Druga połowa sierpnia to czas, w którym wakacyjna przerwa powolidobiega końca i zaczynają się przygotowania do nowego roku szkolnego. Zarównodla dzieci, jak i rodziców, może to być ekscytujący moment, pełen nowych planówi przyjemnej organizacji. W tym okresie przygotuj odpowiednio swój sklep izadbaj o atrakcyjną ofertę „back to school”.
Powrót do szkoły to coroczna okazja do zakupów. Badanieprzeprowadzone przez Mastercard Europe wykazuje, że w trakcie dwóch pierwszychtygodni września odnotowuje się największe skoki sprzedażowe w całej Europie[1].Tzw. „wyprawka szkolna” to nie tylko pomoce naukowe, ale także odzież orazartykuły spożywcze. W zależności od asortymentu, jaki oferuje Twój sklep, bądźgotowy na większy ruch w lokalu i odpowiadaj ofertą na potrzeby konsumenta.
Back to school dla dzieci i rodziców
Artykuły szkolne w Twoim sklepie powinny być atrakcyjne zarówno dlauczniów, jak i ich rodziców i opiekunów. Warto, by oferta rzucała się w oczy odrazu po wejściu do placówki, tak by oszczędzić konsumentom czas i jeszczeskuteczniej zachęcić ich do zakupów. Zwróć uwagę również na wygląd witryny orazpółek na towar – kolorowe dekoracje i banery informacyjne dodatkowo przyciągnąuwagę dzieci i zwiększą sprzedaż.
W sierpniu i we wrześniu zaopatrz swój sklep w:
- artykuły piśmiennicze – ołówki, długopisy i flamastry to coś, czego w dużej ilości używasię w trakcie nauki. Przydatne mogą okazać się również korektory w pisaku,kleje roślinne czy gumki do ścierania;
- artykuły papiernicze – zeszyty, bloki techniczne, teczki tekturowe oraz organizery toniezbędniki każdego ucznia;
- przybory plastyczne – farby plakatowe, pędzle, kolorowa bibuła, kredki świecowe i ołówkoweto zestaw do kreatywnego rozwoju dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych.W wielu placówkach uczniowie proszeni są o przynoszenie własnych materiałówplastycznych na lekcje;
- zdroweprzekąski dla dzieci – batony zbożowe, tubki z musem owocowym, musli, słodycze zcertyfikatem eko, czyli wszystko, co dzieci mogą zabrać ze sobą do szkoły.Warto wprowadzić do oferty także kolorowe pojemniki śniadaniowe;
- tekstylia – plecaki i tornistry szkolne oraz worki i miękkie obuwie nazmianę to dodatkowe produkty, które urozmaicą asortyment.
Back to school: promocje w twoim sklepie
Wzrost cen związany z rosnącą inflacją nie omija również artykułów szkolnych. Raport UCE RESEARCH i Hiper-Com Poland wykazał, że ich ceny zwiększyły się o ok. 14% w porównaniu z rokiem poprzednim [2]. W tej sytuacji rodzice muszą ponosić większe wydatki na naukę swoich dzieci. Warto wziąć to pod uwagę i wprowadzić promocje na szkolne przybory. Przeceny typu 2+1lub 2 za 1, z pewnością zwrócą uwagę konsumentów, którzy potrzebują ww. towarów w większych ilościach. Wyeksponuj obniżki cen bezpośrednio w przestrzeni sklepowej, a także w materiałach promocyjnych – katalogach i newsletterach. Stałym, powracającym klientom możesz zapewnić dodatkowe bonusy.
Atrakcyjna i opłacalna oferta „back to school” w Twoim sklepie, może przyczynić się do dużych zysków sprzedażowych oraz zadowolenia konsumentów. Dzięki temu częściej będą robić zakupy w Twojej placówce. Wykorzystaj w pełni zbliżający się sezon i już dziś skompletuj ofertę.
[1]https://www.rp.pl/handel/art36974941-szkolne-zakupy-nakrecaja-handel-na-swiecie
[2]https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/10178/wzrost-cen-nawet-o-90-artykuy-szkolne-drogie-jak-nigdy-a-bedzie-gorzej/
Podobne artykuły