Superfoods na każdą kieszeń. Te produkty warto mieć w swoim sklepie!

Superfoods na każdą kieszeń. Te produkty warto mieć w swoim sklepie!

Nasiona chia, spirulina, jagody goji… Superfoods to w ostatnich latach bardzo popularny termin. „Superżywność” jest popularna nie tylko wśród entuzjastów zrównoważonego stylu życia, ale i konsumentów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze świadomym żywieniem. Jej sporą wadą może być jednak wysoka cena. Tymczasem istnieje szereg lokalnych, polskich produktów spożywczych, które stanowią rodzimy odpowiednik popularnych superfoods. Sprawdź, w jaki asortyment Ty możesz zaopatrzyć swój sklep, żeby umożliwić swoim klientom zakup wartościowej żywności na każdą kieszeń.

Czym jest superfoods?

Superżywnością nazywane są naturalne, nieprzetworzone i bogate w składniki odżywcze produkty, które wpływają korzystnie na organizm człowieka. Do tej grupy zaliczyć można zarówno owoce, warzywa, jak i przyprawy, będące źródłem cennych witamin i składników mineralnych.

W grupie tzw. superfoods znaleźć można szereg egzotycznych produktów m.in.: jagody goji czy acai, nasiona chia czy komosa ryżowa. Produkty te mogą stanowić ciekawe urozmaicenie diety, jednak jest to żywność dość droga, na którą nie każdy klient może sobie na co dzień pozwolić. Rozwiązaniem może być poszerzenie asortymentu sklepu o rodzime produkty, o bogatych właściwościach, bezpośrednio od lokalnych dostawców. W Polsce znaleźć można wiele produktów wpisujących się w charakter superfoods, m.in.: dynię, buraki, kaszę jaglaną, aronię, siemię lniane czy jarmuż. Warto wprowadzić je do oferty szczególnie w sezonie! Poniżej przedstawiamy dobroczynne właściwości niektórych z naszych polskich żywieniowych „superbohaterów”.

Superfoods a sprzedaż w sklepie – buraki

Od pokoleń wykorzystywane w rodzimej kuchni, jednak często niedoceniane. Pełne składników odżywczych, korzystnie wpływających na organizm. Są źródłem antyoksydantów i flawonoidów, czyli barwników o właściwościach przeciwnowotworowych. Zawarte w burakach potas, żelazo, kwas foliowy i witamina C obniżają ciśnienie krwi, oczyszczają organizm i przyśpieszają przemianę materii[1].

Rada: zaopatrz swój sklep zarówno w świeże warzywa, jak i przetwory, które urozmaicą Twoją ofertę. Sok kiszony z buraka, surówka, buraki gotowane, kiełki, bio-chipsy czy krem buraczany  będą ciekawą alternatywą dla Twoich klientów.

Superfoods a sprzedaż w sklepie – siemię lniane

Te małe nasionka są cennym źródłem białka, błonnika pokarmowego oraz witamin i składników mineralnych. Charakteryzują się wysoką zawartością wielonienasyconych kwasów tłuszczowych z rodziny omega-3, które przyczyniają się do zmniejszenia stanów zapalnych organizmu oraz pozytywnie wpływają na pracę układów hormonalnego i krążenia. Mają wysoką zawartość błonnika, który reguluje z kolei pracę układu pokarmowego [2].

Rada: zadbaj, aby na sklepowej półce nie zabrakło produktów z tym polskim superfoodem. Pieczywo czy jogurty zawierające ten składnik będą ciekawym urozmaiceniem Twojej oferty. Warto mieć na półce także opakowania siemienia mielonego i w formie nasionek – są świetnym dodatkiem do koktajli i owsianek.

Superfoods a sprzedaż w sklepie – żurawina

Żurawina to niewielkie owoce o dużym potencjale. Bogata jest w witaminę C i przeciwutleniacze, które mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizmu człowieka. Zawarte w żurawinie składniki takie jak: wapń, magnez, fosfor, potas, cynk działają przeciwzapalnie, obniżają ciśnienie krwi, a także mają korzystny wpływ na metabolizm glukozy[3].

Rada: w okresie jesiennym zaopatrz swój sklep w świeże owoce, zaś w ciągu roku oferuj swoim klientom produkt w innej formie. Zadbaj o dostępność żurawiny suszonej, a także soku żurawinowego czy dżemu.

Superfoods a sprzedaż w sklepie – orzechy

Orzechy stanowią cenny element diety. Doceniane są z uwagi na ilość substancji odżywczych. Wyróżniają się wysoką zawartością wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które wykazują działanie przeciwzapalne i wpływają na obniżenie złego cholesterolu[4].

Rada: urozmaić ofertę wprowadzając na półki sklepowe masło orzechowe (100%) czy kremy orzechowe – Twoi klienci na pewno docenią nowy ciekawy asortyment.

Superfoods nie muszą kojarzyć się z egzotycznymi produktami w wysokich cenach. Wykorzystaj polskie produkty! Zadbaj, aby w Twoim sklepie zawsze dostępna była świeża i wartościowa żywność. Poza sezonem dodaj do oferty mrożonki oraz przetwory. Polskie superfoods są łatwo dostępne, lokalne, a także dużo tańsze niż ich zagraniczne odpowiedniki.

Zaskocz swoich klientów, proponując im nowy asortyment. Duży wybór produktów dostępny jest na stronie www.eurocash.pl. Urozmaić ofertę swojego sklepu, zapewnij klientom dostęp do wartościowej żywności, a przyciągniesz nową, zyskującą na znaczeniu grupę konsumentów.

 

[1] https://ncez.pzh.gov.pl/abc-zywienia/burak-i-jego-dobroczynne-dzialanie/

[3] https://www.wspolczesnadietetyka.pl/superfoods/zurawina

[4] https://www.wspolczesnadietetyka.pl/superfoods/orzechy-wloskie

Przewodnik po Tarczy antykryzysowej - co powinieneś wiedzieć o dofinansowaniu kosztów przez starostę?
Przewodnik po Tarczy antykryzysowej - co powinieneś wiedzieć o dofinansowaniu kosztów przez starostę?
14-05-2020

Tarcza antykryzysowa – uregulowana w ustawie z 31 marca 2020 r. zawiera rozwiązania mające pomóc zarówno pracodawcom, jak i tym przedsiębiorcom, którzy nie zatrudniają pracowników. Zobacz kolejne wersje Tarczy antykryzysowej: wersja 1.0: dziennikustaw.gov.pl/D2020000056801.pdf), wersja 2....

Czytaj więcej →
Doceniamy właścicieli lokalnych sklepów! Rusza kolejna edycja konkursu Herosi Polskiej Przedsiębiorczości
Doceniamy właścicieli lokalnych sklepów! Rusza kolejna edycja konkursu Herosi Polskiej Przedsiębiorczości
04-05-2021

Od lat prowadzisz własny biznes, odnosisz sukcesy, a Twoi klienci Cię doceniają? Aktywnie angażujesz się w życie swojej lokalnej społeczności? A może znasz właściciela pobliskiego sklepu, którego postawa godna jest podziwu i naśladowania? Chętnie dowiemy się więcej. Grupa Eurocash po raz kolejny org...

Czytaj więcej →
Nowe technologie w sklepie lokalnym. Co warto wprowadzić w swojej placówce? Cz. 2.
Nowe technologie w sklepie lokalnym. Co warto wprowadzić w swojej placówce? Cz. 2.
05-04-2022

Rzeczywistość sektora handlowego zmienia się dynamicznie, a postęp technologiczny wyznacza dalsze kierunki jego rozwoju. Wprowadzanie nowych rozwiązań w sklepie lokalnym jest dobrym kierunkiem, by z sukcesem móc utrzymać konkurencyjność na rynku. Po jakie narzędzia sięgnąć i jak wykorzystać pojawiaj...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl