Karmy dla zwierząt – segment zyskujący na znaczeniu

Karmy dla zwierząt – segment zyskujący na znaczeniu

Liczba zwierząt domowych w Polsce znacznie zwiększyła się w czasie epidemii. Polacy poczuli, że obecność pupila w domu przynosi dużo radości dla całej rodziny. Wraz ze zmianami w naszym stylu życia i podejściu do zwierząt, mocno rozwija się rynek karm dla psów i kotów. Konsumenci przywiązują coraz większą wagę do odpowiednio zbilansowanej diety swoich zwierząt. Oznacza to, że w sklepie będą szukać wysokiej jakości pożywienia dla psa czy kota. Jak zatem powinno się skomponować asortyment dla zwierząt w sklepie, by cieszył się on popularnością i dobrze się sprzedawał?  

Karmy dla zwierząt – dynamiczny rozwój kategorii FMCG

Według danych Nielsena rynek karm dla zwierząt w Polsce wart jest niemal 3 mld zł i stale rośnie. Sprzedaż karmy dla psów rozkłada się na karmę mokrą (45 %) i suchą (32 %), podczas gdy w kategorii jedzenia dla kotów zdecydowanie przeważa karma mokra, czyli puszki i saszetki (70 %), zaś sucha stanowi 24 %. Co ciekawe, Polacy wolą oszczędzać na sobie niż na swoich zwierzętach, dlatego epidemia koronawirusa nie zaszkodziła rynkowi produktów przeznaczonych do żywienia zwierząt.

Karmy dla zwierząt najchętniej kupowane są w hipermarketach, jednakże wzrost zysków odnotowują również sklepy lokalne. W 2020 roku mogły pochwalić się 4,5 % wzrostem sprzedaży produktów z tej kategorii. Trend rynkowy na kolejne lata pokazuje intensywny wzrost kategorii produktów do żywienia zwierząt o 45 % do 2025 roku. To sprawi, że będzie ona w top 10 najchętniej kupowanych produktów FMCG. Warto zauważyć, że liderem w tej kategorii są obecnie marki własne – mają już 41 % udziału wartościowego w rynku .

Rozwój segmentu wynika przede wszystkim z rosnącej populacji zwierząt domowych w Polsce, ale także z postępującego poziomu edukacji ich właścicieli. Coraz częściej Polacy traktują swoje psy i koty jak członków rodziny i przyjaciół. Chcą dbać o ich zdrowie i dobre samopoczucie, dlatego są otwarci na pojawiające się nowości – nowe trendy i linie produktowe wiodących marek. Dlatego warto zadbać o szeroką ofertę żywności dla zwierząt w swoim sklepie.

TULA  –  z myślą o Twoich klientach i ich pupilach

Nowa marka TULA oferuje gamę mokrych i suchych karm o dobrym, mięsnym składzie. W asortymencie TULI znajdują się karmy z kurczakiem, indykiem, jagnięciną, wołowiną i łososiem. Jest to karma pełnoporcjowa, czyli taka, która zawiera wszystkie niezbędne składniki odżywcze, w odpowiednich ilościach i proporcjach. Saszetki dla kota i psa mają w składzie między innymi inulinę – prebiotyk, który wspomaga układ pokarmowy zwierząt. Natomiast karma sucha zawiera witaminę D3 dla mocnych kości i zdrowych zębów oraz witaminę E, która wspiera układ odpornościowy.

Za pomocą marki TULA Grupa chce dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, także tych z mniejszych miejscowości, oferując im produkt o dobrej jakości, w przystępnej cenie. Asortyment TULI dostępny będzie w hurtowniach Eurocash Cash&Carry, na platformie Eurocash.pl oraz w wybranych sklepach współpracujących z Grupą już od 21 lutego.

Więcej informacji na stronie:  market.eurocash.pl oraz na tula.com.pl.

 

 

Jaki był ten rok dla handlu? Podsumujmy 2022 r.
Jaki był ten rok dla handlu? Podsumujmy 2022 r.
04-01-2023

Styczeń to dobry moment, aby podsumować miniony rok i zastanowić się, co może przynieść ten nadchodzący. Z jakimi wyzwaniami przyszło zmierzyć się przedsiębiorcom? Jak zmieniły się zachowania konsumenckie? Jakie produkty zyskały na popularności? Zobacz nasze podsumowanie 2022 r. w handlu. W 2022...

Czytaj więcej →
Nowy Rok, nowe podatki. O czym powinni pamiętać Przedsiębiorcy?
Nowy Rok, nowe podatki. O czym powinni pamiętać Przedsiębiorcy?
27-01-2021

Wraz z początkiem roku 2021, w życie weszły zmiany dotyczące stawek i sposobów naliczania podatków. Zmiany te w największym stopniu dotyczą przedsiębiorstw handlowych – także tych małych i średnich. Które ze zmian są korzystne, a które będą stanowić dodatkowe trudności? Jak wpłynie to na prowadzenie...

Czytaj więcej →
Jak przygotować sklep na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia?  Praktyczne wskazówki
Jak przygotować sklep na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia? Praktyczne wskazówki
05-12-2022

Branża handlu zastanawia się, jak będą wyglądały tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. Rosnąca inflacja, a wraz z nią wzrost cen energii, produktów spożywczych i usług coraz mocniej wpływają bowiem na decyzje zakupowe Polaków. Czynniki te decydują o starannym planowaniu domowych budżetów i poszukiwan...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl