10-05-2023

10/5/2023

Dzień Dziecka – ulubiony dzień w roku Twoich najmłodszych klientów. Przygotuj swój sklep!

Dzień Dziecka – podczas gdy najmłodsi nie mogą doczekać się tego święta, rodzice i dziadkowie intensywnie poszukują wyjątkowych prezentów dla swoich pociech. 1 czerwca to data szczególna także w kalendarzu działań marketingowych właściciela sklepu. Podpowiadamy, jak uatrakcyjnić z tej okazji ofertę i skutecznie dotrzeć do klientów. Według Google Trends pierwsze poszukiwania prezentów z tej okazji są wpisywane w wyszukiwarkę już z początkiem maja[1], dlatego warto przygotować swój sklep już dziś. Oto 5 podpowiedzi, w jaki sposób najlepiej to zrobić!

1. Konkurs w mediach społecznościowych

Dzień Dziecka to świetna okazja, by przygotować dla najmłodszych konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. W dobie popularności mediów społecznościowych warto wykorzystać do tego kanały takie jak Facebook i Instagram, by zakomunikować inicjatywę. Przykuwająca uwagę kampania konkursowa z chwytającym hasłem i wizualną oprawą odniesie sukces, jeśli z odpowiednim wyprzedzeniem zaczniesz informować o akcji. Konsumenci uwielbiają konkursy, a te dla najmłodszych dają szerokie pole do popisu – tematem zabawy możesz uczynić motywy przewodnie z bajek, dziecięcych muzycznych idoli czy zadania kreatywne, np. plastyczne. Pamiętaj, żeby przygotować nagrody, po odbiór których zaprosisz dzieci z rodzicami do swojego sklepu.

2. Nie tylko słodkie promocje

Dzień Dziecka od lat wiąże się ze wzmożonym zainteresowaniem czekoladami, lizakami czy żelkami w tygodniu poprzedzającym święto najmłodszych[2]. Warto wprowadzić z tej okazji dedykowaną ofertę dla najmłodszych i specjalnie wyróżnić ją w sklepie. Choć wielu rodziców stara się mieć pod kontrolą ilość spożywanych przez dzieci słodyczy, to z okazji święta swoich pociech są skłonni zrezygnować z domowych zasad obowiązujących na co dzień w tej kwestii.

Słodkości jednak nie dla wszystkich są pierwszy wyborem na Dzień Dziecka – coraz więcej rodziców poszukuje zdrowych alternatyw. Oprócz tego, że warto urozmaicić swoją ofertę o zdrowsze słodycze (więcej o tym pisaliśmy tutaj), dobrym pomysłem może być także wyeksponowanie innych produktów dla dzieci: książeczek, kart do gry, gier planszowych czy maskotek. Nawet jeśli nie posiadasz ich w swojej ofercie na stałe, Dzień Dziecka to świetna okazja, żeby czasowo poszerzyć asortyment. Aby zachęcić dorosłych do zakupu tego typu produktów dla swoich pociech, możesz objąć je specjalną promocją albo do każdego zakupu dołączać drobny gratis, który rodzice także będą mogli wręczyć dzieciom (np. naklejki).

3. Specjalna akcja dla klientów

Wręczanie kolorowych gadżetów i drobnych upominków w sklepie to dodatkowe wsparcie sprzedaży z okazji święta najmłodszych. Nie zapominaj jednak, że nie tylko wartość koszyków zakupowych się liczy – jako właściciel sklepu, powinieneś dbać o dobre relacje z klientami. W efekcie i tak przełożą się one na większą sprzedaż.

Przykładem zaangażowania w życie lokalnej społeczności może być współpraca z pobliską placówką przedszkolną lub lokalnymi stowarzyszeniami przy okazji festynu z okazji Dnia Dziecka, jeśli takie wydarzenie jest organizowane. Wówczas nie musisz ograniczać się tylko do podarowania gadżetów – możesz np. zorganizować także akcję malowania buziek czy konkurencję sportową z nagrodami. To świetna okazja do promocji sklepu wśród okolicznych mieszkańców.

4. Dobra zabawa w Twoim sklepie

Jeśli w Twojej okolicy nie jest planowane żadne wydarzenie z okazji Dnia Dziecka, możesz sam je zorganizować na mniejszą skalę. Wystarczy, że przygotujesz dla najmłodszych kilka atrakcji w obrębie swojej placówki.

Jeśli dysponujesz parkingiem lub Twój sklep znajduje się w dogodnej lokalizacji (np. blisko szkoły czy domu kultury), na własną rękę lub we współpracy z wybranym podmiotem zorganizuj zabawy plenerowe dla najmłodszych. Takie atrakcje jak np. dmuchane trampoliny, tor przeszkód z nagrodami czy stanowisko z watą cukrową z pewnością przyciągną dzieci i ich rodziców. Przy okazji skłonią ich do zakupów w Twoim sklepie.

5. Loteria fantowa

Ciekawym pomysłem do zrealizowania z okazji Dnia Dziecka może być przeprowadzenie loterii fantowej dla klientów sklepu. Warto zorganizować ją w jakimś szczytnym celu, np. przeznaczyć zebrane fundusze na wsparcie pobliskiego domu dziecka czy na zakup książek do szkolnej biblioteki. Przekaż różne produkty ze swojego sklepu jako fanty w loterii, ale zachęć do tego także swoich klientów – każdy z nich może dołożyć cegiełkę do wspólnej zabawy.

Dzień Dziecka to bardzo ważna data w kalendarzu każdego przedsiębiorcy. Większość sklepów tego dnia wprowadza atrakcyjne promocje i rabaty, ale Ty możesz pójść o krok dalej i zaoferować swoim klientom coś więcej. Pokażesz w ten sposób, że zależy Ci na lokalnej społeczności i podkreślisz, że jesteś jej częścią. Klienci na pewno to docenią.

[1] https://traffictrends.pl/blog/jak-zwiekszyc-sprzedaz-przed-dniem-dziecka/

[2] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/dzien-dziecka-podbija-sprzedaz-lizakow-i-czekolad-o-100-proc-jakie-inne-kategorie-zyskuja

Podobne artykuły