałów 2017 r. przekroczyła 1,6 mld zł, a w samym trzecim kwartale wyniosła 561 mln zł. To ponad 2-krotnie więcej niż w analogicznych okresach ubiegłego roku.
EBITDA segmentu Detal za pierwsze dziewięć miesięcy tego roku sięgnęła 28 mln zł wobec 21 mln zł rok wcześniej, a w samym trzecim kwartale wyniosła blisko 8 mln zł i była na porównywalnym poziomie r/r.
– Głównym motorem dynamicznego wzrostu sprzedaży w segmencie detalicznym są akwizycje zrealizowane na przełomie 2016 i 2017 r., a w szczególności przejęcie blisko 250 supermarketów EKO. Kontynnujemy integrację tych placówek z Delikatesami Centrum, tak aby docelowo stworzyć ogólnopolską sieć supermarketów, z silną marką, obejmującą placówki franczyzowe oraz własne. Rozwój własnego detalu ma strategiczne znaczenie dla przyszłości Grupy Eurocash i naszych klientów. To oni będą beneficjentami rozwiązań, które wypracujemy we własnych sklepach, zarówno w kontekście efektywnej logistyki, marketingu, jak i odpowiedniej skali, która umożliwi uzyskanie konkurencyjnych warunków zakupowych i w efekcie pozwoli wspólnie mierzyć się z dyskontami – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
W ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku 28 sklepów EKO przeszło rebranding na Delikatesy Centrum, a kolejnych 9 placówek zmieniło szyld w październiku 2017 r..
Na koniec III kwartału br. liczba własnych sklepów detalicznych Grupy Eurocash obejmowała 452 placówki w sieci Inmedio, 118 w sieci Delikatesy Centrum oraz 227 w sieci EKO (w tym 37, które już zmieniły szyld na Delikatesy Centrum).
Wzrost sprzedaży Grupa zanotowała także dzięki postawieniu na rozwój nowych formatów detalicznych (takich jak Duży Ben, 1minute, abc na kołach i Kontigo) oraz rozwój dystrybucji artykułów świeżych. W ciągu trzech kwartałów br. sprzedaż segmentu Projekty przekroczyła 395 mln zł wobec niespełna 170 mln zł rok wcześniej. EBITDA tego segmentu za pierwsze trzy kwartały 2017 r. wyniosła -39 mln zł (w porównaniu z -26 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku), a w samym trzecim kwartale segment ten obciążył wynik EBITDA Grupy Eurocash kwotą blisko 13 mln zł wobec 10 mln zł przed rokiem.
– Wysokiej jakości produkty świeże będą jedną z przewag konkurencyjnych Delikatesów Centrum, które pozwolą im skutecznie konkurować o klienta z dyskontami. Musimy pomóc im zdobyć tę przewagę. Aby zapewnić odpowiednią jakość i świeżość produktów, potrzebna jest bowiem odpowiednia skala. Podobnie patrzymy na inne rozwijane przez nas projekty. Stwarzając naszym klientom – właścicielom niezależnych sklepów w Polsce – dodatkowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami, inwestujemy w ich rozwój i tym samym w przyszłość Grupy Eurocash. W krótkim terminie inwestycje te oznaczają oczywiście znaczne wydatki, co obciąża nasz wynik EBITDA. Jesteśmy jednak przekonani, że długoterminowo przyniosą one wymierne, pozytywne korzyści – powiedział Jacek Owczarek.
Wpływ na niższy wynik EBITDA Grupy w trzecim kwartale br. miało także pogorszenie rentowności w segmencie Hurt Niezależny, szczególnie w formacie Cash&Carry oraz dystrybucji papierosów i artykułów impulsowych. EBITDA tego segmentu za pierwsze trzy kwartały br. wyniosła 121 mln zł wobec 156 mln zł w analogicznym okresie 2016 r. W samym trzecim kwartale sięgnęła natomiast 51 mln zł wobec 73 mln zł rok wcześniej.
– Gorszy wynik w segmencie Hurt Niezależny wynika m.in. ze słabszego od oczekiwań sezonu letniego, co miało negatywny wpływ na sprzedaż napojów oraz piwa. Zgodnie z zapowiedziami, w trzecim kwartale kontynuowaliśmy restrukturyzację sieci Cash&Carry. Miało to pozytywne przełożemie na sprzedaż like-for-like, która drugi kwartał z rzędu była na lekkim plusie, ale w krótkim terminie odbiło się to na rentowności tego formatu, która znalazła się ponadto pod presją kosztów pracowniczych. Gorsze wyniki w tym roku notuje także Eurocash Serwis z uwagi na niższą sprzedaż i marżę na produktach impulsowych oraz dodatkowe koszty związane z reorganizacją logistyki – wyjaśnił dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Na koniec III kwartału br. sieć Cash&Carry obejmowała 185 lokalizacji. Liczba sklepów sieci partnerskiej „abc”, które są głównymi klientami hurtowni Cash&Carry, na koniec września br. wynosiła 8.659 placówek, o 54 więcej niż na koniec 2016 r.
Liczba sklepów franczyzowych należących do sieci Delikatesy Centrum na koniec września br. wynosiła 1.099 placówek, czyli o 13 więcej niż na koniec 2016 r., natomiast sieci partnerskie obsługiwane przez Eurocash Dystrybucja (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) na koniec III kwartału liczyły łącznie 4830 sklepów, co oznacza przyrost od początku tego roku o 80 placówek.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Sieć 188 supermarketów pozyska silnego inwestora branżowego
Po pomyślnym zakończeniu transakcji, krajowy lider w hurtowej dystrybucji artykułów spożywczych zostanie właścicielem sieci 188 supermarketów pod marką Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce. Sieć Mila obejmuje swoim zasięgiem większość województw, najwięcej sklepów prowadzi w kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim. Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2016 r. wyniosła blisko 1,5 mld zł.
Dzięki inwestycji Eurocash, sieć Mila pozyska silnego strategicznego partnera dysponującego know-how i środkami niezbędnymi do dalszego rozwoju sieci oraz zwiększenia jej efektywności w obszarze logistyki.
Transakcja zakupu Mila, podobnie jak zrealizowane w styczniu 2017 r. przejęcie sieci supermarketów EKO, wpisuje się w strategię budowy ogólnopolskiej sieci supermarketów, opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju.
– Naszą misją niezmiennie jest poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych. Wobec niesłabnącej ekspansji dyskontów, aby zapewnić konkurencyjność naszym klientom, musimy pracować nad zwiększeniem skali działalności Grupy oraz nad poprawą naszej efektywności. Sieć Mila ma bardzo wysokie kompetencje w zakresie prowadzenia supermarketów z szerokim asortymentem artykułów świeżych. Dzięki tej akwizycji stawiamy kolejny krok na drodze do zbudowania ogólnopolskiej sieci supermarketów obejmującej zarówno placówki franczyzowe, jak i placówki prowadzone przez Eurocash, szczególnie w tych regionach kraju, gdzie sieć franczyzowa nie jest jeszcze dostatecznie rozwinięta – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.
– Profesjonalne podejście właścicieli oraz zarządu Mila umożliwiło sprawne przeprowadzenie procesu transakcyjnego. Mamy komfort, że Mila będzie bardzo dobrze zarządzana do czasu zamknięcia transakcji i później w ramach grupy Eurocash – dodał Jacek Owczarek.
Przejęcie sieci Mila wzmocni możliwości logistyczne Grupy Eurocash, szczególnie w zakresie dystrybucji produktów świeżych do franczyzobiorców prowadzących sklepy w centralnej Polsce. Transakcja ta pozwoli także Grupie na rozwój kompetencji w zakresie prowadzenia placówek detalicznych oraz adresowaniu oczekiwań finalnych konsumentów.
Do sfinalizowania transakcji potrzebna jest m.in. zgoda Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wartość transakcji została ustalona na 350 mln zł, przy czym wartość ta nie obejmuje wybranych nieruchomości, które nie zostaną nabyte przez Eurocash.
Doradcą transakcyjnym właścicieli Mila był PwC, zaś doradcami prawnymi były kancelarie Weil, CMS oraz Gessel. Doradcą finansowym Eurocash był Trigon, zaś doradcą prawnym Deloitte Legal.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Dwucyfrowy wzrost sprzedaży i wyższa rentowność brutto dzięki akwizycjom w segmencie detalicznym. Eurocash został poszkodowany przez podmioty zewnętrzne uczestniczące w mechanizmie wyłudzania VAT, w związku z czym wyniki finansowe zostały obciążone jednorazową rezerwą na potencjalne zobowiązania w podatku VAT.
Komentarz dot. potencjalnego zobowiązania z tytułu rozliczeń VAT – Eurocash poszkodowany przez podmioty zewnętrzne uczestniczące w mechanizmie wyłudzania VAT
W sierpniu br. Eurocash zakończył obszerne i szczegółowe badanie dotyczące rozliczeń VAT w latach 2013-2017. Przeprowadzona przez Zarząd analiza wskazuje na to, że Spółka była wykorzystywana w mechanizmie wyłudzania VAT przez grupę podmiotów zewnętrznych w transakcjach dotyczących wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów. W efekcie, Eurocash może być zobowiązany do zwrotu Skarbowi Państwa podatku VAT. Zgodnie z szacunkiem Zarządu, kwota zwrotu może wynieść blisko 121,5 mln zł.
– Eurocash został oszukany przez grupę przestępców zajmujących się wyłudzeniami VAT. Po pierwszych sygnałach o takiej możliwości przeprowadziliśmy wewnętrzny audyt, żeby ustalić stan faktyczny. Nasze wewnętrzne śledztwo potwierdziło, że zostaliśmy oszukani. Materiał dowodowy jest obszerny. Przekazaliśmy go Prokuraturze Regionalnej w Poznaniu wraz z zawiadomieniem o możliwości popełnienia przestępstwa. Mamy nadzieję, że pomoże on w śledztwie. Jednocześnie wpłaciliśmy do urzędu skarbowego zabezpieczenie ewentualnego zobowiązania podatkowego, a w przyszłości będziemy dochodzić naprawienia naszej szkody od sprawców. Ze względu na dobro śledztwa Spółka powstrzyma się od dalszego komentowania tej sprawy – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
W ocenie Zarządu Eurocash, zapłata potencjalnego zobowiązania w podatku VAT nie wpłynie na możliwość prowadzenia normalnej działalności przez Grupę Eurocash, ani na jej politykę dywidendową. Może mieć natomiast istotny negatywny wpływ na wyniki Spółki, co zostało już ujęte w sprawozdaniu za II kwartał br. Negatywny wpływ na zysk netto Eurocash w 2017 r. wynosi około 114 mln zł (0,82 zł na akcję). Negatywny wpływ na skonsolidowany dług netto Eurocash wyniesie natomiast niespełna 96 mln zł. Jest to kwota, jaką Eurocash wpłacił do urzędu skarbowego i odpowiada wartości potencjalnego zobowiązania z tytułu VAT (121,5 mln zł), pomniejszonego o nadpłacony CIT.
– Mamy bardzo dobrą sytuację płynnościową i bezpieczny poziom zadłużenia. Na koniec czerwca br. wskaźnik zadłużenia netto kształtował się na poziomie 1,1x znormalizowana EBITDA. Kwota, jaką wpłaciliśmy do urzędu skarbowego, będzie widoczna w rachunku przepływów pieniężnych za III kwartał. Jeśli uwzględnilibyśmy tę płatność już na koniec II kwartału, to wskaźnik zadłużenia netto do raportowanej EBITDA wzrósłby do 1,8x. Byłby zatem na bezpiecznym poziomie – wskazał Jacek Owczarek.
Omówienie wyników działalności Grupy Eurocash
– W II kwartale tego roku, jak i w całym pierwszym półroczu, sprzedaż Grupy Eurocash wzrosła w tempie dwucyfrowym, co zawdzięczamy przede wszystkim akwizycjom, sfinalizowanym na przełomie 2016 i 2017 r., a w szczególności przejęciu sieci blisko 250 supermarketów EKO w południowo-zachodniej Polsce. Zgodnie z zapowiedziami, rozpoczęliśmy integrację przejętych placówek z siecią Delikatesy Centrum. W pierwszym półroczu 11 sklepów EKO zmieniło szyld na Delikatesy Centrum. Rozwój własnego segmentu detalicznego to ważny element naszej strategii, gdyż dzięki temu jesteśmy w stanie budować skalę, która zapewni konkurencyjność nie tylko franczyzobiorcom Delikatesów Centrum, ale wszystkich klientów Grupy – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.
Liczba własnych sklepów detalicznych kontrolowanych przez Grupę Eurocash na koniec I półrocza br. obejmowała 452 placówki w sieci Inmedio, 116 w sieci Delikatesy Centrum oraz 244 w sieci EKO (w tym 11, które obecnie funkcjonują już pod szyldem Delikatesy Centrum). Łączna sprzedaż segmentu detalicznego za pierwszych sześć miesięcy 2017 r. przekroczyła 1,1 mld zł wobec niespełna 470 mln zł w analogicznym okresie 2016 r. EBITDA tego segmentu w I półroczu br. wyniosła natomiast ponad 20 mln zł wobec 13 mln zł przed rokiem.
Poza skokowym wzrostem przychodów w segmencie detalicznym, gdzie motorem wzrostów były zrealizowane akwizycje, do wzrostu łącznej sprzedaży Grupy Eurocash przyczynił się również rozwój w kanałach hurtowych.
W I półroczu br. sprzedaż segmentu Hurt Niezależny (do którego zaliczana jest przede wszystkim sprzedaż realizowana poprzez sieć hurtowni Cash&Carry, Eurocash Alkohole oraz Eurocash Serwis) wzrosła o blisko 6% rok do roku i sięgnęła 6,2 mld zł. EBITDA segmentu wyniosła w tym okresie blisko 71 mln zł wobec 83 mln zł przed rokiem. Spadek EBITDA wynikał ze słabszych wyników Eurocash Serwis wyspecjalizowanego w dystrybucji papierosów i produktów impulsowych. Zgodne z oczekiwaniami efekty przynosi natomiast rozpoczęta w tym roku restrukturyzacja sieci Eurocash Cash&Carry. Wyniki tego formatu ustabilizowały się. Po zamknięciu trzech placówek w I półroczu, ich liczba na koniec czerwca wynosiła 187.
Liczba sklepów sieci partnerskiej „abc”, które są głównymi klientami Eurocash Cash&Carry, w I półroczu br. powiększyła się o ponad 50 placówek i na koniec czerwca liczyła 8.659 lokalizacji.
W I półroczu br. sprzedaż towarów segmentu Hurt Zintegrowany (obejmujący w szczególności sprzedaż towarów realizowaną przez Delikatesy Centrum oraz Eurocash Dystrybucja do klientów działających w ramach sieci franczyzowych i partnerskich) wyniosła blisko 3,1 mld zł i była na porównywalnym poziomie co w analogicznym okresie 2016 r. Wpływ na płaską dynamikę sprzedaży rok do roku w tym segmencie miała zmiana prezentacji wyników spółek franczyzobiorców sieci Delikatesy Centrum przejętych przez Eurocash (FHC-2, Madas, Firma Rogala). Ich sprzedaż jest obecnie prezentowana w segmencie detalicznym. EBITDA segmentu Hurt Zintegrowany za I półrocze br. wyniosła ponad 125 mln zł, czyli o blisko 25% więcej niż rok wcześniej.
Sprzedaż hurtowa dla stałej liczby sklepów (like-for-like) należących do sieci Delikatesy Centrum w I półroczu 2017 r. wzrosła o blisko 11% rok do roku, a w samym II kwartale o ponad 13%. Liczba sklepów należących do sieci Delikatesy Centrum na koniec czerwca w I półroczu br. powiększyła się o 16 i na koniec czerwca wynosiła 1.102 placówki.
Liczba sklepów partnerskich obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucja (Groszek, Euro Sklep, Lewiatan, PSD) na koniec I półrocza br. liczyła 4.789 placówek, o 39 więcej niż na koniec 2016 r.
Istotny wpływ na prezentowane przez Grupę Eurocash wyniki finansowe ma również segment Projekty. Obejmuje on sprzedaż realizowaną przez rozwijane przez Eurocash innowacyjne projekty i formaty detaliczne, takie jak Duży Ben, 1 minute, abc na kołach i Kontigo, a także dystrybucję świeżych produktów wysokiej jakości do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum, dzięki czemu oferta warzyw, owoców oraz mięsa i wędlin oferowanych przez te placówki staje się jeszcze bardziej atrakcyjna dla konsumentów.
W I półroczu br. sprzedaż segmentu Projekty wyniosła 247 mln zł w porównaniu ze 102 mln zł rok wcześniej, a EBITDA była ujemna i wyniosła -26 mln zł (wobec -15 mln zł w I półroczu 2016 r.). – Wyniki tych projektów mają negatywny wpływ na rentowność Grupy Eurocash, co jest naturalne na obecnym etapie ich rozwoju. Są to jednak inwestycje niezbędne, aby zapewnić rozwój naszych klientów i Grupy Eurocash w perspektywie kolejnych 5-10 lat. Projekty te stwarzają bowiem naszym klientom – właścicielom niezależnych sklepów w Polsce – dodatkowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami – podkreślił Jacek Owczarek.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Sieć Sklepów abc – rozwijana przez Grupę Eurocash największa polska sieć zrzeszająca małe i średnie niezależne sklepy spożywcze – w najbliższą sobotę będzie świętować otwarcie 8-tysięcznej placówki. Będzie to zarazem pierwszy sklep w nowym formacie „city”, doskonale pasującym do centrów dużych miast.
– Będzie to sklep inny niż dotychczasowe placówki funkcjonujące pod szyldem „abc po sąsiedzku”. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz naszych franczyzobiorców, testujemy zupełnie nowy koncept „city”, doskonale wpisujący się w centra dużych miast, pasujący m.in. do tak prestiżowych lokalizacji jak warszawska starówka. Będzie połączeniem nowoczesnego designu i koncepcji convenience. Pod względem wyposażenia i aranżacji, będzie sklepem bardziej premium, ale wciąż „po sąsiedzku”. Jego wyróżnikiem będzie wyjątkowe bistro z bogatą ofertą gastronomiczną, adresowaną zarówno do mieszkańców, jak i turystów – powiedział Łukasz Chady, dyrektor Sieci Sklepów abc.
Oferta bistro będzie obejmować m.in. naleśniki crepesandwich, croissanty czy panini z kilkoma rodzajami nadzienia (m.in. kurczak i pesto, burak i camembert, bryndza i grillowane warzywa) oraz zdrowe sałatki (np. z mango i kurczakiem masala, mozzarellą z pomidorami czy fetą z oliwkami), a także słodkie przekąski, w tym francuskie ciastka i włoskie desery.
Nowy sklep przy ul. Senatorskiej w Warszawie będzie funkcjonować pod nazwą „abc on the way”. Lokal został wyposażony w spójny z oznakowaniem innych najemców szyld, korespondujący z prestiżowym sąsiedztwem, wykonany z aluminium w kolorze starego złota i podświetlony światłem LED. Wewnątrz sklep został zaaranżowany w stylu warszawskiego retro, z wyraźnymi elementami naturalności (połączenie kamienia z drewnem) oraz indywidualizmu i lokalności (zerwanie z typową sieciowością). W projektowanie i aranżację wnętrza lokalu oraz opracowanie menu zaangażowana była renomowana grupa ARS Retail.
1000 nowych sklepów w ciągu 1,5 roku
Przyłączenie 8000. placówki do Sieci Sklepów abc nastąpiło niemal równo 1,5 roku od momentu, gdy Grupa Eurocash świętowała otwarcie 7000. sklepu pod tym logo. Jest to tym samym nie tylko największa, lecz również jedna z najszybciej rozwijających się sieci sklepów spożywczych w Polsce, podczas gdy łączna liczba sklepów małoformatowych w Polsce systematycznie spada. Wg danych Bisnode Polska, opublikowanych niedawno przez dziennik Rzeczpospolita, w I półroczu 2016 r. łączna liczba sklepów ogólnospożywczych skurczyła się o 1,7 tys. do 71,3 tys. placówek.
Utrzymujące się szybkie tempo rozwoju Sieci Sklepów abc potwierdza skuteczność działań Grupy Eurocash, która od kilkunastu lat wspiera rozwój polskiego niezależnego handlu. – Dynamiczny rozwój organizowanej przez nas sieci franczyzowej cieszy, jednak wiemy, że nie możemy zasypiać gruszek w popiele, gdyż konkurencja ze strony dyskontów nie słabnie – wręcz przeciwnie, sieci dyskontowe systematycznie powiększają udziały rynkowe. Dlatego nieustannie inwestujemy w nowe formaty i rozwiązania oraz testujemy nowe koncepty, takie jak otwierany właśnie sklep abc w formacie „city”, oferując naszym klientom nowe możliwości rozwoju i konkurowania z dyskontami – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash.
Uroczyste otwarcie w najbliższą sobotę
Sklep „abc on the way” przy Senatorskiej w Warszawie zostanie uroczyście otwarty w najbliższą sobotę, 27 sierpnia br. Na klientów, którzy odwiedzą sklep między 10:00 a 18:00, będą czekać różne atrakcje, m.in. ciasto, napoje, tort, słone przekąski, a także konkursy dla dzieci i dorosłych, z wyjątkowymi nagrodami.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Od października 2017 roku Szkoła Główna Handlowa uruchomi pierwszą edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” dla klientów Grupy Eurocash. Wezmą w nich udział przedstawiciele sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash oraz ich pracownicy – łącznie 45 osób.
To pierwsze w Polsce studia podyplomowe dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem detalicznym dedykowane przedsiębiorcom zrzeszonym w sieciach organizowanych przez Grupę Eurocash.
– Grupa Eurocash od 2010 roku realizuje projekt Akademia Umiejętności Eurocash, dzięki której polskie niezależne sklepy detaliczne z całego kraju stają się coraz bardziej konkurencyjne – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. Akademia, w której od początku jej trwania wzięło udział ponad 30 000 osób, pokazała nam, że właściciele i pracownicy sklepów detalicznych chcą stawiać na rozwój swoich kompetencji zawodowych w bardzo szerokim zakresie. Dlatego też, zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej. Chcemy promować ideę przedsiębiorczości, a także podkreślać fakt, że prowadzenie sklepu to zarządzanie przedsiębiorstwem. Dlatego gdy podejmujemy się tego zadania powinniśmy w pierwszej kolejności zdobyć odpowiednią wiedzę i szereg kompetencji – dodaje Wrzecionowska-Dzierba.
Studia ruszają 13 października 2017 roku. Ich program będzie obejmować 166 godzin zajęć w ramach 10 zjazdów. Rekrutacja na studia będzie zamknięta, a wszystkie 45 miejsc w roku akademickim 2017/2018 zostanie przeznaczonych dla franczyzobiorców i partnerów Grupy, a także ich pracowników. By zostać uczestnikiem studiów należy posiadać tytuł licencjata, inżyniera lub magistra oraz mieć m.in. roczny staż pracy w przedsiębiorstwie handlowym. Wykładowcami będą profesorowie i profesjonaliści mający doświadczenie na rynku spożywczym. Wśród nich znaleźli się m.in.: prof. dr hab. Elżbieta Mączyńska (Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, SGH), prof. dr hab. Anna Skowronek- Mielczarek (SGH), prof. dr hab. Henryk Mruk (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), prof. SGH Agnieszka Sopińska, prof. dr hab. Bogdan Mróz (SGH), prof. SGH Barbara Bojewska, prof. dr hab. Jan Klimek (SGH), dr Jacek Lipiec (SGH), Jacek Santorski (psycholog społeczny i psycholog biznesu, dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa) oraz Marek Zuber (ekonomista, analityk rynkowy).
– Kierunek „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” stworzony i realizowany przez SGH dla Grupy Eurocash to pierwsze tego typu studia w Polsce, które powstały dzięki współpracy uczelni wyższej i firmy z sektora FMCG – mówi dr Marta Ziółkowska, kierownik studiów na SGH. Wykładowcami są profesorowie renomowanych uczelni oraz zewnętrzni eksperci z wieloletnim doświadczeniem na rynku spożywczym. W ramach studiów słuchacze będą zdobywać wiedzę w zakresie m.in. zarządzania personelem, finansów przedsiębiorstwa, a także dowiedzą się czym jest strategia budująca wartość biznesu na rynku i jaka jest specyfika przedsiębiorstwa rodzinnego. Zastanawialiśmy się również w toku opracowywania programu studiów nad formą ich zaliczenia. Zrezygnowaliśmy z klasycznej pracy dyplomowej na rzecz opracowania przez słuchacza biznes planu konkretnego przedsięwzięcia. Słuchacze, którzy z sukcesem zakończą studia podyplomowe otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych oraz dyplom Akademii Umiejętności Eurocash – dodaje dr Marta Ziółkowska.
Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.
***
Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno – szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne w ramach sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W jej ramach właściciele i pracownicy sklepów mają dostęp do nowoczesnej platformy e-learningowej, warsztatów i konferencji, dzięki którym mogą poszerzać swoją wiedzę z zakresu pracy i zarządzania sklepem spożywczym w oparciu o zmieniające się trendy konsumenckie. Od początku 2016 r. w warsztatach i konferencji w ramach Akademii wzięło udział ok. 11 000 właścicieli i pracowników sklepów. Więcej informacji na www.akademiaeurocash.com.pl
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Ponad 400 Toyot Yaris Hybrid trafi w tym roku do Grupy Eurocash, lidera na polskim rynku hurtowej dystrybucji produktów FMCG. Jest to największe zamówienie na hybrydowego Yarisa w polskiej historii marki Toyota. Auta sfinansuje Carefleet S.A., jedna z czołowych firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym pojazdów, natomiast za dostarczenie samochodów odpowiada Toyota Bielany, największy dealer japońskiej marki w naszym kraju.
Toyoty Yaris Hybrid to pierwsze samochody z napędami alternatywnymi, które trafią do liczącej ponad 2300 pojazdów floty aut osobowych Grupy Eurocash. O ich wyborze zadecydowały zarówno kwestie ekonomiczne, jak i ekologiczne.
- Aspekty ekologiczne mają dla nas coraz większe znaczenie. W zeszłym roku wymienialiśmy w naszych magazynach oświetlenie na żarówki typu LED, znacznie poprawiające zużycie energii. Następnie zaczęliśmy przyglądać się ciężarówkom, w których nawet tak prosta czynność jak montaż owiewek znacząco redukuje opór powietrza, a co za tym idzie zużycie paliwa. Teraz przyszedł czas na znacznie większy krok, tj. zakup samochodów hybrydowych dla naszych pracowników. Co ciekawe, również w tym przypadku ekologia idzie w parze z ekonomią, gdyż całkowite koszty użytkowania samochodów hybrydowych są porównywalne do tych z napędami tradycyjnymi. Wierzę, że ta inwestycja będzie wyznacznikiem trendów również dla innych przedsiębiorstw w Polsce – powiedział Jacek Owczarek, Członek Zarządu Grupy Eurocash.
Nowe Toyoty zastąpią auta, których umowy najmu kończą się w 2017 roku. To już kolejny przetarg na samochody firmowe dla Eurocash, który wygrywa Carefleet.
- Współpracujemy z Eurocash od 2010 roku, dlatego cieszę się, że po raz kolejny nasza oferta została doceniona. Głównym kryterium wyboru oferenta był całkowity koszt użytkowania samochodu. Przy wyborze marki pojazdów Klient kierował się z kolei stosunkiem jakości do ceny wynajmu, a także własnymi, pozytywnymi doświadczeniami z innymi modelami Toyoty. Samochody zostały sfinansowane w formie wynajmu długoterminowego, w ramach którego zapewniamy kompleksową obsługę techniczną – mówi Krzysztof Rutkowski, Key Account Manager w Carefleet S.A.
Auta, które trafią do Grupy Eurocash, stworzą jedną z największych w Polsce firmowych flot samochodów z napędami alternatywnymi. Jak twierdzi Sebastian Pechman, Kierownik Działu Floty w Toyota Bielany, która dostarcza samochody do flot największych firm w Polsce, hybrydowa Toyota Yaris to samochód doskonale wpisujący się w potrzeby Eurocash.
- Dostarczamy 400 Toyot Yaris z napędem hybrydowym i automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów. Jest to nowy model, który dopiero będzie wchodził na polski rynek, innowacyjnie wyposażony w tym segmencie w system bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, czyli m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia PCS, automatyczne wycieraczki czy sygnalizację niezamierzonego opuszczania pasa ruchu. Samochody posiadają wszystkie udogodnienia, które powinny posiadać auta przeznaczone do pracy – dodaje Sebastian Pechman.
Polscy przedsiębiorcy coraz chętniej włączają do swoich flot samochody z napędami hybrydowymi. Choć ich udział we flotach finansowanych w formie wynajmu długoterminowego w Polsce wciąż nie przekracza 1 proc., warto zwrócić uwagę na dynamiczną tendencję wzrostową – według Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu w 2016 r. zwiększył się o 1/3 w porównaniu z rokiem 2015.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Spróbuj wyszukać ponownie.