22-03-2019

22/3/2019

Abc na kołach, Piwne Terytoria i Faktoria Win: autorski model komunikacji i sprzedaży

Sklepy się zmieniają. Model handlu dopasowuje się do stylu życia konsumentów, a możliwości pracy w nim z pewnością dalece bardziej odpowiadają na potrzeby młodych, wchodzących na rynek pracy osób, niż jeszcze kilka lat temu. Obserwując potrzeby trzech pokoleń Grupa Eurocash wdraża rozwiązania spełniające oczekiwania związane z pracą i zakupami. Tak powstają kolejne takie projekty jak: Abc na kołach, Faktoria Win, czy Piwne Terytoria. O sile pomysłów świadczą liczby.

Abc na kołach działa w 6 województwach, gdzie ponad 30 partnerów sieci dowozi produkty do klientów. Tylko do końca 2018 roku w Polsce było prawie 5000 regałów Faktorii Win. Specjalne lodówko-regały z szeroką ofertą piw rzemieślniczych zrzeszonych pod szyldem „Piwne terytoria”, można było znaleźć w blisko 800 sklepach. A to nie koniec planów rozwojowych Grupy Eurocash. Przyjrzyjmy się zatem wymienionym wyżej konceptom i poszukajmy w nich elementów komunikacyjnych atrakcyjnych dla konsumentów i dla partnerów handlowych grupy.

Abc na kołach wykorzystuje trend na  youtuberów  i  foodtrucki

Na pierwszy rzut oka, model działalności Abc na kołach przypomina koncepcję zamkniętych w samochodach małych gastronomii, popularnie zwanych foodtruckami. Koncept ogólnospożywczych mobilnych sklepów to odpowiedź na potrzeby mieszkańców wsi, dla których codzienne zakupy do tej pory były nie lada problemem, z uwagi na brak stacjonarnych placówek handlowych w sąsiedztwie. Samochód-sklep  ma  kilka ukrytych funkcji, które pozwalają mu prowadzić sprzedaż w terenie. Zawiera też wszystkie niezbędne udogodnienia potrzebne do prowadzeniem objazdowej sprzedaży, takie jak: otwierana boczna klapa, przejrzysta ekspozycja sklepowa, oraz specjalistyczne chłodnie oraz wagę i kasę fiskalną.

- Klienci mobilnych sklepów przekonali się już do niecodziennej formy zakupów. Wzrost ich zainteresowania przełożył się na naszą decyzję o rozbudowie sieci Abc na kołach. Poszukując do współpracy przedsiębiorczych młodych ludzi zdecydowaliśmy się na współpracę z vlogerem Wojciechem Kaczmarczykiem z programu „Do Roboty”. Wojtek na jeden dzień został kierowcą mobilnego sklepu Abc na kołach. Jeżdżąc po małych wsiach, w których nie ma stacjonarnych sklepów, sprawdzał jak wygląda dzień pracy sprzedawcy sklepu na kołach - mówi Marta Królikowska z Abc na kołach. - Podczas jednego dnia pracy, sklep-samochód wypracował obrót w wysokości 2,5 tys. zł netto, co w systemie prowizyjnym daje 350 zł na rękę. - dodaje.

Zobacz cały odcinek „Do Roboty”

Faktoria Win – każdy może być sommelierem

To nowoczesny koncept sprzedaży wina z ofertą skierowaną do małych sklepów i z pomysłem podziału win na półkach na konkretne okazje. Marka powstała po to, by ułatwić klientom podejmowanie decyzji podczas kupowania wina.

- Od kilku lat obserwujemy wzrost sprzedaży wina w Polsce. Jak się jednak okazuje, dla wielu klientów barierą podczas zakupu był brak wiedzy jakie wino wybrać i jak dobrać je do okazji, czy dania. Dodatkowym wyzwaniem było wprowadzenie trunku do małych sklepów gdzie robimy codzienne zakupy - opisuje idee powstania marki Paulina Wardak, menadżer ds. marketingu Faktorii Win.  Klienci sklepów obawiali się zakupów wina bez konsultacji i z obawy o jego niską jakość. To się jednak zmieniło.

Regał z ofertą win uporządkowany według okazji okazał się strzałem w dziesiątkę. W ten sposób koncept wypełnił lukę pomiędzy ofertą supermarketów i sklepów specjalistycznych. Regał Faktorii Win nie tylko zachęca do kupna, ale też podpowiada jak wybrać wino i sugeruje krok po kroku ścieżkę zakupu.

Piwne Terytoria – odkrywamy lokalne browary

Po sukcesie Faktorii Win, Grupa Eurocash zdecydowała się na popularyzację piw rzemieślniczych  Mechanizm sprzedaży jest sprawdzony i wzorowany na tym, jaki znamy z Faktorii Win. Piwne Terytoria, które można spotkać w sklepie spożywczym obok własnego domu, to starannie wybrany asortyment piw.

-  Warto podkreślić, że jako jedni z pierwszych uporządkowaliśmy ofertę piw rzemieślniczych. Współpracujemy z  6browarami regionalnymi,  oferującymiróżne gatunki piwa.
Nasz projekt jest dla wielu z nich okazją szerszego zaprezentowania się  – mówi Paulina Wardak.

To co łączy projekty Grupy Eurocash, to wsparcie rozwoju małego handlu detalicznego i pomoc w walce z konkurencją sieci dyskontowych i supermarketów. Dodatkowo Faktoria Win i Terytoria Piwne są przykładem, że przy odpowiednim zbadaniu i dotarciu do grupy docelowej jaką są konsumenci sklepów małoformatowych, można zwiększyć i wypromować sprzedaż nawet takich produktów jak wyselekcjonowane alkohole niskoprocentowe.

Zobacz też: Faktoria Win prekursorem sprzedaży wina w małych sklepach. Polacy przekonali się do wina

       

Podobne artykuły