Sezon grillowy za pasem – jak przygotować do niego swój sklep?

Sezon grillowy za pasem – jak przygotować do niego swój sklep?

Nadchodzą ciepłe miesiące, a wraz z nimi – sezon na grilla. Zadbaj o to, aby w sklepie czekało na Twoich klientów wszystko, co potrzebne do spotkań na tarasie czy w ogrodzie. Czego nie może zabraknąć w Twoim sklepie w majówkę? Podpowiadamy!

Grillowa klasyka – mięso

Na polskich grillach niezmiennie króluje mięso, a ilu mistrzów grilla, tyle sposobów na jego przygotowanie. Kiełbaski, karkówka, marynowany kurczak czy burgery z wołowiny – podstawą jest dobrej jakości produkt. Postaraj się, aby w Twoim sklepie klienci mogli znaleźć asortyment od lokalnych dostawców. Konsumenci często decydują się na zakup świeżych produktów spożywczych – także mięsa – w sklepach niezależnych, ponieważ liczą na lepszą jakość asortymentu niż w supermarketach czy dyskontach. Co więcej, jako właściciel sklepu masz możliwość zareagowania na specjalne życzenia swoich klientów i zamówienia dokładnie takich produktów, jakich poszukują. 

Pamiętaj o czymś dla wegetarian!

W 2019 r. już milion Polaków deklarowało się jako wegetarianie i weganie . Wraz z rozwojem tego trendu liczba osób ograniczających spożycie mięsa rośnie z roku na rok. Wegetarianie nie chcą jednak rezygnować z przyjemności grillowania ze znajomymi i rodziną, dlatego poszukują alternatyw dla mięsa. Na rynku coraz więcej firm oferuje roślinne zamienniki mięsa, dlatego warto, aby nie zabrakło ich także w Twoim sklepie. 

Niezmiennie popularnym rozwiązaniem jest grillowanie greckiego sera halloumi, który świetnie sprawdza się w burgerach, lub tofu. Obecnie wybór wariantów smakowych tofu jest niezwykle szeroki – od wędzonego, aż po takie z dodatkiem chilli. Z serów na grillach goszczą jeszcze oscypki, camembert czy rolada ustrzycka. Sięgają po nie zarówno wegetarianie, jak też osoby jedzące mięso – w ramach urozmaicenia grillowego talerza. Twoi klienci, którym zależy na bezmięsnym, ale pełnym smaku posiłku, na pewno docenią, jeśli znajdą w Twoim sklepie swoje ulubione produkty.

Świeże warzywa to podstawa

Zarówno do mięsa, jak i jego roślinnych zamienników, świetnie pasują sałatki i surówki ze świeżych warzyw. Wiele osób lubi warzywa – przede wszystkim bakłażana, cukinię, paprykę czy pieczarki – także w wersji zgrillowanej. Podobnie jak w przypadku zakupu mięsa, często decydujemy się na zakupy warzyw w lokalnych sklepach, aby były jak najświeższe. 

Przysmaki z grilla warto dobrze przyprawić, dlatego nie zapomnij uzupełnić asortymentu swojego sklepu także o gotowe mieszanki przypraw oraz keczupy, musztardy i sosy. Do grillowanych serów świetnym dodatkiem mogą być konfitury z żurawiny, borówki czy porzeczki, o czym warto pamiętać podczas kompletowania towaru na czas majówki.

Jedzenie to nie wszystko – napoje też są ważne!

Spotkania ze znajomymi i rodziną przy grillu to nie tylko dużo pysznego jedzenia. Szeroki wybór napojów i trunków to ważny aspekt udanej imprezy. Warto zaoferować klientom nie tylko soki, napoje gazowane i alkoholowe, ale także ich bezalkoholowe zamienniki. Czy wiesz, że w Polsce spada spożycie piwa, a jedynym segmentem, który odnotowuje wzrosty w ostatnich latach w tej kategorii są właśnie piwa bezalkoholowe? Więcej o napojach, jakich poszukują w sklepach Polacy, pisaliśmy w tym artykule.

Asortyment niezbędny do grilla

Ilu grillujących, tyle sposobów przygotowywania potraw i technik grillowania. Pamiętaj, aby w sezonie grillowym w Twoim sklepie nie zabrakło także szerokiej oferty produktów niespożywczych, takich jak tacki aluminiowe, podpałki, węgiel drzewny czy same grille. Weź pod uwagę kwestię ekologii, do której Polacy przykładają coraz większą wagę. W ofercie Twojego sklepu na pewno powinny znaleźć się sztućce i naczynia z materiałów biodegradowalnych, np. z papieru, drewna, kukurydzy czy trzciny cukrowej.

Komfortowe grillowanie

Wiosną i latem, w sezonie grillowym w Polsce mamy do czynienia z komarami, które potrafią skutecznie uprzykrzyć zabawę na świeżym powietrzu. Zatem w koszyku zakupowym miłośnika grilla na pewno nie powinno zabraknąć środków odstraszających komary. Grillowanie oznacza także często całodzienne spotkania, a tym samym długotrwałe przebywanie na słońcu – warto o tym pamiętać i umożliwić klientom zakup kremów z filtrem UV.

Zbliżająca się majówka to okres zwiększonego zainteresowania produktami grillowymi, jednak sezon grillowy trwać będzie przez następne kilka miesięcy, dlatego zadbaj o to, aby w Twoim sklepie nigdy nie zabrakło niezbędnego asortymentu. Niezbędnik do grillowania znajdziesz w ofercie eurocash.pl Market.

Czym jest phygital? Czego może nauczyć nas ten trend?
Czym jest phygital? Czego może nauczyć nas ten trend?
02-04-2021

Potrzeby konsumentów nieustannie ewoluują. Kiedyś zakupy sprowadzały się do osobistej wizyty w sklepie i ewentualnego zabrania ze sobą gazetki promocyjnej na kolejny tydzień. Dzisiaj ulotka dostępna jest online, najczęściej w aplikacji mobilnej sklepu, oferującej programy lojalnościowe i możliwość s...

Czytaj więcej →
Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash. Czym może Cię zainteresować?
Raport społecznej odpowiedzialności Grupy Eurocash. Czym może Cię zainteresować?
20-05-2022

Chociaż społeczna odpowiedzialność biznesu to termin kojarzący się na razie głównie ze światem wielkich korporacji, jej założenia może – a nawet powinien – realizować każdy uczestnik rynku, niezależnie od skali działalności. Co więcej, lokalne sklepy to miejsca, w których sposób szczególny widać, ja...

Czytaj więcej →
Zakaz handlu w niedzielę – jakie perspektywy dla małoformatowych sklepów?
Zakaz handlu w niedzielę – jakie perspektywy dla małoformatowych sklepów?
28-10-2019

https://grupaeurocash.pl/blog/zadowolony-konsument-5-najwazniejszych-trendow-w-2020-rokuOd czasu wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę wielu ekonomistów zadaje sobie pytanie, który typ sklepów okaże się zwycięski w rywalizacji o względy klientów w tej wciąż nowej sytuacji na polskim rynku. Czy nied...

Czytaj więcej →

Chcesz wiedzieć więcej?

×

Witaj!
Chcesz być na bieżąco?

Zostaw adres mailowy, raz w miesiącu będziemy Cię informować co nowego słychać w świecie handlu!

Uzupełnienie powyższego pola stanowi zgodę na otrzymywanie od Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach newslettera zawierającego treści marketingowe dotyczące Eurocash S.A. oraz spółek z Grupy Kapitałowej Eurocash.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach, ul. Wiśniowa 11, 62-052 Komorniki. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera, a także w celach marketingowych, w tym poprzez profilowanie, a także w celach statystycznych i analitycznych administratora.W razie wyrażenia stosownej zgody Pani/Pana dane będą przetwarzane także w celu kierowania do Pani/Panna treści marketingowych w wybranej formie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani/Panu prawach, znajduje się w Polityce Prywatności.

Zgodę można wycofać w każdym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Zgodę mogę odwołać poprzez wiadomość na adres: Marketing.Grupy@eurocash.pl