Korzystając ze tej strony internetowej, bez zmian konfiguracji przeglądarki, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookie w Twoim urządzeniu końcowym. Za pomocą plików cookie zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celach marketingowych, a także w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w naszej Polityce Prywatności
Bezpieczeństwo i higiena żywności – wytyczne, które pomogą w codziennej pracy sklepu

Bezpieczeństwo i higiena żywności – wytyczne, które pomogą w codziennej pracy sklepu

Koronawirus przenosi się głównie drogą kropelkową z człowieka na człowieka. Zgodnie z obecnym stanem wiedzy oraz stanowiskiem zarówno WHO, jak i GIS (Główny Inspektorat Sanitarny), jego żywotność na przedmiotach jest niska, zaś żywność – bezpieczna. Niemniej jednak należy wprowadzić procedury bezpieczeństwa wskazane przez GIS i Ministerstwo Rozwoju, tak aby zadbać o komfort klientów i pracowników sklepu:

  1. Podstawą i bezdyskusyjnym warunkiem bezpieczeństwa jest higiena rąk – należy je dokładnie myć wodą z mydłem lub dezynfekować środkiem na bazie alkoholu (min. 60 proc.), w szczególności:
  • przed rozpoczęciem pracy;
  • przed kontaktem z żywnością, która jest przeznaczona do bezpośredniego spożycia, ugotowana, upieczona, usmażona;
  • po obróbce lub kontakcie z żywnością surową, nieprzetworzoną;
  • po zajmowaniu się odpadami i śmieciami;
  • po zakończeniu procedur czyszczenia/dezynfekcji;
  • po skorzystaniu z toalety;
  • po kaszlu, kichaniu, wydmuchaniu nosa;
  • po jedzeniu, piciu lub paleniu;
  • po kontakcie z pieniędzmi.
  1. Do pakowania żywności, która jest luzem, należy używać dostępnych rękawic foliowych oraz torebek. GIS jako niehigieniczne zachowanie określa przebieranie i dotykanie produktów, które są przeznaczone do spożycia bez mycia i obróbki termicznej (np. pieczywo, bułki, wyroby cukiernicze). Dlatego należy uniemożliwić klientom samodzielne ich nakładanie, np. chowając do przeszklonej witryny i porcjując lub pakując je wcześniej.
  2. Pieczywo powinno być odpowiednio zabezpieczone – chleb powinien być sprzedawany zafoliowany. Drobniejsze wypieki, np. bułki, również należy zafoliować i sprzedawać porcjowane np. po dwie-trzy sztuki.
  3. Pamiętaj o zapewnieniu rękawiczek ochronnych dla pracowników i klientów.

Zarówno Główny Inspektor Sanitarny, jak i Katedra i Zakład Mikrobiologii Lekarskiej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego przypominają, że jak dotąd wszystko wskazuje na to, że koronawirus nie przenosi się drogą pokarmową. Niemniej warto dla komfortu klientów zachować szczególną dbałość o higienę i bezpieczeństwo sprzedawanej przez nas żywności. Można również udzielać im wskazówek – zgodnych z zaleceniami tych instytucji – by pieczywo po przyniesieniu do domu umieścić na 2 minuty w piekarniku nagrzanym do ok. 200 stopni Celsjusza.

Tekst powstał w oparciu o wytyczne GIS i MR.

 Czytaj też: Zasady dotyczące dezynfekcji sklepu i stosowania środków ochrony przed koronawirusem

Jak otworzyć biznes z małym kapitałem?
Jak otworzyć biznes z małym kapitałem?
31-07-2019

O własnym biznesie, przynajmniej czasami, myśli chyba każdy. Powody mogą być różne – od zmęczenia pracą, brak poczucia wpływu na własny rozwój czy brak szans na upragniony awans Czasem zainspirować nas może atrakcyjny,  pusty lokal niedaleko domu, który pobudza wyobraźnię i staje się źródłem ciekawy...

Czytaj więcej →
Wszystko, co musisz wiedzieć o PIM, czyli jak zarządzać informacją produktową?
Wszystko, co musisz wiedzieć o PIM, czyli jak zarządzać informacją produktową?
22-10-2020

Informacja w handlu stanowi coraz cięższą wagę. Klienci oczekują pełnej informacjio produkcie – składzie, pochodzeniu, informacji o formach płatności, możliwościach dostawy, wszystko po to, by podjąć właściwą decyzję zakupową. Jak zatem odnaleźć się w gąszczu informacji i sprawnie zarządzać całym...

Czytaj więcej →
Profesjonalna obsługa klienta - co liczy się w niej najbardziej?
Profesjonalna obsługa klienta - co liczy się w niej najbardziej?
17-03-2019

O sukcesie lub porażce sklepu decyduje wiele czynników. Na pierwszym miejscu zazwyczaj wskazuje się jakość produktów, cenę oraz dostępność w ofercie sklepu. Równie istotni są jednak profesjonalni pracownicy odpowiadający za bezpośredni kontakt z klientem. Zależności te widać szczególnie w przypadku...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl