06-04-2023

6/4/2023

Przygotuj siebie i swój sklep na wiosnę!

Za oknami coraz cieplej – a to oznacza, że już za chwilę Polacy będą spędzać czas na swoich ulubionych wiosennych aktywnościach. Rozpoczynamy sezon na grille, pikniki, prace w ogrodzie i rowerowe wycieczki. Jeśli jesteś właścicielem sklepu pamiętaj, aby zadbać o podstawowy asortyment w kategorii dom i ogród oraz uzupełnić ofertę produktową o wiosenne bestsellery.

Wielkanocne zakupy

Jednym z podstawowych elementów napędzających wiosenną sprzedaż są święta Wielkanocne. Polacy nie tylko przygotowują wystawne śniadania i obiady, ale coraz częściej dają sobie słodkie upominki.

Producenci żywności poza cukrowymi barankami czy zestawami do świątecznych koszyczków przygotowują także specjalne wielkanocne etykiety na produkty dostępne cały rok. Zebranie ich w jednym miejscu w sklepie ułatwi konsumentom zrobienie zakupów, a umieszczenie części oferty przy kasach może wpłynąć na zakupy impulsowe.

Przed świętami wzrasta także sprzedaż majonezów, warzyw, jajek, bakalii, olejów, składników do ciast oraz ćwikły i chrzanu. Wielkanoc poprzedza okres Wielkiego Postu. Religijni konsumenci zmienią więc swój koszyk zakupowy i zamiast mięs czerwonych czy drobiu będą chętniej sięgać po ryby, w tym konserwy rybne.

Warto zadbać o odpowiednią ekspozycję produktów wielkanocnych – świąteczne motywy w witrynach sklepu lub na materiałach promocyjnych przyciągną wzrok twoich klientów. Bazie, rośliny, kolorowe palemki czy pisanki umilą przestrzeń i zakupy oraz wyróżnią okazjonalne wystawki i półki. Okolicznościowa ekspozycja pełni jednak nie tylko funkcje marketingowe. Baranki i pisanki przypominają klientom, że trzeba zacząć myśleć o przygotowaniach do świąt, które poprzedzają domowe porządki.

Porządek w domu i ogrodzie

Dłuższe i cieplejsze dni, Święta Wielkanocne i weekend majowy korzystnie wpływają na wewnętrzną motywację, by zadbać o przestrzeń wokół siebie. Obserwujemy wśród konsumentów znaczne zainteresowanie kategorią dom i ogród – a to często wymaga od właścicieli sklepów rozszerzenia swojej oferty o nowe produkty.

Wyposażając punkt sprzedażowy w niezbędną chemię i akcesoria do sprzątania z pewnością zostaniemy docenieni wśród klientów.

Jakie produkty umieścić w swojej ofercie?

  • Rękawice robocze – ten asortyment nie zajmuje dużo miejsca na półce sklepowej, a jest podstawowym atrybutem każdej pracy na zewnątrz i pomocą przy zmywaniu.
  • Miotły, szczotki, grabie – niezbędnik każdego gospodarstwa domowego. Im szersza oferta końcówek do drewnianych kijów, tym większy sukces sprzedażowy.
  • Odżywki i nawozy do roślin – coraz częściej producenci przygotowują odżywki w małych pojemnościach, nadających się na ekspozycję przykasową. Każda roślina potrzebuje bomby witaminowej po zimie. Polacy pokochali prace w ogródkach działkowych i chętnie zazieleniają swoje balkony i mieszkania.
  • Środki na szkodniki/komary – niejeden konsument doceni takie zaopatrzenie, walcząc z mrówkami lub komarami. Ofertę możesz poszerzyć o świece do ogrodu, moskitiery czy produkty zwalczające nieznośne muszki owocówki.
  • Chemia gospodarcza – środki pomagające w myciu okien, płyny do zmywania naczyń, produkty pomagające czyścić grille, a nawet… szampony samochodowe – sprzedaż wszystkich tych kategorii wzrasta razem z temperaturą za oknem. Konsumenci docenią dostępność produktów hipoalergicznych lub ekologicznych.
  • Akcesoria na pikniki i grille – zestawy talerzy lub sztućców, papierowe ręczniki i serwetki, słomki i kubeczki to niezbędne wyposażenie sklepu wiosną.

Wiosna to łaskawy okres dla handlu

Dłuższe, słoneczne dni zachęcają do spędzania czasu na dworze, najlepiej z lodami lub napojem w ręku. Klienci chętniej odwiedzają sklepy i podejmują impulsowe decyzje, by poprawić sobie humor przekąską. Pamiętaj, by zawsze mogli znaleźć w twoim asortymencie słodzone picie czy ulubione lody. Zastanów się, czy inwestycja w nową lodówkę lub chłodziarkę nie będzie dobrym posunięciem biznesowym. Ofertę możesz poszerzyć także o wyposażenie apteczki czy leki OTC – każdemu może przytrafić się otarcie na rowerowej przejażdżce czy udar słoneczny. Plastry i chusteczki higieniczne są w takich przypadkach na wagę złota!

Wzmożony ruch może jednak powodować dłuższe kolejki. Zadbaj nie tylko o swoich klientów, ale także pracowników – szczególnie w okresie przedświątecznym będą potrzebowali dodatkowego wsparcia i motywacji, np. w formie dodatkowych osób na zmianie.

Podobne artykuły