Model handlu detalicznego przechodzi kolejną ewolucję. Z roku na rok coraz więcej osób robi zakupy w sieciach sklepów typu convinience. Determinuje to zmiany asortymentowe i technologiczne, które w ostatnim czasie zauważyć możemy np. w sieci salonów Inmedio. Ich szybki rozwój zaowocował możliwością wdrożenia nowoczesnych technologii wspierających obsługę, a rosnąca fala klientów o sprecyzowanych potrzebach, wpłynęła na stworzenie w salonach Inmedio specjalnej półki z ofertą skierowaną do dzieci.
Coś dla najmłodszych, ale też coś dla starszych – na specjalnym regale oznaczonym hashtagiem #heheszki w salonach Inmedio, każdy znajdzie coś dla siebie. Dowcipnie zorganizowana oferta działu #heheszki obejmuje produkty z różnych kategorii. Składają się na nią zabawki, książki, produkty piśmiennicze oraz impulsowe produkty spożywcze. Naturalnym jest, że ich kolory, sposób ekspozycji i stylistyka przyciągają przede wszystkim dzieci.
Produkty podzielone są na cztery kategorie: do nauki, do zabawy, na ząb i na prezent. Oferta stworzona jest z myślą o potrzebach całej rodziny, co poszerza grupę docelową salonów Inmedio o najmłodszych konsumentów – wyjaśnia ideę Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Generalny Travel Essentials, Lagardere Travel Retail Polska. - Asortyment dopasowany jest do sezonów oraz aktualnych trendów nie tylko spożywczych, ale również zabawkowych. Sam mebel jest jasny, dobrze oświetlony. W atrakcyjny sposób eksponuje produkty, co idealnie wyróżnia go na tle sklepu i stanowi powód dla docelowych wizyt w salonach Inmedio. - dodaje.
Sto punktów do końca roku
#heheszki pojawiły się na razie w 50 salonach Inmedio, ale jeszcze w tym roku ich liczba podwoi się. Inauguracji ich funkcjonowania zawsze towarzyszyć będzie coś, co wywołuje uśmiech na twarzach najmłodszych: animacje, czy słodki upominek. Dorośli też nie odejdą z pustymi rękoma: z myślą o nich, w okresie promocyjnym rozdawane będą kupony rabatowe na zakup artykułów z regału #heheszki.
Wprowadzanie nowego asortymentu, np. artykułów dziecięcych na regale #heheszki, to jeden z wielu przykładów dynamicznego rozwoju sieci Inmedio zarządzanej przez Lagardere Travel Retail Polska. Proces ten, jak każda dynamiczna zmiana, był impulsem do skorzystania do obsługi sklepów sieci z najnowszych rozwiązań technologicznych i dla decyzji o implementacji aplikacji Evryplace.
Potencjał technologii 360° w zarządzaniu
Evryplace jest intuicyjnym oraz dostępnym z poziomu przeglądarki edytorem, który łączy zdjęcia 360° i wizualizacje 3D, zamieniając je w wirtualny spacer po salonach Inmedio w całej Polsce. Dzięki niemu, szefowie oraz pracownicy poszczególnych działów spółki Inmedio, w dowolnym momencie mogą sprawdzić aktualny layout sklepu, skontrolować planogram oraz zrobić analizę realizacji nośników promocyjnych, polityki cenowej i materiałów marketingowych bez potrzeby udawania się do salonu osobiście.
Stały rozwój sieci salonów Inmedio powoduje, że pracownicy działów handlowego, promocyjnego oraz marketingowego nie są w stanie osobiście uczestniczyć w każdej przebudowie, otwarciu czy sezonowych zmian zachodzących w każdym punkcie sprzedaży – wyjaśnia Karol Krasoń, Kierownik Projektów, Lagardere Travel Retail Polska. - Dzięki aplikacji Evryplace zachowują pełną i bieżącą kontrolę nad każdym sklepem, co pozwala na natychmiastową reakcję w przypadku jakichkolwiek nieprawidłowości.
Pierwszym krokiem do wdrożenia tego nowoczesnego rozwiązania było wyposażenie Regionalnych Kierowników Sprzedaży i ich zastępców w aparaty fotograficzne umożliwiające robienie zdjęć 360°. Przy ich pomocy wykonują oni sferyczne zdjęcie salonu. Dzięki zainstalowanej na telefonach mobilnej aplikacji przerzucają następnie zdjęcia na stronę www, która umożliwia ich edycję oraz przypisanie do właściwego PSD, a dalej wyeksportowanie ich do chmury. Do zdjęć mają dostęp wszyscy pracownicy spółki Inmedio, co umożliwia im bieżącą kontrolę dowolnego sklepu na terenie całej Polski bez potrzeby ruszania się z miejsca.
Nowoczesne technologie przynoszą oczekiwane rezultaty
Evryplace maksymalnie zoptymalizowało czas wizyty w każdym sklepie oraz przyczyniło się do znacznej poprawy w egzekwowaniu prawidłowych layoutów, planogramów oraz działań promocyjnych i marketingowych. To nowoczesne i wiarygodne rozwiązanie, dające pewność nam i naszym dostawcom, że codziennie dostarczamy naszym klientom najwyższej jakości produktów i usług – podsumowuje Karol Krasoń, Kierownik Projektów, Lagardere Travel Retail Polska.
Podobne artykuły