Czworonożny klient Twojego sklepu, czyli ekspozycja asortymentu dla zwierząt

Czworonożny klient Twojego sklepu, czyli ekspozycja asortymentu dla zwierząt

Artykuły dla zwierząt, a w szczególności karma dla psów i kotów, to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku FMCG. Konsumenci częściej odwiedzają sklepy spożywcze niż zoologiczne, dlatego w sklepach lokalnych warto zapewnić im dostęp do wartościowych produktów kategorii „pet food” w dobrej cenie. Jak przygotować ekspozycję asortymentu dla zwierząt? Podpowiadamy!

Rynek karmy dla zwierząt w Polsce wart jest już ok. 4 mld zł i stale rośnie – wzrost ten wynosi ok. 7 proc. rocznie[1]. W ostatnich latach, wraz ze wzrostem świadomości właścicieli czworonogów, rynek ten bardzo się zdywersyfikował i obecnie większość producentów oferuje szeroki wybór karm suchych i mokrych oraz przysmaków. Na znaczeniu zyskuje także segment karmy jakościowej. Wprowadzenie oferty produktów dla zwierząt w sklepie lokalnym to nie tylko ukłon w stronę Twoich klientów – to także szansa na zwiększenie obrotów placówki. Zamiast jechać do super- czy hipermarketu, klienci będą mogli znaleźć wszystkie potrzebne produkty w jednym miejscu – w Twoim sklepie.

Zwiększanie sprzedaży a produkty dla zwierząt

Wśród zwierząt domowych dominują psy i koty (jest ich już około 14 mln), dlatego zadbaj, aby oferta dla zwierząt w Twoim sklepie obejmowała szeroki wybór karm suchych i mokrych, a także przekąsek właśnie dla nich. W pobliżu na półce umieść także inne produkty dla czworonogów, takie jak: zabawki, smycze, obroże, szampony czy żwirek. Nie zapominaj także o artykułach takich jak obroże przeciw kleszczom i pchłom – klienci Twojego sklepu na pewno docenią to, że mają „pod ręką” produkty zwiększające bezpieczeństwo ich domowych przyjaciół.

Pamiętaj: przygotowując ekspozycję towaru zawsze należy pamiętać o tym, że najważniejszą zasadą jest jego widoczność. Im lepiej wyeksponowany na półce produkt, tym większa szansa, że klient po niego sięgnie.

Nowe rozwiązanie od Grupy Eurocash – Strefa z Pazurem: jest to gotowe rozwiązanie obejmujące zarówno atrakcyjne wizualnie materiały POSM (separatory i topery) tworzące strefę dla zwierząt, jak i rekomendacja ułożenia asortymentu na półce w ramach kategorii dla zwierząt. Dzięki niej łatwiej zarządzić asortymentem dla zwierząt i utrzymać porządek w sklepie. Na regale w logiczny sposób ułożone są produkty dla zwierząt, w tym przekąski i przysmaki, a najchętniej kupowane marki są specjalnie wyeksponowane. Rozwiązanie jest testowane w wybranych sklepach Delikatesów Centrum i ABC oraz halach Eurocash Cash&Carry.

 

Zwiększanie sprzedaży a produkty dla zwierząt – bogaty asortyment

Rynek karmy dla zwierząt nie tylko rośnie, ale także mocno się dywersyfikuje. Aktualne trendy w odżywianiu ludzi przeniesiono także na kategorię pożywienia dla zwierząt, stąd coraz większa popularność karm, gdzie ważny jest dobry skład, z wysoką zawartością produktów mięsnych, lecz bez dodatku konserwantów czy cukru. Coraz chętniej sięgamy po lepszy jakościowo asortyment, nawet jeśli wiązałoby się to z wyższą ceną, gdyż zdrowie i dobre samopoczucie naszych zwierząt jest coraz ważniejsze dla nas.

Pamiętaj:  nie wszystkie produkty o dobrym składzie muszą być drogie! Przykładem jest TULA, marka własna Grupy Eurocash. To aż 17 rodzajów karmy suchej, mokrej i przysmaków dla psów i kotów z wysoką zawartością mięsa. Wysokiej jakości produkty w przystępnej cenie mają skład porównywalny z asortymentem dostępnym w sklepach zoologicznych. TULA została stworzona z myślą o mieszkańcach mniejszych miejscowości, aby ułatwić im dostęp do bogatej oferty jakościowych karm dla zwierząt. Więcej o marce przeczytasz tutaj: https://grupaeurocash.pl/blog/karmy-dla-zwierzat--segment-zyskujacy-na-znaczeniu

Ważne: Ty również możesz wprowadzić markę TULA do Twojego sklepu – jest ona dostępna dla wszystkich przedsiębiorców korzystających z hurtowni Eurocash, a także na platformie eurocash.pl.  

Zwiększanie sprzedaży a produkty dla zwierząt – najmniejsi przyjaciele człowieka

Chociaż psy i koty to najpopularniejsze zwierzęta domowe, w polskich domach mieszkają też m.in.: chomiki, świnki morskie czy różne gatunki ptaków. Niestety, produkty dla tych zwierzaków – karma, przysmaki czy ściółka do klatek – są dużo trudniej dostępne niż te dla psów i kotów. Znajdziemy je w sklepach zoologicznych albo w hiper- lub supermarketach, głównie w dużych miastach. W mniejszych miejscowościach dostęp do takich produktów może stanowić jednak problem. Warto zaopatrzyć swój sklep w podstawową karmę i ściółkę dla najmniejszych zwierząt. Produkty te znajdziesz na platformie eurocash.pl Market.

Zwierzęta to dla wielu osób pełnoprawni członkowie rodzin i najlepsi przyjaciele, dlatego poszukują dla nich produktów wysokiej jakości, jednak wciąż istotnym czynnikiem wyboru pozostaje cena. Zapewnienie swoim klientom dostępu do szerokiej oferty produktów dla zwierząt (także tych najmniejszych) to ukłon w ich stronę i na pewno zostanie przez nich doceniony. Jako Właściciel sklepu postaraj się jak najlepiej odpowiadać na potrzeby swoich klientów i zapewnić im wszystkie potrzebne produkty w jednym miejscu. Twoi klienci poczują się zaopiekowani i będą chętniej wracać do Twojego sklepu. Dlatego warto porozmawiać z klientami i dowiedzieć się, czego potrzebują, a następnie uzupełnić asortyment swojego sklepu.


[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/rynek-karmy-dla-zwierzat-wciaz-rosnie-duze-zwyzki-notuje-segment-premium

Bliskość i lokalność zawsze w cenie – o sile stacjonarnego handlu w cyfrowych czasach
Bliskość i lokalność zawsze w cenie – o sile stacjonarnego handlu w cyfrowych czasach
10-06-2021

Pomimo, że – m.in. w efekcie epidemii – kategoria tzw. „e-grocery” dynamicznie się rozwija, handel stacjonarny wciąż stanowi podstawę codziennych zakupów spożywczych Polaków. Nawet dla najmłodszych konsumentów to, co dają zakupy w lokalnym sklepie – osobisty kontakt ze sprzedawcą, bliskość i wygoda...

Czytaj więcej →
Top 5 innowacji w handlu, czyli jak dostosować swój sklep do potrzeb współczesnego konsumenta
Top 5 innowacji w handlu, czyli jak dostosować swój sklep do potrzeb współczesnego konsumenta
30-09-2019

Od lat prowadzisz swój biznes i pewnie nie raz zadawałeś sobie pytanie: co jeszcze mogę zrobić, aby pozyskać nowych klientów? Twój sklep znajduje się blisko ich domu, szkoły, miejsca pracy. Zazwyczaj posiada asortyment, który zaspokaja ich podstawowe potrzeby. Współczesny konsument jest bardziej...

Czytaj więcej →
Samoregulacja franczyzy. Co się zmieni po Kodeksie Dobrych Praktyk?
Samoregulacja franczyzy. Co się zmieni po Kodeksie Dobrych Praktyk?
15-03-2021

Aktualnie stosunki między franczyzodawcą a franczyzobiorcą reguluje kodeks cywilny oraz właściwe umowy. Do narzędzi samoregulacji dołącza właśnie Kodeks Dobrych Praktyk, który powstał na drodze dialogu wszystkich zainteresowanych stron.  Kodeks ma za zadanie promować najlepsze standardy działania mo...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl