Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował postępowanie dotyczące przejęcia sieci supermarketów Mila do drugiej fazy.
Postanowienie UOKiK jest zgodne z przewidywaniami Grupy Eurocash i standardowe w analogicznych sprawach. Postanowienie zakłada m.in. przeprowadzenie analiz lokalnych rynków detalicznej sprzedaży FMCG w kilkunastu miejscowościach, w których działają zarówno sklepy Mila, jak i sklepy powiązane z Grupą Eurocash (Delikatesy Centrum lub/i Eko). Skierowanie postępowania do drugiej fazy daje UOKIK dodatkowy czas na przeprowadzenie badania rynkowego, koniecznego do wydania decyzji.
Umowa związana z przejęciem przez Grupę Eurocash 100% udziałów w spółkach kontrolujących Mila S.A. – właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce – została zawarta w połowie września br.
Transakcja wpisuje się w strategię budowy przez Grupę Eurocash ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju. Strategicznym celem Grupy Eurocash pozostaje niezmiennie poprawa konkurencyjności polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są głównymi klientami Grupy.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Podobne artykuły