Press releases

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Eurocash Gastronomia, czołowy dystrybutor szerokiej oferty produktów do profesjonalnej gastronomii w Polsce, uzyskał certyfikat Globalnego Standardu Magazynowania i Dystrybucji BRC Storage and Distribution AA+, co oznacza, że firma gwarantuje zachowanie bezpieczeństwa zdrowotnego produktów żywnościowych, ich legalności i jakości w całym łańcuchu logistycznym.

Eurocash Gastronomia już wcześniej zdobyła certyfikat Międzynarodowego Standardu IFS Logistic, a także potwierdzenia spełniania norm ISO 22000 i standardów MSC&ASC. Certyfikat BRC S&D na poziomie AA+ ma być gwarancją dla klientów, że w procesach magazynowania, kompletacji, transportu i innych operacji logistycznych Eurocash Gastronomia spełnia wszystkie wymagania zawarte w polskim i europejskim prawie żywnościowym. Zewnętrzna certyfikacja oznacza też, że firma stosuje wiele narzędzi samokontroli w celu monitorowania bezpieczeństwa żywności i jej jakości handlowej.

- W kwestii bezpieczeństwa i jakości żywności stosujemy uznawane na całym świecie standardy, zatwierdzone przez Globalną Inicjatywę ds. Bezpieczeństwa Żywności (GFSI). Wpisaliśmy je w naszą strategię zarządzania, żeby na bezpieczeństwie zdrowotnym i jakości produktów budować naszą przewagę konkurencyjną. W naszym zakresie działalności nie ma na świecie lepszych rozwiązań. Certyfikat BRC jest dodatkowym potwierdzeniem, że nasze dostawy są bezpieczne „od pola do stołu”, co nabiera szczególnego znaczenia w okresie zagrożenia koronawirusem. Dajemy dziś gwarancję stałej jakości żywności oraz bezpieczeństwa pracowników zarówno naszych, jak i kontrahentów. Takiego poziomu obsługi nie oferuje żaden z pozostałych uczestników rynku dystrybucyjnego w Polsce – mówi Witold Kosmala, Dyrektor Generalny Eurocash Gastronomia.

Certyfikat BRC zawiera w sobie elementy wymagane w najbardziej znanych w Polsce zasadach HACCP i normach ISO. Określa on między innymi wymagania dotyczące dokumentowania całego procesu obsługi oraz bieżącej weryfikacji i oceny jego działania. Na każdym etapie obrotu możliwa jest identyfikacja skąd pochodzi dany produkt. Troska o higienę i bezpieczeństwo obejmuje nie tylko surowce i materiały, ale również ludzi, budynki i ich otoczenie, maszyny i urządzenia, magazyny, transport, a nawet postępowanie z odpadami. Eurocash Gastronomia na każdym etapie monitoruje temperaturę w jakiej przechowywana lub transportowana jest żywność. Firma stale pilnuje też, żeby nie doszło do fizycznego, biologicznego lub chemicznego zanieczyszczenia żywności.

Spełnianie standardów BRC S&D, IFS Logistic i ISO 22000 oznacza, że Eurocash Gastronomia może natychmiast podejmować działania związane z różnymi zagrożeniami, również z takimi jak COVID-19. W związku z tym m.in. zaostrzone zostały zasady higieny i profilaktyki, które obowiązują zarówno pracowników ECG jak i osoby z firm zewnętrznych.

- Mimo ograniczeń i zmian wywołanych przez stan epidemii w Polsce ceny w Eurocash Gastronomia nie zmieniły się, a dostawy do odbiorców, którzy w obecnych warunkach nadal mogą świadczyć usługi są realizowane zgodnie z ustalonymi harmonogramami. Co ważne, zamówienia w Eurocash Gastronomia można składać zdalnie przez platformę zakupową eurocash.pl – informuje Witold Kosmala.

Certyfikat BRC S&D na poziomie AA+ wydawany przez międzynarodową firmę SGS jest ważny przez rok od daty wydania i funkcjonuje w systemie audytów niezapowiedzianych. Oznacza to, że audytor w każdej chwili może wejść na teren jednego z trzech głównych magazynów firmy Eurocash Gastronomii, żeby sprawdzić, czy firma działa zgodnie ze standardami potwierdzonymi certyfikatem.

Eurocash Gastronomia to czołowy, ogólnopolski dystrybutor szerokiej oferty produktów do profesjonalnej gastronomii, należący do Grupy Eurocash. Kompleksowo obsługuje rynek hoteli, restauracji oraz cateringu. Specjalizuje się w obsłudze klientów sieciowych, sieci stacji benzynowych oraz klientów indywidualnych z branży HoReCa. W jednej dostawie oferuje różnorodne produkty świeże: żywność convenience, asortyment ultra świeży, owoce, warzywa, mięso, produkty mrożone, chłodzone oraz suche.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Eurocash Gastronomia z gwarancją bezpieczeństwa żywności
Eurocash Gastronomia, czołowy dystrybutor szerokiej oferty produktów do profesjonalnej gastronomii w Polsce, uzyskał certyfikat Globalnego Standardu Magazynowania i Dystrybucji BRC Storage and Distribution AA+, co oznacza, że firma...

Polacy coraz częściej wybierają mniejsze sklepy jako docelowe miejsce zakupów. Wg danych Grupy Eurocash, która współpracuje z ponad 80 tys. przedsiębiorców prowadzącymi małe i średnie sklepy, rodzinne placówki dobrze radzą sobie w czasach epidemii, nawet po ostatnim zaostrzeniu przepisów. I choć konsumenci rzadziej robią zakupy, to wydają na nie dużo więcej. W tygodniu 23-29 marca wartość średniego koszyka zakupowego wzrosła nawet o 70% rok do roku. Wyzwaniem dla wszystkich sklepów niezależnie od powierzchni, są jednak godziny dla seniorów.

Po tygodniu działania zaostrzonych przepisów widać wyraźnie, że mniejsze sklepy bardzo szybko dostosowały się do pracy w nowych warunkach. Limity klientów na jedną kasę czy też ewentualne kolejki przed sklepem nie stanowią dla mniejszych sklepów takiego problemu, jak w przypadku sklepów dużych sieci.

– Trzy osoby w małym sklepie, gdzie jest jedna kasa to bezproblemowe zakupy – mówi Gerard Koput, właściciel sklepów Groszek we Wronkach i Wróblewie. – Potwierdzają to moi znajomi, którzy mają nieco większe sklepy z dwoma kasami. U nas ruch jest dość płynny, bez zatorów ale widać, że klienci robią większe zakupy i to przy krótszej o trzy  godziny pracy sklepu. Bo o tyle skróciliśmy godziny pracy i rozdzieliliśmy zmiany by nie miały ze sobą kontaktu na początku pandemii. I dodaje: – W ostatnim tygodniu pojawili się u mnie nowi klienci, którzy do tej pory robili zakupy tylko w dyskontach i supermarketach. Doceniają miłą obsługę, brak kolejek i są zaskoczeni, że nasze kompaktowe sklepy oferują bogaty asortyment i tak atrakcyjne promocje.

Właściciele małych sklepów na długo przed wprowadzeniem przez rząd najnowszych obostrzeń z 31 marca 2020 podjęli z własnej inicjatywy działania zapewniające maksimum bezpieczeństwa tak pracownikom, jak i klientom. Zamontowali osłony z pleksi oddzielające stanowiska kasowe od klientów, udostępniają swoim klientom w miarę możliwości rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk, promują zachowanie dystansu i płatności bezgotówkowe.

Mniejsza częstotliwość zakupów, ale większa wartość koszyka

– Wyraźnie widać trend ograniczania częstotliwości wizyt, to jest o ok. 40% mniej niż przed obostrzeniami, przy jednoczesnym wzroście wartości koszyka zakupów nawet o blisko 70% r/r, w tygodniu między 23-29 marca – mówi Jacek Owczarek, członek zarządu Grupy Eurocash. – Czyli kupujemy rzadziej, ale więcej. Zmienia się też misja zakupowa. Klienci w większym stopniu traktują małe i średnie sklepy jako docelowe miejsce zakupów zarówno uzupełniających, jak i na zapas – dodaje.

– Dla wszystkich sklepów, bez względu na powierzchnię, największym wyzwaniem są godziny dla seniora między 10 a 12. Wówczas obroty spadają o około 30%, co częściowo jest kompensowane wspomnianym wzrostem wartości średniego koszyka. Jednak by zapewnić płynny ruch i jak najlepszy poziom obsługi klientów, większość sklepów pracuje nad tym, jak wydłużać godziny pracy, bo to jedyne rozwiązanie w tej chwili – komentuje Jacek Owczarek.

W pozostałych godzinach sprzedaż w sklepach małoformatowych jest na podobnym poziomie, jak przed wprowadzeniem ostatnich obostrzeń. Z danych Eurocash zebranych ze współpracujących z firmą sklepów wynika, że po znaczących wzrostach sprzedaży w tygodniach bezpośrednio po wprowadzeniu stanu epidemicznego (wzrosty dochodziły do 100% r/r w ujęciu dziennym), obecnie małe supermarkety notują mniejsze wzrosty, nie powodujące ograniczeń w dostępności towarów. W tygodniu między 23-29 marca 2020 r., na przykładzie sklepów zrzeszonych w sieci Delikatesy Centrum, można było zaobserwować, że sprzedaż średnich sklepów, we wtorek rosła o 27%, aby spaść w piątek o 7% w odniesieniu do analogicznego dnia w 2019 roku.

Wykres 1: Sprzedaż w podziale na godziny (środy: 02.04 niebieska vs 25.03 szara):

EC

Źródło: Grupa Eurocash

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

Grupa Eurocash: rodzinne sklepy dobrze sobie radzą z wyzwaniami czasu kwarantanny
Polacy coraz częściej wybierają mniejsze sklepy jako docelowe miejsce zakupów. Wg danych Grupy Eurocash, która współpracuje z ponad 80 tys. przedsiębiorców prowadzącymi małe i...

Grupa Eurocash rozpoczyna intensywną kampanię rekrutacyjną. Spółka szuka pracowników do pracy w sklepach, hurtowniach i centrach dystrybucyjnych w całej Polsce.


– Jesteśmy największą polską firmą zajmującą się hurtową i detaliczną dystrybucją produktów FMCG. W obecnych warunkach cała nasza organizacja pracuje na zwiększonych obrotach. Nasi pracownicy i klienci – właściciele niezależnych sklepów spożywczych - robią wszystko, by zapewnić milionom Polaków dostęp do żywności. Aby móc realizować tę misję, potrzebujemy dodatkowych rąk do pracy, dlatego aktualnie poszukujemy ponad 2000 pracowników. Rekrutujemy do pracy w naszych hurtowniach, centrach dystrybucyjnych i sklepach, jak również do placówek naszych klientów, którzy zmagają się z brakami kadrowymi. W obecnych warunkach naszym priorytetem jest zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa pracowników. Na bieżąco we wdrażaniu najlepszych praktyk wspieramy również naszych klientów – mówi Katarzyna Kopaczewska, członek zarządu Grupy Eurocash.

Kogo poszukujemy:

  • Pracowników do 180 hurtowni spożywczych cash&carry do pracy na kasie, przy wykładaniu towarów, rozładunku dostaw i do obsługi wózków widłowych.
  • Magazynierów, operatorów wózków widłowych i pracowników administracji magazynowej do 15 centrów dystrybucyjnych.
  • Pracowników do sklepów spożywczych działających w ramach sieci Delikatesy Centrum, Lewiatan, Groszek, Gama, Euro Sklep i abc.

Osoby zainteresowane podjęciem pracy, powinny zadzwonić na specjalną infolinię pod nr 507 001 051 (czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00), lub napisać na pracaweurocash@eurocash.pl. Po przeprowadzeniu wstępnej rozmowy rekrutacyjnej, kandydat/kandydatka, w zależności od doświadczenia zawodowego, kompetencji i lokalizacji, zostanie skierowany/a dalej do odpowiedniej placówki.

Grupa Eurocash to polska firma, działająca od 25 lat i zatrudniająca aktualnie 22,5 tys. osób, co czyni ją 7. największym pracodawcą w naszym kraju. Każdego dnia dociera do ponad 80 tys. przedsiębiorców prowadzących małoformatowe sklepy detaliczne w ramach takich sieci franczyzowych jak: Delikatesy Centrum, abc, Lewiatan, Groszek, Gama czy Euro Sklep. Łącznie blisko 15% żywności sprzedawanej w polskich sklepach przechodzi przez centra dystrybucyjne i hurtownie Grupy Eurocash. Firma notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

Grupa Eurocash zatrudni ponad 2000 pracowników w całej Polsce
Grupa Eurocash rozpoczyna intensywną kampanię rekrutacyjną. Spółka szuka pracowników do pracy w sklepach, hurtowniach i centrach dystrybucyjnych w całej Polsce. – Jesteśmy największą polską firmą zajmującą się hurtową i detaliczną...

abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna, prowadząca mobilną sprzedaż produktów żywnościowych w małych miejscowościach i wsiach, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, wprowadziła możliwość zamówienia sklepu na telefon.

Klient zainteresowany zrobieniem zakupów dzwoni na specjalną infolinię (+48 502 004 320) lub pisze maila na adres: kontakt@abcnakolach.pl i dowiaduje się, czy w jego okolicy działają mobilne sklepy „abc na kołach”. Jeśli tak, infolinia kontaktuje go z jednym ze 100 agentów sieci, który po poznaniu potrzeb i lokalizacji klienta oraz po ocenie własnych możliwości czasowych przyjeżdża auto-sklepem pod dom klienta. Sklepy „abc na kołach” mają swoich stałych klientów, dla których agenci tworzą harmonogramy i trasy przejazdów. Dlatego ich zmiana wymaga każdorazowo decyzji agenta. W przeciwieństwie do handlu on-line klient nie musi od razu deklarować zakupu określonych towarów. Ostateczną decyzję może podjąć już podczas zakupów w sklepie na kołach.

Usługa oferowana od 20 marca br. obejmuje mieszkańców małych miejscowości i wsi 7 województw, w których sieć działa: mazowieckiego, łódzkiego, lubelskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego.

Zainteresowanie usługą rośnie z dnia na dzień. Agenci pozyskują klientów, którzy ze względu na konieczność izolacji nie chcą albo nie mogą wychodzić z domu. Cały proces sprzedaży odbywa się z zachowaniem wymagań wynikających ze stanu epidemii. Stale zapewniamy dostęp do codziennych zakupów mieszkańcom mniejszych miejscowości i wsi, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych. W ten sposób podnosimy ich jakość życia i walczymy z wykluczeniem. W okresie epidemii pojawiły się jednak osoby, dla których nasze auto-sklepy są jedyną możliwością na zrobienie normalnych zakupów. Infolinia pomaga w znalezieniu rozwiązania dla jak największej liczby takich osób – mówi Arnaldo Guerreiro, członek zarządu Grupy Eurocash.

O skali zapotrzebowania na tego rodzaju usługę może świadczyć rekordowa wartość koszyka zakupowego, która przekroczyła 600 zł. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty nabiałowe, takie jak mleko czy jajka, a także produkty świeże, w tym warzywa i owoce, wędliny, pieczywo, a ponadto napoje, asortyment suchy i słodycze. Na listę zakupów często trafiają również produkty convenience, w tym dania gotowe do spożycia.

„abc na kołach” jest największą siecią handlu detalicznego na kołach w Polsce i znaczącym graczem w skali całej Europy. Sprzedaż jest prowadzona ze specjalnie zaprojektowanych do tego celu samochodów. Każdy z nich posiada specjalistyczne wyposażenie, w tym odpowiednio przygotowane lady chłodnicze i mroźnię. Mobilne sklepy zaopatrują się w hurtowniach Eurocash Cash&Carry i mają dostęp do całej oferty liczącej ok. 5 tys. produktów. Ponadto przedsiębiorcy mogą również korzystać z oferty dostawców regionalnych, zamawiając u nich np. pieczywo, wędliny czy ciasta. W samym aucie „abc na kołach” dostępnych jest średnio ok. 500-600 produktów.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

„abc na kołach” - mobilne sklepy ułatwiają życie w izolacji
„abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna, prowadząca mobilną sprzedaż produktów żywnościowych w małych miejscowościach i wsiach, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, wprowadziła możliwość...

  • Obsługuje 86 tys. klientów – właścicieli małych i średnich sklepów w całej Polsce.
  • Zatrudnia 22,5 tys. osób i jest 7. największym pracodawcą w Polsce. Pośrednio, z uwagi na swoją skalę, wpływa na zatrudnienie dodatkowych pracowników i podmiotów w całym łańcuchu dostaw.
  • W 2019 r. całkowita liczba zatrudnionych w gospodarce stworzona dzięki jej działalności wyniosła ponad 30 tys. osób.
    Całkowita wartość dochodów w gospodarce stworzona dzięki jej działalności wyniosła 840 mln zł.
  • Jej wartość dodana w 2019 r. wyniosła 4,1 mld zł.

Pierwotnie zakładaliśmy, że nasze 25-lecie będzie okazją do radosnego świętowania naszego jubileuszu w gronie naszych pracowników i klientów. Stało się jednak inaczej. Wydarzenia ostatnich tygodni z dnia na dzień zmieniły życie wszystkich Polaków i sposób funkcjonowania wielu firm, w tym naszej. Epidemia koronawirusa sprawiła, że nasze 25-lecie świętujemy zupełnie inaczej. Wszyscy pracujemy obecnie na zwiększonych obrotach, żeby zachować ciągłość łańcucha dostaw. Pracuje na to cała nasza Grupa i nasi klienci, bez których by nas dzisiaj tutaj nie było. To oni – właściciele małych i średnich sklepów - stają teraz, tak jak lekarze i inne służby państwowe, na pierwszej linii frontu, by zapewnić Polakom bezpieczny dostęp do żywności i produktów przemysłowych. Dzisiaj korzystając z okazji, chciałbym im za to z całego serca podziękować i zapewnić o naszym absolutnym wsparciu zarówno w tych trudnych czasach, jak i wówczas, kiedy wszystko wróci już do normy. Dziękuję Wam za te wspólne 25-lat razem – powiedział Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Przy okazji obchodów 25-lecia Grupy, firma po raz pierwszy w swojej historii, opublikowała raport niefinansowy zgodny z globalnym standardem Global Reporting Initiative (GRI). Standard GRI – stanowi międzynarodowy wzorzec raportowania aspektów niefinansowych spółki w danym roku kalendarzowym.„Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash za 2019 rok” poza szczegółowym omówieniem aktywności firmy w obszarze CSR-u, zawiera również rozdział poświęcony wpływowi Grupy na polską gospodarkę. Analiza ta opiera się na modelu przepływów międzygałęziowych Wassilego Leontiefa uhonorowanego nagrodą Nobla. Model w raporcie Grupy pokazuje jej wpływ na społeczeństwo i polską gospodarkę w 2019 roku na trzech poziomach. Wpływ bezpośredni – wynikający z działalności podstawowowej firmy; pośredni - generowany wśród dostawców i podmiotów z branż powiązanych oraz indukowany – generowanym poprzez wydatki pracowników firmy oraz pracowników podmiotów powiązanych.

Jaki zatem wpływ na polską gospodarkę miała Grupa Eurocash w 2019 roku?

Zatrudnienie – na każde dwa miejsca pracy w Grupie, funkcjonuje trzecie w gospodarce
Bezpośrednie zatrudnienie w Grupie Eurocash na koniec 2019 roku wyniosło 22 497 osób. Skala firmy wymaga współpracy m.in. z podwykonawcami w całym łańcuchu dostaw, co przekłada się na tysiące kolejnych miejsc pracy. Finalnie zatem całkowita liczba zatrudnionych w gospodarce stworzona dzięki działalności Grupy wynosi 34 104 osoby. Na każde dwa miejsca pracy w Grupie Eurocash funkcjonowało trzecie miejsce pracy w gospodarce, które było utrzymywane dzięki działalności firmy.

840 ml zł dochodów w gospodarce
W 2019 roku Grupa wypłaciła swoim pracownikom wynagrodzenia (netto) w wysokości około 0,53 mld zł. Pośrednio wpłynęła tym samym na dochody innych podmiotów w łańcuchu dostaw w wysokości 0,15 mld zł. Dodatkowo w gospodarce wzrosły dochody na skutek impulsu popytowego o 0,17 mld zł. Zatem całkowita wartość dochodów w gospodarce stworzona dzięki działalności Grupy wynosi 0,84 mld zł. To równowartość 373 tys. miesięcznych płac minimalnych.

Ile Eurocasha w PKB?
Tzw. wartość dodana brutto mierzy wkład firmy w budowanie produktu krajowego brutto. W dużym uproszczeniu liczona jest jako wartość wszystkich wyrobów i usług wytworzonych przez dany podmiot pomniejszona o koszty związane z ich wytworzeniem. W przypadku Grupy Eurocash wartość dodana wyniosła 4,1 mld zł.

               
           

Grupa Eurocash ma 25 lat! Spółka w raporcie niefinansowym obliczyła swój wpływ na polską gospodarkę w 2019 roku
Obsługuje 86 tys. klientów – właścicieli małych i średnich sklepów w całej Polsce. Zatrudnia 22,5 tys. osób i jest 7. największym pracodawcą w Polsce...

Grupa Eurocash jest największym hurtowym dystrybutorem żywności w kraju. Każdego dnia docieramy do ponad 80 000 przedsiębiorców prowadzących małe i średnie sklepy detaliczne. Łącznie blisko 15% żywności sprzedawanej w polskich sklepach przechodzi przez nasze centra dystrybucyjne i hurtownie.

Skala naszej działalności nakłada na nas wyjątkową odpowiedzialność w kontekście trwającej właśnie epidemii koronawirusa. Naszym celem i misją społeczną jest zapewnienie ciągłości łańcucha dostaw żywności do ludzi w całej Polsce. Proces ten przebiega płynnie i z zachowaniem najwyższych standardów dot. jakości, ponieważ nasze hurtownie i centra dystrybucyjne pracują aktualnie na zwiększonych obrotach. 

Naszym absolutnym priorytetem jest zdrowie i bezpieczeństwo naszych klientów – właścicieli sklepów, ich pracowników, a także pracowników Grupy. Dlatego Zarząd Grupy Eurocash powołał Zespół ds. COVID-19, który podejmuje strategiczne decyzje we wsparciu wszystkich obszarów biznesowych Grupy w tym zakresie.

Wprowadziliśmy odpowiednie procedury dot. pracy i higieny w naszych biurach, sklepach, hurtowniach i centrach dystrybucyjnych. Prowadzimy szeroką kampanię informacyjną skierowaną do naszych pracowników i klientów. Stworzyliśmy specjalne infolinie, organizujemy cykliczne webinaria Zarządu na temat epidemii. Pracujemy niezwykle intensywnie i jesteśmy do stałej dyspozycji naszych pracowników i klientów.

Z poważaniem,

Luis Amaral

Prezes Zarządu Grupy Eurocash

 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Oświadczenie Grupy Eurocash dotyczące epidemii koronawirusa
Grupa Eurocash jest największym hurtowym dystrybutorem żywności w kraju. Każdego dnia docieramy do ponad 80 000 przedsiębiorców prowadzących małe i średnie sklepy detaliczne. Łącznie blisko 15% żywności sprzedawanej w polskich...
  • Przychody Grupy Eurocash w 2019 r. przekroczyły 24,8 mld zł i były o 9% wyższe niż rok wcześniej. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży zarówno w segmencie hurtowym (+6% r/r), jak i detalicznym (+19% r/r).

 

  • EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyliczona wg standardu MSSF 16, obowiązującego od początku 2019 r., sięgnęła 794 mln zł, a EBITDA przed zastosowaniem tego standardu wyniosła 430 mln zł. EBITDA z wyłączeniem zdarzeń o charakterze jednorazowym wyniosła w minionym roku 415 mln zł i wzrosła o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

  • Skonsolidowany zysk netto za 2019 rok wyniósł 79 mln zł, natomiast po wyłączeniu zdarzeń o charakterze jednorazowym zysk netto wzrósł o 28% do poziomu 86 mln zł.

 

Hurt: wzrost sprzedaży w parze z rosnącą efektywnością

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash zanotowała wzrost sprzedaży o 6% do 18,7 mld zł. Wypracowana w tym segmencie EBITDA (przed MSSF 16) sięgnęła 442 mln zł, czyli o 9% więcej niż w 2018 r.

– Największy udział we wzroście sprzedaży w segmencie hurtowym w minionym roku miała sprzedaż wyrobów tytoniowych i produktów impulsowych, która była o 15% wyższa niż rok wcześniej. Choć sprzedaż papierosów charakteryzuje się niską rentownością, EBITDA segmentu hurtowego również wyraźnie wzrosła rok do roku, co zawdzięczamy m.in. dobrym wynikom hurtowni Cash&Carry. Sprzedaż porównywalna (like-for-like) formatu Cash&Carry wzrosła w ubiegłym roku o 2,6%, a w samym czwartym kwartale o 6,2% rok do roku – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

– W czwartym kwartale 2019 r. zakończyliśmy ponadto integrację Eurocash Dystrybucja z Eurocash Alkohole – to kolejny ważny etap optymalizacji kosztowej segmentu hurtowego, który powinien zaowocować dalszym wzrostem efetywności w bieżącym roku. W ramach Eurocash Dystrybucja z powodzeniem kontynuowaliśmy rozwój platformy eurocash.pl. W 2019 r. skorzystało z niej już 12 tysięcy naszych klientów – niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne – wskazał Jacek Owczarek.

 

Detal: finał integracji przejętych supermarketów

Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w 2019 r. przekroczyła 5,9 mld zł, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu z 2018 r. EBITDA tego segmentu wyniosła 133 mln zł (przed MSSF 16), czyli o 23% więcej niż rok wcześniej.

– W czwartym kwartale 2019 r. zakończyliśmy integrację przejętych w poprzednich latach sieci supermarketów z Delikatesami Centrum. Od pierwszego kwartału tego roku wszystkie te sklepy zarządzane są już w ramach jednej struktury organizacyjnej, co powinno przełożyć się na dalszą poprawę efektywności. Sklepy Mila co prawda wciąż funkcjonują pod dotychczasową marką, jednak ich docelowy rebranding na Delikatesy Centrum będzie w zasadzie oznaczać już jedynie zmianę szyldu i nie będzie wiązać się ze znacznymi nakładami – zapowiedział Jacek Owczarek.

 

Projekty: przyspieszona ekspansja

Segment Projekty, w ramach którego Grupa Eurocash rozwija innowacyjne formaty detaliczne, takie jak Duży Ben (markety alkoholowe), abc na kołach (ogólnospożywcze sklepy mobilne) oraz Kontigo (salony kosmetyczne) podwoił sprzedaż: w 2019 r. sięgnęła ona 105 mln zł wobec 51 mln zł w 2018 r. Z uwagi na wzrost nakładów związany z przyspieszoną ekspansją wszystkich tych formatów, wpływ segmentu Projekty na skonsolidowany wynik EBITDA w 2019 r. wyniósł -47 mln zł (przed MSSF 16) wobec -37 mln zł rok wcześniej.

– W minionym roku liczba marketów Duży Ben podwoiła się i na koniec grudnia liczyła już 77 placówek. Sprzedaż like-for-like wzrosła o 20%. W tym roku będziemy kontynuować ekspansję tej sieci. Szacujemy, że próg rentowności zostanie osiągnięty przy liczbie około 120 marketów. Spodziewamy się, że nastąpi to w bieżącym roku – zapowiedział Jacek Owczarek.

 

Wyzwania, jakie przynosi rok 2020

– W tym roku Grupa Eurocash obchodzi 25-lecie pracy na rzecz poprawy konkurencyjności niezależnych detalistów. To, co udało nam się osiągnąć, 25 lat temu wydawało się niemożliwe. Handel niezależny jest nadal największym segmentem rynku FMCG w Polsce, a nasz udział rynkowy wzrósł z 1% do 28%. Skala naszej działalności nakłada na nas także wyjątkową odpowiedzialność. Szczególnie w obliczu zagrożeń, jakie niesie ze sobą epidemia koronawirusa, kluczowe dla nas jest zapewnienie bezpieczeństwa i ciągłości dostaw żywnosci. Wdrażamy regulacje i zasady określone przez Głównego Inspektora Sanitarnego, a także współpracujemy z GIS przy opracowaniu szczegółowych wytycznych dla naszej branży. Około 10% żywności sprzedawanej w polskich sklepach przechodzi przez nasze centra dystrybucyjne i hurtownie, dlatego zamierzamy zrobić wszystko, co będzie możliwe, aby utrzymać zaopatrzenie naszych klientów w artykuły żywnościowe – podkreślił członek zarządu Grupy Eurocash.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

Grupa Eurocash podsumowuje 2019 rok: solidne wyniki finansowe i podstawy do dalszego wzrostu
Przychody Grupy Eurocash w 2019 r. przekroczyły 24,8 mld zł i były o 9% wyższe niż rok wcześniej. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży zarówno w segmencie...

Ekipa trzydziestu 15-18-latków z Warszawy i Bielska-Białej stworzyła robota, który powalczy w Turcji o finał międzynarodowego konkursu FIRST Robotics Competition. Robot będzie musiał m.in. zbierać i wrzucać piłki do kosza, kręcić kołem i zawieszać się na niestabilnym drążku. Pokazom uczestników zawodów będą przyglądać się m.in. przedstawiciele NASA, Google, Apple i Boeing.

FIRST Robotics Competition (FRC) to najbardziej prestiżowy konkurs projektowania i budowy robotów skierowany do osób w wieku 15-18 lat. Pierwszy etap obejmuje elimacje w Stambule, do których RaByte – jak nazwała się młoda grupa z Warszay i Bielska-Białej - przygotowuje się od początku stycznia, kiedy przedstawione zostały tegoroczne wymagania konkursowe. Zespół dostał wtedy części i elementy do konstrukcji swojego robota. Powstawał on pod opieką merytoryczną pracowników naukowych Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych na Politechnice Warszawskiej.

Eliminacje w Stambule odbędą się w dwóch etapach. Najpierw robot samodzielnie będzie poruszał się po arenie i zdobywał punkty za jazdę bez pomocy pilota. Następnie robot, sterowany już przez RaByte, będzie musiał m.in. zebrać piłki oraz wrzucić je celnie do koszy, kręcić kołem i zawieszać się na niestabilnym drążku.

Drużynę RaByte tworzy trzydziestka najzdolniejszych uczniów sześciu stołecznych liceów: Czackiego, Mickiewicza, Staszica, Hoffmanowej, Zamoyskiego, Skłodowskiej-Curie oraz z Technikum Mechatronicznego nr 1 w Warszawie, a także z V LO w Bielsku-Białej. Poza skonstruowaniem robota zespół – aby wziąć udział w konkursie – musiał także zadbać o odpowiednią promocję oraz pozyskanie sponsorów i partnerów. Konkurs FRC ma przygotować młodych ludzi do wejścia na rynek nowych technologii i co bardzo ważne, pozwolić im zdobyć pierwsze doświadczenia zawodowe.

- Ostatnio sporo się mówiło o Global Innovation Index, rankingu prezentującym najbardziej innowacyjne państwa świata. Polska zajęła w nim 39. miejsce na 127. analizowanych państw. Byliśmy w rankingu niżej niż nasi sąsiedzi z Czech, Słowacji i Litwy. Eksperci jako przyczynę takiej sytuacji wskazują zbyt niskie wydatki na badania i rozwój, a także niewystarczającą edukację w tym obszarze. Wychodzimy z założenia, że poza szkołą – w procesie pobudzania do innowacyjności - swoją rolę do odegrania ma również biznes i firmy prywatne. Dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć RaByte. Na co co dzień wspieramy przedsiębiorców prowadzących małe i średnie sklepy w Polsce, wdrażamy technologie i innowacje, które pomagają zarządzać sklepami i optymalizują ich koszty. Być może kiedyś rozwiązania tworzone przez młodych ludzi takich jak w RaByte pozwolą jeszcze lepiej wspierać naszych klientów w codzienniej pracy i obsłudze polskich konsumentów – mówi Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash, która wspiera finansowo Team RaByte.

Turnieje eliminacyjne odbędą się w Stambule w dniach 5-7 i 9-11 marca. Finał zawodów odbędzie się w Detroit w dn. 29.04. – 02.05.

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

Robot skonstruowany przez grupę nastolatków z Polski pojedzie na FIRST Robotics Competition
Ekipa trzydziestu 15-18-latków z Warszawy i Bielska-Białej stworzyła robota, który powalczy w Turcji o finał międzynarodowego konkursu FIRST Robotics Competition. Robot będzie musiał...

„abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce, gdzie brakuje sklepów stacjonarnych, dynamicznie się powiększa. Jeszcze w 2018 roku posiadała zaledwie 33 mobilne sklepy, a aktualnie ma ich już 100.

Sieć „abc na kołach” powołaliśmy do życia w 2015 roku. W tamtym czasie około 4,6 mln Polaków nie miało dostępu do stacjonarnego sklepu spożywczego, a polska wieś zaczynała się intesywnie zmieniać. Choć rynek handlu obwoźnego w Polsce już wtedy istniał, to od zawsze brakowało na nim profesjonalnych graczy, którzy prowadziliby sprzedaż produktów spożywczych z zachowaniem najwyższych standardów, w tym dotyczących higieny i obsługi klienta. Zaczynaliśmy wówczas od 10 mobilnych sklepów i docieraliśmy do wsi i miejscowości w województwie lubelskim, mazowieckim i podkarpackim. Później pojawiliśmy się stopniowo w województwie świętokrzyskim, łódzkim, małopolskim i śląskim – wspomina Arnaldo Guerreiro, członek zarządu Grupy Eurocash. – Aktualnie jesteśmy największą siecią handlu detalicznego na kołach w Polsce i znaczącym graczem w skali całej Europy. Zdecydowanie również chcemy rozwijać się dalej i zwiększać nasz obszar działania. Śmiało możemy powiedzieć, że sprofesjonalizowaliśmy rynek handlu mobilnego w Polsce i zapewniliśmy tysiącom mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi dostęp do usług handlowych na poziomie dużych miast i aglomeracji. Tym samym podnosimy jakość życia ich mieszkańców i walczymy z wykluczeniem społecznym – dodaje Arnaldo Guerreiro.

Jak działa sieć „na kołach”?

„abc na kołach” to sieć ogólnospożywczych sklepów mobilnych, które prowadzą sprzedaż ze specjalnie zaprojektowanych do tego celu samochodów. Każdy z nich posiada specjalistyczne wyposażenie, w tym odpowiednio przygotowane lady chłodnicze i mroźnię. Mobilne sklepy zaopatrują się w hurtowniach Eurocash Cash&Carry i mają dostęp do całej oferty liczącej ok. 5 tys. produktów. Ponadto przedsiębiorcy mogą również korzystać z oferty dostawców regionalnych, zamawiając u nich np. pieczywo, wędliny czy ciasta. W samym aucie „abc na kołach” dostępnych jest średnio ok. 500-600 produktów.

Największą sprzedaż z mobilnych sklepów notują produkty nabiałowe, takie jak mleko czy jajka, a także produkty świeże, w tym warzywa i owoce, wędliny, pieczywo, a ponadto napoje, asortyment suchy i słodycze.

– Wartość średniego koszyka zakupowego w naszym przypadku jest wyższa niż w sklepach małoformatowych działających w mieście. Nasz sklep odwiedza klientów 2–3 razy w tygodniu. Oznacza to, że kupują rzadziej niż mieszkańcy miast, ale za to więcej. Wśród najchętniej kupowanych produktów jest nabiał, warzywa i owoce, co pokazuje nam, że polska wieś się zmienia i dezagraryzuje. Z naszych analiz wynika, że zaledwie około 10% mieszkańców wsi utrzymuje się z rolnictwa, zatem produkcja własna jest dużo mniejsza niż dawniej, i my również możemy na tę potrzebę odpowiedzieć – wskazuje Arnaldo Guerreiro. – Co ciekawe, sporym zainteresowaniem cieszą się również produkty convenience, w tym dania gotowe do spożycia. Nas samych to trochę zaskoczyło, biorąc pod uwagę, że naszymi klientami są głównie mieszkańcy wsi i małych miejscowości, a nie dużych miast, w których tego typu produkty notują najwyższą sprzedaż – dodaje członek zarządu Grupy Eurocash.

Jak zacząć prowadzić taki biznes?

W związku z intesywną ekspansją sieci, jej przedstawiciele cały czas szukają chętnych do pracy. Sieć działa w modelu agencyjnym, a zainteresowanym przedsiębiorcom oferuje bardzo atrakcyjne warunki finansowe. Każdy z nich otrzymuje specjalistyczne, w pełni zatowarowane auto i comiesięczne dofinansowanie do paliwa. W razie jego awarii, można liczyć na szybki serwis zewnętrznej firmy.

Przedsiębiorcy współpracujący z siecią „abc na kołach” mogą liczyć na gwarantowane wynagrodzenie w kwocie 4 000 zł netto oraz atrakcyjny system prowizyjny, zależny od wypracowanego obrotu. Sieć zapewnia również bieżące wsparcie operacyjne, a także szkolenia i działania marketingowe.

Podstawowe wymagania stawiane przez sieć przedsiębiorcom, którzy chcieliby podjąć się prowadzenia sklepu „na kołach”, to konieczność prowadzenia własnej działalności gospodarczej i posiadanie prawa jazdy kat. B.  Mile widziana jest również łatwość w nawiązywaniu relacji i świadomość, że w przypadku „abc na kołach” jedną z gwarancji sukcesu takiego przedsiębiorcy są właśnie dobre kontakty z klientami. W tym modelu detalicznym, co pokazały badania sieci, liczy się to szczególnie. 

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.

           

„abc na kołach” największą siecią handlu mobilnego w Polsce. Sieć ma już 100 specjalistycznych aut-sklepów
„abc na kołach”, rozwijana przez Grupę Eurocash sieć agencyjna prowadząca mobilną sprzedaż produktów FMCG w małych miejscowościach i wsiach w Polsce...

Zgodnie z zawartą umową, fundusze MCI sprzedadzą na rzecz Eurocash blisko 56% akcji spółki Frisco S.A., realizując łącznie zwrot na poziomie 2,8x CoC (cash-on-cash).

Frisco należy do liderów polskiego rynku e-grocery i najdłużej działających supermarketów online.

Grupa Eurocash jest strategicznym akcjonariuszem Frisco od 2014 r., posiadającym obecnie ponad 44% akcji.

Frisco S.A. prowadzi supermarket online frisco.pl i jest to jeden z najdłużej działających supermarketów online. Fundusze z Grupy MCI miały znaczący wkład w budowę wartości Frisco. Inwestycja funduszu MCI.TechVentures odbyła się przy przychodach spółki na poziomie 17 mln PLN, które w ciągu 7 lat wzrosły siedmiokrotnie.

W 2014 r. strategicznym inwestorem Frisco została Grupa Eurocash, największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją FMCG oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Grupa Eurocash objęła wówczas 44% akcji Frisco.

W 2019 r. Frisco otworzyło nowoczesny, w pełni zautomatyzowany magazyn w Klaudynie k. Warszawy, który pozwoli spółce na czterokrotne zwiększenie skali działalności i dalszą poprawę jakości usług świadczonych dla jej klientów.

Frisco to kolejna udana inwestycja funduszy z Grupy MCI. Szacowany zwrot dla funduszu MCI.TechVentures z tej inwestycji wyniósł 22,5 proc. IRR i 2,7-krotność pierwotnej inwestycji (2,7x CoC), wynoszącej 43 mln PLN. Beneficjentem transakcji jest także fundusz Helix Venture Partners, którego inwestorem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (Grupa PFR).

Transakcja zostanie rozliczona w czerwcu 2020 r.

Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash: Inwestycja we Frisco to kolejny element naszej strategii ukierunkowanej na wspieranie niezależnego handlu w Polsce poprzez rozwój innowacyjnych formatów detalicznych i rozwiązań technologicznych. Współpraca z MCI w ramach Frisco to modelowy przykład połączenia wiedzy i doświadczenia MCI w rozwoju biznesów on-line ze skalą i doświadczeniem Grupy Eurocash w dystrybucji artykułów spożywczych.

Tomasz Czechowicz, Partner Zarządzający MCI: Szacujemy, że wartość przychodów Frisco.pl w całym 2019 roku wyniesie około 120 mln PLN. Frisco jest liderem handlu e-grocery z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W czasie trwania naszej inwestycji przebudowaliśmy zespół zarządzający, uporządkowaliśmy model biznesowy i zrealizowaliśmy inwestycje w nowoczesne, wysoce zautomatyzowane centrum logistyczne. Inwestycja we Frisco była realizowana przez fundusze Helix Ventures Partners i MCI.TechVentures, a w kolejnym etapie dołączyła jako inwestor Grupa Eurocash, wnosząc wartościowy wkład w rozwój spółki i stając się docelowym inwestorem strategicznym dla Frisco.

               
                   

MCI to jeden z największych technologicznych funduszy inwestycyjnych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, angażujących się w digital private equity. Fundusze MCI zarządzają 2,3 mld PLN, inwestując kapitał w obszary: spółki technologiczne (disruptors), spółki przechodzące transformację cyfrową (digital transformation), oraz infrastruktura IT. Fundusze, w ciągu 20 lat swojej historii, przeprowadziły ponad 100 inwestycji i ponad 60 procesów sprzedaży udziałów. MCI było zaangażowane m.in. w Mall.cz, WP.pl, Invia/TravelPlanet, Dotpay/eCard, czy iZettle.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo. W celu osiągnięcia skali odpowiedniej dla zapewnienia konkurencyjności swoich klientów, Grupa Eurocash rozwija również sieć własnych sklepów detalicznych.

           

Grupa Eurocash nabędzie od funduszy MCI akcje Frisco S.A. – lidera polskiego rynku e-grocery
Zgodnie z zawartą umową, fundusze MCI sprzedadzą na rzecz Eurocash blisko 56% akcji spółki Frisco S.A., realizując łącznie zwrot na poziomie 2,8x CoC (cash-on-cash). Frisco należy do liderów polskiego rynku...

Właściciele sklepów abc mogą wdrożyć usługę kurierską w swoich placówkach. To rozwiązanie pozwoli im m.in. na zwiększenie liczby klientów i większą sprzedaż, a konsumentom na odbieranie i wysyłanie paczek w dogodnej lokalizacji i porze.

Sieć sklepów abc jest największą siecią sklepów spożywczych w Polsce (ok. 8600 placówek na terenie całego kraju), działających głównie w mniejszych miejscowościach, których właścicielami są niezależni polscy przedsiębiorcy. Wsparcie marketingowe i organizacyjne sieci abc zapewnia Grupa Eurocash.

Nadawanie i odbieranie przesyłek w sklepach abc to wygodne dla konsumentów rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić ich czas i zapewni wygodę korzystania z usług kurierskich podczas robienia codziennych zakupów. Warto podkreślić, że zamawiając paczkę do abc konsument zyskuje możliwość jej odbioru w bardzo elastycznych godzinach. Większośc sklepów abc czynna jest do późnych godzin wieczornych. Zgodnie z zakładanymi planami rozwoju, usługa będzie umożliwiała obsługę paczek przez największe firmy kurierskie w Polsce.

Pierwsze sklepy abc będą mogły uruchomić usługę jeszcze w listopadzie. Mamy nadzieję, że już niedługo właściciele sklepów i ich klienci odczują pierwsze korzyści z jej wdrożenia. Okres przedświąteczny to najważniejszy czas dla branży e-commerce, w którym sprzedaż online jest najwyższa w całym roku – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.

Obsługa procesów wydawania i przyjmowania przesyłek od strony technicznej będzie możliwa dzięki Polskim ePłatnościom, czyli lidera w segmencie dostawców wielofunkcyjnych terminali płatniczych.

Działania wdrożeniowe i wsparcie operacyjne w sklepach koordynuje Pointpack, integrator technologiczny usług kurierskich. Odpowiedzialny jest również za nawiązywanie i rozwijanie współpracy z firmami  kurierskimi.

Właściciele sklepów abc zainteresowani wdrożeniem usługi kurierskiej „Moja Paczka” mogą to zrobić w prosty sposób wypełniając formularz zgłoszeniowy. Wystarczy jeden podpis, a terminal płatniczy Polskich ePłatności obsłuży przyjmowanie i odbieranie paczek.

Usługa kurierska będzie dostępna w punktach, które zgłoszą chęć jej wdrożenia. Z każdym miesiącem takich sklepów w Polsce będzie coraz więcej.

Operatorem usługi będzie firma DHL Parcel, dla której współpraca z Grupą Eurocash jest kolejnym krokiem ku rozszerzeniu sieci Punktów Partnerskich, liczącej obecnie niemal 8000 placówek.

Zdecydowaliśmy się na udostępnienie usługi kurierskiej sieci sklepów abc, ponieważ takie rozwiązanie pozwoli naszym klientom – właścicielom sklepów – budować ich konkurencyjność na polskim rynku detalicznym – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash. – Możliwe, że część osób stwierdzi, że to odpowiedź na niedziele niehandlowe, jednak sklepy abc są prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców i w większości decydowali się oni na otwieranie swoich sklepów w niedziele. Wielokrotnie to podkreślaliśmy, że małe niezależne sklepy są beneficjentem wprowadzonych zmian legislacyjnych. W przypadku wdrożenia usług kurierskich, chodzi tutaj o zupełnie nowe korzyści dla przedsiębiorców. Po pierwsze, obserwujemy wzrost liczby punktów handlowych, które oferują usługi kurierskie. Aktualnie świadczą je zarówno inne sieci franczyzowe, punkty prasowe czy stacje benzynowe. To zasługa przede wszystkim dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych tą usługą i coraz częściej o jej wprowadzenie dopytywali również nasi klienci. Po drugie, dla sklepów małoformatowych to szansa na zwiększenie liczby klientów, uzyskanie dodatkowej marży, czy w praktyce po prostu większą sprzedaż. Co ciekawe, badania pokazują, że współczynnik współkupowania wynosi przy tego typu usłudze ok. 30%. Oznacza to, że 3 na 10 konsumentów nadając lub odbierając paczkę w punkcie handlowym, zrobi przy tej okazji zakupy. Wszystkie te czynniki wpłynęły na naszą decyzję o wdrożeniu usługi „Moja Paczka” do sieci abc. Celem Grupy Eurocash jest wspieranie handlu niezależnego w Polsce i dostarczanie jego uczestnikom narzędzi i możliwości do konkurowania na tym rynku. Decyzja o tym, czy skorzystać z danego rozwiązania i poprawić konkurencyjność swojego sklepu poprzez zaoferowanie usług kurierskich lub pracę w  niedzielę, zarówno wcześniej jak i teraz, jest wyłącznie po stronie właściciela sklepu – dodaje Domański.

               
           

Usługi kurierskie w sklepach abc
Właściciele sklepów abc mogą wdrożyć usługę kurierską w swoich placówkach. To rozwiązanie pozwoli im m.in. na zwiększenie liczby klientów i większą sprzedaż, a konsumentom na odbieranie i wysyłanie paczek w dogodnej lokalizacji i porze. ...

Tylko od początku tego roku z największej w Polsce platformy e-learningowej poświęconej handlowi małoformatowemu – www.akademiaeurocash.com.pl – skorzystało 15 000 zarejestrowanych użytkowników. W tym czasie miała ona blisko 400 000 odsłon, a użytkownicy zalogowali się do niej aż 86 000 razy. Platforma umożliwia właścicielom sklepów i ich pracownikom dostęp do praktycznych kursów e-learningowych i kilkudziesięciu artykułów edukacyjnych poświęconych prowadzeniu sklepu. Podążając za najnowszymi trendami w e-edukacji, Akademia Umiejętności Eurocash uruchomiła własną telewizję internetową – AUE TV.

Działająca od 2010 roku Akademia Umiejętności Eurocash  jest największym w Polsce programem edukacyjno-szkoleniowym wspierającym polskie niezależne sklepy detaliczne zrzeszone w sieciach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash.

Na ofertę Akademii składają się 4 obszary działalności. Są to: praktyczne warsztaty szkoleniowe, coroczny Kongres Przedsiębiorców Polskiego Handlu, studia podyplomowe i kursy doszkalające prowadzone we współpracy ze Szkołą Główną Handlową (SGH) oraz nowoczesna platforma e-learningowa – www.akademiaeurocash.com.pl - w ramach której uruchomiona została teraz telewizja internetowa AUE TV.

– Żyjemy w epoce wszechobecnego obrazu i wideo, które uznawane jest za najbardziej angażujący typ treści wśród użytkowników Internetu mówi  Agata Wrzecionowska-Dzierba, menadżer Akademii Umiejętności Eurocash.Do tego mamy coraz mniej czasu i towarzyszy nam ciągły pośpiech. Te same zjawiska przenikają do procesu edukacji. Chcemy uczyć się dzisiaj przy pomocy Internetu, korzystać przy tym z różnorodnych materiałów wizualnych i przyswajać je w trybie ekspresowym. Stąd popularność określenia e-edukacja. Obserwując te trendy, zdecydowaliśmy się na uruchomienie telewizji internetowej AUE TV. ­Na naszym kanale telewizyjnym można obejrzeć kilkuminutowe e-szkolenia oraz praktyczne porady, które pomogą w krótkim czasie przyswoić jak najwięcej treści – dodaje Wrzecionowska-Dzierba.

Na AUE TV znaleźć można ponad 40 krótkich filmów szkoleniowych i instruktażowych, podzielonych na 3 obszary tematyczne: rozwojowe, specjalistyczne oraz dotyczące zarządzania kategoriami. Wśród propozycji filmów specjalistycznych znajdują się praktyczne poradniki wideo dotyczące m.in. zarządzania zapasem w sklepie, obliczania rentowności sklepu, dbałości o prawidłową ekspozycję lady chłodniczej czy obsługi trudnego klienta. Na kanale AUE TV znajdziemy także najciekawsze wystąpienia ekspertów z wrześniowego IV Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu, m.in. prezentację Jarosława Sokolnickiego z firmy Microsoft nt. konceptu „Detalista 4.0”, czyli wizji inteligentnego sklepu, który rozpoznaje konsumenta i potrafi wchodzić z nim w interakcję. A także wystąpienie Jacka Santorskiego nt. kształtowania cech przywódczych u lidera przyszłości.

Więcej o AUE TV można dowiedzieć się z krótkiego video: https://youtu.be/MCGLmQzylN4

               
                   

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber.

           

Akademia Umiejętności Eurocash ma swoją telewizję!
Tylko od początku tego roku z największej w Polsce platformy e-learningowej poświęconej handlowi małoformatowemu – www.akademiaeurocash.com.pl – skorzystało 15 000 zarejestrowanych użytkowników. W tym czasie miała ona...

Brak wyników wyszukiwania

Spróbuj wyszukać ponownie.