Inteligentna e-laska dla osób niewidomych i interaktywna gra fabularna dla hoteli – to właśnie te dwa pomysły na biznes zdobyły główne nagrody w konkursie „Generacja P – Herosi na Starcie”. Ich autorzy otrzymają po 25 tys. zł na rozwój własnych pomysłów. Konkurs został zorganizowany przez Grupę Eurocash, która już od 25 lat wspiera rozwój przedsiębiorczości, również wśród najmłodszych pokoleń Polaków.
Celem konkursu była promocja przedsiębiorczości i ułatwienie młodym ludziom do 26. roku życia startu własnego biznesu. Konkurs odbył się w dwóch kategoriach wiekowych: 16-19 i 20-26 lat. Żeby się do niego zgłosić, wystarczyły dobre chęci i pomysł na własną działalność. W kolejnych etapach uczestnicy konkursu brali udział w warsztatach i szkoleniach, w ramach których mogli rozwijać swoje projekty przy wsparciu doświadczonych ekspertów ze Startup Academy i mentorów z Grupy Eurocash. Dziesięć najlepszych projektów trafiło do finału.
– Jury miało trudne zadanie. Uczestnicy, którzy zgłosili się do naszego konkursu, mieli naprawdę świetne, innowacyjne pomysły. W ciągu miesiąca intensywnych prac na warsztatach i podczas szkoleń powstały na ich bazie solidne biznesplany, które uwzględniają rozbudowane strategie sprzedażowe i marketingowe. Praca z tak utalentowanymi, pełnymi entuzjazmu młodymi ludźmi była dla nas wszystkich bardzo pozytywnym doświadczeniem. Jestem pewien, że nie tylko oni od nas, ale także my od nich mogliśmy się sporo nauczyć. W końcu za innowacyjnymi projektami najczęściej stoją właśnie tacy kreatywni, nietuzinkowo myślący ludzie, a nie wielkie korporacje. Uczestnicy konkursu pokazali nam, że Polacy, bez względu na wiek, mają przedsiębiorczość w swoim DNA. – mówi Luis Amaral, Prezes Zarządu Grupy Eurocash i członek jury konkursowego.
Ostatecznie główna nagroda w młodszej kategorii została przyznana Mateuszowi Drabikowi za projekt Elan – inteligentnej, elektronicznej laski dla osób niewidomych. W starszej kategorii wiekowej wygrał zespół złożony z pięciu osób: Filipa Budnego, Michała Sawickiego, Mateusza Szustka, Piotra Juszkiewicza i Łukasza Kawki. Ich autorski projekt Magly pozwala przekształcić pobyt w hotelu w interaktywną rozgrywkę fabularną łączącą świat rzeczywisty z wirtualnym. Autorzy zwycięskich pomysłów otrzymają po 25 tys. zł na rozwój zaprezentowanych projektów.
Druga nagroda w młodszej kategorii wiekowej, w wysokości 10 tys. zł, trafiła do Maksymiliana Skicy i jego platformy ZamowSzambo.pl. Zespół Macieja Górskiego, Tymoteusza Uzarczyka, Ryszarda Zawiły, Pauliny Kucharczyk oraz Krystiana Fudali zdobył drugą nagrodę w grupie starszej za projekt UVGS.
Zamowszambo.pl to platforma agregująca oferty firm świadczących usługi wywozu nieczystości i asenizacyjne. Natomiast UVGS to urządzenie pozwalające na dezynfekcję produktów spożywczych na taśmach kas sklepowych, zanim trafią do rąk klienta.
Sześć pozostałych zespołów, które znalazły się w finale, otrzymały sesje rozwojowe prowadzone przez trenerów i coachów Akademii Umiejętności. Wartość nagrody to 1500 zł.
Więcej informacji o jubileuszowym konkursie „Herosi na Starcie” znajduje się na dedykowanej stronie internetowej: https://herosi.akademiaeurocash.com.pl/
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama.
Podobne artykuły