Handel jesienią. Podpowiadamy, jak rozgrzać sprzedaż, kiedy za oknem chłodniej

Handel jesienią. Podpowiadamy, jak rozgrzać sprzedaż, kiedy za oknem chłodniej

Jesienią, wraz z pogodą, zmieniają się smaki konsumentów. Rzadziej sięgają po lody i wody smakowe, za to częściej po czekoladę, korzenne przyprawy i… dania instant. W tym materiale dowiesz się, na jakie produkty warto postawić, uzupełniając jesienny asortyment i jak je eksponować w chłodniejsze miesiące!

Niższe temperatury, deszcz i pochmurne niebo robią z konsumentów domatorów. Kto nie lubi w listopadzie usiąść na kanapie z kubkiem gorącego napoju i okryć się kocem? Wybiera sałatkę zamiast zupy dyniowej? Albo potrafi przetrwać tydzień bez chusteczek higienicznych? Wraz z preferencjami i stylem życia zmieniają się nawyki zakupowe Polaków. A to powinno znaleźć odzwierciedlenie na sklepowych półkach.

Co się sprzedaje jesienią?

Różnego rodzaju herbaty, smakowe syropy, kawy, mocniejsze alkohole to napoje dużo chętniej kupowane właśnie o tej porze roku. Większym zainteresowaniem cieszą się też słodycze, szczególnie czekolada. Mniej chętnie sięgamy za to po zimne napoje gazowane i niegazowane, w tym wody mineralne oraz lody. Jesienią można spokojnie ograniczyć ich zapas, a zyskaną w ten sposób przestrzeń przeznaczyć na produkty mrożone, takie jak: warzywa, dania gotowe czy ryby, a także przetwory i dania gotowe: pierogi, naleśniki i zupy instant. Kiedy spada temperatura na dworze, konsumenci częściej sięgają po produkty mięsne, choć ostatnio silnym trendem jest wegetarianizm/weganizm – warto więc zadbać też o ich roślinne zamienniki.

Kiszonki i marynaty wracają do łask

To jedna strona medalu, bo po drugiej znajduje się trend robienia własnych, domowych specjałów: dżemów, kiszonek, marynat i nalewek. Z danych opublikowanych w tym miesiącu przez aplikację do tworzenia list zakupowych (Dane Listonic) [1] wynika, że w stosunku do lat poprzednich tej jesieni istotnie wzrosło zainteresowanie żelfiksami, octem i spirytusem oraz miksami przypraw do kiszonek. Jeśli szukasz pomysłu na promocyjną wyspę z sezonową ekspozycją, to mogą się na niej znaleźć właśnie one!

Także herbaty wyeksponowane w towarzystwie syropu malinowego, miodu, cytryn, pomarańczy i zestawu przypraw: cynamonu, imbiru, goździków i kurkumy, udekorowane kolorowymi liśćmi, ładną filiżanką i kasztanami na pewno zwrócą uwagę konsumentów. Zainteresowaniem będą też cieszyć się zestawy produktów do grzańca w promocyjnych cenach, a także składniki potrzebne do przygotowania gorącej czekolady z dodatkami. Zaaranżowane na wystawie z ciepłym pledem, książką i ozdobami w jesiennych kolorach, mogą pozytywnie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów sklepu.

Odporność… i jej brak

Jesienna aura wpływa również na wybory w obrębie kategorii produktów higienicznych czy witamin i suplementów diety. Powinny być one łatwo dostępne, by klienci mogli je wygodnie znaleźć. Zestawione z witaminowymi szotami, cytrusami, herbatami o egzotycznych smakach – z pewnością przydadzą się konsumentom.

Do aranżacji warto wykorzystać wszystko, co kojarzy nam się z pozytywną stroną jesieni – kolorami, rozgrzewającą energią i ciepłym domowym zaciszem!

Ważne jesienne okazje

Jesień to pora przejściowa między miesiącami wakacyjnymi a świętami Bożego Narodzenia. Jednak dobrze dobrany i odpowiednio wyeksponowany asortyment pozwala na utrzymanie obrotów i regularne zakupy klientów. Poza stałym asortymentem dopasowanym do sezonu, na pewno docenią oni także przypominanie o ważnych, jesiennych okazjach: jak chociażby Halloween czy Dzień Wszystkich Świętych. Tematycznie zaaranżowana przestrzeń w sklepie, gdzie w jednym miejscu można kupić wszystko, czego potrzeba podczas wizyty na cmentarzu, np. znicze, zapałki, ozdoby, na pewno zostanie doceniona. A amatorów „strasznej” zabawy w halloweenową noc na pewno ucieszą różne drobne słodycze i dekoracje do domu, ciekawie zaaranżowane w towarzystwie dyń i świec. 

A co okaże się jesiennym hitem w Twoim sklepie?

 


[1] https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/polacy-kupuja-wiecej-octu-i-przypraw-do-kiszenia,102714.html

 

Jak zdobyć lojalnego konsumenta? Poznaj siłę programów lojalnościowych
Jak zdobyć lojalnego konsumenta? Poznaj siłę programów lojalnościowych
23-12-2019

Rynek, widziany okiem konsumenta to setki tysięcy zakupowych ofert. Ich atrakcyjność zależy od wielu czynników, choćby od mody, potrzeb, cen i przyzwyczajeń. Jednocześnie, jak podkreślają specjaliści od marketingu, wierność danej marce czy przywiązanie do określonych produktów, nie należą do wartośc...

Czytaj więcej →
Food waste w pytaniach i odpowiedziach cz. 2: Jak wygląda współpraca z organizacją pozarządową na co dzień?
Food waste w pytaniach i odpowiedziach cz. 2: Jak wygląda współpraca z organizacją pozarządową na co dzień?
08-11-2022

Zgodnie z Ustawą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności właściciele sklepów zobligowani są do nieodpłatnego przekazywania niesprzedanej żywności organizacjom pozarządowym w ciągu całego roku. W jaki sposób w powinna przebiegać taka współpraca? Wyjaśniamy. Tekst powstał na podstawie materiałów z k...

Czytaj więcej →
Najważniejsze zasady ekspozycji warzyw i owoców w Twoim sklepie, czyli jak zachęcić klientów do zakupów
Najważniejsze zasady ekspozycji warzyw i owoców w Twoim sklepie, czyli jak zachęcić klientów do zakupów
07-06-2022

Stoisko ze świeżymi warzywami i owocami to ważna część sklepu spożywczego – szczególnie w okresie letnim. Konsumenci poszukują dobrej jakości asortymentu od lokalnych dostawców. Odpowiednia ekspozycja tych produktów to gwarancja wysokiej sprzedaży. Dowiedz się, jak przygotować swój sklep do rozpoczy...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl