W październiku Akademia Umiejętności Eurocash wraz ze Szkołą Główną Handlową uruchomią kolejną, trzecią edycję studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym”. To pierwsze tego typu studia w Polsce dedykowane niezależnym przedsiębiorcom prowadzącym sklepy detaliczne i wyjątkowy przykład współpracy publicznej uczelni i przedstawiciela sektora FMCG – Grupy Eurocash. Inicjatywa wpisuje się w misję Akademii Umiejętności Eurocash, która wspiera właścicieli niezależnych sklepów i ich pracowników w budowaniu konkurencyjnej pozycji na lokalnym rynku poprzez rozwijanie ich kompetencji i dzielenie się ekspercką wiedzą.
Sklepy prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców to ponad 40% całego rynku detalicznego w Polsce. Dalszy rozwój tego segmentu wymaga jednak ciągłego śledzenia trendów i zmian rynkowych przez właścicieli i ich sukcesorów, aby byli w stanie na bieżąco dostosowywać swoje sklepy do zmieniających się potrzeb klientów. Konsumenci oczekują świeżych produktów wysokiej jakości, dostępu do nowoczesnych usług i profesjonalnej obsługi. Grupa Eurocash wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców związanych z dostępem do eksperckiej wiedzy i najnowszych rozwiązań w handlu oraz daje im możliwość dokształcania i rozwijania swoich umiejętności i kwalifikacji.
– Prowadzenie sklepu detalicznego to nic innego jak zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem. W dodatku na bardzo wymagającym i konkurencyjnym rynku, który w szybkim tempie zmienia się pod wpływem technologii, jak również wymaga dostosowania do zróżnicowanych potrzeb konsumentów. Niezależny przedsiębiorca, który prowadzi sklep, potrzebuje wiedzy i znajomości nowoczesnych narzędzi, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić sukces swojemu biznesowi. W odpowiedzi na potrzeby polskich przedsiębiorców i w związku z niezmiennie wysokim poziomem zainteresowania taką formą dokształcania, zdecydowaliśmy się uruchomić kolejną, trzecią już edycję studiów na SGH – mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash. – Program studiów, poza zagadnieniami związanymi z zarządzaniem, obejmuje moduły dotyczące analizy doświadczeń zakupowych klientów, trendów konsumenckich i psychologii klienta. Ważnym tematem 3. edycji studiów będzie również sukcesja – podczas specjalnego bloku zajęć uczestnicy będą mogli zapoznać się z najważniejszymi wyzwaniami związanymi z tym procesem i jego aspektami prawnymi czy finansowymi – dodaje Agata Wrzecionowska-Dzierba.
W dwóch pierwszych edycjach studiów podyplomowych „Zarządzanie przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” oraz w kursach „Akademia zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym” (alternatywa dla osób nieposiadających wyższego wykształcenia) udział wzięło ponad 140 osób – właścicieli, przyszłych sukcesorów i pracowników sklepów franczyzowych oraz partnerskich zrzeszonych w Grupie Eurocash. W roku akademickim 2019/2020 na studia w Szkole Głównej Handlowej przyjętych zostanie kolejnych 45 słuchaczy. Patronat specjalny nad studiami podyplomowymi w Szkole Głównej Handlowej objęła Polska Izba Handlu.
Kandydaci mają czas na zgłoszenie swojego udziału do końca maja. Studia rozpoczną się 11 października i zakończą się w czerwcu 2020 roku obroną pracy dyplomowej. Praca dyplomowa zakłada napisanie biznes planu, który uczestnik będzie miał możliwość wcielić w życie we własnym biznesie, biorąc pod uwagę rekomendacje przekazane przez promotora i recenzenta. Absolwenci odbiorą swoje dyplomy we wrześniu 2020.
– Studia podyplomowe z zarządzania przedsiębiorstwem w handlu detalicznym prowadzone przez SGH we współpracy z Akademią Umiejętności są wyjątkowe na skalę ogólnopolską z dwóch powodów – podkreśla dr Marta Ziółkowska, kierownik studiów podyplomowych, specjalizująca się w tematyce franczyzy. – Po pierwsze, z dużą starannością dobierani są wykładowcy – kadra studiów to wybitni eksperci, specjaliści i rynkowi praktycy z różnych środowisk. W tym roku znaleźli się w tym gronie m.in. prof. dr hab. Anna Skowronek-Mielczarek, wicedyrektor Instytutu Zarządzania SGH; dr hab. Wioletta Mierzejewska z Katedry Zarządzania Strategicznego SGH; dr hab. Krzysztof Walczak z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; dr Joanna Żukowska z Instytutu Przedsiębiorstwa SGH; prof. dr hab. Rafał Kasprzak i prof. dr hab. Bogdan Mróz z Instytutu Zarządzania SGH czy prof. dr hab. Henryk Mruk z Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Po drugie, kierunek studiów został uruchomiony w ścisłej współpracy pomiędzy publiczną szkołą wyższą, a podmiotem prywatnym zrzeszającym największą liczbę sieci franczyzowych – Grupą Eurocash, w odpowiedzi na potrzeby współczesnej gospodarki. Taka współpraca publiczno-prywatna jest wyjątkowa dla świata polskiej nauki – dodaje dr Ziółkowska.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
***
Akademia Umiejętności Eurocash to największy w Polsce kompleksowy program edukacyjno-szkoleniowy wspierający polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash (sieci: abc, Euro Sklep, Gama, Groszek, Lewiatan, Delikatesy Centrum). W ramach 4 filarów Akademii przedsiębiorcy i ich pracownicy mogą korzystać z bogatej oferty kursów e-learningowych zgromadzonych na nowoczesnej platformie edukacyjnej, praktycznych warsztatów szkoleniowych prowadzonych w całej Polsce, corocznego Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu oraz studiów podyplomowych prowadzonych we współpracy ze Szkołą Główną Handlową (SGH). Akademia Umiejętności zapewnia polskim przedsiębiorcom dostęp do aktualnej wiedzy, praktycznych wskazówek, nowoczesnych rozwiązań w handlu, które budują sukces sprzedażowy sklepów detalicznych. Najwyższą jakość oferty edukacyjnej Akademii potwierdza certyfikat ISO 29990:2010. Skorzystało z niej już do tej pory ponad 62 tys. osób.
Więcej informacji na temat oferty Akademii Umiejętności Eurocash uzyskać można u przedstawicieli sieci franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash.
Podobne artykuły