Piwne Terytoria – pierwsze w Polsce kompleksowe rozwiązanie do sprzedaży piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych – są już obecne w 500 lokalizacjach. Do końca roku ich liczba wzrośnie jeszcze o około 200 placówek.
Piwne Terytoria to rozwijany przez Grupę Eurocash projekt, który zrewolucjonizował sprzedaż piw rzemieślniczych w niezależnych sklepach spożywczych. Pierwsze Piwne Terytoria zostały otwarte w styczniu tego roku, a w połowie listopada oficjalnie zagościły w 500. polskim sklepie – w Delikatesach Centrum przy ul. Bursaki 29a w Krośnie.
– Z końcem czerwca zakończyliśmy testy projektu, które objęły obszar województwa mazowieckiego. Od lipca koncept ten oferujemy klientom z całej Polski. Dziś Piwne Terytoria można znaleźć już w każdym województwie (najwięcej w mazowieckim, śląskim i podkarpackim), zarówno w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash, jak i w sklepach niezrzeszonych. Szacujemy, że 2017 rok zamkniemy z około 700 lokalizacjami – powiedziała Magdalena Chwieduk z Eurocash, kierownik projektu.
Piwa rzemieślnicze to najszybciej rosnący segment rynku piw w Polsce. Ich sprzedaż w sklepach spożywczych napotykała jednak na trudności wynikające m.in. z dużej liczby niewielkich dostawców oraz mnogości piwnych stylów, dlatego też piwa rzemieślnicze oferowane były głównie w sklepach specjalistycznych lub wielkopowierzchniowych. Eurocash jako pierwszy w Polsce zaoferował rozwiązanie wprowadzające tę kategorię do handlu niezależnego. – Na stałe współpracujemy z 11 polskimi browarami rzemieślniczymi. Wierzymy w długofalową współpracę i wspólny rozwój kategorii piw rzemieślniczych. Dzięki Piwnym Terytoriom niektóre browary po raz pierwszy zyskały możliwość zaprezentowania swoich piw konsumentom w skali całego kraju – wskazała Magdalena Chwieduk.
Piwa z asortymentu Piwnych Terytoriów można kupić nie tylko w sklepach stacjonarnych. Eurocash pracuje również nad rozwojem oferty piw regionalnych i rzemieślniczych dostępnych dla klientów sklepu internetowego Frisco.pl.
Piwne Terytoria to kolejny po Faktorii Win tego typu projekt Eurocash, który wspiera sklepy spożywcze w konkurencji z dyskontami i sklepami wielkopowierzchniowymi. W ciągu 4 lat Faktoria Win zrewolucjonizowała sprzedaż win stołowych w małych i średnich sklepach, istotnie przyczyniając się do znaczącego wzrostu sprzedaży tej kategorii w sklepach małoformatowych.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Podobne artykuły