13-04-2023

13/4/2023

Odbierz paczkę, opłać rachunki – dodatkowe usługi w Twoim sklepie

Coraz częściej sklepy zapewniają konsumentom dodatkowe usługi, szanując ich czas i wygodę. Twoi klienci na pewno docenią możliwość załatwienia kilku spraw przy okazji robienia zakupów. Przykładowo, dzięki terminalowi płatniczemu mogą opłacić rachunki, odebrać paczkę albo pobrać potrzebną gotówkę. Dodatkowe usługi to zadowoleni klienci i większa sprzedaż dla Twojego sklepu. Sprawdź, co warto zaoferować!

Wygodne opłacanie rachunków

Umożliwienie klientom opłacenia rachunków w Twoim sklepie oszczędzi im nie tylko czas – nie będą musieli specjalnie iść na pocztę ani pokrywać drobnych kwot, które są standardowo pobierane za przelewy w okienku bankowym. Aby opłacić energię elektryczną, gaz czy usługi telekomunikacyjne, klient powinien posiadać wydruk rachunku z kodem kreskowym, który będzie można zeskanować za pomocą czytnika zintegrowanego z kasą. Jako potwierdzenie opłaty klient otrzymuje paragon. To wygodny sposób załatwienia comiesięcznych opłat przy okazji robienia zakupów.

Szybka wypłata gotówki

Nie tylko w mniejszych miejscowościach, ale także na wielu nowych osiedlach brakuje bankomatów. Dlatego możliwość wypłaty gotówki w sklepie docenią szczególnie starsi klienci, nie tak zaawansowani w nowych technologiach. Usługa cashback pozwala wypłacać gotówkę ze sklepowej kasy przy płaceniu kartą płatniczą za zakupy. Dużym udogodnieniem jest też to, że można wypłacić dowolną, nawet drobną kwotę, a nie tak jak w bankomacie, w których przy wypłatach poniżej pewnej wartości pobierana jest przez bank prowizja.

Odbieranie i nadawanie paczek

Posiadając tę usługę w swoim sklepie, oszczędzisz klientom stresu w oczekiwaniu na kuriera w domu. Jak pokazuje raport „Polish CEP Report 2022”[1] już blisko co piąty Polak wszystkie produkty poza spożywczymi kupuje w sklepach internetowych, a ponad 37 proc. wysyłek dostarczanych jest do punktów obsługi paczek. Twój sklep może być jednym z nich! Dla klientów to ogromna wygoda, bo swoją przesyłkę mogą odebrać na spokojnie zazwyczaj w ciągu 48h, a przy okazji zrobić jeszcze zakupy.  

Możesz również zastanowić się nad zamontowaniem automatu paczkowego na terenie swojego sklepu – więcej o tym przeczytasz w naszym artykule: Automat paczkowy przy sklepie - czy warto go mieć?

Nie tylko gry losowe, loterie i zdrapki

Ten rodzaj rozrywki nadal cieszy się dużym zainteresowaniem, szczególnie przed kumulacją Lotto. Twój sklep może jednak pójść o krok dalej i zaoferować klientom doładowanie konta na platformach do gier online czy zakup dostępu do platform streamingowych. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że klient kupuje kartę ze specjalnym kodem, który umożliwia opłacenie subskrypcji, a cała transakcja nie wymaga podawania danych jego karty płatniczej. Ta oferta może być korzystna zarówno dla młodszych konsumentów, korzystających z gier online, jak i dla starszych, którzy chcą mieć dostęp do programów online, ale mogą mieć trudność z ich zamówieniem w Internecie.

Coś ciepłego na drogę

Od kilku lat nawet w małych, osiedlowych sklepach można dostać gorącą kawę, podgrzanego rogalika czy hot-doga. Warto zainwestować w takie wyposażenie sklepu szczególnie, jeśli wśród Twoich klientów jest wiele osób pracujących lub studentów. Robienie tego typu zakupów w drodze do pracy lub podczas powrotu do domu to duże udogodnienie, a przy okazji klient może kupić coś jeszcze.

Wiosna sprzyja wprowadzaniu nowych rozwiązań i odświeżeniu oferty. Jeśli w Twoim sklepie brakuje którejś z tych dodatkowych usług, to dobry moment, by zastanowić się nad jej wprowadzeniem, a w efekcie zyskać jeszcze więcej zadowolonych klientów. Warto również zweryfikować, co ma, a czego nie ma konkurencja, aby jak najlepiej wyróżnić swoją placówkę.

[1] Źródło: https://infowire.pl/generic/release/772257/wartosc-rynku-przesylek-kep-w-polsce-przekroczyla-17-miliardow-zlotych-a-eksperci-prognozuja-jego-dalszy-dwucyfrowy-wzrost

Podobne artykuły