Artykuły dla zwierząt, a w szczególności karma dla psów i kotów, to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku FMCG. Konsumenci częściej odwiedzają sklepy spożywcze niż zoologiczne, dlatego w sklepach lokalnych warto zapewnić im dostęp do wartościowych produktów kategorii „pet food” w dobrej cenie. Jak przygotować ekspozycję asortymentu dla zwierząt? Podpowiadamy!
Rynek karmy dla zwierząt w Polsce wart jest już ok. 4 mld zł i stale rośnie – wzrost ten wynosi ok. 7 proc. rocznie[1]. W ostatnich latach, wraz ze wzrostem świadomości właścicieli czworonogów, rynek ten bardzo się zdywersyfikował i obecnie większość producentów oferuje szeroki wybór karm suchych i mokrych oraz przysmaków. Na znaczeniu zyskuje także segment karmy jakościowej. Wprowadzenie oferty produktów dla zwierząt w sklepie lokalnym to nie tylko ukłon w stronę Twoich klientów – to także szansa na zwiększenie obrotów placówki. Zamiast jechać do super- czy hipermarketu, klienci będą mogli znaleźć wszystkie potrzebne produkty w jednym miejscu – w Twoim sklepie.
Zwiększanie sprzedaży a produkty dla zwierząt
Wśród zwierząt domowych dominują psy i koty (jest ich już około 14 mln), dlatego zadbaj, aby oferta dla zwierząt w Twoim sklepie obejmowała szeroki wybór karm suchych i mokrych, a także przekąsek właśnie dla nich. W pobliżu na półce umieść także inne produkty dla czworonogów, takie jak: zabawki, smycze, obroże, szampony czy żwirek. Nie zapominaj także o artykułach takich jak obroże przeciw kleszczom i pchłom – klienci Twojego sklepu na pewno docenią to, że mają „pod ręką” produkty zwiększające bezpieczeństwo ich domowych przyjaciół.
Pamiętaj: przygotowując ekspozycję towaru zawsze należy pamiętać o tym, że najważniejszą zasadą jest jego widoczność. Im lepiej wyeksponowany na półce produkt, tym większa szansa, że klient po niego sięgnie.
Nowe rozwiązanie od Grupy Eurocash – Strefa z Pazurem: jest to gotowe rozwiązanie obejmujące zarówno atrakcyjne wizualnie materiały POSM (separatory i topery) tworzące strefę dla zwierząt, jak i rekomendacja ułożenia asortymentu na półce w ramach kategorii dla zwierząt. Dzięki niej łatwiej zarządzić asortymentem dla zwierząt i utrzymać porządek w sklepie. Na regale w logiczny sposób ułożone są produkty dla zwierząt, w tym przekąski i przysmaki, a najchętniej kupowane marki są specjalnie wyeksponowane. Rozwiązanie jest testowane w wybranych sklepach Delikatesów Centrum i ABC oraz halach Eurocash Cash&Carry.
Zwiększanie sprzedaży a produkty dla zwierząt – bogaty asortyment
Rynek karmy dla zwierząt nie tylko rośnie, ale także mocno się dywersyfikuje. Aktualne trendy w odżywianiu ludzi przeniesiono także na kategorię pożywienia dla zwierząt, stąd coraz większa popularność karm, gdzie ważny jest dobry skład, z wysoką zawartością produktów mięsnych, lecz bez dodatku konserwantów czy cukru. Coraz chętniej sięgamy po lepszy jakościowo asortyment, nawet jeśli wiązałoby się to z wyższą ceną, gdyż zdrowie i dobre samopoczucie naszych zwierząt jest coraz ważniejsze dla nas.
Pamiętaj: nie wszystkie produkty o dobrym składzie muszą być drogie! Przykładem jest TULA, marka własna Grupy Eurocash. To aż 17 rodzajów karmy suchej, mokrej i przysmaków dla psów i kotów z wysoką zawartością mięsa. Wysokiej jakości produkty w przystępnej cenie mają skład porównywalny z asortymentem dostępnym w sklepach zoologicznych. TULA została stworzona z myślą o mieszkańcach mniejszych miejscowości, aby ułatwić im dostęp do bogatej oferty jakościowych karm dla zwierząt. Więcej o marce przeczytasz tutaj: https://grupaeurocash.pl/blog/karmy-dla-zwierzat--segment-zyskujacy-na-znaczeniu
Ważne: Ty również możesz wprowadzić markę TULA do Twojego sklepu – jest ona dostępna dla wszystkich przedsiębiorców korzystających z hurtowni Eurocash, a także na platformie eurocash.pl.
Zwiększanie sprzedaży a produkty dla zwierząt – najmniejsi przyjaciele człowieka
Chociaż psy i koty to najpopularniejsze zwierzęta domowe, w polskich domach mieszkają też m.in.: chomiki, świnki morskie czy różne gatunki ptaków. Niestety, produkty dla tych zwierzaków – karma, przysmaki czy ściółka do klatek – są dużo trudniej dostępne niż te dla psów i kotów. Znajdziemy je w sklepach zoologicznych albo w hiper- lub supermarketach, głównie w dużych miastach. W mniejszych miejscowościach dostęp do takich produktów może stanowić jednak problem. Warto zaopatrzyć swój sklep w podstawową karmę i ściółkę dla najmniejszych zwierząt. Produkty te znajdziesz na platformie eurocash.pl Market.
Zwierzęta to dla wielu osób pełnoprawni członkowie rodzin i najlepsi przyjaciele, dlatego poszukują dla nich produktów wysokiej jakości, jednak wciąż istotnym czynnikiem wyboru pozostaje cena. Zapewnienie swoim klientom dostępu do szerokiej oferty produktów dla zwierząt (także tych najmniejszych) to ukłon w ich stronę i na pewno zostanie przez nich doceniony. Jako Właściciel sklepu postaraj się jak najlepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów i zapewnić im wszystkie potrzebne produkty w jednym miejscu. Twoi klienci poczują się zaopiekowani i będą chętniej wracać do Twojego sklepu. Dlatego warto porozmawiać z klientami i dowiedzieć się, czego potrzebują, a następnie uzupełnić asortyment swojego sklepu.
[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/rynek-karmy-dla-zwierzat-wciaz-rosnie-duze-zwyzki-notuje-segment-premium
Podobne artykuły